Connect with us

Actualitate

Primarul Emil Boc consultă clujenii privind transformarea în zonă pietonală a străzilor Universității și Kogălniceanu. Decizia se conturează astăzi – VIDEO

Dani Muresan

Published

on

Primarul Emil Boc va propune astăzi, în cadrul ședinței comisiei de circulație a municipiului, transformarea străzilor Universității, Mihail Kogălniceanu și a celor adiacente în zone pietonale, odată cu finalizarea lucrărilor din zonă.

Motivul pentru care am venit aici este acela de a vă consulta cu privire la o decizie pe care trebuie să o luăm mâine în cadrul comisiei de circulație legat de pietonalizarea – sau nu – a străzii Kogălniceanu și a străzii Universității, având în vedere faptul că ne apropiem de finalizarea lucrărilor pe aceste două străzi și sunt cele două opțiuni: de a reveni la situația cu trafic, așa cum a fost înainte, sau de a transforma această arie modernizată într-o zonă pietonală pentru a pune și mai mult în valoare istoria acestui loc, clădirile și pentru a avea mai mult spațiu dedicat cetățenilor, în care să se bucure de calitatea vieții. În consecință, în acest sens vă rog să îmi lăsați părerile dumneavoastră, ele vor fi menționate mâine în cadrul comisiei”, a declarat primarul Emil Boc.

Sursa: Facebook/Emil Boc

Edilul a subliniat importanța părerii clujenilor în luarea acestei decizii, reamintind că dezbaterea lor va fi fundamentală în procesul decizional.

Spațiul pietonal de pe strada Universității, precum și de pe întreaga stradă Kogălniceanu a fost modernizat în integralitate, după cum puteți observa. La capătul străzii Kogălniceanu, cu denumirea ei veche de ulița Lupilor, avem Biserica Reformată, care a fost construită cu bani de la Matei Corvin, între 1486-1516, o bijuterie arhitectonică, de altfel. (…) Pe stradă mai avem Liceul «Emil Racoviță», cu statuia savantului reamplasată în fața liceului. Avem grupul statuar Școala Ardeleană, care va reveni pe soclu, conform discuțiilor pe care le-am avut.

Primarul Boc a evidențiat și importanța valorificării istoriei locale și a clădirilor de referință în contextul transformării acestor străzi.

Rămâne de văzut ce facem cu această stradă, dacă rămâne cu trafic rutier sau vom reda spațiul pietonilor, cu mențiunea că în spațiul pietonal, riveranii vor avea acces auto, de asemenea pentru aprovizionare, situații de urgență și altele. Este o decizie nu ușor de luat, dar pe care trebuie să o avem în vedere, contextul în care se vor finaliza lucrările pe această stradă.

În final, Emil Boc a subliniat importanța finalizării lucrărilor și revenirea la aspectul inițial al străzilor, evidențiind valorile istorice și culturale ale orașului.

Pe strada Universității, avem statuia Sfânta Maria Protectoare, o statuie de referință a Clujului, care a fost construită în 1744. În perioada comunistă, ea a fost luată și dusă în Mărăști. Acum a fost reamplasată aici. Lucrările vor fi finalizate în curând și pe această stradă“, a încheiat primarul.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Actualitate

Mașină cuprinsă de flăcări pe Tăietura Turcului. Nu se cunosc încă detalii

Stefania Heinz

Published

on

Un autoturism a fost cuprins de flăcări, în urmă cu puțin timp, pe Tăietura Turcului. Incidentul a atras atenția șoferilor aflați în zonă, traficul fiind îngreunat temporar.

La fața locului au intervenit echipaje de pompieri pentru stingerea incendiului, precum și forțe de ordine pentru asigurarea zonei. Deocamdată nu se cunosc cauzele izbucnirii focului și nici dacă există persoane rănite.

Autoritățile urmează să stabilească circumstanțele exacte ale incidentului. Vom reveni cu informații pe măsură ce acestea vor fi disponibile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

RCA devine obligatoriu pentru unele trotinete și biciclete electrice

Alex Campian

Published

on

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) estimează că aproximativ 7.500 – 30.000 de trotinete electrice ar putea avea nevoie de polița RCA imediat după publicarea noii legi în Monitorul Oficial. Actul normativ a fost adoptat de Parlament și promulgat de președintele Nicușor Dan, urmând să intre în vigoare curând.

Cine intră sub obligația RCA

Noua lege redefinește termenul „vehicul”, astfel încât necesită RCA orice mijloc de transport cu propulsie proprie care îndeplinește una dintre condițiile:

  • viteză maximă constructivă peste 25 km/h;

  • masă proprie peste 25 kg și viteză peste 14 km/h;

  • remorcile folosite cu aceste vehicule;

  • tramvaiele.

ASF precizează că vor intra sub această obligație, printre altele:

  • trotinete electrice și eBike-uri care depășesc limitele de mai sus

  • segway-uri, monocicluri, hoverboard-uri

  • unele vehicule industriale sau agricole ușoare

  • alte vehicule electrice sau mecanice cu două sau trei roți care depășesc masa/viteza prevăzute.

Ce vehicule sunt exceptate

Nu au nevoie de RCA:

  • trotinetele electrice cu viteză maximă ≤ 25 km/h, conform construcției;

  • bicicletele electrice cu pedalare asistată și motor ≤ 250 W, care nu asistă peste 25 km/h;

  • bicicletele cu motor încadrate în categoria reglementată de legislația UE.

ASF atrage atenția că dacă vehiculul este modificat astfel încât poate depăși 25 km/h sau nu se încadrează în specificațiile tehnice ale unei trotinete/biciclete, proprietarul trebuie să verifice obligația de omologare, înregistrare și RCA.

Estimare: câte trotinete vor avea nevoie de RCA

În România se cumpără anual 30.000 – 50.000 de trotinete electrice. Între 2016 și 2021 au fost achiziționate peste 100.000. ASF estimează că între 150.000 – 200.000 de vehicule pot fi vizual asimilate trotinetelor, iar 5–15% ar putea intra în categoria obligatorie RCA.

Rezultatul: 7.500 – 30.000 de vehicule ar putea necesita asigurare obligatorie.

Bolt și Lime: trotinetele noastre NU intră în lege

Atât Bolt, cât și Lime au confirmat că modelele lor actuale sunt exceptate, deoarece:

  • nu depășesc 25 kg,

  • nu pot depăși 25 km/h prin construcție.

Ce asigurări au trotinetele Bolt și Lime

Chiar dacă nu intră sub legea RCA, ambele companii oferă două polițe facultative:

1. Asigurare personală de accidente

  • Bolt: până la 242.085 lei pentru invaliditate/deces

  • Lime: până la 50.000 euro

2. Răspundere civilă generală

  • Bolt: 1 – 14 milioane euro

  • Lime: 2 – 14 milioane euro

Acestea acoperă pagubele provocate terților sau cheltuieli de judecată.

Când NU se acordă despăgubiri

  • accidentul nu este rutier

  • folosire neautorizată

  • transport de pasageri

  • consum de alcool/droguri

  • accident provocat intenționat sau în context infracțional

Despăgubiri pentru trotinetele care vor avea RCA

Limitele minime, aliniate la normele UE:

  • 6.434.740 lei – prejudicii materiale

  • 31.926.210 lei – vătămări corporale / decese

Ce trebuie făcut în caz de accident

  • Procedura de despăgubire este aceeași ca la RCA auto: te adresezi asigurătorului vinovatului.

  • Constatarea amiabilă NU se recomandă, deoarece majoritatea accidentelor cu trotinete produc vătămări corporale – iar în aceste cazuri legea interzice amiabila.

  • Părăsirea locului accidentului fără acordul poliției poate constitui infracțiune.

info: hotnews.ro/

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Heisterkamp Transport România – 10 ani de activitate alături de Tetarom I

Dani Muresan

Published

on

Heisterkamp Transport România, companie prezentă în Parcul Industrial Tetarom I, a sărbătorit recent un deceniu de activitate pe piața locală. Zece ani marcați de provocări, reușite și, mai ales, de o echipă unită care a transformat un birou modest într-un jucător puternic în domeniul transporturilor și logisticii.

Parte a grupului internațional Heisterkamp, compania și-a început drumul în România cu pași mici, dar cu ambiții mari. Astăzi, echipa este bine consolidată și capabilă să facă față cerințelor unei industrii dinamice, aflate într-o permanentă schimbare.

Succesul nostru nu este definit doar de cifre, ci mai ales de oamenii care fac parte din această poveste. În acești 10 ani am demonstrat că seriozitatea, profesionalismul și spiritul de echipă pot construi rezultate remarcabile”, au transmis reprezentanții Heisterkamp Transport România.

O echipă care face diferența

Investiția constantă în oameni a fost cheia dezvoltării companiei. Fiecare angajat a contribuit prin implicare și pasiune, transformând locul de muncă într-o comunitate bazată pe colaborare și încredere.

Privim cu încredere către viitor. Avem resurse, experiență și, cel mai important, avem oameni de calitate. Suntem convinși că următorii 10 ani vor aduce noi provocări, dar și noi realizări”, au adăugat reprezentanții companiei.

Un parteneriat solid cu Tetarom I

Prezența în Parcul Industrial Tetarom I a oferit companiei acces la infrastructură modernă și la un mediu de afaceri competitiv, creând premisele unei dezvoltări solide.

Astfel, povestea Heisterkamp Transport România nu înseamnă doar transport și logistică, ci și oameni, echipă și un parteneriat de succes. La aniversarea celor 10 ani, mesajul este unul clar: stabilitate, dezvoltare și promisiunea unui viitor construit împreună.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom