Connect with us

Sport

Circulația trenurilor pe ruta Cluj-Oradea se suspendă de anul viitor! Călătorii, transferați cu microbuzul între stații.

Stefan Petre

Published

on

Circulația trenurilor pe ruta Cluj-Oradea se suspendă de anul viitor! FOTO: Eliza Lucaciu/ monitorulcj.ro

Actualitate

Noul an aduce lucrări de electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Pe anumite porțiuni, trenurile nu vor mai circula deloc din ianuarie, iar călătorii vor fi transbordați cu autovehicule.

Circulația trenurilor pe ruta Cluj-Oradea se suspendă de anul viitor! FOTO: Eliza Lucaciu/ monitorulcj.ro

  Electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va demara în 8 ianuarie 2024. Calea ferată urmează să fie electrificată și modernizată, în baza unui proiect care se realizează din fonduri europene, însă pe călătorii care frecventează această rută îi așteaptă doi ani și jumătate de coșmar. Pe loturile din zona de munte, unde circulația trenurilor se desfășoară pe un singur fir, lucrările de modernizare înseamnă închiderea completă a circulației trenurilor și transbordarea cu mijloace auto. Circulația trenurilor nu va fi însă în total suspendată pe această rută, arată reprezentantul Companiei Naționale a Căilor Ferate CFR SA, Oana Brânzan, citată de G4Media, iar compania va face tot posibilul să asigure continuitatea traficului rutier pe perioada desfășurării lucrărilor.„Întregul tronson intra intr-un amplu program de dezvoltare a infrastructurii feroviare, pe o lungime de 166 de kilometri. Vom depune toate eforturile, astfel încât să asigurăm continuitatea traficului feroviar pe toată perioada desfășurării lucrărilor de reabilitare și electrificare a acestui tronson de cale ferată”, susține Oana Brânzan.
Transfer cu microbuzul între Aghireș și AleșdLoturile problematice, care vor necesita suspendarea completă a circulației trenurilor, sunt cele cuprinse între Aghireș și Aleșd unde, din cauza reliefului, există o singură linie de tren, pe care se circulă alternativ din ambele sensuri. Oana Brânzan arată că pe aici trenurile nu vor circula deloc, iar călătorii vor fi transbordați cu mijloace auto.„Modificările apar începând cu data de 8 ianuarie 2024, când se deschid primele două șantiere, pe loturile din mijlocul tronsonului, între Aghireș și Aleșd, pe o lungime de aproximativ 90 de kilometri. Pe această distanță se va asigura transbordare cu mijloace auto. Apar modificări și între Cluj-Napoca și Aghireș, respectiv Aleșd, Oradea, frontieră cu Ungaria, însă aici nu se va închide în totalitate traficul feroviar. Nu va fi nevoie de transbordare cu mijloace auto, însă circulația se va desfășura alternativ, pe un singur fir, din ambele sensuri”, explică ea. „Această transbordare cu mijloace auto se va realiza până la finalizarea lucrărilor. Durata de execuție a programului de modernizare este până în iunie 2026”, a mai spus Oana Brânzan.
Începe construcția pasajului de la Tăietura TurculuiDemararea lucrărilor de modernizare și electrificare a căii ferate vine însă și cu vești bune pentru șoferii din Cluj, care pierd zilnic minute în șir în trafic, în zona trecerii peste calea ferată de pe Tăietura Turcului. Proiectul include, pe primul lot, și construcția unui pasaj rutier peste calea ferată pe Tăietura Turcului. Această investiție cu bani din PNRR va fi finalizată odată cu întreg șantierul la calea ferată, mai exact peste doi ani și jumătate. În urma intervențiilor, trenurile de călători ar urma să circule cu 160 km/h, iar cele de marfă, cu 120 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.În cadrul proiectului de Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. 560 km de cale ferată, reconstruită în peste 20 de aniAsociația Pro Infrastructura a realizat o trecere în revistă a progreselor înregistrate în ultimii ani pe căile ferate din România, susținând că realitatea arată un peisaj dezolant: din peste 8.000 km de cale ferată, în 22 de ani s-a finalizat reconstrucția pe circa560 kilometri de linie. Principala problemă: blocajele birocratice.„Reconstrucția căilor ferate, o pălărie prea mare pentru guvernul României și CFR. În urmă cu mai bine de 20 de ani, CFR a pornit o politică de demolare și reconstruire a magistralelor în principal pe fonduri europene și de pre-aderare. «Performanțele» sunt dezolante: dintr-o rețea de peste 8000 km pe care mai circulă călători, în 22 de ani s-a finalizat reconstrucția doar pe vreo 560 kilometri de linie dublă care au înghițit cam toți banii europeni ieftini, cofinanțați de stat cu 20%. Blocajele birocratice spectaculoase generează întârzieri masive. De exemplu scoaterea din circuitul forestier la Bătuța a durat 6 ani și descărcarea arheologică la Mintia va ajunge probabil la 7-8 ani. Lălăiala birocratică a statului dă constructorilor motive să-și justifice întârzierile. La fel face și calitatea slabă a proiectării plătită de CFR în prealabil. Pe scurt, management defectuos și un stat slab care nu poate ține în frâu antreprenorii”, arată asociația.Niciun contract reziliat până acumUn aspect pozitiv remarcat de Asociația Pro Infrastructura este faptul că, până în prezent, niciun contract major pentru lucrări la calea ferată nu a fost reziliat. Rezilierea contractelor este una dintre principalele cauze pentru stagnarea lucrărilor la mai multe porțiuni de autostradă din țară, inclusiv pe Autostrada Transilvania. „Spre deosebire de autostrăzi, remarcăm și un fapt pozitiv: nu avem niciun contract major reziliat la începutul sau jumătatea lucrărilor. Aceste proiecte sunt ca un marfar foarte lent care ajunge până la urmă la destinație: rezultatele lor vor fi văzute de copiii și nepoții noștri. Cei aproximativ 560 km finalizați sunt pe coridorul principal Constanța-București-Predeal-Sighișoara-Simeria-Arad-Curtici. Pe Sighișoara-Simeria avem un record: 11 ani până la revenirea trenurilor pe două fire”, mai arată ONG-ul.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Sabrina Voinea, aur strălucitor la Paris! Gimnasta româncă a uimit la Cupa Mondială și a arătat că nu renunță la visul ei!

Alex Campian

Published

on

Sabrina Voinea cu medalia de aur la sol la Cupa Mondială de la Paris

Duminică, în Arena Bercy din Paris, Sabrina Maneca Voinea a scris istorie pentru România: a câștigat medalia de AUR la sol, cu un punctaj fabulos de 13,800.
Rivalele ei au rămas fără replică – rusoaica Angelina Melnikova s-a mulțumit cu argintul (13,400), iar finlandeza Kaia Tanskanen cu bronzul (13,366).

▶️ Sabrina intrase deja în competiție cu prima notă în calificări (13,633), dar azi a urcat spectaculos pe cea mai înaltă treaptă a podiumului.
▶️ Emoțiile au fost uriașe, pentru că Arena Bercy i-a adus aminte de amintiri olimpice dureroase, însă Sabrina și-a învins fricile și a strălucit!

Deși colegele Miruna Botez și Bianca Vișovan nu au prins finala, echipa României a fost puternic susținută de antrenorii Camelia Voinea, Carmen Traicu și Ciprian Crețu, de arbitra Ana Iordache și de kinetoterapeutul Răzvan Spirescu.

Sabrina a arătat că drumul ei în gimnastică nu s-a încheiat!”, a transmis Comitetul Olimpic și Sportiv Român.
Sportiva face parte din proiectul „Țară, țară, vrem campioane!”, coordonat de Mariana Bitang și Octavian Bellu.

Sabrina Voinea cu medalia de aur la sol la Cupa Mondială de la Paris

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

La doar 17 ani, Luca Savu scrie istorie pentru Cluj! Podium spectaculos în Iberian Supercars

Alex Campian

Published

on

Luca Savu, pilot de 17 ani din Cluj, podium în Iberian Supercars

Performanță uriașă pentru motorsportul clujean! Luca Savu, un pilot de doar 17 ani, a reușit să urce pe podium în prestigiosul campionat Iberian Supercars – GT4 / TCR, desfășurat pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia.

La volanul unui Aston Martin Vantage AMR GT4, Luca – împreună cu portughezul Henrique Oliveira, coleg în Aston Martin Racing Academy – a terminat pe locul 2 la clasa GT4 Pro și pe 6 la general, dintr-un total impresionant de 45 de mașini.

Rezultatul e cu atât mai spectaculos cu cât echipajul a plecat doar de pe poziția 11 pe grilă, reușind o cursă de recuperare incredibilă.

Mama tânărului pilot a transmis un mesaj emoționant după reușită:
„O bucurie infinită pentru noi! Emoții, eforturi, sacrificii și multă muncă, care de cele mai multe ori se încununează cu succes. Luca a demonstrat din nou că orice este posibil. Împreună cu Henrique au scris o pagină frumoasă în povestea lor, obținând primul podium în Iberian Supercars.”

Această performanță confirmă talentul extraordinar al lui Luca Savu și deschide noi drumuri pentru motorsportul românesc.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🌊 Gest superb al lui David Popovici – își donează din nou ziua de naștere pentru copiii din Bursele DAR

Alex Campian

Published

on

David Popovici își donează ziua de naștere pentru copiii din Bursele DAR Hope and Homes for Children

David Popovici, campionul României la înot, demonstrează încă o dată că adevărații campioni strălucesc nu doar prin performanțe, ci și prin generozitate. Pe 15 septembrie, când își va sărbători ziua de naștere, sportivul a decis să renunțe la cadouri pentru a sprijini copiii incluși în programul Bursele DAR al Fundației Hope and Homes for Children.

„De ziua mea nu vreau cadouri, vreau șanse pentru viitorii campioni. Dragoș scrie poezii și visează să înoate cu mine. Ana cântă la vioară și pian, deși nu are acasă încă o baie funcțională. Laur e campion european la karate”, a spus Popovici, subliniind că fiecare dintre acești copii merită o șansă reală la viitor.

Campionul a adăugat că fiecare medalie pe care a câștigat-o poartă amprenta celor care l-au susținut – părinți, profesori, antrenori și prieteni – și că, la rândul lui, vrea să devină sprijin pentru acești copii cu povești impresionante.

Nu este primul gest de acest fel. Anul trecut, David Popovici a contribuit la strângerea de fonduri pentru construirea unei case destinate copiilor cu nevoi speciale. În trecut, și-a scos la licitație casca și ochelarii de campion mondial pentru a ajuta o fostă sportivă aflată în luptă cu boala.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom