Connect with us

Eveniment

Regulamentul privind trotinetele electrice, în dezbatere la MAI. Ce propun bicicliștii

Published

on

Regulamentul privind trotinetele electrice, în dezbatere la MAI. Ce propun bicicliștii


Dezbaterea privind noul regulament rutier, care include și noi reguli pentru bicicliști și trotinete electrice are loc astăzi la sediul Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
Bicicliștii au trimis ministerului câteva propuneri privind acest proiect. Iată care sunt cele mai importante propuneri ale organizațiilor de bicicliști din țară.

”Referitor la BICICLETE:

– Se completează definiția bicicletei prin asimilarea pedelecurilor – Susținem! Nu e de fapt o modificare – asimilarea era deja prevăzut demult de legislatia UE. Mai trebuiau și altele !

– Se elimină mopedele de pe pistele de biciclete – Susținem ! De fapt intenția era din 2016 când în Regulament a fost eliminată asimilarea, dar rămăsese în definiția din OUG

– Se acceptă trotinetele electrice pe pistele de biciclete – Susținem condiționat. Sunt tolerabile pentru bicicliști dacă viteza lor nu va depăși 25 km/h !

– Se menține obligativitatea utilizării de către bicicliști a pistelor – NU susținem ! Obligativitatea utilizării trebuie să devină excepția, așa cum e în state mai dezvoltate

– Se menține vârsta minimă de 14 ani pentru a circula cu bicicleta – INACCEPTABIL ! ! În nicio țară nu există așa o restricție. Trebuie să fie decizia părinților cât unde cu cine și cum. Trebuie lăsat să se reglementeze eventual prin Regulament, diferențiat.

– Obligativitate purtare cască sub 16 ani – INACCEPTABIL ! Cvasitotalitatea țărilor europene nu au obligativități. Pentru că nu se justifică medical și descurajează utilizarea bicicletei. Părinții să decidă dacă și când e cazul de cască sau alte echipamente de protecție”, se arată în comunicatul trimis de Federația Bicicliștilor din România.

Ce propuneri sunt în privința trotinetelor
Organizația are mai multe observații și în ce privește regulile pentru trotinetele electrice:

”Referitor la TROTINETE ELECTRICE:

– Se defineste trotineta electrica intr-un mod destul de corect – Susținem ! Este firească și esențială limitarea la 25 km/h. Multe țări au limite chiar mai joase. Nu înțelegem de ce nu se definește și trotineta mecanică / clasică, nemotorizată.

– Sunt obligate / li se permite trotinetelor electrice pe pistele de biciclete – Susținem condiționat ! Sunt tolerabile pentru bicicliști dacă viteza lor nu va depăși 25 km/h ! Nu ar trebui să existe obligativitate.

– Sunt scutite de înregistrare – Susținem ! Raportat la masa și viteza lor de max. 25 km/h e firească scutirea de înmatriculare și înregistrare, ca la biciclete. Prin urmare în mod corect nu necesită permis de conducere, RCA, ITP etc.

– Se instituie obligativitatea utilizării pistelor de biciclete – NU susținem ! Obligativitatea utilizării trebuie să devină excepția, așa cum e în state mai dezvoltate.

– Se interzice circulatul pe carosabil unde limita generală este peste 50 km/h – NU susținem ! În lipsă de piste, trotinetele electrice ar trebui să poată circula pe orice drum cu excepția autostrăzilor și drumurilor expres sau DN noaptea sau când nu sunt acostamente. Că nu au alternative!

– Se stabilește vârsta minimă de 14 ani pentru a circula cu trotineta electrică – NU susținem ! În condițiile în care regimul trotinetei mecanice e neclar, ar trebui permis de la 12 sau chiar 10 ani. Să decidă părinții cât unde cu cine și cum. Trebuie lăsat să se reglementeze eventual prin Regulament, diferențiat.

– Obligativitate purtare cască sub 16 ani – NU susținem ! Cvasitotalitatea țărilor europene nu au obligativități. Pentru că nu se justifică medical la 25 km/h și descurajează utilizarea. Părinții să decidă dacă și când e cazul de cască sau alte echipamente de protecție.

– Interdicție pasageri pe trotinetele electrice – Susținem condiționat. În condițiile în care regimul trotinetei mecanice e neclar, ar trebui totuși tolerat pasager copil mic la circulat pe piste sau alei de parc cu viteză sub 10 km/h

– Nivel amenzi – toate clasa a III-a – NU susținem ! Nivelul este uriaș și disproporționat. Rezultatul va fi că nu se vor aplica. În Franța sancțiunile sunt pentru aproape toate faptele trotinetiștilro amenzi de clasa I – 11 EUR, sau clasa II – 35 EUR. În schimb pentru circulat cu trotinetă electrică ce poate prinde peste 25 km /h e faptă penală – închisoare PLUS amendă penală 1500 EUR plus confiscarea trotinetei… Ar trebui pentru faptele ușoare clasa I penru cele mai grave clasa II maxim”, se mai arată în comunicatul Federației Bicicliștilor din România.

Vezi și Proiect de reglementare a trotinetelor electrice. Ce vârstă minimă vor trebui să aibă cei care folosesc aceste vehicule

 

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Accident GRAV între un camion și o mașină pe Cluj – Oradea. Un bărbat a murit/ Trafic blocat

Published

on

Accident GRAV între un camion și o mașină pe Cluj - Oradea. Un bărbat a murit/ Trafic blocat

Un grav accident de circulație a avut loc pe DN1, între localitățile Negreni și Ciucea.
Un autoturism și un autocamion au fost implicate într-o coliziune pe DN 1 Huedin – Oradea, între localitățile Negreni și Ciucea, județul Cluj, circulația fiind oprită în ambele sensuri, a transmis Centrul Infotrafic din IGPR.

“Pompierii din cadrul Detașamentului Huedin au intervenit în urmă cu puține momente la un accident rutier petrecut pe DN1, în localitatea Negreni.

În accident au fost implicate un autocamion și un autoturism. Forțele noastre au găsit în afara autoturismului un bărbat de 65 de ani, care a fost declarat decedat de către echipajul SAJ.

La misiune au luat parte două autospeciale cu modul de descarcerare”, a transmis ISU Cluj.

UPDATE IPJ Cluj: Un bărbat în vârstă de 61 de ani, din municipiul Cluj-Napoca, care se deplasa cu un autoturism pe DN 1, în afara localității Negreni, în direcția municipiului Oradea, ar fi pierdut controlul asupra direcției de deplasare, autovehiculul intrând în coliziune cu un ansamblu de vehicule care circula din sensul opus, la volanul căruia se afla un tânăr de 23 de ani, din județul Giurgiu.

În urma impactului, din nefericire, a rezultat decesul bărbatului de 61 de ani.

Testarea cu aparatul etilotest a conducătorului de 23 de ani a avut rezultat negativ. Traficul se desfășoară la această oră alternativ.

 

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

Foști miniștri, oameni de televiziune și afaceriși cunoscuți întră în proiectul imobiliar de la Cluj al Elenei Udrea

Published

on

Foști miniștri, oameni de televiziune și afaceriși cunoscuți întră în proiectul imobiliar de la Cluj al Elenei Udrea

Cel mai mare proiect imobiliar din România, “Transilvania Smart City”, și-a schimbat acționariatul. Proiectul, de peste două miliarde de euro, va fi ridicat pe strada Moș Ion Roată din Cluj-Napoca. 
Consorțiului PHG, condus de Maricel Păcuraru (patronul postului Realitatea Plus), devine partener al “Transilvania Smart City”, reprezentat de Adrian Alexandrov (partenerul Elenei Udrea, cu care are un copil) și Adrian Gurzău (finul Elenei Udrea).

În urma semnării contractului, managementul proiectului “Transilvania Smart City” va fi asigurat de Paul Păcuraru, Miron Mitrea (fost ministru al transporturilor în guvernul Năstase) și un Consiliul de Administrație format din șapte membri: Adrian Alexandrov, Adrian Gurzău, Cecilia Petrovan, Bobby Păunescu, Cozmin Gușă, Gabriel Oprea (fost ministru al Apărării Naționale și fost ministru al Afacerilor Interne) și Iulian Horneț.

Elena Udrea este acum în închisoare, după condamnare definitivă din dosarul Gala Bute.

Transilvania Smart City (TSC), cel mai mare proiect imobiliar din România

Mall-ul de la TSC va avea 100.000 mp, iar livrările la domiciliu în interiorul acestui megacomplex vor fi efectuate cu ajutorul dronelor. Telegondola va lega cartierul de aeroport, dar și de centrul comercial Iulius Mall. Proiectul prevede și amenajarea a două lacuri, un amfiteatru în aer liber, spa și piscină interioară și exterioară. Cartierul va avea propriul sistem de pază, monitorizare și supraveghere. Proiectul va fi realizat în cinci ani.

Acesta este conceput ca un mic oraș prin care vor circula autobuze electrice, șoferii vor putea vedea direct de pe smartphone care sunt locurile libere de parcare, iar nivelurile de poluare și zgomot vor fi identificate prin senzori. Va include 10.000 de apartamente, mall, școală, grădiniță, creșă, supermarketuri, hotel și aparthotel, spații de birouri, parcuri și săli de conferință, zonă de recreere, socializare și plimbare, amfiteatru, dar și un heliport.

– 800 de apartamente
– 20.000 de mp comerciali
– cel mai mare parc privat din țară ( 2 ha)
– restaurant, centru Spa, sală Fitness
– grădiniță și creșă ( donate primăriei)
– 1.200 locuri de parcare inteligente subterane

INVESTIȚIE DE BAZĂ:21.868.890 lei
ORGANIZARE DE ȘANTIER:1090195,8 lei

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

Incediu după incendiu în Cluj. Hornul lovește pentru a treia oară în județ în ultimele 24 de ore și aprinde o casă în Cătina

Published

on

Incediu după incendiu în Cluj. Hornul lovește pentru a treia oară în județ în ultimele 24 de ore și aprinde o casă în Cătina

Coșul de fum este din nou cauza unui incendiu în județul Cluj. De data aceasta, focul a fost stins de către proprietari și pompierii voluntari din comuna Cătina.
Proptietarii locuinței în cauză și voluntarii din Cătina au stins rapid incediul.

„În urmă cu puține momente am fost solicitați la stingerea unui incendiu de horn la o casă din comuna Cătina. Nu sunt anunțate victime. Intervin la fața locului pompierii de la Detașamentele Dej și 1 Cluj-Napoca, fiecare cu câte o autospecială. Incendiul a fost lichidat de către SVSU Cătina și de către proprietari, până la sosirea forțelor noastre”, a transmis ISU Cluj.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite

Copyright © 2023 iLoveYouCluj. Webdesign & Marketing - iPublicitate