Connect with us

Sport

Soluții pentru eficientizarea pasajului de la Tăietura Turcului. Viorel Băltărețu, deputat USR: „Proiectul trebuie să fie funcțional, să țină seama de dezvoltarea în perspectivă a Clujului”

Stefan Petre

Published

on

Viorel Băltărețu, deputat USR, prezintă soluțiile de îmbunătățire a pasajului de la Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

Actualitate

Proiectul pasajului de la Tăietura Turcului trebuie optimizat, pentru a rezolva problema traficului, dar și pentru a crea conexiuni între cartiere. „Cred că mai există timp pentru a îmbunătăți această soluție”, susține deputatul clujean Viorel Băltărețu.

Viorel Băltărețu, deputat USR, prezintă soluțiile de îmbunătățire a pasajului de la Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

  Deputatul USR Viorel Băltărețu a organizat, joi, o masă rotundă la care au fost invitați atât reprezentanții Primăriei, cât și reprezentanții CFR, dar și antreprenorul proiectului pasajului de la Tăietura Turcului, pentru identificarea unei abordări coerente, care să nu afecteze dezvoltarea zonei. În lipsa optimizării proiectului, acesta ar putea să nu mai fie finanțat prin fonduri europene. „Mă bucur că putem avea o dezbatere legată de soluția pasajului de la Tăietura Turcului. Aș vrea să punem în discuție soluția așa cum a fost avizată de Primărie și după cum se prezintă în momentul de față”, a declarat deputatul clujean Viorel Băltărețu. Tema pasajului de la Tăietura Turcului, în cadrul dezbaterii organizate de deputatul Viorel Băltărețu, pentru îmbunătățirea proiectului/Foto: monitorulcj.roPrintre participanții la dezbaterea coordonată de deputatul Viorel Băltărețu au figurat: Sorin Bota – președintele Consiliului de Administrație al Companiei de Investiții Rutiere, Alex Corlea – vicepreședinte Asociația Pro Infrastructura, Alin Danci și Horia Nasra – din partea Asociației Metrourban, inginerul Carol Szasz, din partea constructorului – Daniel Mihăilă, manager de proiect, Viorel Zaharia – reprezentantul proiectantului DB Engineering. „Vorbim de pasajul de la Tăietura Turcului, un proiect ciopârțit în prezent, dar cred că mai există timp pentru a îmbunătăți această soluție. Aș vrea să subliniez că obiectivul nostru nu este de a bloca acest proiect, ci de a găsi modalități de optimizare care să-l facă funcțional, în consonanță cu dezvoltarea în perspectivă a zonei. Cred că forma propusă în prezent, din păcate, nu ne ajută foarte mult din perspectiva traficului. Pentru comunitatea din Cluj, pentru zona rutieră și pietonală sau velo, cred că este o soluție care nu ne rezolvă problema”, a punctat deputatul USR Viorel Băltărețu. În deschiderea dezbaterii, deputatul Viorel Băltărețu a arătat că eliminarea actualei bariere de la trecerea la nivel de cale ferată și înlocuirea acesteia cu un pasaj subteran pentru pietoni reprezintă o abordare constructivă, atât din punct de vedere a eficienței proiectului, cât și a modalităților de implementare. 
CITEȘTE ȘI: 
Deputatul Viorel Băltărețu (USR), propuneri pentru eficientizarea proiectului pasajului rutier de la Tăietura Turcului. „E nevoie să intervenim cu promptitudine, pentru a găsi o soluție viabilă pe termen lung”Proiectul pasajului superior peste calea ferată, realizat de CFR ca parte a proiectului de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea, nu rezolvă problema pietonilor care vor rămâne blocați la barieră. În plus, bretelele de urcare-coborâre pe pasaj, din Tetarom și cealaltă spre zona industrială a Clujului, din strada 16 Februarie, au dispărut din proiectul prezentat spre avizare. Soluția propusă de deputatul Viorel Băltărețu vizează desființarea trecerii la nivel de cale ferată cu barieră, realizarea unui pasaj suprateran pentru mașini și a unui pasaj subteran pentru pietoni și bicicliști. Termenul de realizare este estimat la 18 luni, iar costul proiectului se situează la 38 de milioane de lei. 
Pasajul Tăietura Turcului, un proiect complicat„În privința pasajului, clientul nostru este Compania Națională de Căi Ferate, iar noi în calitate de constructori putem evalua și verifica tehnic, comercial soluția pe care o propuneți, însă nu dispunem de pârghiile necesare pentru modificarea proiectului. În faza de licitație, nouă ni s-a propus un studiu de fezabilitate, în baza căruia am proiectat și am îmbunătățit proiectul”, a declarat Viorel Zaharia, în calitate de reprezentant al proiectantului. Din păcate, în lipsa reprezentanților CFR, dar și ai Primăriei, proiectantul nu a putut oferi o soluție care să permită optimizarea pasajului de la Tăietura Turcului. Astfel, antreprenorul a oferit un punct de vedere strict informațional. De altfel, orice modificare a proiectului pasajului de la Tăietura Turcului ar presupune o reevaluare tehnică și financiară. Potrivit reprezentantului constructorului, bretelele de la pasaj au fost eliminate din proiect în condițiile în care nu asigurau traficul în ambele sensuri. În plus, studiul de trafic a relevat că pe breteaua de coborâre nu sunt valori de trafic. „Toți actorii acestui proiect ar trebui să stea la aceeași masă. Rămâne o barieră acolo, ce vom face cu trenul metropolitan? Numărul de trenuri va crește, în urma modernizării rutei Cluj-Episcopia Bihor. În prezent nu știm nici care este situația terenului de pe strada Câmpul Pâinii, pentru că nu știm nici ce se va întâmpla cu trenul metropolitan. Vor fi implementate două sau trei linii?”, a notat și Horia Nasra (Asociația Metrourban). Pasaj subteran și rezolvarea problemelor de trafic din zona Tăietura TurculuiSorin Bota (CNIR) a arătat că ideile avansate în cadrul dezbaterii trebuie să fie propuse mai departe, către CFR, dar și autorități.  „Desființând bretelele, eliminați rețelele de conexiune dintre cartiere. Soluția pe care ați propus-o doar face legătura pentru tranzitul direct dintre două cartiere, fără să rezolve problema de conflict de trafic din acel punct. Prin desființarea bretelelor, condamnați acea zonă să rămână la același conflict de trafic. Nu este ok. Cred că aceste lucrări de infrastructură sunt cu țintă lungă, pentru următoarea sută de ani. Traficul în zonă se va tripla în timp. Sunt convins că în următorii 30 de ani, toată acea zonă va avea o altă dezvoltare urbană. Acel spațiu continuă să se dezvolte din punct de vedere imobiliar, iar în locul caselor vechi vor apărea blocuri. Cu cât va crește traficul din zona pasajului Tăietura Turcului? Cum va fi preluat și redirecționat acest flux? Orice soluție propuneți, fără a rezolva conflictul de trafic local, este în afara ofertei. Mă solidarizez la orice demers se va face împotriva acestei soluții, ca ong-ist. Aici trebuie să rezolvați conflictul de trafic. Iar pasajul subteran pentru pieton devine obligatoriu în aceste condiții”, a declarat Sorin Bota. Acesta a recomandat prezentarea soluțiilor analizate în cadrul dezbaterii către CFR. Și reprezentantul Asociației Pro Infrastructura, Alex Corlea, a subliniat necesitatea eliminării trecerii la nivel cu calea ferată și realizarea unui pasaj subteran. „Noi rămânem cu pasajul. Intervențiile din prezent pentru modificarea soluției, până nu e prea târziu, costă puțin, comparativ cu costurile ulterioare de remediere a problemelor ce vor apărea. Iar intervențiile tehnice ulterioare vor deveni aproape imposibile”, a explicat deputatul USR Viorel Băltărețu. Soluție propusă de USR pentru eficientizarea proiectului pasajului de la Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro
 Reprezentanții constructorului au fost îndemnați să prezinte soluțiile alternative, care să includă eliminarea barierei de la nivelul de trecere cu calea ferată și includerea bretelelor pentru conectarea cartierelor, precum și necesitatea realizării pasajului subteran pentru pietoni atât către beneficiar, cât și către autorități. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

ATHLETIC SPORT CENTER – Cel mai complex centru de fitness, recuperare și lifestyle din Cluj

Dani Muresan

Published

on

  „Aici nu vii doar să faci sport. Vii să ai grijă de tine.” 

Un concept pe patru niveluri, gândit pentru fiecare obiectiv

Athletic Sport Center nu este o simplă sală de fitness. Este un centru complet de mișcare, performanță, sănătate și recuperare, construit inteligent pe patru niveluri, fiecare dedicat unui alt tip de experiență.
Fiecare etaj este creat special pentru un tip de experiență. De la zona dedicată forței și antrenamentelor funcționale, la spațiile de bodybuilding, cardio, clase de grup sau pregătire fizică pentru juniori, până la mansarda transformată în centru de recuperare și terapii, Athletic este un spațiu care îți oferă mult mai mult decât o sală de sport obișnuită.

O experiență care începe cu vibe-ul potrivit

La intrare, te întâmpină un spațiu cald și elegant, cu un Nutri Bar gândit pentru socializare, relaxare și un început de antrenament diferit. Aici, cafeaua, smoothie-ul sau shake-ul nu sunt doar o pauză, ci parte din ritualul tău de wellbeing.

Forță, power, energie

Primul nivel este dedicat celor care iubesc antrenamentele de forță, powerlifting sau cross training. Spațiul este amplu, aerisit, dotat cu platforme de haltere, gantere până la 60 de kilograme, rack-uri, accesorii pentru antrenamente funcționale, aparate de anduranță precum SkiErg, AirBike sau stairmaster.

Bodybuilding, tonifiere și cardio premium

Dacă preferi antrenamentele clasice de fitness sau bodybuilding, al doilea nivel oferă un spațiu luminos, cu aparate premium de la Hoist și alte branduri internaționale, unde designul ergonomic și siguranța fiecărui aparat transformă fiecare mișcare într-o experiență controlată și eficientă.

Clase de grup și pregătire fizică pentru junior

Următorul nivel este dedicat celor care preferă un antrenament mai lejer, dar la fel de eficient. Zona pentru clase de grup este un magnet pentru cei care caută energie, comunitate și diversitate. Clasele de Pilates, Zumba, Full Body, Glutes & Abs, Core & More, Tabata sau HIIT atrag zilnic participanți, mai ales public feminin.
Același etaj găzduiește și zona destinată pregătirii fizice pentru juniori. Copiii între 7 și 14 ani beneficiază de programe special concepute pentru vârsta lor.

Recuperare, terapie și echilibru

Mansarda este poate cel mai neașteptat și special spațiu. Departe de agitația sălii, aici începe procesul de recuperare, echilibrare și terapie. Cu vedere panoramică asupra orașului, mansarda găzduiește cabinetul de kinetoterapie, camere de masaj, sală de terapie și evaluare posturală.

Evaluare, antrenor personal și nutriție

La Athletic, nu vii să te antrenezi la întâmplare. De la început, poți face o evaluare corporală InBody, care îți analizează precis compoziția corporală. În baza acestor date, poți colabora cu un antrenor personal, care creează un plan personalizat, adaptat obiectivelor tale. Întregul proces este susținut de serviciile de consultanță nutrițională.

Facilități premium pentru un stil de viață echilibrat

Sala este gândită nu doar ca un spațiu de antrenament, ci ca un centru complet pentru starea ta de bine. Sauna, vestiarele moderne, dușurile spațioase și curate, Nutri Bar-ul și zona de relaxare transformă Athletic într-un loc în care îți face plăcere să revii.

Vara nu e despre pauze. Este despre tine.

În timp ce mulți amână, aici începe schimbarea. Iar vara este, poate, cel mai bun moment să începi să ai grijă de tine. Fără scuze. Fără amânări.

Athletic Sport Center îți oferă tot ce ai nevoie:
– Spații largi, aerisite, organizate inteligent pe patru niveluri.
– Antrenamente de forță, fitness, cardio, clase de grup și pregătire fizică pentru copii.
– Evaluare corporală, planuri nutriționale și antrenor personal.
– Kinetoterapie, masaj și programe de recuperare.
– Facilități premium: saună, vestiare moderne, Nutri Bar, zone de relaxare.

Unde găsești Athletic Sport Center?

Strada Constantin Brâncuși nr. 110, Cluj-Napoca
Mai multe informații despre servicii, program și tipurile de abonamente pe www.athleticsportcenter.ro

Athletic Sport Center. Nu este doar o sală. Este locul unde începe schimbarea. Și nu există un moment mai bun să începi decât acum!

Galerie Foto:

    

 

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

David Popovici, din nou fabulos! 🇷🇴 AUR și nou record european în proba de 100 m liber!

Maria Costea

Published

on

David Popovici a reușit încă o performanță de excepție! Tânărul înotător român a cucerit medalia de aur în proba de 100 de metri liber, stabilind totodată un nou record european cu un timp incredibil de 46,71 secunde.

Această performanță confirmă, încă o dată, că Popovici este unul dintre cei mai valoroși sportivi ai generației sale. Într-o cursă spectaculoasă, David a dominat de la start până la finish, impresionând atât publicul, cât și adversarii prin tehnica și viteza sa uluitoare.

🇷🇴 Cu acest rezultat, România urcă din nou pe cea mai înaltă treaptă a podiumului în natația europeană, grație unui sportiv care continuă să scrie istorie și să inspire o întreagă națiune.

Felicitări, David! Ești o legendă în devenire! 🥇🔥

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom