Connect with us

Sport

A treia oară cu ghinion. Licitația pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj, ANULATĂ

Stefan Petre

Published

on

Imagini randate proiect metrou Cluj/Foto: Emil Boc Facebook.com

Administrație

Licitația pentru dirigenția de șantier la lucrările pentru metrou a fost anulată.

Imagini randate proiect metrou Cluj/Foto: Emil Boc Facebook.com

  


La începutul lunii septembrie, lucrările de proiectare a metroului clujean au început, potrivit ordinului emis de Primăria Cluj-Napoca. Două săptămâni mai târziu, administrația locală anula licitația pentru supervizarea lucrărilor la proiect.  



Licitație cu ghinion, pentru cel mai scump contract de consultanță în TransporturiLa mijlocul lunii septembrie, Primăria a anulat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la metrou.Motivul invocat constă în caracterul „neconform” al ofertelor depuse. 


„Au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme”, se arată în catalogul electronic de achiziții publice SEAP. Licitația anulată pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj/Foto: SEAPÎn iunie 2023, Primăria înregistra o ofertă depusă de o asociere formată din Egis România (Leader) și Egis Rail. Contractul se afla la a treia licitație.


Prima licitație pentru contractul record de consultanță dedicat supervizării proiectării și execuției metroului clujean a fost lansată în luna iulie a anului trecut, fiind anulată, din cauza lipsei ofertelor. A doua licitație a fost lansată în decembrie 2022 și a prevăzut o suplimentare de 15,5 milioane de lei a valorii contractului, până la suma de 140.551.163 lei, față de valoarea inițială de 125.013.820 lei. 


În aprilie 2023, Primăria Cluj-Napoca a lansat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la Magistrala de Metrou M 1, valoarea contractului de supervizare fiind de 211 milioane lei, majorat cu peste 50 de milioane lei față de procedura anterioară. Serviciile de supervizare se referă la consultanța oferită pe durata contractului de proiectare, execuție și garanție. Termenul de implementare a proiectului este de 156 de luni (13 ani), fără posibilitate de reînnoire. Metroul din Cluj, un proiect pentru următorii zece aniLucrările de supervizare a proiectului metroului vor dura peste zece ani de zile, în funcție de evoluția lucrărilor de șantier, precum și la construcția propriu-zisă a magistralei de metrou.În mai 2023, reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca își exprimau încrederea că proiectul va înainta potrivit graficului anunțat.„Sunt lucrări de mare anvergură, astfel că aceste lucrări de supervizare se intind pe o durată de cel puțin zece ani, după cum durează și perioada construcției metroului. Sunt componente extrem de grele, cu bani multi, este una dintre cele mai mari lucrări de investiții făcută în ultimii 30 de ani în Româna, cu 2,8 miliarde de euro. Toate elementele sunt în grafic, și în ceea ce priovește PNRR-ul, și în privința semnării celorlalte documente.CITEȘTE ȘI: 
Proiectul METROULUI: Lucrările de supervizare, pentru cel puțin 10 ani. „Pregătim municipiul pentru următorii zeci de ani, vom intra într-o altă ligă a orașelor”Deci, în acest moment suntem în grafic cu tot ceea ce înseamnă componenta de metrou, cu jaloanele din PNRR”, declara viceprimarul Dan Tarcea, în mai 2023.Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri.Potrivit asigurărilor oferite de administrația locală, metroul din Cluj ar putea fi realizat până în 2031. Primele 9 stații ale metroului trebuie realizate până în 2026. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom