Connect with us

Prin Oras

Conectarea cartierelor – Autoritățile anunță fazarea proiectului de extindere a liniilor de transport: „Investițiile se fac etapizat, dacă putem cumpăra mai multe mijloace de transport în comun…”

Alex Campian

Published

on

Conectarea cartierelor - Autoritățile anunță fazarea proiectului de extindere a liniilor de transport: „Investițiile se fac etapizat, dacă putem cumpăra mai multe mijloace de transport în comun...”

Cartiere fără creșe, cu un număr insuficient de grădinițe. Atât pentru părinți, cât și pentru copii reprezintă „o adevărată aventură” deplasarea dintr-un cartier într-altul pentru a ajunge la punctele de interes public, aceștia fiind nevoiți să schimbe cel puțin două linii de transport public pentru a ajunge la destinație. Conectarea cartierelor prin intermediul unei rețele de transport public funcționale continuă să rămână o problemă majoră a Clujului, chiar dacă administrația locală a făcut din prioritizarea serviciului de transport în comun un criteriu esențial în ceea ce privește creșterea calității vieții. Calitatea vieții în cartiere se dă cu țârâita Întrebat în privința strategiei Primăriei privind proiectul de conectare a cartierelor prin diversificarea liniilor de transport public în comun, în urma unei petiții pentru înființarea unei linii pe direcția Între Lacuri-Gheorgheni, viceprimarul Dan Ștefan Tarcea a declarat că proiectul reprezintă o „prioritate stabilită”, însă investiția se realizează pe etape, în urma unei ample analize și a posibilității de achiționare a unei noi serii de mijloace de transport public în comun, precum autobusele ori troleibusele. „Există o prioritate stabilită de a lega toate cartierele. Anul trecut am legat Gheorgheniul de cartierul Zorilor.Să facem o analiză, care sunt costurile, ce presupune legătura.Să vedem dacă putem cumpăra mai multe mijloace de transport în comun.Toată această administrare a orașului e dinamică, prin extinderea liniei de BUS, însă investițiile se fac etapizat, pe măsură ce vom cumpăra mai multe mijloace de transport in comun”, a susținut viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții radio locale. Recent, locuitorii cartierului Între Lacuri au adresat o petiție Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca și directorului acestei entități, Liviu Neag, prin care solicită crearea unei linii de autobuz care să facă legătura între cele două cartiere – Între Lacuri – Gheorgheni. „O adevărată aventură” cu autobusele CTP„Locuitorii cartierului Între Lacuri solicită cu respect găsirea unei soluții de transport public și conectare directă cu zona cartierului Gheorgheni. Menționăm că în acest moment, pentru a folosi transportul public din cartierul nostru spre cartierul Gheorgheni, trebuie să schimbăm cel puțin o dată mijlocul de transport în Mărăști, să traversăm într-o zonă foarte aglomerată strada Aurel Vlaicu, iar apoi să așteptăm încă odată un alt mijloc de transport spre Gheorgheni.Având in vedere că în cartier nu sunt creșe, iar gradinițele sunt puține, pentru noi, copiii sau părinții noștri este o adevarată aventură să ajungem cu autobuzele CTP de pe strada Dunării (de exemplu) la punctele de interes public din Gheorgheni. Pierdem zeci de minute in trafic, așteptând două autobuze ca să parcurgem o distanță de 2-4 km. În cartier nu există piste de biciclete, iar mersul pe jos nu este o opțiune pentru toate vârstele și în orice anotimp.Din motivele prezentate mai sus, o legătură directă asigurată de CTP între cartierul Între Lacuri și zona Gheorgheni ne-ar rezolva o mare problemă de mobilitate”, arată inițiatorii petiției (Vezi AICI). În mai 2019, reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca anunțau efectuarea măsurătorilor de trafic și elaborarea unui plan pentru asigurarea unei frecvențe mai bune a curselor, precum și crearea unor legături între cartierele care nu sunt conectate direct.Astfel erau analizate noile trasee între cartiere precum Gheorgheni și Grigorescu, respectiv Gruia și zona Gării. De altfel, autoritățile susțineau că toate zonele de extindere ale Clujului urmează să fie deservite mai bine de transportul public.Cu o conectivitate a cartierelor insuficient adaptată, Primăria Cluj-Napoca intenționează să introducă noi mijloace de transport public fără șofer. Însă licitația pentru mini-autobuzele autonome, lansată în primăvara anului trecut de Primăria Cluj – Napoca, a fost anulată din cauza ofertelor inacceptabile depuse.CITEȘTE ȘI: Piața nu ține cont de minciunile lui Boc: Licitația pentru mini-autobuze autonome a fost anulată. Iar s-au topit banii clujenilor în ”consultanță”…De altfel, încă din toamna lui 2019, autoritățile anunțau că municipiul Cluj-Napoca este orașul cu cele mai multe autobuze electrice din România (AICI).Capitala Ardealului întâmpină dificultăți în creșterea calității vieții din cartierele municipiului Cluj-Napoca prin extinderea liniilor de transport public, însă își menține ambițiile de prioritizare a mijloacelor de transport în comun eco-electrice și nepoluante în zona centrală a orașului. 

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul va avea un parc GIGANTIC! 45 de hectare de natură urbană! Vezi cum va arăta și CÂND încep lucrările!

Cluj-Napoca se pregătește să-și mărească “plămânii verzi”! Un parc uriaș, cu o suprafață de 45 de hectare, va fi înființat în partea de est a orașului. Primăria a făcut un pas crucial în realizarea acestui proiect ambițios, după ce prima etapă a Parcului Est a primit aviz favorabil din partea Comisiei Tehnice de Urbanism.

Planul Urbanistic Zonal pentru Faza I, care acoperă aproape 38 de hectare, a fost analizat și aprobat în ședința din 15 aprilie. Această zonă include zona umedă naturală de pe valea Becaș, Lacul 3 și spațiile destinate viitoarei grădini urbane.

Proiectul Parcului Est este împărțit în două faze:

  • Faza I: 37,9 hectare, cu amenajarea zonei umede, a văii Becaș, Lacului 3 și a grădinii urbane.
  • Faza II: 16 hectare, extinderea lucrărilor spre restul zonei.

Primarul Emil Boc a anunțat că exproprierile sunt aproape finalizate, iar lucrările vor demara imediat ce vor fi obținute toate avizele și autorizațiile necesare.

Viitorul parc va fi un spațiu multifuncțional, oferind clujenilor:

  • Alei pietonale și pasarele
  • Piste pentru biciclete și alergare
  • Zone de relaxare
  • Săli de evenimente
  • Terenuri de sport (tenis, fotbal, baschet)
  • Grădini urbane
  • Pavilioane multifuncționale

În plus, proiectul prevede reabilitarea sistemului hidrotehnic, plantarea a peste 5.200 de arbori, conservarea vegetației existente și prioritizarea pietonilor prin limitarea traficului auto. Vor fi reconfigurate și zone importante din Gheorgheni, Între Lacuri și Calea Someșeni, pentru a facilita accesul la noul parc.

Valoarea estimată a întregului proiect este de peste 670 de milioane de lei, cu o perioadă de execuție de patru ani, în două faze. Primăria a atras deja 10 milioane de euro din fonduri europene, iar restul va fi finanțat din fonduri proprii și credite.

Parcul Est va include Lacul 3, fosta pepinieră RADP și o zonă umedă extinsă, transformată într-un ecosistem urban integrat.

Primarul Boc a descris proiectul ca fiind “cel mai important proiect verde din istoria Clujului, atât ca dimensiune, cât și ca importanță.”

Conceptul parcului este rezultatul unui concurs internațional de soluții, organizat de Primăria Cluj-Napoca și Ordinul Arhitecților din România. Biroul Metapolis Architects, împreună cu peisagiștii coordonați de Ana Horhat și specialiștii de la Atelier Mass, au câștigat concursul.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Tesla vine ACASĂ la clujeni! Noutate!

Cosmin Ardelean

Published

on

Tesla invadează Clujul! Primul service din afara Bucureștiului, deschis pentru clujeni!

Tesla, gigantul american al mașinilor electrice, își consolidează poziția în România și a ales Cluj-Napoca pentru a-și deschide primul centru de service din afara Bucureștiului. Această decizie strategică vine după inaugurarea showroom-ului Tesla din Cluj în iulie anul trecut, marcând un pas important în extinderea rețelei companiei în regiune.

Noul centru de service va oferi reparații complete pentru toate modelele Tesla, o veste excelentă pentru proprietarii din Cluj-Napoca care până acum aveau acces limitat la servicii specializate. Anterior, reparațiile mecanice și electrice se puteau efectua doar la unitatea Tesla Service din Voluntari, Ilfov, iar la Cluj exista doar un partener autorizat pentru reparații de caroserie (VADAUTO).

Prezența Tesla pe șoselele din România este semnificativă, cu 8457 de automobile înmatriculate, dintre care majoritatea (5773) sunt relativ noi, având o vechime de maximum doi ani. În județul Cluj, sunt înmatriculate 513 mașini Tesla, cu o distribuție similară în ceea ce privește vechimea.

Deși înmatriculările Tesla la nivel național au înregistrat o scădere în ultimul an, deschiderea noului service la Cluj demonstrează încrederea companiei în potențialul pieței locale și dorința de a oferi servicii mai bune clienților din zonă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Scandal U Cluj – CFR: A fost ură etnică? Poliția dezvăluie ADEVĂRUL!

Cosmin Ardelean

Published

on

Fan U Cluj, reținut pentru atacul cu sticlă asupra unui suporter CFR după derby!

Poliția Cluj a anunțat reținerea suporterului U Cluj acuzat că a lovit cu o sticlă un fan al rivalilor de la CFR Cluj, în urma incidentelor violente de după marele derby din 31 martie 2025.

Conform anchetei, în acea seară, doi tineri de 19 ani au sesizat Poliția că au fost agresați în Parcul Central de un grup de persoane necunoscute. Unul dintre ei a suferit răni grave la față, fiind lovit cu o sticlă.

Poliția a demarat o investigație amplă, iar în urma cercetărilor, au fost identificate 8 persoane implicate în agresiune: 7 adulți (cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani) și un minor de 16 ani.

Pe 5 aprilie, a fost reținut principalul suspect, un bărbat de 38 de ani din Cluj-Napoca, acuzat că a aruncat sticla. Acesta a fost reținut pentru 24 de ore.

Poliția Cluj a reiterat că incidentul nu are conotație etnică, așa cum se insinuase inițial, infirmând acuzațiile liderilor UDMR Cluj.

Cercetările continuă pentru toate cele 8 persoane, fiind acuzate de tulburarea ordinii și liniștii publice. Bărbatul de 38 de ani este cercetat și pentru lovire sau alte violențe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite