Connect with us

Eveniment

Regulamentul privind trotinetele electrice, în dezbatere la MAI. Ce propun bicicliștii

Tudor Calinescu

Published

on

Regulamentul privind trotinetele electrice, în dezbatere la MAI. Ce propun bicicliștii


Dezbaterea privind noul regulament rutier, care include și noi reguli pentru bicicliști și trotinete electrice are loc astăzi la sediul Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
Bicicliștii au trimis ministerului câteva propuneri privind acest proiect. Iată care sunt cele mai importante propuneri ale organizațiilor de bicicliști din țară.

”Referitor la BICICLETE:

– Se completează definiția bicicletei prin asimilarea pedelecurilor – Susținem! Nu e de fapt o modificare – asimilarea era deja prevăzut demult de legislatia UE. Mai trebuiau și altele !

– Se elimină mopedele de pe pistele de biciclete – Susținem ! De fapt intenția era din 2016 când în Regulament a fost eliminată asimilarea, dar rămăsese în definiția din OUG

– Se acceptă trotinetele electrice pe pistele de biciclete – Susținem condiționat. Sunt tolerabile pentru bicicliști dacă viteza lor nu va depăși 25 km/h !

– Se menține obligativitatea utilizării de către bicicliști a pistelor – NU susținem ! Obligativitatea utilizării trebuie să devină excepția, așa cum e în state mai dezvoltate

– Se menține vârsta minimă de 14 ani pentru a circula cu bicicleta – INACCEPTABIL ! ! În nicio țară nu există așa o restricție. Trebuie să fie decizia părinților cât unde cu cine și cum. Trebuie lăsat să se reglementeze eventual prin Regulament, diferențiat.

– Obligativitate purtare cască sub 16 ani – INACCEPTABIL ! Cvasitotalitatea țărilor europene nu au obligativități. Pentru că nu se justifică medical și descurajează utilizarea bicicletei. Părinții să decidă dacă și când e cazul de cască sau alte echipamente de protecție”, se arată în comunicatul trimis de Federația Bicicliștilor din România.

Ce propuneri sunt în privința trotinetelor
Organizația are mai multe observații și în ce privește regulile pentru trotinetele electrice:

”Referitor la TROTINETE ELECTRICE:

– Se defineste trotineta electrica intr-un mod destul de corect – Susținem ! Este firească și esențială limitarea la 25 km/h. Multe țări au limite chiar mai joase. Nu înțelegem de ce nu se definește și trotineta mecanică / clasică, nemotorizată.

– Sunt obligate / li se permite trotinetelor electrice pe pistele de biciclete – Susținem condiționat ! Sunt tolerabile pentru bicicliști dacă viteza lor nu va depăși 25 km/h ! Nu ar trebui să existe obligativitate.

– Sunt scutite de înregistrare – Susținem ! Raportat la masa și viteza lor de max. 25 km/h e firească scutirea de înmatriculare și înregistrare, ca la biciclete. Prin urmare în mod corect nu necesită permis de conducere, RCA, ITP etc.

– Se instituie obligativitatea utilizării pistelor de biciclete – NU susținem ! Obligativitatea utilizării trebuie să devină excepția, așa cum e în state mai dezvoltate.

– Se interzice circulatul pe carosabil unde limita generală este peste 50 km/h – NU susținem ! În lipsă de piste, trotinetele electrice ar trebui să poată circula pe orice drum cu excepția autostrăzilor și drumurilor expres sau DN noaptea sau când nu sunt acostamente. Că nu au alternative!

– Se stabilește vârsta minimă de 14 ani pentru a circula cu trotineta electrică – NU susținem ! În condițiile în care regimul trotinetei mecanice e neclar, ar trebui permis de la 12 sau chiar 10 ani. Să decidă părinții cât unde cu cine și cum. Trebuie lăsat să se reglementeze eventual prin Regulament, diferențiat.

– Obligativitate purtare cască sub 16 ani – NU susținem ! Cvasitotalitatea țărilor europene nu au obligativități. Pentru că nu se justifică medical la 25 km/h și descurajează utilizarea. Părinții să decidă dacă și când e cazul de cască sau alte echipamente de protecție.

– Interdicție pasageri pe trotinetele electrice – Susținem condiționat. În condițiile în care regimul trotinetei mecanice e neclar, ar trebui totuși tolerat pasager copil mic la circulat pe piste sau alei de parc cu viteză sub 10 km/h

– Nivel amenzi – toate clasa a III-a – NU susținem ! Nivelul este uriaș și disproporționat. Rezultatul va fi că nu se vor aplica. În Franța sancțiunile sunt pentru aproape toate faptele trotinetiștilro amenzi de clasa I – 11 EUR, sau clasa II – 35 EUR. În schimb pentru circulat cu trotinetă electrică ce poate prinde peste 25 km /h e faptă penală – închisoare PLUS amendă penală 1500 EUR plus confiscarea trotinetei… Ar trebui pentru faptele ușoare clasa I penru cele mai grave clasa II maxim”, se mai arată în comunicatul Federației Bicicliștilor din România.

Vezi și Proiect de reglementare a trotinetelor electrice. Ce vârstă minimă vor trebui să aibă cei care folosesc aceste vehicule

 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Accident tragic în Cluj: Copil de 2 ani și 7 luni, lovit mortal de o mașină în Căpușu Mic

Alex Campian

Published

on

Un grav accident rutier a avut loc marți seara, 2 iulie, în localitatea Căpușu Mic, județul Cluj. Un copil de doar 2 ani și 7 luni și-a pierdut viața după ce a fost lovit de un ansamblu de vehicule format din autoturism și remorcă.

Potrivit informațiilor transmise de Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj, două echipaje SMURD din cadrul Detașamentului 2 Cluj-Napoca, dintre care unul de terapie intensivă mobilă, au fost mobilizate de urgență la locul accidentului. La fața locului a fost solicitat și un elicopter SMURD pentru sprijin medical aerian.

Copilul a fost găsit în stop cardio-respirator, iar echipajele medicale au început imediat manevrele de resuscitare. Din păcate, în ciuda tuturor eforturilor depuse, medicii au fost nevoiți să declare decesul micuțului.

Conform Poliției Cluj, accidentul s-a produs în jurul orei 18:45. Primele cercetări arată că un bărbat în vârstă de 43 de ani, aflat la volanul unui vehicul cu remorcă, l-ar fi accidentat pe copilul care se afla în apropierea Drumului Comunal 114 (DC114). Circumstanțele exacte urmează să fie stabilite în cadrul anchetei.

Șoferul a fost testat cu aparatul etilotest, iar rezultatul a fost negativ.

Poliția continuă cercetările pentru a clarifica toate aspectele privind modul în care s-a produs tragedia.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Tragedie la Săvădisla, Cluj: Bărbatul prins între fiarele contorsionate a murit

Alex Campian

Published

on

Un grav accident rutier a avut loc în localitatea Săvădisla, județul Cluj. Un bărbat de aproximativ 60 de ani, aflat în autoturismul implicat în coliziunea cu un autocamion, și-a pierdut viața.

Victima a fost găsită încarcerată, în stop cardio-respirator, între fiarele contorsionate ale mașinii. Pompierii Detașamentului 2 Cluj-Napoca au intervenit de urgență, reușind să-l extragă din autoturism. În ciuda eforturilor medicilor de a-l resuscita, bărbatul nu a mai putut fi salvat.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 2 Cluj-Napoca intervin în aceste momente la un grav accident rutier petrecut pe raza localității Săvădisla. În accident au fost implicate un autocamion și un autoturism”, a transmis ISU Cluj.

Circumstanțele exacte ale impactului urmează să fie stabilite de către polițiști. Traficul în zonă a fost restricționat temporar.

Sursa: ISU Cluj / Radio Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Tragedie la Florești: Fetiță de 12 ani lovită pe trecerea de pietoni. A fost intubată și transportată de urgență la spital

Alex Campian

Published

on

O fetiță de doar 12 ani a fost grav rănită marți seara, în jurul orei 21:25, după ce a fost lovită de un autoturism pe trecerea de pietoni de pe DN1 E60, în zona Metro din Florești, județul Cluj. Incidentul a provocat o intervenție medicală de urgență, copila fiind intubată la fața locului și transportată în stare critică la spital de către o ambulanță SMURD de terapie intensivă mobilă.

Potrivit informațiilor transmise de Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Cluj, accidentul s-a produs în momentul în care un tânăr de 24 de ani, din Oradea, care conducea un autoturism pe direcția Gilău – Cluj-Napoca, a surprins și accidentat grav minora care traversa regulamentar pe trecerea de pietoni.

„Din primele cercetări, a reieşit că un tânăr de 24 de ani din municipiul Oradea, în timp ce conducea un autoturism din direcția Gilău spre Cluj-Napoca, ar fi acroşat o minoră de 12 ani din comuna Florești, aflată în traversarea drumului public pe trecerea pentru pietoni”, au transmis reprezentanții IPJ Cluj.

Polițiștii continuă ancheta pentru a stabili circumstanțele exacte ale accidentului. Impactul a fost extrem de violent, iar starea fetiței este în continuare una critică, medicii depunând toate eforturile pentru a-i salva viața

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom