Călătorii din trenul IRN 346 București-Viena, care a plecat duminică după amiază din capitala României, au fost dați jos la Budapesta, luni dimineață, de către feroviarii maghiari.
Aceștia au refuzat să mai remorcheze vagoanele românești până la Viena, din cauza faptului că ele au ajuns în capitala Ungariei cu mai mult de o oră întârziere. Pe cale de consecință, garnitura la care ar fi trebuit atașate vagoanele românești, de clasa a 2-a, de dormit și cușetă, a plecat fără acestea, scrie clubferoviar.ro.
”Finish” – strigau pe peronul grării Budapest Keleti angajații căilor ferate maghiare MAV, lucru care a stârnit revolta călătorilor români și străini deopotrivă care veneau de la București și voiau să ajungă la Viena. Mulți dintre ei aveau legături cu alte trenuri din Viena pentru a-și continua călătoria mai departe, iar alții aveau bilete de avion. De exemplu, un călător trebuia să prindă un avion spre Dublin și nu știa dacă va reuși să ajungă la timp în Viena. Un cuplu de pensionari trebuia să-și continue călătoria în Germania și aveau bilete de tren tot din Viena. Culmea, el era pensionar CFR.
De la vagon de dormit sau cușetă, la vagon clasa a 2-a
În cele din urmă, călătorii trenului românesc au fost îndrumați să se urce într-un tren RegioJet operat de compania austriacă de stat OBB, care pleca spre Munchen via Wien Hauptbanhoff. Personalul feroviar i-a asigurat că biletele lor sunt valabile și că nu vor mai trebui să plătească nimic în plus pentru a ajunge la Viena.
Rămâne însă disconfortul trezirii la primele ore ale dimineții, urmat de trambalarea cu bagaje de la o linie la alta. Pentru o familie de ucraineni a fost și mai complicat, având în vedere că erau însoțiți și de o pisică și o salamandră. Una peste alta, confortul de la vagon de dormit sau vagon cușetă nu se compară cu condițiile dintr-un vagon de clasa a 2-a, chiar și foarte modern, al OBB. Și, pentru ca tabloul să fie complet, unii călători au fost ridicați de pe scane din trenul RailJet de alți pasageri care s-au urcat pe parcurs și aveau bilete cu loc.
Trenul IRN 346 a plecat din Gara de Nord din București duminică după amiază, la ora 14,00, și ar fi trebuit să ajungă la Budapest Keleti la ora 5,20. De fapt însă garnitura a ajuns cu puțin timp înainte de ora 7,00 și de aici a a apărut refuzul feroviarilor maghiari de a o remorca mai departe până la Viena, unde ar fi trebuit să ajungă la ora 8,21.
Cum vagoanele românești nu au mai ajuns în gara centrală din Viena, nici trenul de întoarcere, IRN 347 Wien Hauptbanhoff-București Nord, nu va putea fi pus în circulație. În consecință, va fi o reacție ca la piesele de domino.
Dar să vedem cum s-a ajuns la situația ca trenul să sosească în Budapest Keleti cu această întârziere. Ei bine, grosul întârzierii l-a acumulat pe primul tronson de cale ferată modernizat din România, mai exact pe Magistrala 300, între Ploiești Vest și Predeal. Întâi a staționat mai bine de 15 minute în apropiere de stația Florești Prahova, după care a urmat o altă staționare consistentă în apropiere de stația Breaza. Una peste alte, la predeal avea deja o întârziere de 39 de minute.
Întârzierea s-a mărit în Ardeal
Apoi trenul și-a continuat călătoria prin Transilvania, unde sunt în curs lucrări de modernizare pe mai multe tronsoane de cale ferată. Din cauza restricțiilor de viteză impuse în acest context de administratorul infrastructurii feroviare CNCF CFR SA, întârzierea s-a mărit, însă niciun călător nu a băgat de seamă sau nu a luat-o în serios – fie dormeau, fie erau la vagonul restaurant, care a fost detașat abia la Arad.
Efectele acestei întârzieri au fost însă resimțite cu vârf și îndesat a doua zi dimineață, când pasagerii au avut parte de surpriza despre s-a scris mai sus.
Source link