Connect with us

Eveniment

Regulamentul privind trotinetele electrice, în dezbatere la MAI. Ce propun bicicliștii

Tudor Calinescu

Published

on

Regulamentul privind trotinetele electrice, în dezbatere la MAI. Ce propun bicicliștii


Dezbaterea privind noul regulament rutier, care include și noi reguli pentru bicicliști și trotinete electrice are loc astăzi la sediul Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
Bicicliștii au trimis ministerului câteva propuneri privind acest proiect. Iată care sunt cele mai importante propuneri ale organizațiilor de bicicliști din țară.

”Referitor la BICICLETE:

– Se completează definiția bicicletei prin asimilarea pedelecurilor – Susținem! Nu e de fapt o modificare – asimilarea era deja prevăzut demult de legislatia UE. Mai trebuiau și altele !

– Se elimină mopedele de pe pistele de biciclete – Susținem ! De fapt intenția era din 2016 când în Regulament a fost eliminată asimilarea, dar rămăsese în definiția din OUG

– Se acceptă trotinetele electrice pe pistele de biciclete – Susținem condiționat. Sunt tolerabile pentru bicicliști dacă viteza lor nu va depăși 25 km/h !

– Se menține obligativitatea utilizării de către bicicliști a pistelor – NU susținem ! Obligativitatea utilizării trebuie să devină excepția, așa cum e în state mai dezvoltate

– Se menține vârsta minimă de 14 ani pentru a circula cu bicicleta – INACCEPTABIL ! ! În nicio țară nu există așa o restricție. Trebuie să fie decizia părinților cât unde cu cine și cum. Trebuie lăsat să se reglementeze eventual prin Regulament, diferențiat.

– Obligativitate purtare cască sub 16 ani – INACCEPTABIL ! Cvasitotalitatea țărilor europene nu au obligativități. Pentru că nu se justifică medical și descurajează utilizarea bicicletei. Părinții să decidă dacă și când e cazul de cască sau alte echipamente de protecție”, se arată în comunicatul trimis de Federația Bicicliștilor din România.

Ce propuneri sunt în privința trotinetelor
Organizația are mai multe observații și în ce privește regulile pentru trotinetele electrice:

”Referitor la TROTINETE ELECTRICE:

– Se defineste trotineta electrica intr-un mod destul de corect – Susținem ! Este firească și esențială limitarea la 25 km/h. Multe țări au limite chiar mai joase. Nu înțelegem de ce nu se definește și trotineta mecanică / clasică, nemotorizată.

– Sunt obligate / li se permite trotinetelor electrice pe pistele de biciclete – Susținem condiționat ! Sunt tolerabile pentru bicicliști dacă viteza lor nu va depăși 25 km/h ! Nu ar trebui să existe obligativitate.

– Sunt scutite de înregistrare – Susținem ! Raportat la masa și viteza lor de max. 25 km/h e firească scutirea de înmatriculare și înregistrare, ca la biciclete. Prin urmare în mod corect nu necesită permis de conducere, RCA, ITP etc.

– Se instituie obligativitatea utilizării pistelor de biciclete – NU susținem ! Obligativitatea utilizării trebuie să devină excepția, așa cum e în state mai dezvoltate.

– Se interzice circulatul pe carosabil unde limita generală este peste 50 km/h – NU susținem ! În lipsă de piste, trotinetele electrice ar trebui să poată circula pe orice drum cu excepția autostrăzilor și drumurilor expres sau DN noaptea sau când nu sunt acostamente. Că nu au alternative!

– Se stabilește vârsta minimă de 14 ani pentru a circula cu trotineta electrică – NU susținem ! În condițiile în care regimul trotinetei mecanice e neclar, ar trebui permis de la 12 sau chiar 10 ani. Să decidă părinții cât unde cu cine și cum. Trebuie lăsat să se reglementeze eventual prin Regulament, diferențiat.

– Obligativitate purtare cască sub 16 ani – NU susținem ! Cvasitotalitatea țărilor europene nu au obligativități. Pentru că nu se justifică medical la 25 km/h și descurajează utilizarea. Părinții să decidă dacă și când e cazul de cască sau alte echipamente de protecție.

– Interdicție pasageri pe trotinetele electrice – Susținem condiționat. În condițiile în care regimul trotinetei mecanice e neclar, ar trebui totuși tolerat pasager copil mic la circulat pe piste sau alei de parc cu viteză sub 10 km/h

– Nivel amenzi – toate clasa a III-a – NU susținem ! Nivelul este uriaș și disproporționat. Rezultatul va fi că nu se vor aplica. În Franța sancțiunile sunt pentru aproape toate faptele trotinetiștilro amenzi de clasa I – 11 EUR, sau clasa II – 35 EUR. În schimb pentru circulat cu trotinetă electrică ce poate prinde peste 25 km /h e faptă penală – închisoare PLUS amendă penală 1500 EUR plus confiscarea trotinetei… Ar trebui pentru faptele ușoare clasa I penru cele mai grave clasa II maxim”, se mai arată în comunicatul Federației Bicicliștilor din România.

Vezi și Proiect de reglementare a trotinetelor electrice. Ce vârstă minimă vor trebui să aibă cei care folosesc aceste vehicule

 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

🚒 ZIUA POMPIERILOR – SÂMBĂTĂ, 13 SEPTEMBRIE, PARCUL CENTRAL CLUJ-NAPOCA

Alex Campian

Published

on

Ziua Pompierilor 2024 în Parcul Central Cluj-Napoca – autospeciale, ateliere pentru copii și Maratonul Resuscitării”

Dragi clujeni, vă așteptăm sâmbătă, între 10:00 – 18:00, să sărbătorim împreună Ziua Pompierilor din România! ❤️

📍 Ce v-am pregătit?
➡️ Ateliere interactive și jocuri pentru copii
➡️ Demonstrații cu tehnica de intervenție și autospecialele pompierilor
➡️ Standuri educative despre prevenirea situațiilor de urgență
➡️ Maratonul Resuscitării – învățăm împreună cum putem salva o viață!

👨‍👩‍👧‍👦 Eveniment pentru întreaga comunitate – vino cu familia și prietenii să descoperi lumea pompierilor!

🔥 Te așteptăm cu drag!

sursa: ISU Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Andra, Vlăduța Lupău și Horia Brenciu, împreună la o nuntă: o fotografie de colecție

Alex Campian

Published

on

Onorariile artiștilor români în 2025 – Andra, Horia Brenciu, Vlăduța Lupău

Momente de bucurie și prietenie între artiștii iubiți ai publicului! Andra, Horia Brenciu și Vlăduța Lupău au surprins fanii cu o imagine de neuitat, realizată la o nuntă unde cei trei au fost invitați.

Fotografia, postată de Vlăduța Lupău pe Facebook, a adunat rapid mii de aprecieri și comentarii. Artista a scris: „În seara asta… m-am întâlnit cu fecioarele, sărbătoriții ultimelor zile”, făcând aluzie la aniversările recente ale Andrei și lui Horia Brenciu.

Reacția fanilor

Fanii au fost încântați de întâlnirea celor trei și au transmis mesaje pline de admirație:

  • „Toți trei frumoși la chip și suflet!”

  • „Sănătate și numai bucurii, zâmbăreților! Sunteți minunați!”

Întâlnirea a devenit rapid virală, demonstrând dorința publicului de a-i vedea pe artiști dincolo de scenă, în ipostaze naturale și relaxate.


Cât cere Andra pentru un concert în 2025?

Onorariile artiștilor români rămân ridicate și în 2025. Potrivit impresarului Radu Baron, Andra, Delia, Smiley, Loredana Groza, Ștefan Bănică Jr. și Horia Brenciu percep pentru concertele mari sume de peste 15.000 de euro.

Aceste tarife includ costurile echipelor de până la 15 persoane: tehnicieni, dansatori și instrumentiști.

Pentru artiștii de muzică populară, sumele variază:

  • Vlăduța Lupău, Viorica și Ioniță de la Clejani – până la 10.000 € sau mai mult

  • Elena Merișoreanu, Gheorghe Turda, Sofia Vicoveanca – între 1.000 și 1.500 € pentru recitaluri de 45 de minute

Andra, Horia Brenciu și Vlăduța Lupău, fotografiați împreună la o nuntă din 2025

foto: Libertatea.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom