Connect with us

Eveniment

Primăria Clujului încasează peste 1 milion de lei din parcări. Viceprimar: „Dacă ai o problemă de rezolvat, rezolvi într-o oră. Dacă vrei să vii la restaurant sau la o cafea, parchezi mai departe și mergi 10 minute pe jos”

Diana Petrescu

Published

on

Emil Boc, supărat pe șoferii clujeni că nu mai plătesc parcarea în centrul Clujului: „Niciodată n-am mai avut așa ceva” 1

Primăria Cluj-Napoca administrează în zona centrală a orașului circa 1.500 de locuri de parcare și încasează peste 1 milion de lei/lună din această activitate, a declarat pentru Hotnews.ro viceprimarul Dan Tarcea.”La noi nu există personal care să încaseze banii în parcare, poate acum 20 de ani era. Plata parcărilor se poate face prin multiple metode, fie prin sms, prin aplicațiile disponibile, avem 3 aplicații, una a primăriei, două private, prin tichete răzuibile, sunt cel mai puțin folosite, cu cardul la parcometre, contact-less.Banii ajung la Serviciul de Parcări din subordinea Primăriei. La noi tot serviciul de parcări este gestionat de 27 de persoane, ele fac inclusiv mentenanța și asistența și intervențiile dacă apare o defecțiune”, a explicat Tarcea.Politica Primăriei este ca oamenii să vină cât mai puțin cu mașina în centru, iar dacă vin, să stea cât să își rezolve problemele, taxa de parcare crescând după primele două ore de la 8 la 16 lei/oră, tocmai ca să descurajeze.”Parcările publice au un grad de ocupare de peste 80% în zona centrală, iar în anumite momente chiar 95%. În parkingul de la Primărie, în primele două ore tariful este de 8 lei/oră, iar după ce se depășesc cele două ore tariful crește la 16 lei/oră, deci nu este foarte ieftin. Dacă ai o problemă de rezolvat, rezolvi într-o oră.Dacă vrei să vii la restaurant sau la o cafea, parchezi mai departe și mergi 10 minute pe jos. Avem în permanență disponibile cel puțin 400 de locuri de parcare disponibile din 800 la Sala Polivalentă și la Stadion.
Cele două parcări sunt la o distanță de 10 minute de mers pe jos de Primărie, deci cine dorește să vină în zona centrală pe jos poate parca acolo, cu 1 leu pe oră”, a afirmat viceprimarul Tarcea.El spune că Primăria nu va mai amenaja locuri noi de parcare în zona centrală și explică de ce:”Dacă vom face locuri de parcare în zona centrală nu vom face altceva decât să aducem și mai multe mașini într-o zonă istorică, unde nu mai putem să lărgim străzi, din contră, trebuie să lărgim trotuare, să facem piste de biciclete.
Mersul pe jos sau cu bicicleta nu a făcut rău nimănui. Sunt și multe mijloace de transport, sunt străzi pe unde la fiecare minut vine câte un mijloc de transport și să mergi unde ai treabă, dacă nu vrei pe jos”.Banii încasați din parcări sunt investiți pentru amenajarea unor noi locuri de parcare.”Avem peste 10 parcări construite din bugetul local. Anul acesta ne propunem să facem un park&ride de 863 locuri de parcare, valoarea lui este de 51 milioane lei plus TVA în zona aeroportului, astfel încât cei care vin în Cluj din Bistrița, Baia Mare să poată lăsa mașinile acolo și apoi să ia mijlocul de transport în comun și să vină în oraș”, a spus Tarcea.În ceea ce privește parcarea pe trotuar, el afirmă că în zona centrală, cel puțin pe străzile circulate, acest lucru nu este permis, mașinile care încalcă regula fiind ridicate:“Dacă discutăm strict de zona centrală, nu sunt mașini parcate pe trotuar. Nu ne dorim să punem în pericol cetățenii care merg pe trotuar, că nu au pe unde să treacă, deci ridicăm mașinile sau punem stâlpișori. Pot să vă dau câteva exemple de trotuare unde avem zero toleranță față de cei care își parchează mașinile acolo: bd. 21 Decembrie, strada Moților, Piața Unirii, Strada Eroilor, Calea Mănăștur, bd. Regele Ferdinand, deci sunt bulevarde în zona centrală unde ridicăm orice mașină parchează pe trotuar.În cartiere mai sunt mașini parcate pe trotuar fiindcă la nivelul municipiului Cluj-Napoca avem înmatriculate peste 200.000 de mașini la 45.000 de locuri de parcare. Deci a crescut foarte mult numărul de mașini pe cap de locuitor. Dar în zona centrală în marea lor majoritate trotuarele sunt libere de mașini și se poate circula pe ele”.Primăria Capitalei a încasat anul trecut, din taxele pentru 11.000 de locuri de parcare, aproximativ 19 milioane de lei.Din aceşti bani, instituţia condusă de Nicuşor Dan a rămas cu mai puțin de cinci milioane de lei, restul banilor ducându-se pe salariile celor care lucrează la parcări, în lipsa parcometrelor și a unei metode eficiente de control, informează Antena3.Instituția mai are încă 9.000 de locuri de parcare, dar pe acestea nu încasează bani, pentru că acolo maşinile pot staţiona gratuit.Deși în unele parcări taxa ajunge la 10 lei pe oră, activitatea nu este una foarte profitabilă pentru municipalitate.Parkinguri pentru biciclete in toate cartierele ClujuluiPrimăria va amenaja locuri sigure pentru biciclete în care acestea pot fi depozitate. Primele containere au fost amplasate deja în cartierul Între Lacuri.  În luna mai a acestui an vor fi finalizate șapte asemenea containere de depozitare, estimează oficiali ai municipalității.„Asigurăm parcări pentru biciclete în toate cartierele municipiului. În această etapă vom amenaja 350 de locuri de parcare pentru biciclete. A fost dat ordinul de începere a lucrărilor pentru construcția de containere pentru depozitarea bicicletelor în șapte locuri din municipiu. Capacitatea lor este de 50 de biciclete. Este vorba de amplasamente pe străzile Fântânele 59, Donath 194, Primăverii 2, Brateș 16, Nirajului – Aurel Vlaicu 60, Mureșului 56 – 58 și în parkingul Hașdeu. Până la sfârșitul anului urmează să mai identificăm și alte locații pentru extinderea acestui proiect. „, a spus viceprimarul Dan Tarcea, citat de actualdecluj.ro.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

🚒 ZIUA POMPIERILOR – SÂMBĂTĂ, 13 SEPTEMBRIE, PARCUL CENTRAL CLUJ-NAPOCA

Alex Campian

Published

on

Ziua Pompierilor 2024 în Parcul Central Cluj-Napoca – autospeciale, ateliere pentru copii și Maratonul Resuscitării”

Dragi clujeni, vă așteptăm sâmbătă, între 10:00 – 18:00, să sărbătorim împreună Ziua Pompierilor din România! ❤️

📍 Ce v-am pregătit?
➡️ Ateliere interactive și jocuri pentru copii
➡️ Demonstrații cu tehnica de intervenție și autospecialele pompierilor
➡️ Standuri educative despre prevenirea situațiilor de urgență
➡️ Maratonul Resuscitării – învățăm împreună cum putem salva o viață!

👨‍👩‍👧‍👦 Eveniment pentru întreaga comunitate – vino cu familia și prietenii să descoperi lumea pompierilor!

🔥 Te așteptăm cu drag!

sursa: ISU Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Andra, Vlăduța Lupău și Horia Brenciu, împreună la o nuntă: o fotografie de colecție

Alex Campian

Published

on

Onorariile artiștilor români în 2025 – Andra, Horia Brenciu, Vlăduța Lupău

Momente de bucurie și prietenie între artiștii iubiți ai publicului! Andra, Horia Brenciu și Vlăduța Lupău au surprins fanii cu o imagine de neuitat, realizată la o nuntă unde cei trei au fost invitați.

Fotografia, postată de Vlăduța Lupău pe Facebook, a adunat rapid mii de aprecieri și comentarii. Artista a scris: „În seara asta… m-am întâlnit cu fecioarele, sărbătoriții ultimelor zile”, făcând aluzie la aniversările recente ale Andrei și lui Horia Brenciu.

Reacția fanilor

Fanii au fost încântați de întâlnirea celor trei și au transmis mesaje pline de admirație:

  • „Toți trei frumoși la chip și suflet!”

  • „Sănătate și numai bucurii, zâmbăreților! Sunteți minunați!”

Întâlnirea a devenit rapid virală, demonstrând dorința publicului de a-i vedea pe artiști dincolo de scenă, în ipostaze naturale și relaxate.


Cât cere Andra pentru un concert în 2025?

Onorariile artiștilor români rămân ridicate și în 2025. Potrivit impresarului Radu Baron, Andra, Delia, Smiley, Loredana Groza, Ștefan Bănică Jr. și Horia Brenciu percep pentru concertele mari sume de peste 15.000 de euro.

Aceste tarife includ costurile echipelor de până la 15 persoane: tehnicieni, dansatori și instrumentiști.

Pentru artiștii de muzică populară, sumele variază:

  • Vlăduța Lupău, Viorica și Ioniță de la Clejani – până la 10.000 € sau mai mult

  • Elena Merișoreanu, Gheorghe Turda, Sofia Vicoveanca – între 1.000 și 1.500 € pentru recitaluri de 45 de minute

Andra, Horia Brenciu și Vlăduța Lupău, fotografiați împreună la o nuntă din 2025

foto: Libertatea.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom