Connect with us

Eveniment

Regulamentul privind trotinetele electrice, în dezbatere la MAI. Ce propun bicicliștii

Tudor Calinescu

Published

on

Regulamentul privind trotinetele electrice, în dezbatere la MAI. Ce propun bicicliștii


Dezbaterea privind noul regulament rutier, care include și noi reguli pentru bicicliști și trotinete electrice are loc astăzi la sediul Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
Bicicliștii au trimis ministerului câteva propuneri privind acest proiect. Iată care sunt cele mai importante propuneri ale organizațiilor de bicicliști din țară.

”Referitor la BICICLETE:

– Se completează definiția bicicletei prin asimilarea pedelecurilor – Susținem! Nu e de fapt o modificare – asimilarea era deja prevăzut demult de legislatia UE. Mai trebuiau și altele !

– Se elimină mopedele de pe pistele de biciclete – Susținem ! De fapt intenția era din 2016 când în Regulament a fost eliminată asimilarea, dar rămăsese în definiția din OUG

– Se acceptă trotinetele electrice pe pistele de biciclete – Susținem condiționat. Sunt tolerabile pentru bicicliști dacă viteza lor nu va depăși 25 km/h !

– Se menține obligativitatea utilizării de către bicicliști a pistelor – NU susținem ! Obligativitatea utilizării trebuie să devină excepția, așa cum e în state mai dezvoltate

– Se menține vârsta minimă de 14 ani pentru a circula cu bicicleta – INACCEPTABIL ! ! În nicio țară nu există așa o restricție. Trebuie să fie decizia părinților cât unde cu cine și cum. Trebuie lăsat să se reglementeze eventual prin Regulament, diferențiat.

– Obligativitate purtare cască sub 16 ani – INACCEPTABIL ! Cvasitotalitatea țărilor europene nu au obligativități. Pentru că nu se justifică medical și descurajează utilizarea bicicletei. Părinții să decidă dacă și când e cazul de cască sau alte echipamente de protecție”, se arată în comunicatul trimis de Federația Bicicliștilor din România.

Ce propuneri sunt în privința trotinetelor
Organizația are mai multe observații și în ce privește regulile pentru trotinetele electrice:

”Referitor la TROTINETE ELECTRICE:

– Se defineste trotineta electrica intr-un mod destul de corect – Susținem ! Este firească și esențială limitarea la 25 km/h. Multe țări au limite chiar mai joase. Nu înțelegem de ce nu se definește și trotineta mecanică / clasică, nemotorizată.

– Sunt obligate / li se permite trotinetelor electrice pe pistele de biciclete – Susținem condiționat ! Sunt tolerabile pentru bicicliști dacă viteza lor nu va depăși 25 km/h ! Nu ar trebui să existe obligativitate.

– Sunt scutite de înregistrare – Susținem ! Raportat la masa și viteza lor de max. 25 km/h e firească scutirea de înmatriculare și înregistrare, ca la biciclete. Prin urmare în mod corect nu necesită permis de conducere, RCA, ITP etc.

– Se instituie obligativitatea utilizării pistelor de biciclete – NU susținem ! Obligativitatea utilizării trebuie să devină excepția, așa cum e în state mai dezvoltate.

– Se interzice circulatul pe carosabil unde limita generală este peste 50 km/h – NU susținem ! În lipsă de piste, trotinetele electrice ar trebui să poată circula pe orice drum cu excepția autostrăzilor și drumurilor expres sau DN noaptea sau când nu sunt acostamente. Că nu au alternative!

– Se stabilește vârsta minimă de 14 ani pentru a circula cu trotineta electrică – NU susținem ! În condițiile în care regimul trotinetei mecanice e neclar, ar trebui permis de la 12 sau chiar 10 ani. Să decidă părinții cât unde cu cine și cum. Trebuie lăsat să se reglementeze eventual prin Regulament, diferențiat.

– Obligativitate purtare cască sub 16 ani – NU susținem ! Cvasitotalitatea țărilor europene nu au obligativități. Pentru că nu se justifică medical la 25 km/h și descurajează utilizarea. Părinții să decidă dacă și când e cazul de cască sau alte echipamente de protecție.

– Interdicție pasageri pe trotinetele electrice – Susținem condiționat. În condițiile în care regimul trotinetei mecanice e neclar, ar trebui totuși tolerat pasager copil mic la circulat pe piste sau alei de parc cu viteză sub 10 km/h

– Nivel amenzi – toate clasa a III-a – NU susținem ! Nivelul este uriaș și disproporționat. Rezultatul va fi că nu se vor aplica. În Franța sancțiunile sunt pentru aproape toate faptele trotinetiștilro amenzi de clasa I – 11 EUR, sau clasa II – 35 EUR. În schimb pentru circulat cu trotinetă electrică ce poate prinde peste 25 km /h e faptă penală – închisoare PLUS amendă penală 1500 EUR plus confiscarea trotinetei… Ar trebui pentru faptele ușoare clasa I penru cele mai grave clasa II maxim”, se mai arată în comunicatul Federației Bicicliștilor din România.

Vezi și Proiect de reglementare a trotinetelor electrice. Ce vârstă minimă vor trebui să aibă cei care folosesc aceste vehicule

 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

(Video) – Copil de 12 ani, lovit pe trotuar de un Mustang condus de un șofer din Bistrița-Năsăud, se luptă între viață și moarte

Alex Campian

Published

on

Copil de 12 ani lovit pe trotuar de un Mustang la Cluj

Copilul de 12 ani lovit pe trotuar, miercuri, 1 octombrie, de un autoturism Ford Mustang, pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca, se luptă între viață și moarte.

Potrivit reprezentanților SCJU Cluj, minorul a fost adus în stare critică la UPU Copii, iar medicii au decis să intervină chirurgical de urgență în Blocul Operator Neurochirurgie. Operația a durat câteva ore, iar ulterior pacientul a fost transferat la Terapie Intensivă, unde se află în prezent, intubat și ventilat mecanic. Prognosticul este rezervat.

„Pacientul de 12 ani, transferat de la Spitalul de Copii cu un traumatism cranio-cerebral sever, a fost operat în regim de urgență, în cursul serii în Blocul Operator Neurochirurgie. În prezent se află la terapie-intensivă Neurochirurgie, intubat, sedat și ventilat mecanic. Prognosticul medicilor este rezervat.”, au declarat pentru Cluj24 reprezentanții Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Cum s-a produs accidentul?

Potrivit polițiștilor, un bărbat de 34 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, aflat la volanul unui Ford Mustang care circula spre Piața Cipariu, nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum. Din această cauză, șoferul a pierdut controlul asupra direcției de mers, a pătruns pe contrasens și a acroșat copilul de 12 ani, care se afla pe trotuar.

Minorul a fost preluat imediat de echipajul SMURD, intubat la fața locului și transportat de urgență la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate împrejurările accidentului.

Mama copilului, în stare de șoc

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această după-amiază la un grav accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din municipiul Cluj-Napoca. La fața locului au intervenit o autospecială cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un minor, în vârstă de 12 ani, ce prezenta multiple traumatisme și se afla în stare de inconștiență. Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, fiind intubat și transportat la Spitalul de Copii.

Mama copilului, aflată în stare de șoc și prezentând agitație psihomotorie, a fost consultată de echipajul SMURD și transportată la spital ca însoțitor al minorului”, a transmis ISU Cluj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto&Video: stirile Protv

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

„Biletul de Sănătate” revine la Cluj: mișcare pentru un bilet gratuit de autobuz

Alex Campian

Published

on

Clujenii fac genuflexiuni pentru un bilet gratuit de autobuz în cadrul proiectului „Biletul de Sănătate” 2025

„Biletul de Sănătate”, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a revenit în această toamnă la Cluj-Napoca pentru al șaselea an consecutiv.

Cele două stații smart – una pentru genuflexiuni, pe strada Memorandumului Sud, și una pentru pedalat, pe strada Regele Ferdinand – funcționează zilnic între orele 08:00 – 20:00 și vor fi disponibile până la începutul lunii decembrie 2025.

Cum funcționează „Biletul de Sănătate”

Clujenii sunt provocați să îmbine sportul cu utilul:

  • 20 de genuflexiuni sau

  • 400 de metri pedalați pe bicicleta statică

înseamnă un bilet de autobuz gratuit, valabil timp de 7 zile pe rețeaua de transport public urban din Cluj-Napoca.

Rezultatele edițiilor trecute

În 2024, proiectul a generat 46.911 bilete gratuite, peste 655.000 de genuflexiuni și peste 5.600 km pedalați. Din 2020 și până acum, clujenii au obținut peste 200.000 de bilete de autobuz prin mișcare, transformând timpul de așteptare într-o oportunitate pentru sănătate.

Istoric și dezvoltare

Prima stație smart a fost instalată în 2020, pe strada Memorandumului Sud. În 2022, proiectul s-a extins cu o nouă stație pe strada Regele Ferdinand, unde călătorii pot pedala virtual pe trasee urbane de 400 m. Sistemele sunt interactive, afișează distanța și viteza, iar la final generează un clasament general.

O inițiativă pentru comunitate

„Biletul de Sănătate” este un proiect al Sports Festival, dezvoltat de Life is Hard, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.

Scopul său este de a aduce mișcarea în viața de zi cu zi a clujenilor și de a oferi un beneficiu simbolic prin transportul gratuit.

video: sportsfestival.com

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom