Connect with us

Prin Oras

Boc și Grindeanu se laudă reciproc: E un om cu viziune VS. E un exemplu. Prestația USR-istului Drulă la Transporturi nu l-a mulțumit pe edilul de Cluj

Alex Campian

Published

on

Boc și Grindeanu se laudă reciproc: E un om cu viziune VS. E un exemplu. Prestația USR-istului Drulă la Transporturi nu l-a mulțumit pe edilul de Cluj

Emil Boc (PNL), extrem de mulțumit de colaborarea cu ministrul Transporturilor de la PSD: E un om cu viziune! Grindeanu: Emil Boc e un exemplu. Doar prestația USR-istului Drulă nu l-a mulțumit pe edilul de Cluj.Colaborarea dintre PNL și PSD atinge cote maxime la Cluj.Edilul Emil Boc se arată foarte încântat de modul în care ministrul Transporturilor și Infrastructurii, PSD-istul Sorin Grindeanu, prioritizează proiectele Clujului. Și Grindeanu îl consideră pe primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, un primar-model. Doar prestația fostului ministru al Transporturilor, USR-istul Cătălin Drulă, nu l-a satisfăcut pe Boc. Recent (26 ianuarie 2022), în calitate de ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), anunța semnarea protocolului de colaborare pentru construcția metroului de la Cluj-Napoca și Florești.Astfel, potrivit lui Grindeanu, ministerul Transporturilor își asumă finanțarea proiectului metroului din Cluj cu 2 miliarde de euro din PNRR, în condițiile în care prin Planul Național de Redresare și Reziliență este prevăzută suma de 600 milioane de euro pentru metroul din București și Cluj. Potrivit ministrului Grindeanu, metroul din Cluj va fi gata parțial în 2026, deși proiectanții arătau că cel mai rezonabil termen ar fi abia anul 2028.„Informația de acolo este corectă, a domnului ministru și corespunde EXACT hotărârii de Guvern prin care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici cu privire la metrou!”, a declarat Emil Boc în cadrul unei intervenții la un post local de radio. „Alți comentatori, sunt comentatori. Acolo sunt documente oficiale ale statului român și despre asta vorbim. Informația domnului Grindeanu, repet, este riguros exactă!”, a explicat Emil Boc. „Și mă bucur că i-a acordat prioritate. A stat 30 de minute pe masă. Mă refer la protocolul care trebuia să fie semnat, eu am urmărit tot parcursul lui, că noi am semnat înainte, la Primărie, înainte de a-l trimite la București. Și de fiecare dată, domnul ministru Grindeanu, cu celeritate, promptitudine, s-a implicat în respectarea termenelor pentru aceste proiecte. Deci îl consider un om extrem de pragmatic, cu viziune și interesat ca România să absoarbă banii europeni.Aștept cu nerăbdare proiectanții de la centură (centura metropolitană a Clujului – proiect întârziat cu cca 3 luni de prelungiri – n.r.), care sunt clujeni de-ai noștri și le-am spus la ultima întâlnire că lucrează sun cenzura clujenilor care stau în trafic”, a mai declarat Emil Boc. Și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a avut doar cuvinte de laudă la adresa PNL-istului Emil Boc:„Pot să vă spun că la un proiect la care am avut semne de întrebare că se poate întâmpla, cel legat de metrou, ieri (n.r. 26 ianuarie 2022) am semnat protocolul cu Primăria Cluj. Cei de acolo s-au mișcat extrem de rapid.“, a punctat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, la DC News.Ulterior, Sorin Grindeanu a venit cu o completare:sursa foto: Agerpres„Pentru mine e surprinzător un lucru. În momentul în care s-a făcut PNRR-ul, pentru că metroul la Cluj este pe PNRR … .“„S-a mișcat Emil Boc? N-aveți ce spune…“, a punctat Bogdan Chirieac.„Până acum, lucrurile au mers șnur în colaborarea dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Primăria Municipiului Cluj-Napoca. E de luat exemplu cum pot fi arse niște etape.Din discuțiile pe care le-am avut cu domnul Emil Boc, în februarie dă drumul la licitație“, a adăugat Sorin Grindeanu.Doar USR-istul Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, n-a fost pe placul primarului Emil Boc. Edilul Clujului a sugerat în repetate rânduri că modul în care Drulă (USR) a gestionat finanțarea proiectelor clujene – centură metropolitană vs metrou – prin intermediul PNRR, dar și a fondurilor structurale europene, a fost o decizie „asumată” de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, însă soluția nu pare să fi fost pe placul primarului de Cluj.„S-a decis de către ministrul Drulă în urma vizitei lui la Bruxelles ca doar proiectele care ţin de Autostrada Moldovei şi în special de autostrăzi, şi repet, eu nu sunt absurd, avem nevoie şi de Autostrada Moldovei e necesară în această ţară, dar eu credeam că şi centurile se pot încadra în cadrul proiectelor verzi pentru că, pe de-o parte scot din oraş foarte multe maşini şi diminuează poluarea şi asta e dimensiunea verde a unui proiect pentru centura metropolitană. Această centură metropolitană a Clujului are şi piste de biciclete o altă componentă care ţine de dimensiunea verde.De ce n-a reuşit să îi convingă domnul minustru Drulă pe cei de la Bruxelles, să îl întrebaţi pe domnia sa. Dar faptul că au fost scoase din PNRR, repet, îi aparţine această decizie. Nu a existat niciun acord instituţional cu privire la “să facem asta şi să nu facem cealaltă”. Nu, pentru că noi în egală măsură am lucrat la toate proiectele. După cum vedeţi toate sunt acum în prag de finalizare a documentaţiei şi de implementare”, declara edilul Emil Boc la finele anului trecut, la Ziualive, subliniind că aceste lucruri au fost discutate şi în ultima şedinţă de Consiliu Local din decembrie 2021. Astfel, faptul că proiectul metroului clujean va fi implementat cu finanţare prin PNRR, iar centura metropolitană a rămas pe dinafară de la finanţarea PNRR, e “meritul” lui Drulă, consideră edilul Clujului.  

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Anunțul care a stârnit controverse în Cluj: o casă dărăpănată din Grigorescu oferită spre locuire gratuită

Stefania Heinz

Published

on

Un anunț postat recent pe rețelele de socializare a reușit să stârnească un val de reacții și discuții aprinse în rândul clujenilor. Mesajul suna aparent simplu, dar a generat atât curiozitate, cât și controverse:

„Ofer găzduire gratuită pentru 6 luni într-o casă bătrânească din cartierul Grigorescu, Cluj-Napoca. Există apă, curent, centrală pe gaz, se plătesc doar cheltuielile și se face curățenie în curte. Detalii în privat.”

Deși intenția pare una binevoitoare, oferind unei persoane sau unei familii o soluție temporară de locuire, clujenii s-au împărțit rapid în două tabere. Unii au lăudat gestul, considerându-l o dovadă rară de generozitate într-un oraș unde chiriile au devenit aproape inaccesibile. Alții, însă, au criticat oferta, susținând că locuința este „dărăpănată” și că anunțul ascunde o formă subtilă de exploatare sau „muncă mascată” sub pretextul găzduirii gratuite.

Cartierul Grigorescu, unul dintre cele mai căutate din Cluj-Napoca, este cunoscut pentru liniștea și proximitatea față de Someș, dar și pentru prețurile ridicate ale proprietăților. Tocmai de aceea, ideea unei case oferite gratuit — chiar și una veche — a atras atenția rapid.

Fotografiile (acolo unde au fost distribuite) ar arăta o casă modestă, cu urme vizibile ale trecerii timpului, dar locuibilă. Mulți internauți au spus că ar fi dispuși să accepte o astfel de ofertă, mai ales în contextul economic actual.

În timp ce unii cer autorităților să verifice condițiile în care se face oferta, alții speră ca astfel de inițiative să se înmulțească, oferind o șansă celor aflați în dificultate.

Indiferent de intenția reală a celui care a postat anunțul, acesta a reușit să pună pe masă o discuție importantă pentru comunitate: cât de greu este, de fapt, să găsești un acoperiș deasupra capului în Cluj-Napoca în 2025?

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom