Connect with us

Prin Oras

Ce sfaturi le da medicul clujean Adrian Copcea useristilor: „Daca CHIAR vor sa participe la alegeri, asta trebuie sa faca!”

Alex Campian

Published

on

Ce sfaturi le da medicul clujean Adrian Copcea useristilor: „Daca CHIAR vor sa participe la alegeri, asta trebuie sa faca!”

Indragitul medic clujean Adrian Copcea, renumit diabetolog, dar cu o prezenta activa pe Facebook, publica azi pe pagina personala un mesaj plin de naduf la adresa opozitiei din Romania sau, mai degraba, despre absenta…. opozitiei. In stilul sau pasional, Copcea da cateva sfaturi de bun simt partidelor de opozitie, cel mai probabil exprimand dezidaretele tuturor celor care s-au saturat sa mai fie pacaliti de politicieni:

„Un pic de consultanţă gratuită pentru USR sau pentru orice partid care ar face opoziţie în prezent. Cu excepţia AUR.

Văd un fel de dezamăgire la multă lume, identică cu a mea, legată de absenţa opoziţiei şi, pe un subiect punctual, la decăderea majoră a USR, un partid care părea mai curăţel şi care chiar ajunsese la 22% parcă, care a luat primăria Bucureştiului etc. Eh, acest USR e pentru mine o totală necunoscută ca traseu: cum ajungi la 22%, apoi pui candidat la preşedinţie pe un tip Barna care ştii dinainte că nu va lua nimic şi chiar nu ia nimic, în tot timpul te ţii ca scaietele de Cioloş care e o nulitate politică totală şi care pe oriunde se duce mai distruge un partid şi mai face vreo 5 pe an. Platfoma 100, PLUS, acum aud că REPER. Nenea, mai las-o, eşti zero barat şi vei fi mereu zero barat pentru că ai fost premier şi lumea a văzut că nu eşti în stare de nimic.

Acum, că mi-au dat unfriend fanii lui Cioloş, consultanţă pentru USR sau pentru un partid de opoziţie.

Ce probleme sunt in România? Hai să promitem oamenillor că le rezolvăm. Cam aşa ar trebui să gândească orice partid.

E corupţie? Ok. Cum se eradichează corupţia? Păi…intăreşti justiţia, întăreşti poliţia, promiţi ceva dur. Dacă o ţii cu „fără penali în funcţii publice” şi „jos PSD”, corupţia nu dispare. Dacă zici: vom întări poliţia, vom face o ţară dură pentru infractori dar mai bună pentru oamenii cinstiţi: poate merge.

Sunt urşi în pădure? Sunt, oriunde te mişti, mai puţin prin Deltă, unde sunt ţânţari, sunt urşi. Horror. Deranjează lumea. Păi ieşi, USR sau orice partid, şi zi: „am decis că strângem urşii. Ţara asta e în primul rând pentru oameni, abia apoi pentru urşi”. Ceva de genul. Eu aş vota un partid anti-urşi.

Sunt trenuri? Nu sunt. Păi atunci ieşi şi zici: „am decis că reorganizăm CFR-ul major, vrem să avem cel mai modern sistem de căi ferate din Estul Europei”. Poveşti. Dar măcar să le zici.
Sistemul medical? Sunt bune spitalele? Păi nu-s. Atunci zici aşa: „am decis să aducem consutlanţi din Franţa şi să reconstruim sistemul medical după sistem franţuezesc.”.
Zici ceva, frate. Nu poţi să nu zici nimic şi lumea să te voteze.

A, iar asta, ultima, e la fileu pentru orice partid de opoziţie. Se cresc taxele, se omoară economia. Păi ieşi tu, USR, şi zici: „cotă unică de 8%”. Că aia de 16% deja a câştigat nişte alegeri, mergi mai departe şi încerci cu 8%. Ar vota lumea 8%? Eu aş vota.

Bun, apoi se mai pune şi problema să pui în practică. Faci o schemă tip Ronaldinho şi rupi alegerile: nu zici „jos PSD” ca prostul, că ai zis 10 ani şi ţi-ai adus partidul de la 22% la 7%, că pe nimeni nu interesează jos PSD. Nici pe cel mai aprig preşedinte anti-PSD. Actualul.
Zici: vom colabora cu PSD şi PNL şi toate forţele politice pentru interesul comun de a face spitale, căi ferate şi drumuri. Ceva de genul ăsta, cu totul surprinzător, ca lumea să zică: „bă, ăştia-s ok, vor să se pună pe treabă”.

Cam asta ar trebui să facă USR dacă chiar ar vrea să participe la alegeri. Dar cu „să zică Ciolacu de ce ăla de la GPL e rudă cu nu ştiu care din Caracal” nu poţi câştiga. Nici cu „ a făcut Fritz nişte staţii de încărcare pentru Tesla”. Că nu prea prinde chestia asta cu teslele la popor, că nu prea avem tesle mulţi dintre noi. Nici eu n-am, zic aşa, în gol.

Cam asta ar trebui să facă un consultant politic: să le zică ăstora cam ce mesaje să scoată in faţă ca chiar să trezească un interes în vreun alegător, să iasă din casă. Că bătaia la următoarele alegeri va fi foarte mare să scoţi omul din casă. Şi foarte mulţi ca mine o să stea in casă dacă nimeni nu propune absolut nimic care să ne intereseze.

Cu asta cam basta cu politica, sper că v-aţi prins cam ce politică mă interesează pe mine. Una de acţiune. Chiar nu mă interesează stânga, dreapta şi poveşti din astea. Problema României e că nu se mai întâmplă nimic de acţiune, e ca un serial plicticos gen „tânăr şi neliniştit”, ştim că se tot rotesc ăia prin film dar atât, nu se întâmplă nimic fascinant. Pentru ceva fascinant dăm şi noi pe ceva mai de acţiune, mai un Game of Thrones, un Casa de Papel, chestii din astea.

Păcat pentru USR că nu m-a luat sfătuitor să-i învăţ măcar ce să zică pe net Că aş fi fost mai bun decât tot ce-au avut ei în partid de la înfiinţare până în prezent.

Am făcut postarea pentru că am fost apostrofat că de ce zic eu de USR, e un partid foarte bun, doar n-are oameni buni pe PR şi comunicare. Păi să-şi ia! Să auzim şi noi cuvântul „urs” la alegerile viitoare, cuvântul „cotă”, cuvântul „trenuri”. Chestii din astea. Şi dacă un singur lucru promit şi tot au şanse. „întărim Poliţia!”. Cred că cu aşa ceva ar câştiga multe voturi, că foarte mulţi români ar vrea o poliţie mai puternică.
Atât. Mi-am vărsat şi eu amarul cu comunicarea USR-ului. Poate sunteţi prieteni cu ei, daţi-le şi voi un copy-paste să citească postarea, poate le vin idei”.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom