Connect with us

Sport

Circulația trenurilor pe ruta Cluj-Oradea se suspendă de anul viitor! Călătorii, transferați cu microbuzul între stații.

Stefan Petre

Published

on

Circulația trenurilor pe ruta Cluj-Oradea se suspendă de anul viitor! FOTO: Eliza Lucaciu/ monitorulcj.ro

Actualitate

Noul an aduce lucrări de electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Pe anumite porțiuni, trenurile nu vor mai circula deloc din ianuarie, iar călătorii vor fi transbordați cu autovehicule.

Circulația trenurilor pe ruta Cluj-Oradea se suspendă de anul viitor! FOTO: Eliza Lucaciu/ monitorulcj.ro

  Electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va demara în 8 ianuarie 2024. Calea ferată urmează să fie electrificată și modernizată, în baza unui proiect care se realizează din fonduri europene, însă pe călătorii care frecventează această rută îi așteaptă doi ani și jumătate de coșmar. Pe loturile din zona de munte, unde circulația trenurilor se desfășoară pe un singur fir, lucrările de modernizare înseamnă închiderea completă a circulației trenurilor și transbordarea cu mijloace auto. Circulația trenurilor nu va fi însă în total suspendată pe această rută, arată reprezentantul Companiei Naționale a Căilor Ferate CFR SA, Oana Brânzan, citată de G4Media, iar compania va face tot posibilul să asigure continuitatea traficului rutier pe perioada desfășurării lucrărilor.„Întregul tronson intra intr-un amplu program de dezvoltare a infrastructurii feroviare, pe o lungime de 166 de kilometri. Vom depune toate eforturile, astfel încât să asigurăm continuitatea traficului feroviar pe toată perioada desfășurării lucrărilor de reabilitare și electrificare a acestui tronson de cale ferată”, susține Oana Brânzan.
Transfer cu microbuzul între Aghireș și AleșdLoturile problematice, care vor necesita suspendarea completă a circulației trenurilor, sunt cele cuprinse între Aghireș și Aleșd unde, din cauza reliefului, există o singură linie de tren, pe care se circulă alternativ din ambele sensuri. Oana Brânzan arată că pe aici trenurile nu vor circula deloc, iar călătorii vor fi transbordați cu mijloace auto.„Modificările apar începând cu data de 8 ianuarie 2024, când se deschid primele două șantiere, pe loturile din mijlocul tronsonului, între Aghireș și Aleșd, pe o lungime de aproximativ 90 de kilometri. Pe această distanță se va asigura transbordare cu mijloace auto. Apar modificări și între Cluj-Napoca și Aghireș, respectiv Aleșd, Oradea, frontieră cu Ungaria, însă aici nu se va închide în totalitate traficul feroviar. Nu va fi nevoie de transbordare cu mijloace auto, însă circulația se va desfășura alternativ, pe un singur fir, din ambele sensuri”, explică ea. „Această transbordare cu mijloace auto se va realiza până la finalizarea lucrărilor. Durata de execuție a programului de modernizare este până în iunie 2026”, a mai spus Oana Brânzan.
Începe construcția pasajului de la Tăietura TurculuiDemararea lucrărilor de modernizare și electrificare a căii ferate vine însă și cu vești bune pentru șoferii din Cluj, care pierd zilnic minute în șir în trafic, în zona trecerii peste calea ferată de pe Tăietura Turcului. Proiectul include, pe primul lot, și construcția unui pasaj rutier peste calea ferată pe Tăietura Turcului. Această investiție cu bani din PNRR va fi finalizată odată cu întreg șantierul la calea ferată, mai exact peste doi ani și jumătate. În urma intervențiilor, trenurile de călători ar urma să circule cu 160 km/h, iar cele de marfă, cu 120 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.În cadrul proiectului de Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. 560 km de cale ferată, reconstruită în peste 20 de aniAsociația Pro Infrastructura a realizat o trecere în revistă a progreselor înregistrate în ultimii ani pe căile ferate din România, susținând că realitatea arată un peisaj dezolant: din peste 8.000 km de cale ferată, în 22 de ani s-a finalizat reconstrucția pe circa560 kilometri de linie. Principala problemă: blocajele birocratice.„Reconstrucția căilor ferate, o pălărie prea mare pentru guvernul României și CFR. În urmă cu mai bine de 20 de ani, CFR a pornit o politică de demolare și reconstruire a magistralelor în principal pe fonduri europene și de pre-aderare. «Performanțele» sunt dezolante: dintr-o rețea de peste 8000 km pe care mai circulă călători, în 22 de ani s-a finalizat reconstrucția doar pe vreo 560 kilometri de linie dublă care au înghițit cam toți banii europeni ieftini, cofinanțați de stat cu 20%. Blocajele birocratice spectaculoase generează întârzieri masive. De exemplu scoaterea din circuitul forestier la Bătuța a durat 6 ani și descărcarea arheologică la Mintia va ajunge probabil la 7-8 ani. Lălăiala birocratică a statului dă constructorilor motive să-și justifice întârzierile. La fel face și calitatea slabă a proiectării plătită de CFR în prealabil. Pe scurt, management defectuos și un stat slab care nu poate ține în frâu antreprenorii”, arată asociația.Niciun contract reziliat până acumUn aspect pozitiv remarcat de Asociația Pro Infrastructura este faptul că, până în prezent, niciun contract major pentru lucrări la calea ferată nu a fost reziliat. Rezilierea contractelor este una dintre principalele cauze pentru stagnarea lucrărilor la mai multe porțiuni de autostradă din țară, inclusiv pe Autostrada Transilvania. „Spre deosebire de autostrăzi, remarcăm și un fapt pozitiv: nu avem niciun contract major reziliat la începutul sau jumătatea lucrărilor. Aceste proiecte sunt ca un marfar foarte lent care ajunge până la urmă la destinație: rezultatele lor vor fi văzute de copiii și nepoții noștri. Cei aproximativ 560 km finalizați sunt pe coridorul principal Constanța-București-Predeal-Sighișoara-Simeria-Arad-Curtici. Pe Sighișoara-Simeria avem un record: 11 ani până la revenirea trenurilor pe două fire”, mai arată ONG-ul.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Sport

CFR Cluj își îndreaptă atenția către Cupa României după ce lupta pentru titlu se complică

Dani Muresan

Published

on

Sursa: Facebook/cfr1907

Echipa CFR Cluj și-a îndreptat atenția către obținerea celui de-al doilea trofeu intern, pe fondul unui parcurs dificil în lupta pentru titlu. După ce au înregistrat un eșec și o remiză în primele două etape ale play-off-ului, distanțându-se la 10 puncte de poziția de lider, jucătorii clubului clujean au recunoscut că prioritățile se îndreaptă către Cupa României. Cristi Manea a subliniat importanța acestei competiții în contextul sezonului actual, înaintea confruntării din sferturile de finală împotriva echipei Corvinul Hunedoara.

Este o competiție foarte importantă pentru noi în acest sezon. Ne pregătim serios pentru acest meci și vom aborda partida cu toată seriozitatea. Aceasta este frumusețea Cupei României – faptul că avem oportunitatea de a juca împotriva echipelor din ligile inferioare.

Am visat întotdeauna să câștigăm Cupa, însă nu am avut șansa să ne concentrăm pe ea anterior din cauza participării noastre în cupele europene. Dar anul acesta, câștigătoarea merge în Europa League, ceea ce face ca acest trofeu să fie și mai important pentru noi. În campionat mai avem 8 etape, iar totul este deschis. Vom vedea ce se întâmplă“, a declarat fundașul echipei CFR Cluj.

Partida din Cupa României între CFR Cluj și Corvinul Hunedoara este programată pentru marți, cu începere de la ora 19:30.

Facebook Comments Box
Continue Reading

National

Simona Halep a fost surprinsă în avion, spre destinația sa din Miami – Foto

Stefan Petre

Published

on

Simona Halep a fost surprinsă în avion, spre destinația sa din Miami, unde se pregătește să își continue parcursul în turneul de tenis. Această călătorie marchează începutul unei noi etape în cariera sportivei noastre, iar fanii își așteaptă cu nerăbdare performanțele sale pe terenul de tenis.

Având în vedere că Miami este unul dintre cele mai importante turnee din calendarul tenisului mondial, este de așteptat ca Simona să fie pregătită să își pună în valoare abilitățile și să concureze la cel mai înalt nivel împotriva celor mai buni jucători din lume. Privind relaxată și concentrată în același timp, Simona pare hotărâtă să ofere o prestație memorabilă în competiția ce urmează.

Cu fiecare pas pe care-l face în această călătorie, Simona Halep demonstrează dedicarea și determinarea ei de a atinge cele mai înalte standarde în tenisul mondial. Fanii din întreaga lume o vor urmări cu sufletul la gură în fiecare meci și îi vor oferi sprijinul lor necondiționat în această nouă aventură sportivă.

Simona Halep campioana noastra

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

VIDEO: Maier Orosz Judith, Regina Înotului Românesc: 4 Medalii de Aur la Campionatele Mondiale de Natație Masters

Stefania Heinz

Published

on

Cu o voință de fier și un talent incontestabil, Maier Orosz Judith, o înotătoare din Cluj-Napoca, a demonstrat că vârsta nu este un impediment atunci când vine vorba de a atinge performanțe remarcabile în apă. La venerabila vârstă de 81 de ani, această sportivă a reușit să cucerească inimile și să încânte publicul la Campionatele Mondiale de Natație Masters, desfășurate în Doha, Qatar.

Evenimentul a adunat la start peste 2.500 de înotători din întreaga lume, competând în diverse categorii de vârstă. Cu toate că majoritatea concurenților erau mult mai tineri decât ea, Maier Orosz Judith a izbucnit în lumina reflectoarelor, demonstrându-și în mod convingător talentul și abilitățile în apa bazinului.

Clujeanca a fost o prezență dominatoare în competiție, cucerind nu mai puțin de patru medalii de aur în diferite probe. Performanța sa remarcabilă a adus o nouă dimensiune în cadrul competiției și a demonstrat că vârsta nu este un obstacol pentru realizările sportive de excepție.

Această poveste impresionantă nu este doar despre câștigarea de medalii, ci și despre dedicarea, perseverența și pasiunea pentru sport, care au ghidat-o pe Maier Orosz Judith de-a lungul întregii sale cariere. Prin succesul său, ea a inspirat și a motivat generații întregi de înotători, arătând că, cu determinare și efort, se pot obține rezultate remarcabile, indiferent de vârstă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite