Connect with us

Prin Oras

Hashtag de război: #pinkkalashnikov ! Țineți-vă bine marketingul și panicați-vă deștept

Alex Campian

Published

on

Hashtag de război: #pinkkalashnikov ! Țineți-vă bine marketingul și panicați-vă deștept

Încep prin a mă justifica că nu sunt deloc un părerist și nici un alarmist ieftin în ale marketingului. Nu îți cer nimic, nu vreau să îmi cumperi vreun curs și, mai cu seamă, nu mă interesează să mă angajezi și să îmi consumi serviciile premium de marketing. Chiar și pe timp de pace, puțini își permiteau serviciile agenției mele, d’apo acum… Sincer, ceea ce mă motivează să scriu aceste rânduri este oportunitatea istorică dată de acest moment. Puține agenții de marketing din lume au avut ocazia până acum să ofere servicii de criză, pe timp de război, clienților pentru care lucrează.Ai dreptate! Noi, practic, nu suntem în război nici cu Rusia și nici cu China (pe care o mâncă în accelerație), dar asta nu înseamnă că publicul nostru, cel căruia îi solicităm atenția reclamelor noastre, nu este afectat. În primul rând, din punct de vedere al businessului, această degringoladă geopolitică mută atenția potențialilor noștri clienți înspre o zonă de ideologie de război. În al doilea rând, să nu uităm că nici pandemia nu ne-a ajutat foarte tare în a ne oferi liniștea necesară de a „discuta” cu prospecți pe parte de marketing.We are f**ked up!Problema este, repet, de captare a atenției. Nu mai avem, în acest moment, instrumentele psihologice necesare de a direcționa atenția către produsele noastre de vânzare. Mai ales noi, cei de la Abracadabra, pentru că ne ocupăm exclusiv de produse și servicii premium, suntem puși în ipostaza de a vorbi cu pereții. Când omul e atent doar la supraviețuire, la conflict și la siguranța familiei lui, pot să încerc eu să îi vând chiar și luna de pe cer, cu promoție de 80% discount, că tot nu mă va băga în seamă.Băi! Și știam eu că sunt parte dintr-o generație specială. Am prins Revoluția, am prins Capitalismul modern și chiar eclipsa din 2000. Am prins internetul românesc și pe Dorel, ca prim influencer al României. Nu mai vorbesc de marketing de pandemie și dezvirginarea în Metaverse. Băi, dar chiar existența unui război pe față nu îmi imaginam că mă va deranja din cariera mea superbă de marketing.Și totuși, dacă… aceasta este lebăda neagră pe care o așteptam?Câți dintre noi au șansa să devină un nou Ogilvy? Sunt aproape convins, poate din falsă modestie, că există undeva o oportunitate ascunsă în tot acest amalgam de evenimente. Știți că cei mai mulți bani pe care i-am făcut în ultimul an au fost din inovație pragmatică? Când am inventat acest serviciu, în 2017, mă gândeam, din nou, că inventez ceva ce nu va folosi nimănui. Și, totuși, 60% din veniturile agenției mele din ultimul an au venit din acest segment exotic în care lumea ne plătește să venim cu soluții futuristice pragmatice pentru afacerile lor. Într-o lume a incertitudinii și a imposibilității de a prognoza atitudini de piață, oamenii au înțeles să ne dea bani (și crede-mă că suntem departe de a fi ieftin) pentru promisiuni unice de vânzare. E drept, jumătate din clienți noștri sunt „din afară”. Dar jumătate văd în noi oportunități de „bol de cristal”, din simplul motiv că suntem… tâmpiți. Știm să gândim versiuni viitoare ale produselor clienților noștri, transpuse într-un viitor distopic cretin, cu adversari de tipul UBER, care demolează industrii vechi de 50 de ani, cu pandemii și, acum, cu războaie.Viața merge înainte, oricât de puturoase sunt beșinile deștepte ale lui Putin.Dacă va fi WW3, va fi un război în care nu vor muri atât de mulți consumatoriSă îmi iertați morbiditatea, dar ascultați-mă o secundă. Suntem o lume populată de consumatori. Niciuna dintre părțile aflate în discuție nu vrea să omoare consumatorul generic. Pe cine ar ajuta? Nu mai vorbim despre teritorii, nu mai vorbim despre resurse teritoriale decât într-o foarte mică măsură. Ecuația primordială este despre bani. Fie că ei vin redirecționați din partea statului influențat de o parte sau de alta, dar mai ales din cucerirea unei piețe de consum. Am evoluat, dragii mei. Războiul acesta, dacă va fi să fie la amploarea unui război mondial, va fi despre teritorialitatea consumerismului. Cumpărați de la noi și nu de la alți cretini.Concluziile temporare
Managementul fricii de consumatorImediat după evenimentele din New York, din 11 Septembrie 2001, cea mai mare creștere din punct de vedere comercial a fost pe segmentul de rujuri. Nimeni nu se aștepta, chiar pe zona de frumusețe, să existe o astfel de creștere a consumerismului. Oamenii acționează într-un mod neașteptat în situații de criză. Nu avem de unde să știm cum va reacționa „piața” și, cu atât mai mult, acesta este un motiv în plus de a ne concentra pe oportunitățile ascunse ale zilei de mâine.Nu vă opriți din marketing, dragii mei.Nu așteptați să vedeți ce ascunde ziua de poimâine.Și, mai ales, nu sperați să revină normalitatea închipuită a minților voastre. Ea nu mai există. Repet, normalitatea nu va reveni niciodată. Iar dacă vă însușiți această evoluție cognitivă, de a nu spera în revenirea normalității închipuite, abia atunci ați câștigat adevăratul război: cel cu potențiala viitoare normalitate. Să nu uităm că următorul tip de „normal” este dictat de ceea ce se va întâmpla, iar la acest capitol și noi avem un cuvânt de spus, chiar dacă nu ne numim Vladimir Vladimirovich Putin.Încă suntem stăpânii propriului nostru destin, din punct de vedere al marketingului.Care este hashtagul care sprijină Ucraina în aceste zile?Vedeți cât de ipocriți suntem? Habar nu avem. Je suis ce? Je suis Ucraina? Exact! 

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Magie la Cluj: Concerte la lumina lumânărilor cu Vivaldi și Ceaikovski! Unde? Când?

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul sub vraja lumânărilor: Concerte multisenzoriale cu Vivaldi și Ceaikovski la Auditorium Maximum

Clujenii sunt invitați în această primăvară la o experiență muzicală cum rar se întâlnește: concertele multiSENZORIAL, un concept inovator care transformă spațiile clasice în lumi de basm, inundate de lumina a mii de lumânări electrice. Atmosfera spectaculoasă, îmbinată cu măiestria unor muzicieni de top, promite o călătorie sonoră și vizuală de neuitat.

12 aprilie, ora 18:00 – Pe scena Auditorium Maximum va răsuna magia baletelor „Lacul lebedelor” și „Spărgătorul de nuci”, capodopere semnate de Piotr Ilici Ceaikovski. Muzica va fi interpretată de violonista Diana Jipa și Ansamblul Sebastian, într-un decor feeric care aduce publicul direct în inima poveștilor.

Seara continuă de la ora 20:00, când începe o altă incursiune fascinantă: „Anotimpurile” lui Antonio Vivaldi, aduse la viață în aceeași formulă artistică. Publicul va trăi, notă cu notă, spectacolul naturii de-a lungul celor patru anotimpuri – de la prospețimea primăverii, la arșița verii, bogăția toamnei și răceala iernii.

🎻 Programul serii include:

  • Primăvara: Allegro – Largo – Allegro pastorale

  • Vara: Allegro non molto – Adagio – Presto

  • Toamna: Allegro – Adagio molto – Allegro

  • Iarna: Allegro non molto – Largo – Allegro

🎟️ Biletele sunt disponibile online și la locație (Str. Mihail Kogălniceanu nr. 5), dar se recomandă sosirea cu cel puțin 30 de minute înainte de începerea concertului. Evenimentele au o durată de aproximativ 60 de minute, iar accesul copiilor este permis de la 8 ani în sus.

IMPORTANT: Din motive de siguranță, lumânările folosite în decor sunt electrice, dar creează o ambianță caldă și poetică, perfectă pentru o seară specială.

Dacă vrei să evadezi din rutina orașului și să te lași purtat de muzică într-un tărâm de poveste, nu rata aceste două seri excepționale la Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

Record Store Day 2025 – 3 zile de muzică, viniluri și good vibes!

Stefania Heinz

Published

on

Pregătește-te pentru un weekend epic în Cluj, dedicat în întregime iubitorilor de muzică pe vinil! Record Store Day revine cu forțe proaspete, iar anul acesta îl sărbătorim cum se cuvine la LaVinil, Yolka și Flying Circus. Trei zile de diggin’, DJ sets și concerte care te vor ține conectat la tot ce e cool în lumea analogică.


🎧 Ce e Record Store Day?

Lansat în 2008, Record Store Day este omagiul internațional adus magazinelor de discuri independente. Artiști, colecționari și pasionați de sunet autentic se adună an de an pentru ediții exclusive lansate special pentru această ocazie. Este ziua în care muzica pe vinil devine sărbătoare globală – și nimic nu sună mai bine!


📍 Ce se întâmplă în Cluj?

🎵 LaVinil – Viniluri cât cuprinde, inclusiv ediții speciale aduse special pentru acest weekend. Dacă nu ajung toate la timp… eh, știi cum e: vinilurile bune merită așteptarea.

🌀 Târg de viniluri @ Yolka – În căutare de rarități? La Yolka te așteaptă o selecție diversă și surprize din alea care îți fac inima să tresară!

🎚️ Live Vinyl DJ Sets @ LaVinil – Muzica e în priză non-stop. DJ locali și invitați speciali vor scoate sunete groase direct de pe platan!

🎤 Concert aniversar New Disorder @ Flying Circus – Vineri, 11 aprilie, trupa New Disorder împlinește 14 ani și marchează momentul cu un super show alături de Hanging Around. Intrarea se face pe bază de bilet.

💃 Party @ Yolka – Sâmbătă se lasă cu dans! UFO și Count de Monte Disco pun vibe-ul pe repeat de la 19:00 până târziu.


🗓️ Unde și când?

📍 LaVinil – 11–13 aprilie | 14:00–21:00
📍 Yolka – 12–13 aprilie | 14:00–23:00
📍 Flying Circus – 11 aprilie | de la ora 19:00 (bilete disponibile la intrare)

🔗 Pentru program actualizat și mai multe detalii, urmărește:
LaVinil | Yolka | Flying Circus


🔊 Viniluri. Muzică. Oameni faini.

Hai să facem din Record Store Day 2025 cel mai tare weekend de primăvară!

🎶 Ne vedem printre viniluri! 🎶

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Clujeni, uniți-vă! Să-l găsim pe Alexandru și să-l aducem acasă!

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul mobilizat! Bărbat de 63 de ani, cu pierderi de memorie, dispărut! Ajută-ne să-l găsim!

Un apel disperat la ajutor din partea unei familii clujene! Alexandru Hiriscau, un bărbat de 63 de ani, a dispărut de acasă în după-amiaza zilei de 8 aprilie, iar familia sa, cuprinsă de panică, cere sprijinul întregii comunități.

Bărbatul, care suferă de pierderi de memorie și probleme grave de sănătate, obișnuia să se plimbe zilnic prin cartierul Zorilor, dar se întorcea mereu acasă. De data aceasta, însă, nu a mai revenit, iar familia sa este în stare de alertă maximă.

Nepoata lui Alexandru Hiriscau a contactat redacția Știri de Cluj pentru a face un apel urgent la toți cei care ar putea avea informații despre unchiul ei. Orice detaliu, oricât de mic, ar putea fi crucial pentru a-l găsi și a-l aduce în siguranță acasă.

Semnalmente:

  • Nume: Hiriscau Alexandru
  • Vârstă: 63 de ani
  • Înălțime: 1,75 m
  • Greutate: aproximativ 90 kg
  • Ultima dată văzut: 8 aprilie, în jurul orei 16:00, în cartierul Zorilor, Cluj-Napoca

Familia a anunțat deja Poliția, dar fiecare secundă contează. Dacă l-ați văzut pe Alexandru Hiriscau sau aveți orice informație despre locul unde s-ar putea afla, vă rugăm să sunați imediat la 112 sau să contactați autoritățile. Haideți să ne unim forțele și să-l ajutăm să se întoarcă acasă!

UPDATE:

Bărbatul a fost găsit în siguranță, datorită implicării comunității clujene și a distribuirii rapide a anunțului dispariției. Familia transmite mulțumiri din suflet tuturor celor care au contribuit la găsirea lui.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite