Connect with us

Eveniment

Regulamentul privind trotinetele electrice, în dezbatere la MAI. Ce propun bicicliștii

Published

on

Regulamentul privind trotinetele electrice, în dezbatere la MAI. Ce propun bicicliștii


Dezbaterea privind noul regulament rutier, care include și noi reguli pentru bicicliști și trotinete electrice are loc astăzi la sediul Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
Bicicliștii au trimis ministerului câteva propuneri privind acest proiect. Iată care sunt cele mai importante propuneri ale organizațiilor de bicicliști din țară.

”Referitor la BICICLETE:

– Se completează definiția bicicletei prin asimilarea pedelecurilor – Susținem! Nu e de fapt o modificare – asimilarea era deja prevăzut demult de legislatia UE. Mai trebuiau și altele !

– Se elimină mopedele de pe pistele de biciclete – Susținem ! De fapt intenția era din 2016 când în Regulament a fost eliminată asimilarea, dar rămăsese în definiția din OUG

– Se acceptă trotinetele electrice pe pistele de biciclete – Susținem condiționat. Sunt tolerabile pentru bicicliști dacă viteza lor nu va depăși 25 km/h !

– Se menține obligativitatea utilizării de către bicicliști a pistelor – NU susținem ! Obligativitatea utilizării trebuie să devină excepția, așa cum e în state mai dezvoltate

– Se menține vârsta minimă de 14 ani pentru a circula cu bicicleta – INACCEPTABIL ! ! În nicio țară nu există așa o restricție. Trebuie să fie decizia părinților cât unde cu cine și cum. Trebuie lăsat să se reglementeze eventual prin Regulament, diferențiat.

– Obligativitate purtare cască sub 16 ani – INACCEPTABIL ! Cvasitotalitatea țărilor europene nu au obligativități. Pentru că nu se justifică medical și descurajează utilizarea bicicletei. Părinții să decidă dacă și când e cazul de cască sau alte echipamente de protecție”, se arată în comunicatul trimis de Federația Bicicliștilor din România.

Ce propuneri sunt în privința trotinetelor
Organizația are mai multe observații și în ce privește regulile pentru trotinetele electrice:

”Referitor la TROTINETE ELECTRICE:

– Se defineste trotineta electrica intr-un mod destul de corect – Susținem ! Este firească și esențială limitarea la 25 km/h. Multe țări au limite chiar mai joase. Nu înțelegem de ce nu se definește și trotineta mecanică / clasică, nemotorizată.

– Sunt obligate / li se permite trotinetelor electrice pe pistele de biciclete – Susținem condiționat ! Sunt tolerabile pentru bicicliști dacă viteza lor nu va depăși 25 km/h ! Nu ar trebui să existe obligativitate.

– Sunt scutite de înregistrare – Susținem ! Raportat la masa și viteza lor de max. 25 km/h e firească scutirea de înmatriculare și înregistrare, ca la biciclete. Prin urmare în mod corect nu necesită permis de conducere, RCA, ITP etc.

– Se instituie obligativitatea utilizării pistelor de biciclete – NU susținem ! Obligativitatea utilizării trebuie să devină excepția, așa cum e în state mai dezvoltate.

– Se interzice circulatul pe carosabil unde limita generală este peste 50 km/h – NU susținem ! În lipsă de piste, trotinetele electrice ar trebui să poată circula pe orice drum cu excepția autostrăzilor și drumurilor expres sau DN noaptea sau când nu sunt acostamente. Că nu au alternative!

– Se stabilește vârsta minimă de 14 ani pentru a circula cu trotineta electrică – NU susținem ! În condițiile în care regimul trotinetei mecanice e neclar, ar trebui permis de la 12 sau chiar 10 ani. Să decidă părinții cât unde cu cine și cum. Trebuie lăsat să se reglementeze eventual prin Regulament, diferențiat.

– Obligativitate purtare cască sub 16 ani – NU susținem ! Cvasitotalitatea țărilor europene nu au obligativități. Pentru că nu se justifică medical la 25 km/h și descurajează utilizarea. Părinții să decidă dacă și când e cazul de cască sau alte echipamente de protecție.

– Interdicție pasageri pe trotinetele electrice – Susținem condiționat. În condițiile în care regimul trotinetei mecanice e neclar, ar trebui totuși tolerat pasager copil mic la circulat pe piste sau alei de parc cu viteză sub 10 km/h

– Nivel amenzi – toate clasa a III-a – NU susținem ! Nivelul este uriaș și disproporționat. Rezultatul va fi că nu se vor aplica. În Franța sancțiunile sunt pentru aproape toate faptele trotinetiștilro amenzi de clasa I – 11 EUR, sau clasa II – 35 EUR. În schimb pentru circulat cu trotinetă electrică ce poate prinde peste 25 km /h e faptă penală – închisoare PLUS amendă penală 1500 EUR plus confiscarea trotinetei… Ar trebui pentru faptele ușoare clasa I penru cele mai grave clasa II maxim”, se mai arată în comunicatul Federației Bicicliștilor din România.

Vezi și Proiect de reglementare a trotinetelor electrice. Ce vârstă minimă vor trebui să aibă cei care folosesc aceste vehicule

 

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Incendiu puternic în județul Cluj. Pompierii s-au luptat mai bine de 4 ore cu flăcările care au păgubit tone de fân

Published

on

Incendiu puternic în județul Cluj. Pompierii s-au luptat mai bine de 4 ore cu flăcările care au păgubit tone de fân

Pompierii au avut de furcă la propriu cu incendiul care a ars mai mulți baloți de paie în comuna clujeană Mica.
„Pompierii din cadrul Detașamentului Dej au desfășurat o intervenție de durată la un incendiu care a cuprins mai mulți baloți de fân în localitatea Nireș, comuna Mica. Apelul de urgență a venit în jurul orei 18:00, iar la fața locului s-au deplasat două autospeciale cu apă și spumă. Incendiul s-a manifestat la 60 de baloți de fân, fiecare cântărind aproximativ 500 de kilograme. Echipajele au fost ajutate pe timpul operațiunilor de stingere de către localnici, precum și de proprietarul baloților, care a adus un tractor cu furcă în față. Nu au fost persoane care să solicite îngrijiri medicale și nu a existat în niciun moment pericolul ca flăcările să se extindă, deși în apropiere se afla o hală dezafectată. După aproximativ patru ore și jumătate, pompierii au revenit la subunitate”, au transmis reprezentanții ISU Cluj.

 Informaţiile publicate pe site-ul ZCJ.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere, cu citarea sursei 

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

Curajul voluntarilor clujeni care au participat la salvarea victimelor cutremurului din Turcia, răsplătit cu plachete de Prefectura Cluj

Published

on

Curajul voluntarilor clujeni care au participat la salvarea victimelor cutremurului din Turcia, răsplătit cu plachete de Prefectura Cluj

Rareș Urs, plutonier adjunct la ISU Cluj, și Oana Ciora, președintele Asociației Câini de Salvare Transilvania, au primit, miercuri, distincția ,,Onoare pentru Cluj – 2023”, pentru devotamentul și curajul dovedit pe timpul misiunii de salvare din Turcia.
Clujenii Rareș Urș și Oana Ciora au plecat în misiunea de salvare pe 8 februarie 2023, la câteva zile după producerea primului cutremur în Turcia, alături de câinii lor, Max și Dino, antrenați pentru situații de urgență.

Cei doi au primit, miercuri, din partea prefectului Irina Munteanu, distincția “Onoare pentru Cluj – 2023”. La ceremonie a participat și șeful Inspectoratul pentru Situații de Urgență Cluj, Ion Moldovan. 

Și-au luat concediu pentru a da o mână de ajutor victimelor din Turcia
Atât Oana Ciora, cât și Rareș Urs au plecat în misiunea din Turcia din propria inițiativă, ca voluntari. Pentru a da o mână de ajutor, Rareș și-a luat concediu de odihnă și a plecat ca voluntar, împreună cu Asociația Câini de Salvare Transilvania.

„Rareș a dorit neapărat să participe la această misiune în Turcia, însă nu a fost nominalizat de către București pentru a participa din cadrul Inspectoratului nostru. Dar el a vrut să plece, așa că și-a luat concediu de odihnă și a plecat ca un component al Asociației Câine de Salvare Transilvania”, a explicat șeful ISU Cluj, Ion Moldovan.

Acesta a povestit că voluntarii depun un efort mare în timpul lor liber ca să-și formeze câinii pentru a salva viețile oamenilor. Șeful ISU Cluj vede în Asociația Câini de Salvare Transilvania un partener de nădejde al salvatorilor. În prezent, asociația are 12 membri, printre care și Rareș Urs, subofițer operativ din cadrul ISU Cluj.

Rareș Urs și Oana Ciora (în roșu)
„Sperăm că nu o să fie nevoie niciodată de câini de căutare”
Oana Ciora s-a bucurat că efortul și activitatea voluntarilor este recunoscută.

„Noi facem asta de peste 20 de ani și iată că am putut să fim de folos. Sperăm că nu o să fie nevoie niciodată de câini de căutare, dar noi continuăm să ne pregătim tocmai pentru situațiile care neprevăzute și neașteptate”, a povestit Oana Ciora.

De asemenea, clujeanca a mai spus că, împreună cu colegii din cadrul Asociației Câini de Salvare Transilvania, pregătește și câini de căutare a persoanelor pierdute în mediu natural, nu doar a victimelor prinse sub dărâmături. Cazurile de persoane pierdute în mediu natural sunt foarte multe și necesită un efort enorm, a explicat Oana Ciora.

„Facem asta cu multă, multă pasiune și dorință de a ne ajuta semenii. Este foarte important pentru noi faptul că suntem în acest context și că ne cunoașteți și știți ce putem să facem”, a conchis aceasta.

La rândul său, Rareș Urs a apreciat recunoașterea, din partea autorităților, a muncii și efortului depus de voluntari.

„Mă bucur că am avut ocazia să mergem într-o astfel de misiune și să reprezentăm România și Clujul. După cum știți, a fost o misiune destul de grea din toate punctele de vedere, dar, cum a spus și colega mea Oana, pentru asta ne pregătim”, a mărturisit Rareș Urs.

La finalul ceremoniei, prefectul Clujului, Irina Munteanu, le-a înmânat celor doi câte o plachetă cu distincția “Onoare pentru Cluj – 2023”.

„Vă suntem recunoscători și considerăm că Clujul este mai bogat cu dumneavoastră”, a spus prefectul Irina Munteanu.

Rareș Urs și Oana Ciora alături de prefectul Clujului, Irina Munteanu, și șeful ISU Cluj, Ion Moldovan
Șeful ISU Cluj a ținut să sublinieze și efortul depus de câinii de căutare și salvare Max și Dino, care au participat la misiune alături de cei doi voluntari clujeni.

„Să-i aplaudăm și pe câinii lor care n-au putut să-i aducă azi aici. De obicei au plecat peste tot cu câinii. Poate ați văzut și la Președinție, în sala de evenimente, unde n-au fost niciodată câini și totuși președintele Klaus Iohannis a acceptat să fie și câinii prezenți. Dino și Max sunt doi căței extraordinari”, a spus generalul Ion Moldovan.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

Contractele CNAIR reziliate cu Tirrena Scavi ajung vineri pe masa judecătorilor de la CAB / Tribunalul Comercial Cluj a admis insolvența constructorului din Italia

Published

on

Contractele CNAIR reziliate cu Tirrena Scavi ajung vineri pe masa judecătorilor de la CAB / Tribunalul Comercial Cluj a admis insolvența constructorului din Italia

Curtea de Apel București judecă vineri, 31 martie 2023, contestația constructorului italian Tirrena Scavi împotriva Companiei de Drumuri în dosarul celor trei contracte reziliate în decembrie 2022. Pe de altă parte, Tribunalul Comercial Cluj a decis luna aceasta să admită cererea de insolvență a antreprenorului Tirrena Scavi care nu mai derulează niciun contract cu CNAIR și nici nu mai poate participa pentru o perioadă de trei ani la licitații având un certificat negativ.
Astfel, judecătorii CAB urmează să judece, vineri plângerea Tirrena Scavi „executare contract administrativ”, conform datelor publice. Compania de Drumuri a reziliat în decembrie 2022 (poate mult prea târziu) trei mari contracte cu Tirrena Scavi: primul Lot al Drumului Expres Craiova – Pitești 58%, modernizarea DN 2 – A2 cu pasaj Cernica la doar 20% execuție și Centura Timișoara Sud la aproape 60% execuție, reziliere care s-a produs după trei certificate negative care au atestat lipsa de mobilizare. MAI MULTE AICI!

 Informaţiile publicate pe site-ul ZCJ.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere, cu citarea sursei 

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite

Copyright © 2023 iLoveYouCluj. Webdesign & Marketing - iPublicitate