Connect with us

Prin Oras

Conectarea cartierelor – Autoritățile anunță fazarea proiectului de extindere a liniilor de transport: „Investițiile se fac etapizat, dacă putem cumpăra mai multe mijloace de transport în comun…”

Alex Campian

Published

on

Conectarea cartierelor - Autoritățile anunță fazarea proiectului de extindere a liniilor de transport: „Investițiile se fac etapizat, dacă putem cumpăra mai multe mijloace de transport în comun...”

Cartiere fără creșe, cu un număr insuficient de grădinițe. Atât pentru părinți, cât și pentru copii reprezintă „o adevărată aventură” deplasarea dintr-un cartier într-altul pentru a ajunge la punctele de interes public, aceștia fiind nevoiți să schimbe cel puțin două linii de transport public pentru a ajunge la destinație. Conectarea cartierelor prin intermediul unei rețele de transport public funcționale continuă să rămână o problemă majoră a Clujului, chiar dacă administrația locală a făcut din prioritizarea serviciului de transport în comun un criteriu esențial în ceea ce privește creșterea calității vieții. Calitatea vieții în cartiere se dă cu țârâita Întrebat în privința strategiei Primăriei privind proiectul de conectare a cartierelor prin diversificarea liniilor de transport public în comun, în urma unei petiții pentru înființarea unei linii pe direcția Între Lacuri-Gheorgheni, viceprimarul Dan Ștefan Tarcea a declarat că proiectul reprezintă o „prioritate stabilită”, însă investiția se realizează pe etape, în urma unei ample analize și a posibilității de achiționare a unei noi serii de mijloace de transport public în comun, precum autobusele ori troleibusele. „Există o prioritate stabilită de a lega toate cartierele. Anul trecut am legat Gheorgheniul de cartierul Zorilor.Să facem o analiză, care sunt costurile, ce presupune legătura.Să vedem dacă putem cumpăra mai multe mijloace de transport în comun.Toată această administrare a orașului e dinamică, prin extinderea liniei de BUS, însă investițiile se fac etapizat, pe măsură ce vom cumpăra mai multe mijloace de transport in comun”, a susținut viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții radio locale. Recent, locuitorii cartierului Între Lacuri au adresat o petiție Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca și directorului acestei entități, Liviu Neag, prin care solicită crearea unei linii de autobuz care să facă legătura între cele două cartiere – Între Lacuri – Gheorgheni. „O adevărată aventură” cu autobusele CTP„Locuitorii cartierului Între Lacuri solicită cu respect găsirea unei soluții de transport public și conectare directă cu zona cartierului Gheorgheni. Menționăm că în acest moment, pentru a folosi transportul public din cartierul nostru spre cartierul Gheorgheni, trebuie să schimbăm cel puțin o dată mijlocul de transport în Mărăști, să traversăm într-o zonă foarte aglomerată strada Aurel Vlaicu, iar apoi să așteptăm încă odată un alt mijloc de transport spre Gheorgheni.Având in vedere că în cartier nu sunt creșe, iar gradinițele sunt puține, pentru noi, copiii sau părinții noștri este o adevarată aventură să ajungem cu autobuzele CTP de pe strada Dunării (de exemplu) la punctele de interes public din Gheorgheni. Pierdem zeci de minute in trafic, așteptând două autobuze ca să parcurgem o distanță de 2-4 km. În cartier nu există piste de biciclete, iar mersul pe jos nu este o opțiune pentru toate vârstele și în orice anotimp.Din motivele prezentate mai sus, o legătură directă asigurată de CTP între cartierul Între Lacuri și zona Gheorgheni ne-ar rezolva o mare problemă de mobilitate”, arată inițiatorii petiției (Vezi AICI). În mai 2019, reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca anunțau efectuarea măsurătorilor de trafic și elaborarea unui plan pentru asigurarea unei frecvențe mai bune a curselor, precum și crearea unor legături între cartierele care nu sunt conectate direct.Astfel erau analizate noile trasee între cartiere precum Gheorgheni și Grigorescu, respectiv Gruia și zona Gării. De altfel, autoritățile susțineau că toate zonele de extindere ale Clujului urmează să fie deservite mai bine de transportul public.Cu o conectivitate a cartierelor insuficient adaptată, Primăria Cluj-Napoca intenționează să introducă noi mijloace de transport public fără șofer. Însă licitația pentru mini-autobuzele autonome, lansată în primăvara anului trecut de Primăria Cluj – Napoca, a fost anulată din cauza ofertelor inacceptabile depuse.CITEȘTE ȘI: Piața nu ține cont de minciunile lui Boc: Licitația pentru mini-autobuze autonome a fost anulată. Iar s-au topit banii clujenilor în ”consultanță”…De altfel, încă din toamna lui 2019, autoritățile anunțau că municipiul Cluj-Napoca este orașul cu cele mai multe autobuze electrice din România (AICI).Capitala Ardealului întâmpină dificultăți în creșterea calității vieții din cartierele municipiului Cluj-Napoca prin extinderea liniilor de transport public, însă își menține ambițiile de prioritizare a mijloacelor de transport în comun eco-electrice și nepoluante în zona centrală a orașului. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom