Connect with us

Prin Oras

Dacia Asphalt, firma lui Gheorghe Petruț și Ioachim Cadar (fost șef la Drumuri Județene), a primit anul trecut 53 de contracte de la CJ Cluj, în timp de Drumuri și Poduri Județene SA (firma forului județean) a intrat în faliment

Alex Campian

Published

on

Dacia Asphalt, firma lui Gheorghe Petruț și Ioachim Cadar (fost șef la Drumuri Județene), a primit anul trecut 53 de contracte de la CJ Cluj, în timp de Drumuri și Poduri Județene SA (firma forului județean) a intrat în faliment

Consiliul Județean Cluj a atribuit anul trecut 276 de contracte pentru diverse servicii și lucrări precum: supervizare șantiere, pază, deszăpezire, furnizare echipamente pentru spitale, lucrări întreținere drumuri, lucrări la drumuri. Din numărul total de contracte, Dacia Asphalt a primit cele mai multe contracte, 53 la număr și au fost fie pentru lucrări de întreținere de vară, fie pentru lucrări de reparații pe diverse trosoane de drum. Contractele au fost atribuite prin licitație deschisă și au valoarea totală de 37,6 milioane lei (7,5 milioane euro).Față de anul 2019 a crescut numărul de contracte atribuite, dar a scăzut valoarea acestora. În urmă cu doi ani, firma Dacia Asphalt SRL Bistrița a semnat 44 de contracte subsecvente pentru întreținerea drumurilor județene. Valoarea totală a acestor contracte este de peste 123 milioane lei (25,6 milioane euro). În timp ce Diferit SRL s-a ocupat, în 2019, de modernizarea drumurilor, Dacia Asphalt a prins felia întreținerii drumurilor.Dacia Asphalt este din Bistrița, a fost înființată în 2016 și are obiect de activitate lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor și este deținută de doi asociați: Gheorghe Petruț (95%) și Eugen Ioachim Cadar (5%). Compania este administrată de Gheorghe Petruț.Eugen Ioachim Cadar este inginer și a condus Regia Autonomă de Drumuri Județene Cluj (fostul nume al actualei Drumuri și Poduri Județene SA) până în 2013, regie aflată în subordinea Consiliului Județean. Așadar, nu este de mirare că firma sa și a asociatului său a prins zeci de contracte subsecvente pentru întreținerea drumurilor județene.Dacia Asphalt SRL s-a intersectat în afaceri pe bani publici cu SC Diferit SRL, una din firmele de casă al fostului PDL. Să ne amintim faptul că Diferit s-a ocupat ani la rând de modernizarea drumurilor județene și a străzilor din Cluj-Napoca.Este interesant faptul că Regia Autonomă de Drumuri Județene Cluj a participat, în trecut, la lucrări publice licitate de Consiliul Județean Cluj, alături de SC Diferit SRL, inclusiv în perioada în care Cadar se afla la conducerea Regiei.Conform ultimelor date disponibile, compania din Bistrița a înregistrat, în 2020, o cifră de afaceri de aproape 18 milioane euro, mai mult cu aproximativ 7 milioane euro decât în 2019. În urmă cu patru ani, Dacia Asphalt avea venituri totale de aproape 4 milioane euro, în 2017 de 1 milion euro, iar în primul an de activitate 440 mii euro.Încă din primul an de activitate, compania lui Gheorghe Petruț a declarat profit. Astfel, în 2016 a avut un profit net de aproape 128 mii euro. În anul următor, câștigul net era de peste 331 mii euro, iar în 2018 ajunsese la un profit de 311 mii euro. Anul 2019 a adus un câștig net de peste 374 mii euro, iar în 2020, Dacia Asphalt a declarat profit de peste 437 mii euro.În urmă cu doi ani, compania avea un număr mediu de 21 angajați.De numele Dacia Asphalt este conectată direct și firma Dacia SRL din Bistrița, înființată în 1991, cu obiect de activitate tot lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor. Firma are doi asociați: Gheorghe Petruț (60%) și Maria Petruț (40%). Dacia este administrată de Gheorghe Petruț.În comparație cu Dacia Asphalt, Dacia a avut cifră de afaceri și profit mult mai mici. De exemplu, în 2020, a înregistrat venituri totale de 162 mii euro, profit net de aproape 50 mii euro și avea un număr mediu de 4 angajați.Dacia Asphalt a câștigat, în 2016, contracte și cu instituții publice din Bistrița. Potrivit Gazeta de Bistrița, Dacia Asphalt s-a ocupat de deszăpezirea drumurilor naţionale din Bistriţa-Năsăud în perioada 2016 – 2020, pentru 20 milioane lei, fără TVA.Conform sursei citate, în cursa pentru adjudecarea contractului de deszăpezire, firma Dacia Asphalt a fost înregistrată cu un terţ susţinător financiar, şi anume SC Construct Perom, una din firmele care a prins de-a lungul anilor contracte pe bani publici în Bistriţa-Năsăud, dar nu numai.În timp ce Consiliul Județean umple buzunarele firmelor private, Drumuri și Poduri Județene SA se află în faliment. Anul trecut în septembrie, firma Consiliului Județean a intrat în faliment.Pe lista celor 276 de contracte pe care le-a atribuit Consiliul Județean anul trecut, unul singur este pentru Drumuri și Poduri Județene SA, pentru deszăpezire, în 12 martie 2021 (deci înainte să intre în faliment). Anunțul a fost publicat în SEAP ca urmare a încheierii contractelor subsecvente pentru LOT 3 cu ofertantul SC BEMAPROD SERV SRL și pentru LOT 5 cu ofertantul SC DIFERIT SRL.Anul trecut, Drumuri și Poduri Județene SA a încasat de la Consiliul Județean sume nesemnificative:5.635.979,25 lei inclusiv TVA, în baza Acordului cadru nr. 27900/212/23.08.2018 – LOT 1;5.853.250,77 lei inclusiv TVA, în baza Acordului cadru nr.27901/213/23.08.2018 – LOT 2;5.537.061,72 lei inclusiv TVA, în baza Acordului cadru nr. 27903/215/23.08.2018 – LOT 4.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Anunțul care a stârnit controverse în Cluj: o casă dărăpănată din Grigorescu oferită spre locuire gratuită

Stefania Heinz

Published

on

Un anunț postat recent pe rețelele de socializare a reușit să stârnească un val de reacții și discuții aprinse în rândul clujenilor. Mesajul suna aparent simplu, dar a generat atât curiozitate, cât și controverse:

„Ofer găzduire gratuită pentru 6 luni într-o casă bătrânească din cartierul Grigorescu, Cluj-Napoca. Există apă, curent, centrală pe gaz, se plătesc doar cheltuielile și se face curățenie în curte. Detalii în privat.”

Deși intenția pare una binevoitoare, oferind unei persoane sau unei familii o soluție temporară de locuire, clujenii s-au împărțit rapid în două tabere. Unii au lăudat gestul, considerându-l o dovadă rară de generozitate într-un oraș unde chiriile au devenit aproape inaccesibile. Alții, însă, au criticat oferta, susținând că locuința este „dărăpănată” și că anunțul ascunde o formă subtilă de exploatare sau „muncă mascată” sub pretextul găzduirii gratuite.

Cartierul Grigorescu, unul dintre cele mai căutate din Cluj-Napoca, este cunoscut pentru liniștea și proximitatea față de Someș, dar și pentru prețurile ridicate ale proprietăților. Tocmai de aceea, ideea unei case oferite gratuit — chiar și una veche — a atras atenția rapid.

Fotografiile (acolo unde au fost distribuite) ar arăta o casă modestă, cu urme vizibile ale trecerii timpului, dar locuibilă. Mulți internauți au spus că ar fi dispuși să accepte o astfel de ofertă, mai ales în contextul economic actual.

În timp ce unii cer autorităților să verifice condițiile în care se face oferta, alții speră ca astfel de inițiative să se înmulțească, oferind o șansă celor aflați în dificultate.

Indiferent de intenția reală a celui care a postat anunțul, acesta a reușit să pună pe masă o discuție importantă pentru comunitate: cât de greu este, de fapt, să găsești un acoperiș deasupra capului în Cluj-Napoca în 2025?

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom