Connect with us

Prin Oras

Dacia Asphalt, firma lui Gheorghe Petruț și Ioachim Cadar (fost șef la Drumuri Județene), a primit anul trecut 53 de contracte de la CJ Cluj, în timp de Drumuri și Poduri Județene SA (firma forului județean) a intrat în faliment

Alex Campian

Published

on

Dacia Asphalt, firma lui Gheorghe Petruț și Ioachim Cadar (fost șef la Drumuri Județene), a primit anul trecut 53 de contracte de la CJ Cluj, în timp de Drumuri și Poduri Județene SA (firma forului județean) a intrat în faliment

Consiliul Județean Cluj a atribuit anul trecut 276 de contracte pentru diverse servicii și lucrări precum: supervizare șantiere, pază, deszăpezire, furnizare echipamente pentru spitale, lucrări întreținere drumuri, lucrări la drumuri. Din numărul total de contracte, Dacia Asphalt a primit cele mai multe contracte, 53 la număr și au fost fie pentru lucrări de întreținere de vară, fie pentru lucrări de reparații pe diverse trosoane de drum. Contractele au fost atribuite prin licitație deschisă și au valoarea totală de 37,6 milioane lei (7,5 milioane euro).Față de anul 2019 a crescut numărul de contracte atribuite, dar a scăzut valoarea acestora. În urmă cu doi ani, firma Dacia Asphalt SRL Bistrița a semnat 44 de contracte subsecvente pentru întreținerea drumurilor județene. Valoarea totală a acestor contracte este de peste 123 milioane lei (25,6 milioane euro). În timp ce Diferit SRL s-a ocupat, în 2019, de modernizarea drumurilor, Dacia Asphalt a prins felia întreținerii drumurilor.Dacia Asphalt este din Bistrița, a fost înființată în 2016 și are obiect de activitate lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor și este deținută de doi asociați: Gheorghe Petruț (95%) și Eugen Ioachim Cadar (5%). Compania este administrată de Gheorghe Petruț.Eugen Ioachim Cadar este inginer și a condus Regia Autonomă de Drumuri Județene Cluj (fostul nume al actualei Drumuri și Poduri Județene SA) până în 2013, regie aflată în subordinea Consiliului Județean. Așadar, nu este de mirare că firma sa și a asociatului său a prins zeci de contracte subsecvente pentru întreținerea drumurilor județene.Dacia Asphalt SRL s-a intersectat în afaceri pe bani publici cu SC Diferit SRL, una din firmele de casă al fostului PDL. Să ne amintim faptul că Diferit s-a ocupat ani la rând de modernizarea drumurilor județene și a străzilor din Cluj-Napoca.Este interesant faptul că Regia Autonomă de Drumuri Județene Cluj a participat, în trecut, la lucrări publice licitate de Consiliul Județean Cluj, alături de SC Diferit SRL, inclusiv în perioada în care Cadar se afla la conducerea Regiei.Conform ultimelor date disponibile, compania din Bistrița a înregistrat, în 2020, o cifră de afaceri de aproape 18 milioane euro, mai mult cu aproximativ 7 milioane euro decât în 2019. În urmă cu patru ani, Dacia Asphalt avea venituri totale de aproape 4 milioane euro, în 2017 de 1 milion euro, iar în primul an de activitate 440 mii euro.Încă din primul an de activitate, compania lui Gheorghe Petruț a declarat profit. Astfel, în 2016 a avut un profit net de aproape 128 mii euro. În anul următor, câștigul net era de peste 331 mii euro, iar în 2018 ajunsese la un profit de 311 mii euro. Anul 2019 a adus un câștig net de peste 374 mii euro, iar în 2020, Dacia Asphalt a declarat profit de peste 437 mii euro.În urmă cu doi ani, compania avea un număr mediu de 21 angajați.De numele Dacia Asphalt este conectată direct și firma Dacia SRL din Bistrița, înființată în 1991, cu obiect de activitate tot lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor. Firma are doi asociați: Gheorghe Petruț (60%) și Maria Petruț (40%). Dacia este administrată de Gheorghe Petruț.În comparație cu Dacia Asphalt, Dacia a avut cifră de afaceri și profit mult mai mici. De exemplu, în 2020, a înregistrat venituri totale de 162 mii euro, profit net de aproape 50 mii euro și avea un număr mediu de 4 angajați.Dacia Asphalt a câștigat, în 2016, contracte și cu instituții publice din Bistrița. Potrivit Gazeta de Bistrița, Dacia Asphalt s-a ocupat de deszăpezirea drumurilor naţionale din Bistriţa-Năsăud în perioada 2016 – 2020, pentru 20 milioane lei, fără TVA.Conform sursei citate, în cursa pentru adjudecarea contractului de deszăpezire, firma Dacia Asphalt a fost înregistrată cu un terţ susţinător financiar, şi anume SC Construct Perom, una din firmele care a prins de-a lungul anilor contracte pe bani publici în Bistriţa-Năsăud, dar nu numai.În timp ce Consiliul Județean umple buzunarele firmelor private, Drumuri și Poduri Județene SA se află în faliment. Anul trecut în septembrie, firma Consiliului Județean a intrat în faliment.Pe lista celor 276 de contracte pe care le-a atribuit Consiliul Județean anul trecut, unul singur este pentru Drumuri și Poduri Județene SA, pentru deszăpezire, în 12 martie 2021 (deci înainte să intre în faliment). Anunțul a fost publicat în SEAP ca urmare a încheierii contractelor subsecvente pentru LOT 3 cu ofertantul SC BEMAPROD SERV SRL și pentru LOT 5 cu ofertantul SC DIFERIT SRL.Anul trecut, Drumuri și Poduri Județene SA a încasat de la Consiliul Județean sume nesemnificative:5.635.979,25 lei inclusiv TVA, în baza Acordului cadru nr. 27900/212/23.08.2018 – LOT 1;5.853.250,77 lei inclusiv TVA, în baza Acordului cadru nr.27901/213/23.08.2018 – LOT 2;5.537.061,72 lei inclusiv TVA, în baza Acordului cadru nr. 27903/215/23.08.2018 – LOT 4.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom