Connect with us

Prin Oras

Ce spune Boc despre comasarea comunelor? Este pregătită România pentru o reformă pe care Polonia a făcut-o deja de ani buni?

Alex Campian

Published

on

Managerul Sălii Polivalente, penelistul Ionuț Rusu, nu este susținut doar politic, ci și legal. BOC: „Îl susține legea, nu-l susțin eu. Nu am putere de a interveni...” Cazul va fi cercetat administrativ

Despre comasarea comunelor în zone metropolitane se vorbește de foarte mulți ani, dar până acum nu s-a făcut nicio reformă administrativă. În tot acest timp cât România nu a făcut nimic în acest sens, Polonia a redus numărul județelor și a ajuns campioană la absorbția de fonduri europene. La noi, proiectele se blochează în comune.Întrebat într-o emisiune locală online ce părere are despre comasarea comunelor, primarul Emil Boc a afirmat că România încă nu este pregătită pentru așa ceva. Unele propuneri ale societății civile vorbesc despre crearea unor sectoare în vecinătatea municipiului Cluj-Napoca prin alipirea comunelor la oraș.„Dacă România nu face aceste reforme, pe de o parte reforma administrativă, pe de altă parte legea zonelor metropolitane, pierde șansa de modernizare, pierde șansa de a avea bani mai mulți și soluții eficiente pentru cetățeni. Astăzi nu poți să propui așa ceva și să faci fără lege pentru că îți trebuie referendum local și într-o parte și în alta. Nu știu dacă e coaptă propunerea asta ca cineva să facă referendum ca să se transforme în sectoare”, a spus Boc.Oradea și Buzău au încercat să facă o zonă metropolitană, dar au eșuat. Primarul municipiului Cluj-Napoca este de părere că ar trebui realizată întâi o lege națională și abia apoi una locală.„Ați văzut că la Oradea s-a încercat, la Buzău s-a încercat, dar au căzut cu brio. Lumea nu cred că e pregătită de aceea cred că trebuie în primul rând o lege națională care trebuie să pună ordine în țara asta. În primul rând trebuie o lege a reorganizării administrativ teritoriale, unde 700-800 de comune trebuie desființate, comasate pentru a putea să ai unități administrative puternice, adică acele unități administrative care nu au din veniturile proprii bani să își acopere cheltuielile cu salariile și cu lumina trebuie să găsească o formă de comasare. Știu că e nepopular, eu spun asta pentru că pe mine nu mă interesează nimic politic, îmi permit să fiu nepopular, dar dacă politicienii de astăzi nu își asumă aceste reforme vom suferi cu toții în anii care urmează. Am suferit oricum în ultimii 30 de ani”, a comentat Boc.Primarul a dat ca exemplu Polonia care a redus la jumătate voievodatele (echivalentul județelor de la noi).„Polonia a făcut două reforme administrativ teritoriale și a redus de la 44 de voievodate, care erau echivalentul județelor, la 33 și acum la 16. Polonia este campioană la aborbția fondurilor europene pentru că au coerență dintr-o parte în alta a județelor. La noi se opresc în tot felul de comune. În primul rând trebuie tăiat nodul gordian, dar previzibil, nu acum. Să se știe că începând cu 2024 acolo nu se mai organizează alegeri decât într-o singură comună formată din comasarea a două sau trei comune, depinde de zonă și de capacitatea ei financiară”, a declarat Emil Boc.Potrivit edilului șef, dacă nu se restructurează orașele, vor apărea în continuare aberații urbanistice la intrarea în orașe.„Dacă zonele metropolitane din preajma marilor orașe nu se restructurează ca să ai coerență politică și administrativă cu forță juridică, evident că vom vedea în continuare la intrarea în Cluj mii de blocuri la intrarea dinspre Baciu mii de blocuri, poate și la intrarea dinspre Apahida mii de blocuri fără ca cineva să întrebe dacă acolo avem infrastructură. Degeaba țin eu frâiele tare în Cluj-Napoca, blochez, opresc, stopez, pun condiții draconice, studii de trafic, analize pe când la intrarea în Cluj îmi apar sate întregi cu 5.000, 7.000, 8.000 de persoane și toată presiunea este pe municipiu”, a explicat primarul.Boc a dat un exemplu care se apropie puțin de ceea ce înseamnă comasarea comunelor. Este vorba despre un proiect de realizare a culoarului pieotnal și velo pe malul Someșului.„Ce am putut să fac a fost să discut cu primarii și să venim împreună să oferim soluții – că e tren metropolitan, că e centură metropolitană, că e metrou. Toate aceste lucruri le-am făcut împreună, nici acelea nu le puteam face singuri, dacă nu aveam analiza cu ei. Și aici mă bucur că am reușit analiza cu ei, prin dialog să putem promova aceste proiecte. Acum mai avem un proiect pe care am căzut de acord să îl facem împreună – culoarul pietonal și velo pe malul Someșului din Gilău, Florești, Apahida, Cluj-Napoca, după care să mergem la Jucu și Bonțida. Și avem acordul să treacă în martie în Consiliile Locale, în aprilie să scoatem la licitație studiile de fezabilitate, după care să îl implementăm. Dacă ai avea zonă metropolitană, ar fi un Consiliu Metropolitan care decide și implementează, nu mai stă la povești”, a încheiat Boc.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Surpare de Asfalt pe Strada Uliului din Grigorescu, Capturată într-o Imagine Fascinantă de pe Dronă

Stefania Heinz

Published

on

Într-o captură de senzație realizată de fotograful Sergiu Razvan, o imagine din dronă arată o surprindere neașteptată pe strada Uliului din cartierul Grigorescu. Un segment de asfalt și teren par a fi suferit o surpare spectaculoasă, evidențiindu-se impactul fenomenelor naturale sau al condițiilor de infrastructură asupra mediului urban.

Surparea, care pare să fi afectat și împrejurimile, este un semn al fragilității infrastructurii locale și poate avea consecințe asupra siguranței și confortului locuitorilor din zonă. Imaginile capturate de drone devin din ce în ce mai importante în detectarea și monitorizarea unor astfel de evenimente, oferind o perspectivă amplă și detaliată asupra situației.

Autoritățile sunt probabil alertate cu privire la această situație și se așteaptă să ia măsurile necesare pentru a remedia surparea și pentru a preveni astfel de incidente în viitor. În același timp, această imagine oferă o oportunitate de reflecție asupra importanței investițiilor în infrastructura urbană și în gestionarea adecvată a resurselor pentru a menține orașele noastre în siguranță și în stare bună de funcționare.

 

 

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Explorând Farmecul Primăverii: Culoare, Vitalitate și Relaxare într-o Galerie Foto Inspiratoare

Diana Petrescu

Published

on

Primăvara este momentul în care natura se trezește la viață, iar orașele se transformă în adevărate locuri de bucurie și energie. Străzile devin mai aglomerate, iar parcurile își deschid porțile pentru a primi oamenii dornici de relaxare și plimbare, sub razele calde ale soarelui.

În acest sezon, investițiile în zonele verzi din orașele României devin mai vizibile, iar pe rețelele sociale abundă postările cu cele mai frumoase parcuri. De exemplu, pagina de Facebook Iulius, companie cunoscută pentru implicarea în proiecte ce includ grădini urbane, invită la un tur virtual prin parcurile Palas Iași, Iulius Gardens din Iulius Town Timișoara și Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj.

La Iași, parcul din centrul orașului, parte integrantă a proiectului mixed-use Palas, strălucește în splendoarea primăverii, oferind un spectacol natural de neuitat. Verdele crud al vegetației, combinat cu albastrul cerului și culorile florilor, îmbracă peisajul într-un cadru pitoresc, atrăgând privirile și inimile vizitatorilor. Aici, prunii roșii, azaleele, cameliile și glicina transformă parcursul prin parcul Palas într-o experiență unică, potrivită atât pentru relaxare, cât și pentru sesiuni de fotografie creative.

În Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj, sălciile de pe malul lacului Gheorgheni și restul arborilor strălucesc în verdele lor cel mai frumos din an. Aici, pietonalul suspendat deasupra lacului, pista de ciclism, cea de alergare și aleile încântătoare devin destinații preferate pentru oamenii dornici de mișcare și recreere. Și câteva broaște țestoase și-au găsit aici un adăpost, bucurându-se de soare și liniște în timp ce ies din când în când să se bucure de razele sale blânde.

În Timișoara, Iulius Gardens strălucește în lumina primăverii, transformându-se într-o oază de frumusețe și energie. Culorile verzi dominate, atât în zonele amenajate cu gazon, cât și în jurul lacului sau pe alei, creează un cadru perfect pentru plimbări relaxante și momente petrecute în natură.

Potrivit site-ului www.iuliuscompany.ro, Iulius a investit în parcurile din Iași, Cluj-Napoca și Timișoara peste 18 milioane de euro, grădinile fiind elementul definitoriu al proiectelor sale. La Cluj-Napoca, o nouă grădină va fi amenajată în cadrul proiectului de pe fosta platformă Carbochim, acoperind peste 5 hectare de spațiu verde. Aici, peste 700 de copaci și 100.000 de plante decorative vor încânta privirile, iar o grădină japoneză va aduce aroma sakurei chiar în inima orașului, oferind un spațiu seren pentru plimbări și meditație.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Compania IULIUS susține în continuare dezvoltarea Cluj-Napoca prin investiții ample – VIDEO

Stefania Heinz

Published

on

IULIUS este o companie axată pe dezvoltarea și gestionarea de proiecte de regenerare urbană, aducând în prim plan o experiență solidă de peste 25 de ani în domeniul imobiliar. Investițiile sale, care depășesc 1,2 miliarde de euro, se extind în orașe precum Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava. Aceste proiecte, gândite în formate mixte, integrează grădini urbane, clădiri de birouri premium, zone comerciale și de divertisment, completate de investiții semnificative în infrastructură.

În Cluj-Napoca, IULIUS își continuă angajamentul în dezvoltarea urbană prin intermediul unui proiect amplu de reconversie și regenerare urbană, inițiat pe terenul fostei platforme Carbochim. Această inițiativă, cu o investiție estimată la peste 500 de milioane de euro, vizează revitalizarea unei zone industriale, generând oportunități investiționale, locuri de muncă și contribuind la consolidarea orașului ca un centru urban modern și atrăgător pentru rezidenți și investitori.

IULIUS: Dezvoltarea Urbană ca Motor al Transformării Sociale și Economice

IULIUS este o prezență solidă în domeniul dezvoltării urbane, oferind o vastă experiență de peste 25 de ani în sectorul imobiliar, cu investiții semnificative în mai multe orașe cheie din România, printre care Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava, cu un total care depășește 1,2 miliarde de euro. Compania este renumită pentru proiectele sale inovatoare, care îmbină cu succes spațiile comerciale, de birouri și de agrement, însoțite de importante contribuții la infrastructură.

Unul dintre proiectele emblemă este Palas Iași, primul ansamblu mixt din România, inaugurat în 2012, care a devenit un punct de referință nu doar pentru Iași, ci și pentru regiunea înconjurătoare și Republica Moldova. Cu o investiție de peste , Palas Iași a adus împreună funcțiuni de retail, birouri și divertisment, înconjurând o grădină urbană care a devenit un hub comunitar. Modelul a fost replicat apoi la Timișoara, cu Iulius Town, inaugurat în 2019, un proiect mixt impresionant care a transformat o zonă urbană subevaluată, reconectând-o cu orașul și oferind noi oportunități de dezvoltare.

Prin intermediul conceptului United Business Center, IULIUS a dezvoltat 15 clădiri de birouri premium în orașele pe care le deservesc, atrăgând peste 130 de companii multinaționale, cu un total de aproximativ 25.000 de angajați. În total, proiectele IULIUS au creat peste 35.000 de locuri de muncă, inclusiv în domeniul comercial.

În plus, proiectele dezvoltate de IULIUS nu se limitează doar la aspectul comercial, ci oferă și o varietate de experiențe de divertisment, atrăgând peste 70 de milioane de vizite anual. Aceste proiecte includ peste 310.000 de metri pătrați de spații comerciale, găzduind peste 1.000 de branduri internaționale, naționale și locale, precum și parcuri amenajate de la zero, care au devenit adăpost pentru numeroase evenimente culturale și artistice.

Un alt aspect semnificativ al proiectelor IULIUS este angajamentul lor față de sustenabilitate și infrastructură. Compania a investit masiv în soluții de trafic, conectivitate și mobilitate alternativă, inclusiv piste pentru biciclete, locuri de parcare pentru biciclete și stații de încărcare pentru mașini electrice. În plus, IULIUS continuă să dezvolte proiecte care să reconecteze comunitățile cu orașele lor, inclusiv prin investiții în parcuri și alte spații verzi.

Prin aceste eforturi continue, IULIUS demonstrează nu doar capacitatea de a remodela peisajul urban, ci și de a crea valoare adăugată pentru orașele în care operează, contribuind la dezvoltarea economică și socială a acestora și la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite