Connect with us

Prin Oras

Ce spune Boc despre comasarea comunelor? Este pregătită România pentru o reformă pe care Polonia a făcut-o deja de ani buni?

Alex Campian

Published

on

Managerul Sălii Polivalente, penelistul Ionuț Rusu, nu este susținut doar politic, ci și legal. BOC: „Îl susține legea, nu-l susțin eu. Nu am putere de a interveni...” Cazul va fi cercetat administrativ

Despre comasarea comunelor în zone metropolitane se vorbește de foarte mulți ani, dar până acum nu s-a făcut nicio reformă administrativă. În tot acest timp cât România nu a făcut nimic în acest sens, Polonia a redus numărul județelor și a ajuns campioană la absorbția de fonduri europene. La noi, proiectele se blochează în comune.Întrebat într-o emisiune locală online ce părere are despre comasarea comunelor, primarul Emil Boc a afirmat că România încă nu este pregătită pentru așa ceva. Unele propuneri ale societății civile vorbesc despre crearea unor sectoare în vecinătatea municipiului Cluj-Napoca prin alipirea comunelor la oraș.„Dacă România nu face aceste reforme, pe de o parte reforma administrativă, pe de altă parte legea zonelor metropolitane, pierde șansa de modernizare, pierde șansa de a avea bani mai mulți și soluții eficiente pentru cetățeni. Astăzi nu poți să propui așa ceva și să faci fără lege pentru că îți trebuie referendum local și într-o parte și în alta. Nu știu dacă e coaptă propunerea asta ca cineva să facă referendum ca să se transforme în sectoare”, a spus Boc.Oradea și Buzău au încercat să facă o zonă metropolitană, dar au eșuat. Primarul municipiului Cluj-Napoca este de părere că ar trebui realizată întâi o lege națională și abia apoi una locală.„Ați văzut că la Oradea s-a încercat, la Buzău s-a încercat, dar au căzut cu brio. Lumea nu cred că e pregătită de aceea cred că trebuie în primul rând o lege națională care trebuie să pună ordine în țara asta. În primul rând trebuie o lege a reorganizării administrativ teritoriale, unde 700-800 de comune trebuie desființate, comasate pentru a putea să ai unități administrative puternice, adică acele unități administrative care nu au din veniturile proprii bani să își acopere cheltuielile cu salariile și cu lumina trebuie să găsească o formă de comasare. Știu că e nepopular, eu spun asta pentru că pe mine nu mă interesează nimic politic, îmi permit să fiu nepopular, dar dacă politicienii de astăzi nu își asumă aceste reforme vom suferi cu toții în anii care urmează. Am suferit oricum în ultimii 30 de ani”, a comentat Boc.Primarul a dat ca exemplu Polonia care a redus la jumătate voievodatele (echivalentul județelor de la noi).„Polonia a făcut două reforme administrativ teritoriale și a redus de la 44 de voievodate, care erau echivalentul județelor, la 33 și acum la 16. Polonia este campioană la aborbția fondurilor europene pentru că au coerență dintr-o parte în alta a județelor. La noi se opresc în tot felul de comune. În primul rând trebuie tăiat nodul gordian, dar previzibil, nu acum. Să se știe că începând cu 2024 acolo nu se mai organizează alegeri decât într-o singură comună formată din comasarea a două sau trei comune, depinde de zonă și de capacitatea ei financiară”, a declarat Emil Boc.Potrivit edilului șef, dacă nu se restructurează orașele, vor apărea în continuare aberații urbanistice la intrarea în orașe.„Dacă zonele metropolitane din preajma marilor orașe nu se restructurează ca să ai coerență politică și administrativă cu forță juridică, evident că vom vedea în continuare la intrarea în Cluj mii de blocuri la intrarea dinspre Baciu mii de blocuri, poate și la intrarea dinspre Apahida mii de blocuri fără ca cineva să întrebe dacă acolo avem infrastructură. Degeaba țin eu frâiele tare în Cluj-Napoca, blochez, opresc, stopez, pun condiții draconice, studii de trafic, analize pe când la intrarea în Cluj îmi apar sate întregi cu 5.000, 7.000, 8.000 de persoane și toată presiunea este pe municipiu”, a explicat primarul.Boc a dat un exemplu care se apropie puțin de ceea ce înseamnă comasarea comunelor. Este vorba despre un proiect de realizare a culoarului pieotnal și velo pe malul Someșului.„Ce am putut să fac a fost să discut cu primarii și să venim împreună să oferim soluții – că e tren metropolitan, că e centură metropolitană, că e metrou. Toate aceste lucruri le-am făcut împreună, nici acelea nu le puteam face singuri, dacă nu aveam analiza cu ei. Și aici mă bucur că am reușit analiza cu ei, prin dialog să putem promova aceste proiecte. Acum mai avem un proiect pe care am căzut de acord să îl facem împreună – culoarul pietonal și velo pe malul Someșului din Gilău, Florești, Apahida, Cluj-Napoca, după care să mergem la Jucu și Bonțida. Și avem acordul să treacă în martie în Consiliile Locale, în aprilie să scoatem la licitație studiile de fezabilitate, după care să îl implementăm. Dacă ai avea zonă metropolitană, ar fi un Consiliu Metropolitan care decide și implementează, nu mai stă la povești”, a încheiat Boc.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

 Ieși la vot! Votează pentru viitorul tău – iar noi te răsplătim!

Stefania Heinz

Published

on

Alegerea Președintelui României este un moment esențial pentru viitorul țării. Fiecare vot contează și fiecare voce are puterea de a influența direcția în care mergem ca națiune. De aceea, îți lansăm un îndemn simplu, dar puternic: DUMINICA 18 MAI, IEȘI LA VOT!

Pentru a susține acest demers civic, The Barber Shop și Downtown Beauty îți oferă un cadou din partea casei: servicii gratuite pentru cei care că au votat. Este modul nostru de a spune „mulțumim” celor care aleg să se implice.
“Binele se face, nu se asteaptă!” (Bob Rădulescu)

Atenție! Locurile sunt limitate, așa că grăbește-te! IEȘI LA VOT!

Link-uri catre pagini
– THE Barber Shop
o https://www.facebook.com/thebarbershoptheoffice/
o https://www.instagram.com/thebarbershopcluj/
– Downtown Beauty –
o https://www.facebook.com/downtownbeautycluj
o https://www.instagram.com/downtownbeautycluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

A fugit de poliție cu o trotinetă și chiar a scăpat: „Filmează-l, nu e real!”

Stefania Heinz

Published

on

O urmărire demnă de un film de acțiune a avut loc aseară pe străzile din Galați, după ce un tânăr, aflat pe o trotinetă electrică, a refuzat să oprească la semnalele poliției. Deși mijlocul de transport ales nu părea tocmai potrivit pentru o evadare spectaculoasă, bărbatul a surprins pe toată lumea cu viteza și îndemânarea de care a dat dovadă.

Totul a început când agenții de poliție l-au observat circulând cu o viteză foarte mare, într-o zonă intens circulată din oraș. Când i-au făcut semn să tragă pe dreapta, tânărul a accelerat brusc, dând startul unei curse nebune prin cartierele Galațiului.

Nici sirenele, nici girofarurile și nici apropierea mașinilor de poliție nu l-au făcut să renunțe. Dimpotrivă, individul a apăsat și mai tare pe accelerație – atât cât i-a permis trotineta electrică – reușind, cel puțin pentru o perioadă, să-i pună în dificultate pe agenți.

Momentul a fost surprins de mai mulți trecători, care nu doar că au filmat întreaga scenă, dar au și reacționat cu entuziasm și uimire. Într-unul dintre clipuri, devenit deja viral pe rețelele de socializare, se aud strigăte precum: „Filmează-l! Nu pot să cred!” – o reacție care a devenit rapid emblematică pentru întreaga întâmplare.

Filmările au strâns mii de vizualizări și zeci de comentarii, majoritatea ironice sau amuzate. „E clar, avem Fast & Furious varianta eco”, a scris un utilizator, în timp ce altul a comentat: „Level: trotinetă – evadare 100% stealth.”

Până la acest moment, nu a fost comunicat oficial dacă tânărul a fost prins sau identificat. Reprezentanții Poliției din Galați au declarat că se fac verificări pentru stabilirea identității persoanei și a circumstanțelor în care a avut loc urmărirea.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Studenții de la Universitatea Tehnică din Cluj au prezentat mașina solară cu care vor traversa Australia de la nord la sud!

Alex Campian

Published

on

Inovație și ambiție românească la cel mai înalt nivel: un grup de studenți de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca a prezentat oficial mașina solară cu care va participa la una dintre cele mai dure competiții din lume – World Solar Challenge, desfășurat în Australia.

Vehiculul, realizat integral de echipa de studenți și coordonat de profesori ai universității, este alimentat exclusiv cu energie solară și a fost conceput pentru a străbate Australia de la nord la sud, pe un traseu de peste 3.000 de kilometri prin deșertul australian.

„Este un vis devenit realitate. După luni întregi de muncă, testări și provocări tehnice, suntem pregătiți să reprezentăm România într-o competiție mondială de elită. E o onoare și o responsabilitate uriașă”, au transmis membrii echipei.

Mașina este construită din materiale ultraușoare, are o aerodinamică optimizată și panouri solare de ultimă generație, fiind capabilă să ruleze eficient în condiții extreme de temperatură și izolare.

Participarea la competiție este mai mult decât o provocare tehnologică – este un pas important pentru promovarea sustenabilității, a energiei verzi și a cercetării românești pe plan internațional.

World Solar Challenge reunește cele mai bune echipe universitare din lume, iar România, prin studenții de la UTCN, își face din nou simțită prezența într-un mod remarcabil.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite