Connect with us

Sport

Soluții pentru eficientizarea pasajului de la Tăietura Turcului. Viorel Băltărețu, deputat USR: „Proiectul trebuie să fie funcțional, să țină seama de dezvoltarea în perspectivă a Clujului”

Stefan Petre

Published

on

Viorel Băltărețu, deputat USR, prezintă soluțiile de îmbunătățire a pasajului de la Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

Actualitate

Proiectul pasajului de la Tăietura Turcului trebuie optimizat, pentru a rezolva problema traficului, dar și pentru a crea conexiuni între cartiere. „Cred că mai există timp pentru a îmbunătăți această soluție”, susține deputatul clujean Viorel Băltărețu.

Viorel Băltărețu, deputat USR, prezintă soluțiile de îmbunătățire a pasajului de la Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

  Deputatul USR Viorel Băltărețu a organizat, joi, o masă rotundă la care au fost invitați atât reprezentanții Primăriei, cât și reprezentanții CFR, dar și antreprenorul proiectului pasajului de la Tăietura Turcului, pentru identificarea unei abordări coerente, care să nu afecteze dezvoltarea zonei. În lipsa optimizării proiectului, acesta ar putea să nu mai fie finanțat prin fonduri europene. „Mă bucur că putem avea o dezbatere legată de soluția pasajului de la Tăietura Turcului. Aș vrea să punem în discuție soluția așa cum a fost avizată de Primărie și după cum se prezintă în momentul de față”, a declarat deputatul clujean Viorel Băltărețu. Tema pasajului de la Tăietura Turcului, în cadrul dezbaterii organizate de deputatul Viorel Băltărețu, pentru îmbunătățirea proiectului/Foto: monitorulcj.roPrintre participanții la dezbaterea coordonată de deputatul Viorel Băltărețu au figurat: Sorin Bota – președintele Consiliului de Administrație al Companiei de Investiții Rutiere, Alex Corlea – vicepreședinte Asociația Pro Infrastructura, Alin Danci și Horia Nasra – din partea Asociației Metrourban, inginerul Carol Szasz, din partea constructorului – Daniel Mihăilă, manager de proiect, Viorel Zaharia – reprezentantul proiectantului DB Engineering. „Vorbim de pasajul de la Tăietura Turcului, un proiect ciopârțit în prezent, dar cred că mai există timp pentru a îmbunătăți această soluție. Aș vrea să subliniez că obiectivul nostru nu este de a bloca acest proiect, ci de a găsi modalități de optimizare care să-l facă funcțional, în consonanță cu dezvoltarea în perspectivă a zonei. Cred că forma propusă în prezent, din păcate, nu ne ajută foarte mult din perspectiva traficului. Pentru comunitatea din Cluj, pentru zona rutieră și pietonală sau velo, cred că este o soluție care nu ne rezolvă problema”, a punctat deputatul USR Viorel Băltărețu. În deschiderea dezbaterii, deputatul Viorel Băltărețu a arătat că eliminarea actualei bariere de la trecerea la nivel de cale ferată și înlocuirea acesteia cu un pasaj subteran pentru pietoni reprezintă o abordare constructivă, atât din punct de vedere a eficienței proiectului, cât și a modalităților de implementare. 
CITEȘTE ȘI: 
Deputatul Viorel Băltărețu (USR), propuneri pentru eficientizarea proiectului pasajului rutier de la Tăietura Turcului. „E nevoie să intervenim cu promptitudine, pentru a găsi o soluție viabilă pe termen lung”Proiectul pasajului superior peste calea ferată, realizat de CFR ca parte a proiectului de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea, nu rezolvă problema pietonilor care vor rămâne blocați la barieră. În plus, bretelele de urcare-coborâre pe pasaj, din Tetarom și cealaltă spre zona industrială a Clujului, din strada 16 Februarie, au dispărut din proiectul prezentat spre avizare. Soluția propusă de deputatul Viorel Băltărețu vizează desființarea trecerii la nivel de cale ferată cu barieră, realizarea unui pasaj suprateran pentru mașini și a unui pasaj subteran pentru pietoni și bicicliști. Termenul de realizare este estimat la 18 luni, iar costul proiectului se situează la 38 de milioane de lei. 
Pasajul Tăietura Turcului, un proiect complicat„În privința pasajului, clientul nostru este Compania Națională de Căi Ferate, iar noi în calitate de constructori putem evalua și verifica tehnic, comercial soluția pe care o propuneți, însă nu dispunem de pârghiile necesare pentru modificarea proiectului. În faza de licitație, nouă ni s-a propus un studiu de fezabilitate, în baza căruia am proiectat și am îmbunătățit proiectul”, a declarat Viorel Zaharia, în calitate de reprezentant al proiectantului. Din păcate, în lipsa reprezentanților CFR, dar și ai Primăriei, proiectantul nu a putut oferi o soluție care să permită optimizarea pasajului de la Tăietura Turcului. Astfel, antreprenorul a oferit un punct de vedere strict informațional. De altfel, orice modificare a proiectului pasajului de la Tăietura Turcului ar presupune o reevaluare tehnică și financiară. Potrivit reprezentantului constructorului, bretelele de la pasaj au fost eliminate din proiect în condițiile în care nu asigurau traficul în ambele sensuri. În plus, studiul de trafic a relevat că pe breteaua de coborâre nu sunt valori de trafic. „Toți actorii acestui proiect ar trebui să stea la aceeași masă. Rămâne o barieră acolo, ce vom face cu trenul metropolitan? Numărul de trenuri va crește, în urma modernizării rutei Cluj-Episcopia Bihor. În prezent nu știm nici care este situația terenului de pe strada Câmpul Pâinii, pentru că nu știm nici ce se va întâmpla cu trenul metropolitan. Vor fi implementate două sau trei linii?”, a notat și Horia Nasra (Asociația Metrourban). Pasaj subteran și rezolvarea problemelor de trafic din zona Tăietura TurculuiSorin Bota (CNIR) a arătat că ideile avansate în cadrul dezbaterii trebuie să fie propuse mai departe, către CFR, dar și autorități.  „Desființând bretelele, eliminați rețelele de conexiune dintre cartiere. Soluția pe care ați propus-o doar face legătura pentru tranzitul direct dintre două cartiere, fără să rezolve problema de conflict de trafic din acel punct. Prin desființarea bretelelor, condamnați acea zonă să rămână la același conflict de trafic. Nu este ok. Cred că aceste lucrări de infrastructură sunt cu țintă lungă, pentru următoarea sută de ani. Traficul în zonă se va tripla în timp. Sunt convins că în următorii 30 de ani, toată acea zonă va avea o altă dezvoltare urbană. Acel spațiu continuă să se dezvolte din punct de vedere imobiliar, iar în locul caselor vechi vor apărea blocuri. Cu cât va crește traficul din zona pasajului Tăietura Turcului? Cum va fi preluat și redirecționat acest flux? Orice soluție propuneți, fără a rezolva conflictul de trafic local, este în afara ofertei. Mă solidarizez la orice demers se va face împotriva acestei soluții, ca ong-ist. Aici trebuie să rezolvați conflictul de trafic. Iar pasajul subteran pentru pieton devine obligatoriu în aceste condiții”, a declarat Sorin Bota. Acesta a recomandat prezentarea soluțiilor analizate în cadrul dezbaterii către CFR. Și reprezentantul Asociației Pro Infrastructura, Alex Corlea, a subliniat necesitatea eliminării trecerii la nivel cu calea ferată și realizarea unui pasaj subteran. „Noi rămânem cu pasajul. Intervențiile din prezent pentru modificarea soluției, până nu e prea târziu, costă puțin, comparativ cu costurile ulterioare de remediere a problemelor ce vor apărea. Iar intervențiile tehnice ulterioare vor deveni aproape imposibile”, a explicat deputatul USR Viorel Băltărețu. Soluție propusă de USR pentru eficientizarea proiectului pasajului de la Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro
 Reprezentanții constructorului au fost îndemnați să prezinte soluțiile alternative, care să includă eliminarea barierei de la nivelul de trecere cu calea ferată și includerea bretelelor pentru conectarea cartierelor, precum și necesitatea realizării pasajului subteran pentru pietoni atât către beneficiar, cât și către autorități. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Sabrina Voinea, aur strălucitor la Paris! Gimnasta româncă a uimit la Cupa Mondială și a arătat că nu renunță la visul ei!

Alex Campian

Published

on

Sabrina Voinea cu medalia de aur la sol la Cupa Mondială de la Paris

Duminică, în Arena Bercy din Paris, Sabrina Maneca Voinea a scris istorie pentru România: a câștigat medalia de AUR la sol, cu un punctaj fabulos de 13,800.
Rivalele ei au rămas fără replică – rusoaica Angelina Melnikova s-a mulțumit cu argintul (13,400), iar finlandeza Kaia Tanskanen cu bronzul (13,366).

▶️ Sabrina intrase deja în competiție cu prima notă în calificări (13,633), dar azi a urcat spectaculos pe cea mai înaltă treaptă a podiumului.
▶️ Emoțiile au fost uriașe, pentru că Arena Bercy i-a adus aminte de amintiri olimpice dureroase, însă Sabrina și-a învins fricile și a strălucit!

Deși colegele Miruna Botez și Bianca Vișovan nu au prins finala, echipa României a fost puternic susținută de antrenorii Camelia Voinea, Carmen Traicu și Ciprian Crețu, de arbitra Ana Iordache și de kinetoterapeutul Răzvan Spirescu.

Sabrina a arătat că drumul ei în gimnastică nu s-a încheiat!”, a transmis Comitetul Olimpic și Sportiv Român.
Sportiva face parte din proiectul „Țară, țară, vrem campioane!”, coordonat de Mariana Bitang și Octavian Bellu.

Sabrina Voinea cu medalia de aur la sol la Cupa Mondială de la Paris

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

La doar 17 ani, Luca Savu scrie istorie pentru Cluj! Podium spectaculos în Iberian Supercars

Alex Campian

Published

on

Luca Savu, pilot de 17 ani din Cluj, podium în Iberian Supercars

Performanță uriașă pentru motorsportul clujean! Luca Savu, un pilot de doar 17 ani, a reușit să urce pe podium în prestigiosul campionat Iberian Supercars – GT4 / TCR, desfășurat pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia.

La volanul unui Aston Martin Vantage AMR GT4, Luca – împreună cu portughezul Henrique Oliveira, coleg în Aston Martin Racing Academy – a terminat pe locul 2 la clasa GT4 Pro și pe 6 la general, dintr-un total impresionant de 45 de mașini.

Rezultatul e cu atât mai spectaculos cu cât echipajul a plecat doar de pe poziția 11 pe grilă, reușind o cursă de recuperare incredibilă.

Mama tânărului pilot a transmis un mesaj emoționant după reușită:
„O bucurie infinită pentru noi! Emoții, eforturi, sacrificii și multă muncă, care de cele mai multe ori se încununează cu succes. Luca a demonstrat din nou că orice este posibil. Împreună cu Henrique au scris o pagină frumoasă în povestea lor, obținând primul podium în Iberian Supercars.”

Această performanță confirmă talentul extraordinar al lui Luca Savu și deschide noi drumuri pentru motorsportul românesc.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🌊 Gest superb al lui David Popovici – își donează din nou ziua de naștere pentru copiii din Bursele DAR

Alex Campian

Published

on

David Popovici își donează ziua de naștere pentru copiii din Bursele DAR Hope and Homes for Children

David Popovici, campionul României la înot, demonstrează încă o dată că adevărații campioni strălucesc nu doar prin performanțe, ci și prin generozitate. Pe 15 septembrie, când își va sărbători ziua de naștere, sportivul a decis să renunțe la cadouri pentru a sprijini copiii incluși în programul Bursele DAR al Fundației Hope and Homes for Children.

„De ziua mea nu vreau cadouri, vreau șanse pentru viitorii campioni. Dragoș scrie poezii și visează să înoate cu mine. Ana cântă la vioară și pian, deși nu are acasă încă o baie funcțională. Laur e campion european la karate”, a spus Popovici, subliniind că fiecare dintre acești copii merită o șansă reală la viitor.

Campionul a adăugat că fiecare medalie pe care a câștigat-o poartă amprenta celor care l-au susținut – părinți, profesori, antrenori și prieteni – și că, la rândul lui, vrea să devină sprijin pentru acești copii cu povești impresionante.

Nu este primul gest de acest fel. Anul trecut, David Popovici a contribuit la strângerea de fonduri pentru construirea unei case destinate copiilor cu nevoi speciale. În trecut, și-a scos la licitație casca și ochelarii de campion mondial pentru a ajuta o fostă sportivă aflată în luptă cu boala.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom