Connect with us

Comunicat de presa

Clujenii își doresc noi branduri în oraș. RIVUS, noul proiect de regenerare urbană al Iulius va aduce experiențe și retaileri în premieră – Sondaj IRES

Stefania Heinz

Published

on

54% dintre clujenii cu vârsta cuprinsă între 18 – 35 de ani spun că există un brand preferat pe care și l-ar dori în Cluj-Napoca, reiese dintr-un sondaj de opinie realizat de IRES în octombrie 2023. Sondajul evidențiază și faptul că locuitorii sunt dornici de soluții noi, cât mai variate, pentru petrecerea timpului liber, cu focus pe entertainment, activități sportive în aer liber și manifestări artistice și culturale, aspecte ce au stat la baza conceptului de proiect propus de IULIUS pentru reconversia unei foste platforme industriale din Cluj-Napoca.

RIVUS, proiectul de reconversie urbană de pe fosta platformă Carbochim a primit recent aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ), iar companiile IULIUS și Atterbury Europe vor investi pe suprafața de aproximativ 14 hectare peste 500 de milioane de euro, care vor transforma această zonă industrială în cea mai vibrantă destinație din oraș. RIVUS este un proiect inspirat din dorințele clujenilor și va avea ca principală ancoră o grădină urbană construită de la zero, de peste 5,2 hectare de spații verzi amenajate, care va deschide, în premieră, accesul publicului la malul Someșului. Proiectul este unul family friendly, care va integra cea mai mare suprafață de retail din țară (145.000 mp), ce va oferi o diversitate de funcțiuni. În total, vor fi reunite în același loc peste 400 de branduri, de la cele accesibile tuturor categoriilor de public, până la cele premium, de renume internațional, dar și concepte de anvergură pe segmentul home&deco, jucării, spații de servicii, centre de entertainment, librărie și funcțiuni educaționale, sportive, multiplex și open air cinema, restaurante și cafenele, food court, fresh market, hub medical etc.

Deși Clujul este una dintre destinațiile favorite în ceea ce privește entertainment-ul, publicul local este amator în continuare de soluții noi, experiențe cât mai variate și interactive, spații mixte, care să le ofere eficiență și diversitate, după cum reiese din sondaj. Astfel, 97% dintre respondenți au o părere bună și foarte bună despre propunerea IULIUS de a include în proiect noi concepte de entertainment și petrecere a timpului liber pentru familiiRIVUS va include centre interactive de divertisment pentru toate categoriile de vârstă. Cel pentru adolescenți, tineri și adulți va fi o premieră în regiune, cu zone de cățărare, trambuline, circuite cu obstacole, zone de gaming, experiențe imersive și simulatoare, iar cel dedicat copiilor va avea  activități care dezvoltă creativitatea, gândirea logică, atenția, dexteritatea și aptitudinile de socializare. Tot aici va exista infrastructură cinematografică de ultimă generație, care va integra concepte în premieră regională, inclusiv open air cinema.

Foarte apreciate sunt și funcțiunile în premieră pentru un proiect real estate în România, cum ar fi: sala de teatru și spectacole, cu o favorabilitate de 96%, spațiile pentru evenimente în aer liber – 96%; centrul cultural dedicat artelor performative – 93%.

Focusul pe retail a fost confirmat de 68% dintre respondenți, care au declarat că zona comercială cu magazine, cinema, restaurante și cafenele este printre cele mai importante funcțiuni din noul proiect. De altfel, rezultatele reconfirmă direcția dezvoltării proiectului, indicând faptul că funcțiunea comercială nu mai este asociată exclusiv cu shoppingul, așteptările publicului fiind spre diversitate și experiențe multiple. Așadar, principalele trei activități asociate de clujeni cu timpul petrecut la mall sunt:  relaxarea (33%),  mersul la restaurante (28%) și evenimentele (22%). „Ne bucură gradul mare de favorabilitate manifestat de public față de noul proiect. Dorința noastră este să îmbunătățim viața clujenilor, să înfrumusețăm orașul, să stimulăm prin prezența noastră dezvoltarea lui. Tocmai de aceea formatul proiectelor pornește de la așteptările și nevoile comunității, cum se întâmplă și în cazul noului proiect, în care vom avea prezente și brandurile pe care clujenii ne-au transmis că le așteaptă în oraș. Proiectul integrează o componentă comercială majoră, însă și pentru că aici sunt încadrate mai mult decât magazine, adică facilități care aduc un aport concret unui stil de viață activ și actual, de la servicii medicale și facilități sportive, la concepte culturale, educaționale, de divertisment și care facilitează interacțiunea socială”, a spus Sorin Guttman, manager RIVUS.

În ansamblu, 94% dintre respondenți sunt de părere că RIVUS va fi benefic pentru diversificarea ofertei de petrecere a timpului liber din Cluj-Napoca și va schimba în bine aspectul zonei, iar 91% dintre respondenți se așteaptă la impulsionarea creșterii economice a orașului.

„Cluj-Napoca este unul dintre cele mai dinamice orașe din România; a atras, în ultimii ani, mai mult decât până acum, foarte mulți tineri veniți din toate colțurile țării să lucreze sau să trăiască aici, pe lângă cei care obișnuiau să vină să studieze. Studiile pe care IRES le realizează în mod regulat cu privire la calitatea vieții în oraș au arătat, pe parcursul ultimilor 10 ani, o creștere a nevoilor populației cu privire la dezvoltarea infrastructurii pentru petrecerea timpului liber pentru populația activă și, mai ales, pentru familiile cu copii, în paralel cu nevoile pentru dezvoltarea serviciilor medicale, sportive și a zonelor verzi sau pentru îmbunătățirea infrastructurii din cartiere”, arată Dan Jurcan, director de cercetare, IRES.

Clujenii apreciază și efortul IULIUS de a păstra și reconverti două clădiri de patrimoniu industrial (90%) – clădirea de cărămidă și hala cu arcade – și consideră că zonele industriale parțial sau total inactive ar trebui incluse în planurile de dezvoltare a orașului (89%). Totodată, 92% dintre cei intervievați au spus că grădina urbană este cea mai importantă pentru ei, fiind și un spațiu care permite relaxarea în aer liber. Pentru noul parc creat în proiect, aproximativ 700 de arbori maturi sunt deja în proces de aclimatizare în pepiniera amenajată temporar cu susținerea USAMV Cluj-Napoca. Alături de aceștia, alte 100.000 de plante decorative vor transforma peste 52.000 mp din fosta zonă industrială într-un parc ce va îmbunătăți calitatea aerului și va completa cadrul natural al zonei, definit în mod special de râul Someș.

RIVUS integrează ca parte activă și atractivă a orașului fosta platformă industrială a Carbochim, ce se întinde pe aproximativ 14 hectare, în condițiile în care fabrica a fost relocată și retehnologizată, încă de la finalul anului 2023, în urma unei investiții ce a ajuns la 7 milioane de euro până în prezent.

Sondajele IRES au fost realizate pe eșantioane de 1.045 de persoane (octombrie 2023), respectiv 1.041 de persoane (aprilie 2024) cu o marjă de eroare de ±3%, eșantioane reprezentative la nivelul populației neinstituționalizate din Cluj-Napoca.

Facebook Comments Box

Comunicat de presa

RIVUS: Proiect Inspirat de Dorințele Clujenilor – Parc, Spații Culturale, Fresh Market, Branduri în Premieră și Birouri Premium

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, cel mai nou proiect al grupului IULIUS, va deveni unul dintre cele mai complexe proiecte de tip mixed-use de regenerare urbană din țară. Dezvoltat pe fosta platformă industrială Carbochim din Piața 1 Mai, întregul ansamblu a fost conceput în așa fel încât să răspundă la nevoile comunității, exprimate în cadrul a mai multor consultări online sau sub forma unor evenimente publice, dar și prin studii de piață, realizate de IRES. Astfel, proiectul reunește în același loc funcțiuni pentru întreaga familie, de la un parc ce se întinde pe 5,2 hectare, o grădină japoneză, centru dedicat artelor performative, sală de spectacole, centre interactive de entertainment, până la peste 400 de magazine, unele în premieră pentru regiune, aproximativ 30 de restaurante-concept, zone recreative, piste de biciclete, deschidere la Someș, Fresh Market și spații de birouri premium.

 

RIVUS este Parte din Cluj. Demers ce reprezintă rezultatul a trei ani investiți de compania IULIUS pentru a transforma o incintă industrială în cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, conceput după aspirațiile și așteptările clujenilor. La 15 minute de centrul orașului, RIVUS valorifică istoria industrială a locului și conexiunea cu Someșul într-un concept sustenabil, orientat spre viitor, integrat ca parte din oraș și deschis pentru oameni.

RIVUS este un proiect INSPIRAT DIN CEEA CE ÎȚI DOREȘTI. Reprezintă viziunea clujenilor transpusă într-un concept unic, cu spații naturale generoase, care să îmbrace zona în verde, cu acces la cultură și la o viață socială vibrantă, cu perspectivele unei dezvoltări armonioase, din care fiecare facem parte. „Timp de trei ani, am construit, alături de comunitate, specialiști și autorități, conceptul unui proiect care se inspiră din istoria locului, din viziunea pentru viitor a orașului și, cel mai important, din dorințele clujenilor. RIVUS a ajuns acum la forma care îl face Parte din Cluj. Acest lucru a fost posibil prin implicarea comunității, ce ne-a ghidat prin consultările, sondajele, acțiunile și părerile exprimate activ în a dezvolta conceptul unui proiect care să contribuie real la dezvoltarea orașului și în care fiecare să-și regăsească din așteptările pe care le are, de la prezent și de la viitor. Suntem recunoscători tuturor celor care au contribuit, sub orice formă, la acest demers, care credem că reprezintă o manieră participativă, responsabilă și sustenabilă de dezvoltare urbană”, a declarat Sorin Guttman, Project Manager RIVUS.

Verde, așa cum îți dorești

92% dintre clujenii intervievați printr-un sondaj IRES despre proiect au spus că grădina urbană este printre cele mai importante funcțiuni pentru ei, așteptare care se materializează prin RIVUS Gardens. Noul parc se va întinde pe 52.000 mp și va transforma o fostă zonă industrială într-o oază verde, unde natura se îmbină armonios cu arhitectura modernă. Cu alei umbroase, peste 700 de copaci maturi și 100.000 de plante de diferite dimensiuni, dar și cu spații pentru evenimente în aer liber, parcul va deveni un loc de relaxare și de recreere. În continuarea parcului va fi amenajat și malul Someșului, oferind clujenilor posibilitatea de a se bucura de promenadă pe malul apei, picnic în aer liber sau plimbări cu bicicleta. RIVUS Gardens se va conecta cu Parcul Armătura și Parcul Feroviarilor, reamenajate recent, contribuind la crearea unei zone verzi de peste 130.000 mp în nordul orașului.

Live arts, așa cum îți dorești

RIVUS va fi cea mai captivantă destinație de entertainment din inima Transilvaniei, un loc vibrant, care va oferi experiențe multiple, culturale, de distracție și sociale. Proiectul va include un centru de arte performative și o sală de spectacole, funcțiuni culturale în premieră pentru România, ca parte a unui proiect real estate, reprezentând printre cele mai importante componente pentru 78% dintre clujenii intervievați.

Centrul de arte performative va fi noua destinație a uneia dintre cele două clădiri cu valoare ambientală păstrate și conservate prin intermediul proiectului – hala cu arcade. Funcțiunile culturale vor fi spații de exprimare pentru talentele locale, în forme cât mai variate, de la spectacole la expoziții, de la ateliere la festivaluri.

Cea de-a doua clădire emblematică pentru fosta platformă industrială, clădirea administrativă de cărămidă, se va transforma în coworking și spații de servicii. De altfel, în proiect vor fi 15.000 mp de spații de birouri premium, care vor contribui la consolidarea prezenței locale a unor companii multinaționale, susținând economia competitivă a orașului prin inovare și antreprenoriat.

Experiențe pentru familie, așa cum îți dorești

RIVUS va deveni cel mai amplu lifestyle center din România și un nucleu esențial pentru segmentul de entertainment, oferind experiențe inovatoare și concepte unice pe piață, inspirat de cei 89% dintre clujeni care își doresc noi concepte de petrecere a timpului liber în noua parte din Cluj. Experiențe interactive pentru întreaga familie vor fi oferite de centrele de family entertainment, unde vor fi accesibile activități care pun adrenalina în mișcare: zone de cățărare, trambuline, circuite cu obstacole, gaming, experiențe imersive și simulatoare.

Noi oportunități de petrecere a timpului liber oferă și multiplexul cinematografic, care va aduce în premieră în regiune experiențele de vizionare high-quality și cele mai noi tehnologii existente în domeniu. În premieră, RIVUS va invita publicul într-un open-air cinema, un concept care transpune poveștile de film într-un cadru natural spectaculos și unic.

Evenimente în aer liber, facilități sportive indoor și outdoor, dar și concepte educaționale vor completa vizita în RIVUS, proiectul ce va oferi cel mai variat mix pentru petrecerea timpului liber, pentru toate vârstele.

Noi branduri, așa cum îți dorești: 68% dintre clujeni își doresc noi magazine, restaurante și cafenele

RIVUS va reuni în același loc peste 400 de branduri, de la cele accesibile tuturor categoriilor de public, până la cele premium, de renume internațional, dar și concepte de anvergură pe segmentul home&deco, jucării, health&sports, spații de servicii, centre de entertainment, librărie și funcțiuni educaționale, sportive, restaurante și cafenele, food court, fresh market, hub medical etc. RIVUS Mall va integra branduri care se află în topul dorințelor exprimate de clujeni, premiere regionale, atât pe segmentul fashion, cât și concepte specializate.

RIVUS va integra cel mai divers mix de food & beverages din Transilvania, oferind experiențe culinare cu specific internațional atât prin intermediul unui food court amplu, cât și prin cele aproximativ 30 de locații-concept, restaurante și cafenele tematice, cu terase exterioare care vor asigura priveliște spre parc.

Fresh Market, așa cum îți dorești

În premieră pentru regiune, RIVUS propune Fresh Market, un spațiu dedicat producătorilor și antreprenorilor locali, unde aceștia vor expune cele mai proaspete produse, fie gata de preparat în fața publicului, fie perfecte pentru a fi savurate acasă. Fresh Marketul va răspunde dorinței clujenilor de a accesa produse autentice, cultivate și preparate cu grijă de oamenii locului. Asta pentru că 89% dintre clujeni ne-au spus că vor acest concept în proiect, o platformă de conectare între producătorii locali și comunitate, dar și o exprimare a identității locale.

Accesibilitate, așa cum îți dorești

82% dintre clujeni vor parcări, poduri rutiere și pietonale care să îmbunătățească infrastructura în zonă. RIVUS va fi conectat cu centrul orașului, dar și cu celelalte cartiere, prin soluții de mobilitate urbană, transport public și alternativ, asigurând accesibilitatea zonei și dezvoltând un spațiu prietenos cu pietonii. Proiectul prevede construirea unui nou pod rutier cu patru benzi peste Someș, două poduri pietonale și piste de biciclete. În plus, vor fi modernizate și extinse străzile principale din zonă, pentru a asigura o mobilitate optimizată și conectivitate sporită. Proiectul va fi deservit de aproximativ 4.800 locuri de parcare și peste 2.500 de spații pentru biciclete.

RIVUS reprezintă o investiție de peste 500 de milioane de euro a companiilor IULIUS și Atterbury Europe, conceptul fiind realizat de arhitecții de la renumitul birou olandez UNStudio.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite