Connect with us

Prin Oras

FRECŢIE LA PICIORUL DE LEMN: ANRE a dat PRIMELE AMENZI. Electrica Furnizare și Gaz Vest, SANCȚIONATE cu 400.000 de lei pentru că NU au plafonat facturile

Alex Campian

Published

on

FRECŢIE LA PICIORUL DE LEMN: ANRE a dat PRIMELE AMENZI. Electrica Furnizare și Gaz Vest, SANCȚIONATE cu 400.000 de lei pentru că NU au plafonat facturile

ANRE a finalizat parțial acțiunile de control demarate în data de 12.01.2022 la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale. Astfel, au fost finalizate verificările privind îndeplinirea obligației de emitere de facturi care să cuprindă informații corecte, transparente, clare și complete referitoare la plafonarea prețului final al energiei electrice și al gazelor naturale precum și consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensației.În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societățile ELECTRICA FURNIZARE și GAZ VEST, nu au aplicat clienților beneficiari schema de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, pentru plata facturilor aferente consumului de energie electrică şi gaze naturale, pentru luna noiembrie 2021, afectând astfel interesele economice ale clienților finali beneficiari ai schemei.Pentru faptele săvârșite, societatea ELECTRICA FURNIZARE a fost sancționată cu amendă contravențională în valoare de 200.000 lei, iar societatea GAZ VEST cu amendă contravențională în valoare de 200.000 lei.Totodată, au fost dispuse măsuri pentru restabilirea legalităţii în sensul refacerii facturilor aferente consumului de energie electrică şi gaze naturale din luna noiembrie 2021, cu aplicarea schemei de sprijin.ANRE continuă acțiunile de control la furnizorii de energie electrică și gaze naturale, urmând ca, după finalizarea acestora, concluziile și eventualele sancțiuni și măsuri aplicate, să fie făcute publice.Reamintim clienților finali care sunt pașii de urmat dacă au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale:• Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuție pentru clarificări, acesta având obligația transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.• În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.• Recomandăm clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele: să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia; să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată.LEGEA E O GLUMĂ în România: ANPC a găsit PROBLEME la 27 din 72 furnizori de gaze și energie verificațiComisarii ANPC au verificat în perioada 6-13 ianuarie 72 de firme din domeniul distribuției de energie și gaze din țară, iar la 27 dintre acestea au fost constatate abateri. Au fost date amenzi de 450.000 de lei și a fost dispusă recalculaea facturilor ilegale.Acestea sunt primele rezultate ale Comandamentului pentru Energie, o structură special creată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).În urma verificărilor, până în acest moment, adică în perioada 6-13 ianuarie 2022, comisarii ANPC au controlat 72 de operatori economici, din întreaga țară, cu unul sau mai multe puncte de lucru, la 27 dintre aceștia constatându-se abateri.Au fost aplicate amenzi de 450.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.Operatorii economici verificați pînă în acest moment, fără a fi controlate încă toate de puctele de lucru ale fiecăruia, au fost:- CEZ VÂNZARE SA- DISTRIGAZ SUD REȚELE- ENGIE ROMÂNIA- RCS & RDS SA- ENEL ENERGIE MUNTENIA- ELECTRICA FURNIZARE SA- DIGI ENERGY- PADO GROUP INFRASTRUCTURES SRL- E.ON ENERGIE ROMANIA SA- EURO SEVEN INDUSTRY SRL- RESTART ENERGY ONE SRL- GAZ VEST- MEGACONSTRUCT SA- GAZMIR IASI SRL- GRENERG SRL- RES ENERGY SOLUTIONS SA- DISTRIGAZ VEST SA- CPL CONCORDIA ROMANIA SRL- CIS GAZ SA- SPEAKOVER ROMANCE SRL- PREMIER ENERGY SRL- GAZ NORD EST HÂRLĂU- PRISMA SERV COMPANY SRL- GAZ EST SA- PRISMA GAZ SRL- MVM TRADE ENERGY PLUS SRL- NOVA POWER- ELECTRIC & GAZ POWER TRADE SRL- SST GROUP TRANSILVANIA SRL- NORD GAZ SRL.Dintre cele mai importante abateri conmstatate de către comisarii ANPC:-nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021-tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%-informările privind compensarea facturilor de energie electrică și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea-nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor,-nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.-contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate-diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consummator-împiedicarea sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns;-procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori;-practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro). Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate: 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00, sau adresa de e-mail energie@anpc.ro.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

 Ieși la vot! Votează pentru viitorul tău – iar noi te răsplătim!

Stefania Heinz

Published

on

Alegerea Președintelui României este un moment esențial pentru viitorul țării. Fiecare vot contează și fiecare voce are puterea de a influența direcția în care mergem ca națiune. De aceea, îți lansăm un îndemn simplu, dar puternic: DUMINICA 18 MAI, IEȘI LA VOT!

Pentru a susține acest demers civic, The Barber Shop și Downtown Beauty îți oferă un cadou din partea casei: servicii gratuite pentru cei care că au votat. Este modul nostru de a spune „mulțumim” celor care aleg să se implice.
“Binele se face, nu se asteaptă!” (Bob Rădulescu)

Atenție! Locurile sunt limitate, așa că grăbește-te! IEȘI LA VOT!

Link-uri catre pagini
– THE Barber Shop
o https://www.facebook.com/thebarbershoptheoffice/
o https://www.instagram.com/thebarbershopcluj/
– Downtown Beauty –
o https://www.facebook.com/downtownbeautycluj
o https://www.instagram.com/downtownbeautycluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

A fugit de poliție cu o trotinetă și chiar a scăpat: „Filmează-l, nu e real!”

Stefania Heinz

Published

on

O urmărire demnă de un film de acțiune a avut loc aseară pe străzile din Galați, după ce un tânăr, aflat pe o trotinetă electrică, a refuzat să oprească la semnalele poliției. Deși mijlocul de transport ales nu părea tocmai potrivit pentru o evadare spectaculoasă, bărbatul a surprins pe toată lumea cu viteza și îndemânarea de care a dat dovadă.

Totul a început când agenții de poliție l-au observat circulând cu o viteză foarte mare, într-o zonă intens circulată din oraș. Când i-au făcut semn să tragă pe dreapta, tânărul a accelerat brusc, dând startul unei curse nebune prin cartierele Galațiului.

Nici sirenele, nici girofarurile și nici apropierea mașinilor de poliție nu l-au făcut să renunțe. Dimpotrivă, individul a apăsat și mai tare pe accelerație – atât cât i-a permis trotineta electrică – reușind, cel puțin pentru o perioadă, să-i pună în dificultate pe agenți.

Momentul a fost surprins de mai mulți trecători, care nu doar că au filmat întreaga scenă, dar au și reacționat cu entuziasm și uimire. Într-unul dintre clipuri, devenit deja viral pe rețelele de socializare, se aud strigăte precum: „Filmează-l! Nu pot să cred!” – o reacție care a devenit rapid emblematică pentru întreaga întâmplare.

Filmările au strâns mii de vizualizări și zeci de comentarii, majoritatea ironice sau amuzate. „E clar, avem Fast & Furious varianta eco”, a scris un utilizator, în timp ce altul a comentat: „Level: trotinetă – evadare 100% stealth.”

Până la acest moment, nu a fost comunicat oficial dacă tânărul a fost prins sau identificat. Reprezentanții Poliției din Galați au declarat că se fac verificări pentru stabilirea identității persoanei și a circumstanțelor în care a avut loc urmărirea.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Studenții de la Universitatea Tehnică din Cluj au prezentat mașina solară cu care vor traversa Australia de la nord la sud!

Alex Campian

Published

on

Inovație și ambiție românească la cel mai înalt nivel: un grup de studenți de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca a prezentat oficial mașina solară cu care va participa la una dintre cele mai dure competiții din lume – World Solar Challenge, desfășurat în Australia.

Vehiculul, realizat integral de echipa de studenți și coordonat de profesori ai universității, este alimentat exclusiv cu energie solară și a fost conceput pentru a străbate Australia de la nord la sud, pe un traseu de peste 3.000 de kilometri prin deșertul australian.

„Este un vis devenit realitate. După luni întregi de muncă, testări și provocări tehnice, suntem pregătiți să reprezentăm România într-o competiție mondială de elită. E o onoare și o responsabilitate uriașă”, au transmis membrii echipei.

Mașina este construită din materiale ultraușoare, are o aerodinamică optimizată și panouri solare de ultimă generație, fiind capabilă să ruleze eficient în condiții extreme de temperatură și izolare.

Participarea la competiție este mai mult decât o provocare tehnologică – este un pas important pentru promovarea sustenabilității, a energiei verzi și a cercetării românești pe plan internațional.

World Solar Challenge reunește cele mai bune echipe universitare din lume, iar România, prin studenții de la UTCN, își face din nou simțită prezența într-un mod remarcabil.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite