Connect with us

Sport

Circulația trenurilor pe ruta Cluj-Oradea se suspendă de anul viitor! Călătorii, transferați cu microbuzul între stații.

Stefan Petre

Published

on

Circulația trenurilor pe ruta Cluj-Oradea se suspendă de anul viitor! FOTO: Eliza Lucaciu/ monitorulcj.ro

Actualitate

Noul an aduce lucrări de electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Pe anumite porțiuni, trenurile nu vor mai circula deloc din ianuarie, iar călătorii vor fi transbordați cu autovehicule.

Circulația trenurilor pe ruta Cluj-Oradea se suspendă de anul viitor! FOTO: Eliza Lucaciu/ monitorulcj.ro

  Electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va demara în 8 ianuarie 2024. Calea ferată urmează să fie electrificată și modernizată, în baza unui proiect care se realizează din fonduri europene, însă pe călătorii care frecventează această rută îi așteaptă doi ani și jumătate de coșmar. Pe loturile din zona de munte, unde circulația trenurilor se desfășoară pe un singur fir, lucrările de modernizare înseamnă închiderea completă a circulației trenurilor și transbordarea cu mijloace auto. Circulația trenurilor nu va fi însă în total suspendată pe această rută, arată reprezentantul Companiei Naționale a Căilor Ferate CFR SA, Oana Brânzan, citată de G4Media, iar compania va face tot posibilul să asigure continuitatea traficului rutier pe perioada desfășurării lucrărilor.„Întregul tronson intra intr-un amplu program de dezvoltare a infrastructurii feroviare, pe o lungime de 166 de kilometri. Vom depune toate eforturile, astfel încât să asigurăm continuitatea traficului feroviar pe toată perioada desfășurării lucrărilor de reabilitare și electrificare a acestui tronson de cale ferată”, susține Oana Brânzan.
Transfer cu microbuzul între Aghireș și AleșdLoturile problematice, care vor necesita suspendarea completă a circulației trenurilor, sunt cele cuprinse între Aghireș și Aleșd unde, din cauza reliefului, există o singură linie de tren, pe care se circulă alternativ din ambele sensuri. Oana Brânzan arată că pe aici trenurile nu vor circula deloc, iar călătorii vor fi transbordați cu mijloace auto.„Modificările apar începând cu data de 8 ianuarie 2024, când se deschid primele două șantiere, pe loturile din mijlocul tronsonului, între Aghireș și Aleșd, pe o lungime de aproximativ 90 de kilometri. Pe această distanță se va asigura transbordare cu mijloace auto. Apar modificări și între Cluj-Napoca și Aghireș, respectiv Aleșd, Oradea, frontieră cu Ungaria, însă aici nu se va închide în totalitate traficul feroviar. Nu va fi nevoie de transbordare cu mijloace auto, însă circulația se va desfășura alternativ, pe un singur fir, din ambele sensuri”, explică ea. „Această transbordare cu mijloace auto se va realiza până la finalizarea lucrărilor. Durata de execuție a programului de modernizare este până în iunie 2026”, a mai spus Oana Brânzan.
Începe construcția pasajului de la Tăietura TurculuiDemararea lucrărilor de modernizare și electrificare a căii ferate vine însă și cu vești bune pentru șoferii din Cluj, care pierd zilnic minute în șir în trafic, în zona trecerii peste calea ferată de pe Tăietura Turcului. Proiectul include, pe primul lot, și construcția unui pasaj rutier peste calea ferată pe Tăietura Turcului. Această investiție cu bani din PNRR va fi finalizată odată cu întreg șantierul la calea ferată, mai exact peste doi ani și jumătate. În urma intervențiilor, trenurile de călători ar urma să circule cu 160 km/h, iar cele de marfă, cu 120 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.În cadrul proiectului de Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. 560 km de cale ferată, reconstruită în peste 20 de aniAsociația Pro Infrastructura a realizat o trecere în revistă a progreselor înregistrate în ultimii ani pe căile ferate din România, susținând că realitatea arată un peisaj dezolant: din peste 8.000 km de cale ferată, în 22 de ani s-a finalizat reconstrucția pe circa560 kilometri de linie. Principala problemă: blocajele birocratice.„Reconstrucția căilor ferate, o pălărie prea mare pentru guvernul României și CFR. În urmă cu mai bine de 20 de ani, CFR a pornit o politică de demolare și reconstruire a magistralelor în principal pe fonduri europene și de pre-aderare. «Performanțele» sunt dezolante: dintr-o rețea de peste 8000 km pe care mai circulă călători, în 22 de ani s-a finalizat reconstrucția doar pe vreo 560 kilometri de linie dublă care au înghițit cam toți banii europeni ieftini, cofinanțați de stat cu 20%. Blocajele birocratice spectaculoase generează întârzieri masive. De exemplu scoaterea din circuitul forestier la Bătuța a durat 6 ani și descărcarea arheologică la Mintia va ajunge probabil la 7-8 ani. Lălăiala birocratică a statului dă constructorilor motive să-și justifice întârzierile. La fel face și calitatea slabă a proiectării plătită de CFR în prealabil. Pe scurt, management defectuos și un stat slab care nu poate ține în frâu antreprenorii”, arată asociația.Niciun contract reziliat până acumUn aspect pozitiv remarcat de Asociația Pro Infrastructura este faptul că, până în prezent, niciun contract major pentru lucrări la calea ferată nu a fost reziliat. Rezilierea contractelor este una dintre principalele cauze pentru stagnarea lucrărilor la mai multe porțiuni de autostradă din țară, inclusiv pe Autostrada Transilvania. „Spre deosebire de autostrăzi, remarcăm și un fapt pozitiv: nu avem niciun contract major reziliat la începutul sau jumătatea lucrărilor. Aceste proiecte sunt ca un marfar foarte lent care ajunge până la urmă la destinație: rezultatele lor vor fi văzute de copiii și nepoții noștri. Cei aproximativ 560 km finalizați sunt pe coridorul principal Constanța-București-Predeal-Sighișoara-Simeria-Arad-Curtici. Pe Sighișoara-Simeria avem un record: 11 ani până la revenirea trenurilor pe două fire”, mai arată ONG-ul.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

ATHLETIC SPORT CENTER – Cel mai complex centru de fitness, recuperare și lifestyle din Cluj

Dani Muresan

Published

on

  „Aici nu vii doar să faci sport. Vii să ai grijă de tine.” 

Un concept pe patru niveluri, gândit pentru fiecare obiectiv

Athletic Sport Center nu este o simplă sală de fitness. Este un centru complet de mișcare, performanță, sănătate și recuperare, construit inteligent pe patru niveluri, fiecare dedicat unui alt tip de experiență.
Fiecare etaj este creat special pentru un tip de experiență. De la zona dedicată forței și antrenamentelor funcționale, la spațiile de bodybuilding, cardio, clase de grup sau pregătire fizică pentru juniori, până la mansarda transformată în centru de recuperare și terapii, Athletic este un spațiu care îți oferă mult mai mult decât o sală de sport obișnuită.

O experiență care începe cu vibe-ul potrivit

La intrare, te întâmpină un spațiu cald și elegant, cu un Nutri Bar gândit pentru socializare, relaxare și un început de antrenament diferit. Aici, cafeaua, smoothie-ul sau shake-ul nu sunt doar o pauză, ci parte din ritualul tău de wellbeing.

Forță, power, energie

Primul nivel este dedicat celor care iubesc antrenamentele de forță, powerlifting sau cross training. Spațiul este amplu, aerisit, dotat cu platforme de haltere, gantere până la 60 de kilograme, rack-uri, accesorii pentru antrenamente funcționale, aparate de anduranță precum SkiErg, AirBike sau stairmaster.

Bodybuilding, tonifiere și cardio premium

Dacă preferi antrenamentele clasice de fitness sau bodybuilding, al doilea nivel oferă un spațiu luminos, cu aparate premium de la Hoist și alte branduri internaționale, unde designul ergonomic și siguranța fiecărui aparat transformă fiecare mișcare într-o experiență controlată și eficientă.

Clase de grup și pregătire fizică pentru junior

Următorul nivel este dedicat celor care preferă un antrenament mai lejer, dar la fel de eficient. Zona pentru clase de grup este un magnet pentru cei care caută energie, comunitate și diversitate. Clasele de Pilates, Zumba, Full Body, Glutes & Abs, Core & More, Tabata sau HIIT atrag zilnic participanți, mai ales public feminin.
Același etaj găzduiește și zona destinată pregătirii fizice pentru juniori. Copiii între 7 și 14 ani beneficiază de programe special concepute pentru vârsta lor.

Recuperare, terapie și echilibru

Mansarda este poate cel mai neașteptat și special spațiu. Departe de agitația sălii, aici începe procesul de recuperare, echilibrare și terapie. Cu vedere panoramică asupra orașului, mansarda găzduiește cabinetul de kinetoterapie, camere de masaj, sală de terapie și evaluare posturală.

Evaluare, antrenor personal și nutriție

La Athletic, nu vii să te antrenezi la întâmplare. De la început, poți face o evaluare corporală InBody, care îți analizează precis compoziția corporală. În baza acestor date, poți colabora cu un antrenor personal, care creează un plan personalizat, adaptat obiectivelor tale. Întregul proces este susținut de serviciile de consultanță nutrițională.

Facilități premium pentru un stil de viață echilibrat

Sala este gândită nu doar ca un spațiu de antrenament, ci ca un centru complet pentru starea ta de bine. Sauna, vestiarele moderne, dușurile spațioase și curate, Nutri Bar-ul și zona de relaxare transformă Athletic într-un loc în care îți face plăcere să revii.

Vara nu e despre pauze. Este despre tine.

În timp ce mulți amână, aici începe schimbarea. Iar vara este, poate, cel mai bun moment să începi să ai grijă de tine. Fără scuze. Fără amânări.

Athletic Sport Center îți oferă tot ce ai nevoie:
– Spații largi, aerisite, organizate inteligent pe patru niveluri.
– Antrenamente de forță, fitness, cardio, clase de grup și pregătire fizică pentru copii.
– Evaluare corporală, planuri nutriționale și antrenor personal.
– Kinetoterapie, masaj și programe de recuperare.
– Facilități premium: saună, vestiare moderne, Nutri Bar, zone de relaxare.

Unde găsești Athletic Sport Center?

Strada Constantin Brâncuși nr. 110, Cluj-Napoca
Mai multe informații despre servicii, program și tipurile de abonamente pe www.athleticsportcenter.ro

Athletic Sport Center. Nu este doar o sală. Este locul unde începe schimbarea. Și nu există un moment mai bun să începi decât acum!

Galerie Foto:

    

 

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

David Popovici, din nou fabulos! 🇷🇴 AUR și nou record european în proba de 100 m liber!

Maria Costea

Published

on

David Popovici a reușit încă o performanță de excepție! Tânărul înotător român a cucerit medalia de aur în proba de 100 de metri liber, stabilind totodată un nou record european cu un timp incredibil de 46,71 secunde.

Această performanță confirmă, încă o dată, că Popovici este unul dintre cei mai valoroși sportivi ai generației sale. Într-o cursă spectaculoasă, David a dominat de la start până la finish, impresionând atât publicul, cât și adversarii prin tehnica și viteza sa uluitoare.

🇷🇴 Cu acest rezultat, România urcă din nou pe cea mai înaltă treaptă a podiumului în natația europeană, grație unui sportiv care continuă să scrie istorie și să inspire o întreagă națiune.

Felicitări, David! Ești o legendă în devenire! 🥇🔥

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom