Connect with us

Prin Oras

Boc și Grindeanu se laudă reciproc: E un om cu viziune VS. E un exemplu. Prestația USR-istului Drulă la Transporturi nu l-a mulțumit pe edilul de Cluj

Alex Campian

Published

on

Boc și Grindeanu se laudă reciproc: E un om cu viziune VS. E un exemplu. Prestația USR-istului Drulă la Transporturi nu l-a mulțumit pe edilul de Cluj

Emil Boc (PNL), extrem de mulțumit de colaborarea cu ministrul Transporturilor de la PSD: E un om cu viziune! Grindeanu: Emil Boc e un exemplu. Doar prestația USR-istului Drulă nu l-a mulțumit pe edilul de Cluj.Colaborarea dintre PNL și PSD atinge cote maxime la Cluj.Edilul Emil Boc se arată foarte încântat de modul în care ministrul Transporturilor și Infrastructurii, PSD-istul Sorin Grindeanu, prioritizează proiectele Clujului. Și Grindeanu îl consideră pe primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, un primar-model. Doar prestația fostului ministru al Transporturilor, USR-istul Cătălin Drulă, nu l-a satisfăcut pe Boc. Recent (26 ianuarie 2022), în calitate de ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), anunța semnarea protocolului de colaborare pentru construcția metroului de la Cluj-Napoca și Florești.Astfel, potrivit lui Grindeanu, ministerul Transporturilor își asumă finanțarea proiectului metroului din Cluj cu 2 miliarde de euro din PNRR, în condițiile în care prin Planul Național de Redresare și Reziliență este prevăzută suma de 600 milioane de euro pentru metroul din București și Cluj. Potrivit ministrului Grindeanu, metroul din Cluj va fi gata parțial în 2026, deși proiectanții arătau că cel mai rezonabil termen ar fi abia anul 2028.„Informația de acolo este corectă, a domnului ministru și corespunde EXACT hotărârii de Guvern prin care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici cu privire la metrou!”, a declarat Emil Boc în cadrul unei intervenții la un post local de radio. „Alți comentatori, sunt comentatori. Acolo sunt documente oficiale ale statului român și despre asta vorbim. Informația domnului Grindeanu, repet, este riguros exactă!”, a explicat Emil Boc. „Și mă bucur că i-a acordat prioritate. A stat 30 de minute pe masă. Mă refer la protocolul care trebuia să fie semnat, eu am urmărit tot parcursul lui, că noi am semnat înainte, la Primărie, înainte de a-l trimite la București. Și de fiecare dată, domnul ministru Grindeanu, cu celeritate, promptitudine, s-a implicat în respectarea termenelor pentru aceste proiecte. Deci îl consider un om extrem de pragmatic, cu viziune și interesat ca România să absoarbă banii europeni.Aștept cu nerăbdare proiectanții de la centură (centura metropolitană a Clujului – proiect întârziat cu cca 3 luni de prelungiri – n.r.), care sunt clujeni de-ai noștri și le-am spus la ultima întâlnire că lucrează sun cenzura clujenilor care stau în trafic”, a mai declarat Emil Boc. Și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a avut doar cuvinte de laudă la adresa PNL-istului Emil Boc:„Pot să vă spun că la un proiect la care am avut semne de întrebare că se poate întâmpla, cel legat de metrou, ieri (n.r. 26 ianuarie 2022) am semnat protocolul cu Primăria Cluj. Cei de acolo s-au mișcat extrem de rapid.“, a punctat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, la DC News.Ulterior, Sorin Grindeanu a venit cu o completare:sursa foto: Agerpres„Pentru mine e surprinzător un lucru. În momentul în care s-a făcut PNRR-ul, pentru că metroul la Cluj este pe PNRR … .“„S-a mișcat Emil Boc? N-aveți ce spune…“, a punctat Bogdan Chirieac.„Până acum, lucrurile au mers șnur în colaborarea dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Primăria Municipiului Cluj-Napoca. E de luat exemplu cum pot fi arse niște etape.Din discuțiile pe care le-am avut cu domnul Emil Boc, în februarie dă drumul la licitație“, a adăugat Sorin Grindeanu.Doar USR-istul Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, n-a fost pe placul primarului Emil Boc. Edilul Clujului a sugerat în repetate rânduri că modul în care Drulă (USR) a gestionat finanțarea proiectelor clujene – centură metropolitană vs metrou – prin intermediul PNRR, dar și a fondurilor structurale europene, a fost o decizie „asumată” de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, însă soluția nu pare să fi fost pe placul primarului de Cluj.„S-a decis de către ministrul Drulă în urma vizitei lui la Bruxelles ca doar proiectele care ţin de Autostrada Moldovei şi în special de autostrăzi, şi repet, eu nu sunt absurd, avem nevoie şi de Autostrada Moldovei e necesară în această ţară, dar eu credeam că şi centurile se pot încadra în cadrul proiectelor verzi pentru că, pe de-o parte scot din oraş foarte multe maşini şi diminuează poluarea şi asta e dimensiunea verde a unui proiect pentru centura metropolitană. Această centură metropolitană a Clujului are şi piste de biciclete o altă componentă care ţine de dimensiunea verde.De ce n-a reuşit să îi convingă domnul minustru Drulă pe cei de la Bruxelles, să îl întrebaţi pe domnia sa. Dar faptul că au fost scoase din PNRR, repet, îi aparţine această decizie. Nu a existat niciun acord instituţional cu privire la “să facem asta şi să nu facem cealaltă”. Nu, pentru că noi în egală măsură am lucrat la toate proiectele. După cum vedeţi toate sunt acum în prag de finalizare a documentaţiei şi de implementare”, declara edilul Emil Boc la finele anului trecut, la Ziualive, subliniind că aceste lucruri au fost discutate şi în ultima şedinţă de Consiliu Local din decembrie 2021. Astfel, faptul că proiectul metroului clujean va fi implementat cu finanţare prin PNRR, iar centura metropolitană a rămas pe dinafară de la finanţarea PNRR, e “meritul” lui Drulă, consideră edilul Clujului.  

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom