Connect with us

Social

Un psiholog a explicat de ce mor atâția români în accidente: ”Românul e fără limite la volan. Mașina este o obligație, iar lipsa ei o rușine!”

Stefan Petre

Published

on

Un psiholog a explicat de ce mor atâția români în accidente: ”Românul e fără limite la volan. Mașina este o obligație, iar lipsa ei o rușine!”

Numărul accidentelor mortale pe drumurile din România este incredibil de mare. Psihologul Mihai Copăceanu spune că pentru români mașina este un simbol al statusului social și un scop în sine, iar lipsa ei o rușine. ”Cele mai frecvente cauze ale accidentelor de mașină soldate cu pierderi de vieți omenești implică viteza excesivă, oboseala la volan, agresivitatea în trafic (sub toate formele ei), nepurtarea centurii și mai nou folosirea telefonului mobil și consumul de alcool. Acestea sunt cauze specifice, în realitate, este vorba de un singur aspect: de lipsa respectului față de normele rutiere. Dacă normele rutiere sunt respectate vom avea mult mai puține accidente rutiere și mult mai puține decese”, consideră psihologul Mihai Copăceanu, citată de Adevărul.ro.
Acesta crede că românul este autoritar, impunător, impulsiv și fără limite la volan, este stăpânul șoselelor.”Un tânăr care nu respectă regulile acasă, în familie, la școală, în societate, pe stradă este același care nici nu respectă legislația rutieră. În al doilea rând, autoritatea legii necesită întărire. Românul, și atunci când este conștient că a încălcat legea, nu are regrete, nu-și asumă consecințele, își caută scuze și dorește să fenteze legea. Aplicarea legii cu strictețe devine obligatorie de la micile încălcări precum nepurtarea centurii de siguranță, vorbitul la telefon, nesemnalizare până la faptele grave. Constatăm cu invidie cum aceiași români se supun legislației și nu comentează atunci când conduc în alte țări din Europa”, spune Mihai Copăceanu.Specialistul spune că românii au un puternic sentiment de inferioritate, pe care încercăm să-l depășim prin achiziția unor bunuri precum mașina.”Pentru român, mașina nu este un mijloc de transport, este mult mai mult. Este un simbol al statusului social, al impunerii unui respect, tocmai de aceea devine atât de mult abuzat. Tocmai de aceea este atât de mult dorit. Mașina este scopul oricărei familii și al oricărui tânăr care va implini 18 ani. Reprezintă o investiție emoțională. Pentru occidentali mașina nu reprezintă nici măcar o necesitate, pentru români este o obligație, iar lipsa ei o rușine. Dacă schimbăm modul în care percepem masina personală, schimbăm și modul în care o conducem și cum ne comportam pe șoselele publice”, adaugă Mihai Copăceanu.Inspectoratul General al Poliției Române arată că, în primul semestru al acestui an, au avut loc 607 accidente rutiere mortale, în urma cărora și-au pierdut viața 666 de persoane, ceea ce înseamnă că peste 100 de români mor lunar în accidente rutiere. O statistică teribilă ce are multiple cauze.Spre comparație, în primele șase luni ale anului 2021, s-au înregistrat, la nivel național, 684 de accidente rutiere mortale, soldate cu decesul a 762 de persoane. În prima jumătate a anului 2022, au decedat 730 de persoane, ca urmare a 659 de accidente rutiere mortale.

Source link

Facebook Comments Box

Social

Un Locuitor dintr-un bloc din Gheorgheni Se Întreabă Cum Să bea Vecinul O Supă Din Cocoșul Enervant?” / Răspunsul Neașteptat Pe Care L-a Primit

Stefania Heinz

Published

on

Problema creșterii găinilor între blocuri este una semnificativă în anumite zone în care casele vechi au fost păstrate. Aici, locuitorii din blocuri sunt adesea treziți în zori de cântecul cocoșului, care răsună printre clădiri odată cu primele raze ale dimineții.

“Este ora 4 și cocoșul vecinului a început deja să cânte, răspândindu-și ecoul printre blocuri. Ce sfat aveți pentru mine în ceea ce privește stabilirea unei relații bune cu vecinul de la casă și rugămintea de a prepara o supă gustoasă?”, a comentat un locuitor din Cluj pe o platformă de socializare.

Alți clujeni i-au sugerat să se calmeze, menționând că gospodăriile vechi au existat în zonă mult timp înainte ca blocurile să fie construite.

“Acel gospodar, aș paria, trăiește acolo de mai multe generații, împreună cu cocoșul care anunță zorii. Ei sunt acolo de mult înainte ca cineva să decidă să ridice blocuri în zonă. Deci sfatul meu este simplu: lasă-l pe om în pace, deoarece nu ai dreptul să-i ceri absolut nimic.”

“Conform cunoștințelor mele, acum mai bine de 15 ani, a fost adoptată o lege care interzicea ținerea găinilor/porcilor în gospodăriile din oraș. Nu sunt sigur dacă legea a suferit modificări sau a fost anulată, dar îmi amintesc că, pe vremea aceea, bunica mea a trebuit să renunțe la toate animalele pentru a respecta legislația, iar locul în care ținea porcii a fost transformat în altceva. Vecinii ei au procedat în mod similar.”

Conform regulilor locale, creșterea găinilor în apropierea blocurilor este interzisă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

1 Mai la Hoia, Tradiții Clujene: Mici, Bere și Dansuri Populare în Imagini din 1973, 1983 și 1984 – FOTO

Maria Costea

Published

on

Fotografiile ce ilustrează sărbătoarea de 1 Mai de la Hoia din anii ’70 și ’80 sunt pline de viață și amintesc de atmosfera festivalurilor contemporane. În acele vremuri, Hoia era considerată “Mecca” petrecerilor, oferind spectacole de muzică populară, iar micii și berea erau nelipsite.

Pajiștea de lângă Muzeul Satului de la Hoia era animată în ziua de 1 Mai. Oamenii se adunau în grupuri compacte, iar imaginile vechi reprezintă mărturia vie a modului autentic în care socializau. Comparativ cu prezentul, în care mulți sunt absorbiți de telefoanele mobile, acele vremuri erau caracterizate de conversații față în față, creând legături umane mai profunde.

La Hoia, de 1 Mai, era amplasată o scenă, unde artiștii vremii susțineau concerte, iar oamenii se adunau pe dealul care forma un amfiteatru natural, savurând ziua de sărbătoare.

Este clar că acele momente romantice din trecut nu vor reveni niciodată. Viața devine din ce în ce mai dificilă și tensionată, chiar și în comparație cu acele vremuri, când existau lipsuri și restricții.

 

Facebook Comments Box
Continue Reading

Social

Jocurile de noroc, interzise în localitățile cu mai puțin de 15.000 de locuitori

Dani Muresan

Published

on

PNL și PSD au propus inițial un proiect ambițios pentru interzicerea jocurilor de noroc în toate localitățile, însă acesta a suferit modificări semnificative pe parcursul procesului legislativ. Astfel, legea adoptată în plenul Camerei Deputaților permite jocurile de noroc doar în localitățile cu mai mult de 15.000 de locuitori, într-o variantă considerabil mai slabă decât cea inițială. Această formă mai subțire a legii a fost aprobată cu 243 de voturi “pentru”, patru abțineri și lipsa votului a doi deputați.

Potrivit proiectului adoptat, spațiile comerciale care găzduiesc jocuri de noroc, în special cele cu aparate de tip slot machine, trebuie să fie situate în unități administrativ-teritoriale cu o populație de peste 15.000 de locuitori. Operatorii care nu respectă aceste reguli se vor confrunta cu amenzi considerabile, între 10.000 și 200.000 de lei.

Această modificare legislativă a stârnit reacții din partea opoziției, care acuză un presupus “blat” între coaliția de guvernare și industria jocurilor de noroc. Cu toate acestea, susținătorii legii afirmă că este un pas important pentru a proteja comunitățile mai mici de efectele negative ale jocurilor de noroc.

În contextul acestei decizii, în județul Cluj, cele cinci municipii – Cluj-Napoca, Turda, Câmpia Turzii, Gherla și Dej – precum și comunele Florești și Apahida, care depășesc pragul de 15.000 de locuitori, vor putea continua să găzduiască aceste activități de divertisment.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite