Connect with us

Sport

A treia oară cu ghinion. Licitația pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj, ANULATĂ

Stefan Petre

Published

on

Imagini randate proiect metrou Cluj/Foto: Emil Boc Facebook.com

Administrație

Licitația pentru dirigenția de șantier la lucrările pentru metrou a fost anulată.

Imagini randate proiect metrou Cluj/Foto: Emil Boc Facebook.com

  


La începutul lunii septembrie, lucrările de proiectare a metroului clujean au început, potrivit ordinului emis de Primăria Cluj-Napoca. Două săptămâni mai târziu, administrația locală anula licitația pentru supervizarea lucrărilor la proiect.  



Licitație cu ghinion, pentru cel mai scump contract de consultanță în TransporturiLa mijlocul lunii septembrie, Primăria a anulat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la metrou.Motivul invocat constă în caracterul „neconform” al ofertelor depuse. 


„Au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme”, se arată în catalogul electronic de achiziții publice SEAP. Licitația anulată pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj/Foto: SEAPÎn iunie 2023, Primăria înregistra o ofertă depusă de o asociere formată din Egis România (Leader) și Egis Rail. Contractul se afla la a treia licitație.


Prima licitație pentru contractul record de consultanță dedicat supervizării proiectării și execuției metroului clujean a fost lansată în luna iulie a anului trecut, fiind anulată, din cauza lipsei ofertelor. A doua licitație a fost lansată în decembrie 2022 și a prevăzut o suplimentare de 15,5 milioane de lei a valorii contractului, până la suma de 140.551.163 lei, față de valoarea inițială de 125.013.820 lei. 


În aprilie 2023, Primăria Cluj-Napoca a lansat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la Magistrala de Metrou M 1, valoarea contractului de supervizare fiind de 211 milioane lei, majorat cu peste 50 de milioane lei față de procedura anterioară. Serviciile de supervizare se referă la consultanța oferită pe durata contractului de proiectare, execuție și garanție. Termenul de implementare a proiectului este de 156 de luni (13 ani), fără posibilitate de reînnoire. Metroul din Cluj, un proiect pentru următorii zece aniLucrările de supervizare a proiectului metroului vor dura peste zece ani de zile, în funcție de evoluția lucrărilor de șantier, precum și la construcția propriu-zisă a magistralei de metrou.În mai 2023, reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca își exprimau încrederea că proiectul va înainta potrivit graficului anunțat.„Sunt lucrări de mare anvergură, astfel că aceste lucrări de supervizare se intind pe o durată de cel puțin zece ani, după cum durează și perioada construcției metroului. Sunt componente extrem de grele, cu bani multi, este una dintre cele mai mari lucrări de investiții făcută în ultimii 30 de ani în Româna, cu 2,8 miliarde de euro. Toate elementele sunt în grafic, și în ceea ce priovește PNRR-ul, și în privința semnării celorlalte documente.CITEȘTE ȘI: 
Proiectul METROULUI: Lucrările de supervizare, pentru cel puțin 10 ani. „Pregătim municipiul pentru următorii zeci de ani, vom intra într-o altă ligă a orașelor”Deci, în acest moment suntem în grafic cu tot ceea ce înseamnă componenta de metrou, cu jaloanele din PNRR”, declara viceprimarul Dan Tarcea, în mai 2023.Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri.Potrivit asigurărilor oferite de administrația locală, metroul din Cluj ar putea fi realizat până în 2031. Primele 9 stații ale metroului trebuie realizate până în 2026. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite