Connect with us

Prin Oras

Hashtag de război: #pinkkalashnikov ! Țineți-vă bine marketingul și panicați-vă deștept

Alex Campian

Published

on

Hashtag de război: #pinkkalashnikov ! Țineți-vă bine marketingul și panicați-vă deștept

Încep prin a mă justifica că nu sunt deloc un părerist și nici un alarmist ieftin în ale marketingului. Nu îți cer nimic, nu vreau să îmi cumperi vreun curs și, mai cu seamă, nu mă interesează să mă angajezi și să îmi consumi serviciile premium de marketing. Chiar și pe timp de pace, puțini își permiteau serviciile agenției mele, d’apo acum… Sincer, ceea ce mă motivează să scriu aceste rânduri este oportunitatea istorică dată de acest moment. Puține agenții de marketing din lume au avut ocazia până acum să ofere servicii de criză, pe timp de război, clienților pentru care lucrează.Ai dreptate! Noi, practic, nu suntem în război nici cu Rusia și nici cu China (pe care o mâncă în accelerație), dar asta nu înseamnă că publicul nostru, cel căruia îi solicităm atenția reclamelor noastre, nu este afectat. În primul rând, din punct de vedere al businessului, această degringoladă geopolitică mută atenția potențialilor noștri clienți înspre o zonă de ideologie de război. În al doilea rând, să nu uităm că nici pandemia nu ne-a ajutat foarte tare în a ne oferi liniștea necesară de a „discuta” cu prospecți pe parte de marketing.We are f**ked up!Problema este, repet, de captare a atenției. Nu mai avem, în acest moment, instrumentele psihologice necesare de a direcționa atenția către produsele noastre de vânzare. Mai ales noi, cei de la Abracadabra, pentru că ne ocupăm exclusiv de produse și servicii premium, suntem puși în ipostaza de a vorbi cu pereții. Când omul e atent doar la supraviețuire, la conflict și la siguranța familiei lui, pot să încerc eu să îi vând chiar și luna de pe cer, cu promoție de 80% discount, că tot nu mă va băga în seamă.Băi! Și știam eu că sunt parte dintr-o generație specială. Am prins Revoluția, am prins Capitalismul modern și chiar eclipsa din 2000. Am prins internetul românesc și pe Dorel, ca prim influencer al României. Nu mai vorbesc de marketing de pandemie și dezvirginarea în Metaverse. Băi, dar chiar existența unui război pe față nu îmi imaginam că mă va deranja din cariera mea superbă de marketing.Și totuși, dacă… aceasta este lebăda neagră pe care o așteptam?Câți dintre noi au șansa să devină un nou Ogilvy? Sunt aproape convins, poate din falsă modestie, că există undeva o oportunitate ascunsă în tot acest amalgam de evenimente. Știți că cei mai mulți bani pe care i-am făcut în ultimul an au fost din inovație pragmatică? Când am inventat acest serviciu, în 2017, mă gândeam, din nou, că inventez ceva ce nu va folosi nimănui. Și, totuși, 60% din veniturile agenției mele din ultimul an au venit din acest segment exotic în care lumea ne plătește să venim cu soluții futuristice pragmatice pentru afacerile lor. Într-o lume a incertitudinii și a imposibilității de a prognoza atitudini de piață, oamenii au înțeles să ne dea bani (și crede-mă că suntem departe de a fi ieftin) pentru promisiuni unice de vânzare. E drept, jumătate din clienți noștri sunt „din afară”. Dar jumătate văd în noi oportunități de „bol de cristal”, din simplul motiv că suntem… tâmpiți. Știm să gândim versiuni viitoare ale produselor clienților noștri, transpuse într-un viitor distopic cretin, cu adversari de tipul UBER, care demolează industrii vechi de 50 de ani, cu pandemii și, acum, cu războaie.Viața merge înainte, oricât de puturoase sunt beșinile deștepte ale lui Putin.Dacă va fi WW3, va fi un război în care nu vor muri atât de mulți consumatoriSă îmi iertați morbiditatea, dar ascultați-mă o secundă. Suntem o lume populată de consumatori. Niciuna dintre părțile aflate în discuție nu vrea să omoare consumatorul generic. Pe cine ar ajuta? Nu mai vorbim despre teritorii, nu mai vorbim despre resurse teritoriale decât într-o foarte mică măsură. Ecuația primordială este despre bani. Fie că ei vin redirecționați din partea statului influențat de o parte sau de alta, dar mai ales din cucerirea unei piețe de consum. Am evoluat, dragii mei. Războiul acesta, dacă va fi să fie la amploarea unui război mondial, va fi despre teritorialitatea consumerismului. Cumpărați de la noi și nu de la alți cretini.Concluziile temporare
Managementul fricii de consumatorImediat după evenimentele din New York, din 11 Septembrie 2001, cea mai mare creștere din punct de vedere comercial a fost pe segmentul de rujuri. Nimeni nu se aștepta, chiar pe zona de frumusețe, să existe o astfel de creștere a consumerismului. Oamenii acționează într-un mod neașteptat în situații de criză. Nu avem de unde să știm cum va reacționa „piața” și, cu atât mai mult, acesta este un motiv în plus de a ne concentra pe oportunitățile ascunse ale zilei de mâine.Nu vă opriți din marketing, dragii mei.Nu așteptați să vedeți ce ascunde ziua de poimâine.Și, mai ales, nu sperați să revină normalitatea închipuită a minților voastre. Ea nu mai există. Repet, normalitatea nu va reveni niciodată. Iar dacă vă însușiți această evoluție cognitivă, de a nu spera în revenirea normalității închipuite, abia atunci ați câștigat adevăratul război: cel cu potențiala viitoare normalitate. Să nu uităm că următorul tip de „normal” este dictat de ceea ce se va întâmpla, iar la acest capitol și noi avem un cuvânt de spus, chiar dacă nu ne numim Vladimir Vladimirovich Putin.Încă suntem stăpânii propriului nostru destin, din punct de vedere al marketingului.Care este hashtagul care sprijină Ucraina în aceste zile?Vedeți cât de ipocriți suntem? Habar nu avem. Je suis ce? Je suis Ucraina? Exact! 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom