Connect with us

Sport

Soluții pentru eficientizarea pasajului de la Tăietura Turcului. Viorel Băltărețu, deputat USR: „Proiectul trebuie să fie funcțional, să țină seama de dezvoltarea în perspectivă a Clujului”

Stefan Petre

Published

on

Viorel Băltărețu, deputat USR, prezintă soluțiile de îmbunătățire a pasajului de la Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

Actualitate

Proiectul pasajului de la Tăietura Turcului trebuie optimizat, pentru a rezolva problema traficului, dar și pentru a crea conexiuni între cartiere. „Cred că mai există timp pentru a îmbunătăți această soluție”, susține deputatul clujean Viorel Băltărețu.

Viorel Băltărețu, deputat USR, prezintă soluțiile de îmbunătățire a pasajului de la Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

  Deputatul USR Viorel Băltărețu a organizat, joi, o masă rotundă la care au fost invitați atât reprezentanții Primăriei, cât și reprezentanții CFR, dar și antreprenorul proiectului pasajului de la Tăietura Turcului, pentru identificarea unei abordări coerente, care să nu afecteze dezvoltarea zonei. În lipsa optimizării proiectului, acesta ar putea să nu mai fie finanțat prin fonduri europene. „Mă bucur că putem avea o dezbatere legată de soluția pasajului de la Tăietura Turcului. Aș vrea să punem în discuție soluția așa cum a fost avizată de Primărie și după cum se prezintă în momentul de față”, a declarat deputatul clujean Viorel Băltărețu. Tema pasajului de la Tăietura Turcului, în cadrul dezbaterii organizate de deputatul Viorel Băltărețu, pentru îmbunătățirea proiectului/Foto: monitorulcj.roPrintre participanții la dezbaterea coordonată de deputatul Viorel Băltărețu au figurat: Sorin Bota – președintele Consiliului de Administrație al Companiei de Investiții Rutiere, Alex Corlea – vicepreședinte Asociația Pro Infrastructura, Alin Danci și Horia Nasra – din partea Asociației Metrourban, inginerul Carol Szasz, din partea constructorului – Daniel Mihăilă, manager de proiect, Viorel Zaharia – reprezentantul proiectantului DB Engineering. „Vorbim de pasajul de la Tăietura Turcului, un proiect ciopârțit în prezent, dar cred că mai există timp pentru a îmbunătăți această soluție. Aș vrea să subliniez că obiectivul nostru nu este de a bloca acest proiect, ci de a găsi modalități de optimizare care să-l facă funcțional, în consonanță cu dezvoltarea în perspectivă a zonei. Cred că forma propusă în prezent, din păcate, nu ne ajută foarte mult din perspectiva traficului. Pentru comunitatea din Cluj, pentru zona rutieră și pietonală sau velo, cred că este o soluție care nu ne rezolvă problema”, a punctat deputatul USR Viorel Băltărețu. În deschiderea dezbaterii, deputatul Viorel Băltărețu a arătat că eliminarea actualei bariere de la trecerea la nivel de cale ferată și înlocuirea acesteia cu un pasaj subteran pentru pietoni reprezintă o abordare constructivă, atât din punct de vedere a eficienței proiectului, cât și a modalităților de implementare. 
CITEȘTE ȘI: 
Deputatul Viorel Băltărețu (USR), propuneri pentru eficientizarea proiectului pasajului rutier de la Tăietura Turcului. „E nevoie să intervenim cu promptitudine, pentru a găsi o soluție viabilă pe termen lung”Proiectul pasajului superior peste calea ferată, realizat de CFR ca parte a proiectului de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea, nu rezolvă problema pietonilor care vor rămâne blocați la barieră. În plus, bretelele de urcare-coborâre pe pasaj, din Tetarom și cealaltă spre zona industrială a Clujului, din strada 16 Februarie, au dispărut din proiectul prezentat spre avizare. Soluția propusă de deputatul Viorel Băltărețu vizează desființarea trecerii la nivel de cale ferată cu barieră, realizarea unui pasaj suprateran pentru mașini și a unui pasaj subteran pentru pietoni și bicicliști. Termenul de realizare este estimat la 18 luni, iar costul proiectului se situează la 38 de milioane de lei. 
Pasajul Tăietura Turcului, un proiect complicat„În privința pasajului, clientul nostru este Compania Națională de Căi Ferate, iar noi în calitate de constructori putem evalua și verifica tehnic, comercial soluția pe care o propuneți, însă nu dispunem de pârghiile necesare pentru modificarea proiectului. În faza de licitație, nouă ni s-a propus un studiu de fezabilitate, în baza căruia am proiectat și am îmbunătățit proiectul”, a declarat Viorel Zaharia, în calitate de reprezentant al proiectantului. Din păcate, în lipsa reprezentanților CFR, dar și ai Primăriei, proiectantul nu a putut oferi o soluție care să permită optimizarea pasajului de la Tăietura Turcului. Astfel, antreprenorul a oferit un punct de vedere strict informațional. De altfel, orice modificare a proiectului pasajului de la Tăietura Turcului ar presupune o reevaluare tehnică și financiară. Potrivit reprezentantului constructorului, bretelele de la pasaj au fost eliminate din proiect în condițiile în care nu asigurau traficul în ambele sensuri. În plus, studiul de trafic a relevat că pe breteaua de coborâre nu sunt valori de trafic. „Toți actorii acestui proiect ar trebui să stea la aceeași masă. Rămâne o barieră acolo, ce vom face cu trenul metropolitan? Numărul de trenuri va crește, în urma modernizării rutei Cluj-Episcopia Bihor. În prezent nu știm nici care este situația terenului de pe strada Câmpul Pâinii, pentru că nu știm nici ce se va întâmpla cu trenul metropolitan. Vor fi implementate două sau trei linii?”, a notat și Horia Nasra (Asociația Metrourban). Pasaj subteran și rezolvarea problemelor de trafic din zona Tăietura TurculuiSorin Bota (CNIR) a arătat că ideile avansate în cadrul dezbaterii trebuie să fie propuse mai departe, către CFR, dar și autorități.  „Desființând bretelele, eliminați rețelele de conexiune dintre cartiere. Soluția pe care ați propus-o doar face legătura pentru tranzitul direct dintre două cartiere, fără să rezolve problema de conflict de trafic din acel punct. Prin desființarea bretelelor, condamnați acea zonă să rămână la același conflict de trafic. Nu este ok. Cred că aceste lucrări de infrastructură sunt cu țintă lungă, pentru următoarea sută de ani. Traficul în zonă se va tripla în timp. Sunt convins că în următorii 30 de ani, toată acea zonă va avea o altă dezvoltare urbană. Acel spațiu continuă să se dezvolte din punct de vedere imobiliar, iar în locul caselor vechi vor apărea blocuri. Cu cât va crește traficul din zona pasajului Tăietura Turcului? Cum va fi preluat și redirecționat acest flux? Orice soluție propuneți, fără a rezolva conflictul de trafic local, este în afara ofertei. Mă solidarizez la orice demers se va face împotriva acestei soluții, ca ong-ist. Aici trebuie să rezolvați conflictul de trafic. Iar pasajul subteran pentru pieton devine obligatoriu în aceste condiții”, a declarat Sorin Bota. Acesta a recomandat prezentarea soluțiilor analizate în cadrul dezbaterii către CFR. Și reprezentantul Asociației Pro Infrastructura, Alex Corlea, a subliniat necesitatea eliminării trecerii la nivel cu calea ferată și realizarea unui pasaj subteran. „Noi rămânem cu pasajul. Intervențiile din prezent pentru modificarea soluției, până nu e prea târziu, costă puțin, comparativ cu costurile ulterioare de remediere a problemelor ce vor apărea. Iar intervențiile tehnice ulterioare vor deveni aproape imposibile”, a explicat deputatul USR Viorel Băltărețu. Soluție propusă de USR pentru eficientizarea proiectului pasajului de la Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro
 Reprezentanții constructorului au fost îndemnați să prezinte soluțiile alternative, care să includă eliminarea barierei de la nivelul de trecere cu calea ferată și includerea bretelelor pentru conectarea cartierelor, precum și necesitatea realizării pasajului subteran pentru pietoni atât către beneficiar, cât și către autorități. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Sport

CFR Cluj își îndreaptă atenția către Cupa României după ce lupta pentru titlu se complică

Dani Muresan

Published

on

Sursa: Facebook/cfr1907

Echipa CFR Cluj și-a îndreptat atenția către obținerea celui de-al doilea trofeu intern, pe fondul unui parcurs dificil în lupta pentru titlu. După ce au înregistrat un eșec și o remiză în primele două etape ale play-off-ului, distanțându-se la 10 puncte de poziția de lider, jucătorii clubului clujean au recunoscut că prioritățile se îndreaptă către Cupa României. Cristi Manea a subliniat importanța acestei competiții în contextul sezonului actual, înaintea confruntării din sferturile de finală împotriva echipei Corvinul Hunedoara.

Este o competiție foarte importantă pentru noi în acest sezon. Ne pregătim serios pentru acest meci și vom aborda partida cu toată seriozitatea. Aceasta este frumusețea Cupei României – faptul că avem oportunitatea de a juca împotriva echipelor din ligile inferioare.

Am visat întotdeauna să câștigăm Cupa, însă nu am avut șansa să ne concentrăm pe ea anterior din cauza participării noastre în cupele europene. Dar anul acesta, câștigătoarea merge în Europa League, ceea ce face ca acest trofeu să fie și mai important pentru noi. În campionat mai avem 8 etape, iar totul este deschis. Vom vedea ce se întâmplă“, a declarat fundașul echipei CFR Cluj.

Partida din Cupa României între CFR Cluj și Corvinul Hunedoara este programată pentru marți, cu începere de la ora 19:30.

Facebook Comments Box
Continue Reading

National

Simona Halep a fost surprinsă în avion, spre destinația sa din Miami – Foto

Stefan Petre

Published

on

Simona Halep a fost surprinsă în avion, spre destinația sa din Miami, unde se pregătește să își continue parcursul în turneul de tenis. Această călătorie marchează începutul unei noi etape în cariera sportivei noastre, iar fanii își așteaptă cu nerăbdare performanțele sale pe terenul de tenis.

Având în vedere că Miami este unul dintre cele mai importante turnee din calendarul tenisului mondial, este de așteptat ca Simona să fie pregătită să își pună în valoare abilitățile și să concureze la cel mai înalt nivel împotriva celor mai buni jucători din lume. Privind relaxată și concentrată în același timp, Simona pare hotărâtă să ofere o prestație memorabilă în competiția ce urmează.

Cu fiecare pas pe care-l face în această călătorie, Simona Halep demonstrează dedicarea și determinarea ei de a atinge cele mai înalte standarde în tenisul mondial. Fanii din întreaga lume o vor urmări cu sufletul la gură în fiecare meci și îi vor oferi sprijinul lor necondiționat în această nouă aventură sportivă.

Simona Halep campioana noastra

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

VIDEO: Maier Orosz Judith, Regina Înotului Românesc: 4 Medalii de Aur la Campionatele Mondiale de Natație Masters

Stefania Heinz

Published

on

Cu o voință de fier și un talent incontestabil, Maier Orosz Judith, o înotătoare din Cluj-Napoca, a demonstrat că vârsta nu este un impediment atunci când vine vorba de a atinge performanțe remarcabile în apă. La venerabila vârstă de 81 de ani, această sportivă a reușit să cucerească inimile și să încânte publicul la Campionatele Mondiale de Natație Masters, desfășurate în Doha, Qatar.

Evenimentul a adunat la start peste 2.500 de înotători din întreaga lume, competând în diverse categorii de vârstă. Cu toate că majoritatea concurenților erau mult mai tineri decât ea, Maier Orosz Judith a izbucnit în lumina reflectoarelor, demonstrându-și în mod convingător talentul și abilitățile în apa bazinului.

Clujeanca a fost o prezență dominatoare în competiție, cucerind nu mai puțin de patru medalii de aur în diferite probe. Performanța sa remarcabilă a adus o nouă dimensiune în cadrul competiției și a demonstrat că vârsta nu este un obstacol pentru realizările sportive de excepție.

Această poveste impresionantă nu este doar despre câștigarea de medalii, ci și despre dedicarea, perseverența și pasiunea pentru sport, care au ghidat-o pe Maier Orosz Judith de-a lungul întregii sale cariere. Prin succesul său, ea a inspirat și a motivat generații întregi de înotători, arătând că, cu determinare și efort, se pot obține rezultate remarcabile, indiferent de vârstă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite