Connect with us

Sport

Plafonarea tarifelor la asigurările RCA, prelungită până la finalul anului

Stefan Petre

Published

on

Plafonarea prețurilor la polițele RCA a fost prelungită până la finalul anului/Foto: Municipiul Cluj-Napoca Facebook.com

Actualitate

Plafionarea tarifelor la asigurările RCA a fost prelungită, prin ordonanță de urgență, până la 31 decembrie 2023.

Plafonarea prețurilor la polițele RCA a fost prelungită până la finalul anului/Foto: Municipiul Cluj-Napoca Facebook.com

    Guvernul a adoptat în ședința de joi, 5 octombrie 2023, actul normativ necesar prelungirii cu trei luni, până la data de 31 decembrie 2023, a duratei de aplicare a tarifelor de primă maxime de asigurare RCA practicate de asigurători la data de 28 februarie 2023.„În contextul în care sute de mii de șoferi rămân fără polițe la finalul anului, era vitală protejarea consumatorilor și menținerea accesibilității asigurărilor auto. Tarifele RCA pot varia semnificativ de la o companie de asigurări la alta, iar uneori aceste tarife pot deveni prohibitiv de mari pentru șoferii cu venituri mai mici. Plafonarea tarifelor asigură că RCA rămâne accesibilă pentru toți șoferii, ceea ce este esențial pentru asigurarea siguranței rutiere.  Gândiți-vă că sunt aproximativ 800.000 de mașini pentru care din 8 decembrie este nevoie de asigurare nouă. Ce s-ar fi întâmplat dacă nu se lua această decizie, de aplicare a tarifelor de primã maxime de asigurare RCA practicate de asigurãtori la data de 28 februarie 2023? Aceasta cu atât mai mult în contextul în care suntem țara care este pe primul loc în topul negativ al țărilor din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente și cei mai mulți morți pe șosele, pe cap de locuitor”, a explicat ministrul Finanțelor Marcel Boloș.CITEȘTE ȘI: 
Ce trebuie să știe românii care au asigurare RCA la compania EuroinsÎn martie 2023, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunţat retragerea autorizaţiei celei mai mari companii de asigurări auto din România, Euroins.
Tarife de referință RCA, Februarie 2023/Foto: asfromania.roAstfel, după deschiderea procedurii de faliment pentru asigurătorul RCA cu cel mai mare portofoliu de asigurări RCA din România, a fost adoptată o ordonanță de urgență prin care termenele de încetare a contractelor de asigurare au fost prelungite cu 90 de zile, până la data de 7 Decembrie 2023 pentru asigurări generale, respectiv 5 Februarie 2024 – pentru asigurări de garanții. După împlinirea acestor termene, polițele emise încetează de drept și, prin urmare, este necesară încheierea unor polițe noi.Tarife de referință RCA, persoane juridice. Februarie 2023/Foto: asfromania.ro  Potrivit Guvernului, asigurările Euroins reprezintă circa 15% din parcul auto național.„Numărul contractelor de asigurări obligatorii RCA încheiate de acesta, care mai sunt încă în vigoare, este de aproximativ 1,5 milioane de contracte, ceea ce reprezintă circa 15% din întregul parc auto la nivel național”. În condițiile în care prelungirea valabilității contractelor RCA se suprapune cu încetarea efectelor HG nr.298/2023, se estimează că până la sfârșitul anului 2023 va exista un număr ridicat de asigurați RCA care vor solicita încheierea unor noi contracte, caz în care se va manifesta continuarea situației de dezechilibru între cerere și ofertă la nivel de piață, ceea ce ar putea conduce fie la o presiune asupra primelor de asigurare RCA practicate în piața liberă fie la o scădere a gradului de cuprindere în asigurarea RCA a parcului auto național.Tarife de referință autovehicule pentru transportul bunurilor. Februarie 2023/Foto: asfromania.roAstfel, prin aplicarea acestei măsuri se elimină potențialul impact negativ al creșterii prețurilor.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite