Connect with us

Eveniment

Călătorii unui tren București – Viena, dați jos la Budapesta! Ce s-a întâmplat

Stefania Heinz

Published

on

Călătorii unui tren București - Viena, dați jos la Budapesta! Ce s-a întâmplat

Călătorii din trenul IRN 346 București-Viena, care a plecat duminică după amiază din capitala României, au fost dați jos la Budapesta, luni dimineață, de către feroviarii maghiari.
Aceștia au refuzat să mai remorcheze vagoanele românești până la Viena, din cauza faptului că ele au ajuns în capitala Ungariei cu mai mult de o oră întârziere. Pe cale de consecință, garnitura la care ar fi trebuit atașate vagoanele românești, de clasa a 2-a, de dormit și cușetă, a plecat fără acestea, scrie clubferoviar.ro.

”Finish” – strigau pe peronul grării Budapest Keleti angajații căilor ferate maghiare MAV, lucru care a stârnit revolta călătorilor români și străini deopotrivă care veneau de la București și voiau să ajungă la Viena. Mulți dintre ei aveau legături cu alte trenuri din Viena pentru a-și continua călătoria mai departe, iar alții aveau bilete de avion. De exemplu, un călător trebuia să prindă un avion spre Dublin și nu știa dacă va reuși să ajungă la timp în Viena. Un cuplu de pensionari trebuia să-și continue călătoria în Germania și aveau bilete de tren tot din Viena. Culmea, el era pensionar CFR.

De la vagon de dormit sau cușetă, la vagon clasa a 2-a

În cele din urmă, călătorii trenului românesc au fost îndrumați să se urce într-un tren RegioJet operat de compania austriacă de stat OBB, care pleca spre Munchen via Wien Hauptbanhoff. Personalul feroviar i-a asigurat că biletele lor sunt valabile și că nu vor mai trebui să plătească nimic în plus pentru a ajunge la Viena.

Rămâne însă disconfortul trezirii la primele ore ale dimineții, urmat de trambalarea cu bagaje de la o linie la alta. Pentru o familie de ucraineni a fost și mai complicat, având în vedere că erau însoțiți și de o pisică și o salamandră. Una peste alta, confortul de la vagon de dormit sau vagon cușetă nu se compară cu condițiile dintr-un vagon de clasa a 2-a, chiar și foarte modern, al OBB. Și, pentru ca tabloul să fie complet, unii călători au fost ridicați de pe scane din trenul RailJet de alți pasageri care s-au urcat pe parcurs și aveau bilete cu loc.

Trenul IRN 346 a plecat din Gara de Nord din București duminică după amiază, la ora 14,00, și ar fi trebuit să ajungă la Budapest Keleti la ora 5,20. De fapt însă garnitura a ajuns cu puțin timp înainte de ora 7,00 și de aici a a apărut refuzul feroviarilor maghiari de a o remorca mai departe până la Viena, unde ar fi trebuit să ajungă la ora 8,21.

Cum vagoanele românești nu au mai ajuns în gara centrală din Viena, nici trenul de întoarcere, IRN 347 Wien Hauptbanhoff-București Nord, nu va putea fi pus în circulație. În consecință, va fi o reacție ca la piesele de domino.

Dar să vedem cum s-a ajuns la situația ca trenul să sosească în Budapest Keleti cu această întârziere. Ei bine, grosul întârzierii l-a acumulat pe primul tronson de cale ferată modernizat din România, mai exact pe Magistrala 300, între Ploiești Vest și Predeal. Întâi a staționat mai bine de 15 minute în apropiere de stația Florești Prahova, după care a urmat o altă staționare consistentă în apropiere de stația Breaza. Una peste alte, la predeal avea deja o întârziere de 39 de minute.

Întârzierea s-a mărit în Ardeal

Apoi trenul și-a continuat călătoria prin Transilvania, unde sunt în curs lucrări de modernizare pe mai multe tronsoane de cale ferată. Din cauza restricțiilor de viteză impuse în acest context de administratorul infrastructurii feroviare CNCF CFR SA, întârzierea s-a mărit, însă niciun călător nu a băgat de seamă sau nu a luat-o în serios – fie dormeau, fie erau la vagonul restaurant, care a fost detașat abia la Arad.

Efectele acestei întârzieri au fost însă resimțite cu vârf și îndesat a doua zi dimineață, când pasagerii au avut parte de surpriza despre s-a scris mai sus.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

(Video) – Copil de 12 ani, lovit pe trotuar de un Mustang condus de un șofer din Bistrița-Năsăud, se luptă între viață și moarte

Alex Campian

Published

on

Copil de 12 ani lovit pe trotuar de un Mustang la Cluj

Copilul de 12 ani lovit pe trotuar, miercuri, 1 octombrie, de un autoturism Ford Mustang, pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca, se luptă între viață și moarte.

Potrivit reprezentanților SCJU Cluj, minorul a fost adus în stare critică la UPU Copii, iar medicii au decis să intervină chirurgical de urgență în Blocul Operator Neurochirurgie. Operația a durat câteva ore, iar ulterior pacientul a fost transferat la Terapie Intensivă, unde se află în prezent, intubat și ventilat mecanic. Prognosticul este rezervat.

„Pacientul de 12 ani, transferat de la Spitalul de Copii cu un traumatism cranio-cerebral sever, a fost operat în regim de urgență, în cursul serii în Blocul Operator Neurochirurgie. În prezent se află la terapie-intensivă Neurochirurgie, intubat, sedat și ventilat mecanic. Prognosticul medicilor este rezervat.”, au declarat pentru Cluj24 reprezentanții Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Cum s-a produs accidentul?

Potrivit polițiștilor, un bărbat de 34 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, aflat la volanul unui Ford Mustang care circula spre Piața Cipariu, nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum. Din această cauză, șoferul a pierdut controlul asupra direcției de mers, a pătruns pe contrasens și a acroșat copilul de 12 ani, care se afla pe trotuar.

Minorul a fost preluat imediat de echipajul SMURD, intubat la fața locului și transportat de urgență la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate împrejurările accidentului.

Mama copilului, în stare de șoc

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această după-amiază la un grav accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din municipiul Cluj-Napoca. La fața locului au intervenit o autospecială cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un minor, în vârstă de 12 ani, ce prezenta multiple traumatisme și se afla în stare de inconștiență. Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, fiind intubat și transportat la Spitalul de Copii.

Mama copilului, aflată în stare de șoc și prezentând agitație psihomotorie, a fost consultată de echipajul SMURD și transportată la spital ca însoțitor al minorului”, a transmis ISU Cluj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto&Video: stirile Protv

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

„Biletul de Sănătate” revine la Cluj: mișcare pentru un bilet gratuit de autobuz

Alex Campian

Published

on

Clujenii fac genuflexiuni pentru un bilet gratuit de autobuz în cadrul proiectului „Biletul de Sănătate” 2025

„Biletul de Sănătate”, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a revenit în această toamnă la Cluj-Napoca pentru al șaselea an consecutiv.

Cele două stații smart – una pentru genuflexiuni, pe strada Memorandumului Sud, și una pentru pedalat, pe strada Regele Ferdinand – funcționează zilnic între orele 08:00 – 20:00 și vor fi disponibile până la începutul lunii decembrie 2025.

Cum funcționează „Biletul de Sănătate”

Clujenii sunt provocați să îmbine sportul cu utilul:

  • 20 de genuflexiuni sau

  • 400 de metri pedalați pe bicicleta statică

înseamnă un bilet de autobuz gratuit, valabil timp de 7 zile pe rețeaua de transport public urban din Cluj-Napoca.

Rezultatele edițiilor trecute

În 2024, proiectul a generat 46.911 bilete gratuite, peste 655.000 de genuflexiuni și peste 5.600 km pedalați. Din 2020 și până acum, clujenii au obținut peste 200.000 de bilete de autobuz prin mișcare, transformând timpul de așteptare într-o oportunitate pentru sănătate.

Istoric și dezvoltare

Prima stație smart a fost instalată în 2020, pe strada Memorandumului Sud. În 2022, proiectul s-a extins cu o nouă stație pe strada Regele Ferdinand, unde călătorii pot pedala virtual pe trasee urbane de 400 m. Sistemele sunt interactive, afișează distanța și viteza, iar la final generează un clasament general.

O inițiativă pentru comunitate

„Biletul de Sănătate” este un proiect al Sports Festival, dezvoltat de Life is Hard, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.

Scopul său este de a aduce mișcarea în viața de zi cu zi a clujenilor și de a oferi un beneficiu simbolic prin transportul gratuit.

video: sportsfestival.com

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom