Connect with us

Prin Oras

300 de persoane au fost rănite grav în accidente rutiere petrecute în județul Cluj în 2019

Alex Campian

Published

on

300 de persoane au fost rănite grav în accidente rutiere petrecute în județul Cluj în 2019

În cursul primelor 9 luni ale anului 2019, pe raza judeţului Cluj au fost înregistrate 885 accidente rutiere (+4). Din totalul accidentelor rutiere produse în această perioadă, 273 (-10) au fost raportate ca accidente rutiere grave. Din punct de vedere al consecinţelor producerii accidentelor rutiere grave, indicatorii analizaţi evidenţiază faptul că, în primele 9 luni ale anului 2019, cele 273 (-10) accidente rutiere grave s-au soldat cu decesul a 24 persoane (-16), cu rănirea gravă a 300 de persoane (-5) şi rănirea uşoară a 101 persoane (-20).În cele 9 luni ale anului 2019, Inspectoratul de Poliție Județean Cluj a fost sesizat (plângere, denunţ, acte încheiate de alte organe de constatare prevăzute de lege sau sesizare din oficiu) despre comiterea unui număr de 12.642 infracţiuni.Distribuţia infracţiunilor sesizate pe categorii de infracțiuni a înregistrat următoarea dinamică:65,57% sunt infracţiuni judiciare;6,81% sunt infracţiuni economico-financiare;26,62% sunt infracţiuni de altă naturăÎn cele 9 luni ale anului 2019, numărul infracţiunilor contra persoanei a înregistrat o scădere cu 3,78% faţă de perioada similară a anului trecut, datorită scăderii cu 32% a numărului infracţiunilor contra vieții respectiv a scăderii cu 7,02%  a numărului infracţiunilor de loviri sau alte violenţe. În privinţa criminalitãţii contra patrimoniului, în cele 9 luni ale anului 2019 a fost înregistrată o  diminuare a acestui gen de infracțiuni cu 4,1% faţă de perioada similară a anului trecut.În economia infracţiunilor patrimoniale, ponderea cea mai mare o ocupă infracţiunile de furt, respectiv 63,07% din totalul infracţiunilor patrimoniale. Această categorie de infracţiuni a înregistrat o scădere de 10,22%. Trebuie menţionat, de asemenea, şi că numãrul infracţiunilor de furt din locuinţe, din societãţi comerciale, furt din buzunare, poşete şi genţi, precum şi de furt din autovehicule, a înregistrat o diminuare cu 4,36%, 2,98%, 13,05%, respectiv 9,09%.În judeţul Cluj au fost înregistrate 788 infracţiuni stradale, cu 219 infracţiuni mai puţine decât în perioada similară a anului 2018.Un procent de 92,94% din infracţiunile stradale îl reprezintă furturile, dintre care 35,43% sunt furturi din buzunare, poşete şi genţi şi 34,19% sunt furturi din auto.Ponderea infracţiunilor sesizate în mediul rural evidenţiază că, în primele 9 luni ale anului 2019, poliţia a fost sesizată ( prin plângere, denunţ, acte încheiate de alte organe de constatare prevăzute de lege sau sesizare din oficiu) cu privire la 3.382 infracţiuni, în primul rând cu privire la infracţiuni de natură judiciară, acestea reprezentând 70,04% din totalul infracţiunilor sesizate.Infracţiunile contra persoanei au înregistrat o scădere cu 8,18%, comparativ cu perioada similară din 2018. Infracţiunile contra integrităţii corporale sau sănătăţii au scăzut cu 8,83%, ca urmare a scăderii numărului infracţiunilor de loviri sau alte violenţe. Şi infracţiunile contra patrimoniului au scăzut faţă de primele 9 luni ale anului 2019, cu 17,45%, ca urmare a scăderii infracţiunilor de furt. În cooperare cu instituţiile cu atribuţii în domeniul prevenirii şi combaterii ilegalităţilor în domeniul silvic au fost organizate  345 controale în fondul forestier, pe linia provenienţei, prelucrării, depozitării şi valorificării materialului lemnos şi pe linia legalităţii transportului materialului lemos.În urma activităţilor desfăşurate în zonele de risc forestier identificate pe raza judeţului Cluj, au fost înregistrate 223 dosare penale având ca obiect infracţiuni la regimul silvic, fiind cercetate 44 persoane. De asemenea, s-a dispus confiscarea cantităţii de 717,43 mc material lemnos, în valoare de 202,25 mii lei şi a 16 ferăstraie mecanice.Au fost aplicate 7.772 sancţiuni contravenţionale pentru nerespectarea prevederilor Legii nr. 61/1991 pentru sancționarea faptelor de încalcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice şi 365 sancţiuni contravenţionale pentru nerespectarea prevederilor Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor.Infracțiuni rutiereÎn această perioadă au fost intensificate acţiunile de prevenire a accidentelor rutiere ţinând cont de principalele cauze generatoare, fiind organizate 2.465 acțiuni.Cu ocazia acţiunilor organizate poliţiştii rutieri au constatat 1153 infracţiuni, respectiv: 547 infracţiuni la regimul rutier, din care, cele mai multe, 244 pentru alcoolemie peste limita admisă şi 178 pentru conducerea autovehiculelor  fără permis, la care se adaugă 606 infracţiuni de altă natură. Au aplicat 53.573 sancţiuni contravenţionale prevăzute de O.U.G nr.195/2002, în valoare de 18.846,76 mii lei, dintre care, cu titlu de exemplu, 18.292 pentru depăşirea vitezei maxime admise, 7.693 pentru neportul centurii de siguranţă, 2.978 pentru folosirea telefonului mobil în timpul conducerii, 1.038 pentru nerespectarea regulilor de depăşire, 453 pentru nerespectarea semnificaţiei culorii roşii a semaforului, 438 pentru neacordarea priorităţii de trecere pietonilor, 413 pentru conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice.Poliţiştii din structurile de poliţie rutieră au reţinut 5.107 permise de conducere, din care 4.441 ca urmare a comiterii unor  contravenții şi au fost retrase 1.341 certificate de înmatriculare.

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

România intră în RĂZBOI! Primele drone ROMÂNEȘTI, gata de zbor! Clujul, la putere!

Cosmin Ardelean

Published

on

România intră în era dronelor! Producția militară începe ACUM! Clujul, implicat în planul național de înarmare!

România se pregătește să devină un jucător important pe piața de armament! Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a anunțat că, până la finalul acestui an, se va începe producția de serie a primelor drone românești cu utilizare militară și civilă. Această decizie marchează un pas semnificativ în dezvoltarea industriei de apărare naționale și are implicații majore pentru economia clujeană, având în vedere potențialul sectorului IT din regiune.

“În momentul de faţă, ceea ce o să avem sigur până la final de an, e faptul că o să avem dronele noastre, că o să avem RDX-ul şi TNT-ul, lucrăm la remodernizarea liniilor de producţie pe aceste două componente extrem de importante. O să avem, în aproximativ doi ani şi jumătate, propriile noastre pulberi, într-un joint venture cu o mare companie din afara României, şi, de asemenea, avem mecanismul FMS pentru muniţie calibrul 155”, a declarat ministrul.

Investițiile în industria de apărare vor fi masive. Bogdan Ivan a precizat că un miliard de lei vor fi alocați în acest an proiectelor de producție de tehnică militară, bani care vor ajunge la companiile naționale din domeniu.

Pentru a asigura succesul acestui proiect ambițios, se lucrează strâns cu Ministerul Apărării pentru a identifica nevoile Armatei Române și a vedea cum poate industria autohtonă să le acopere. Se analizează capacitățile de producție existente și se fac investiții țintite pentru a le extinde și moderniza.

România nu se limitează doar la producția internă, ci dorește să joace un rol activ și în mecanismul SAFE al Uniunii Europene, dedicat înarmării. Ministrul Ivan a evidențiat avantajele competitive ale României în domenii precum tehnologia avansată, securitatea cibernetică, AI și drone, domenii în care Clujul are un potențial semnificativ de contribuție.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Fabrica de șosete care îmbrăca România, pusă la pământ! Angajații în șomaj, istoria în ruine. Ce s-a întâmplat?

Cosmin Ardelean

Published

on

Fabrica de șosete care îmbrăca România, pusă la pământ! Angajații în șomaj, istoria în ruine. Ce s-a întâmplat?

O veste tristă lovește inima industriei românești: Ciserom Sebeș, fabrica de șosete cu o istorie de aproape 100 de ani, a închis porțile. Odată, gigant în producția de ciorapi, cu o capacitate de 10 milioane de perechi pe an, Ciserom lasă în urmă 98 de angajați și o bucată din istoria economică a țării.

Fabrica, înființată de un german în 1927, a trecut prin vremuri grele și glorioase. Pentru generații întregi de români, Ciserom era mai mult decât un loc de muncă. Era un simbol, o identitate. Așa cum își amintește cu nostalgie un fost angajat, Mihai Petrescu: “Când se ieșea din schimb era o mare de oameni, ca furnicile, care se îndrepta spre oraș”.

Dar vremurile s-au schimbat. Decizii greșite, concurența acerbă și costurile ridicate au încetinit motoarele gigantului. “Producem o pereche de șosete cu 17 lei și o vindem cu 5 lei. Nu se poate continua așa”, a mărturisit noul proprietar, o firmă din Sibiu care a preluat Ciserom în 2024.

Concluzia a fost tragică: închiderea. Cei 98 de angajați, mulți aproape de pensie, se confruntă acum cu incertitudinea șomajului. Ciorapii Ciserom, odată mândria industriei românești, se vând la prețuri derizorii pentru a lichida stocurile: 3-5 lei perechea.

Tragedia fabricii Ciserom este un simptom al problemelor cu care se confruntă industria românească: supraviețuirea într-o piață globalizată, în care costurile de producție sunt o provocare constantă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Tudor Chetreanu stârnește dezbateri pe rețelele sociale: Este legal să fii pe bicicletă în zona delimitată?

Stefania Heinz

Published

on

Tudor Chetreanu, provoacă gândirea critică și atrage atenția asupra regulilor de circulație, a publicat recent o fotografie pe rețelele sociale însoțită de întrebarea: „În suprafața delimitată, este legal să fii pe bicicletă? DA/NU🤓.

Imaginea, aparent simplă la prima vedere, prezintă o zonă urbană bine definită – posibil un trotuar, o pistă pentru pietoni sau o zonă de intersecție – dar cu indicatoare care pot pune pe gânduri chiar și pe cei mai experimentați bicicliști.

Comentariile nu au întârziat să apară, iar părerile sunt împărțite. Unii susțin că este legal, atâta timp cât nu există semne explicite de interzis sau nu se pune în pericol siguranța pietonilor. Alții invocă prevederi clare din Codul Rutier care interzic deplasarea cu bicicleta în anumite zone, cum ar fi trotuarele, dacă nu există pistă specială.

Ce spune legea?
Conform legislației rutiere în vigoare, bicicliștii nu au voie să circule pe trotuar decât dacă există o pistă special amenajată pentru ei. Totuși, situațiile pot fi interpretate diferit în funcție de marcaje, semne de circulație sau reglementări locale.

Tudor Chetreanu nu oferă un răspuns direct, ci provoacă publicul la reflecție – o abordare educativă ce atrage tot mai multă atenție.

Indiferent de răspunsul „corect”, inițiativa lui subliniază un lucru esențial: e nevoie de mai multă claritate în semnalizarea rutieră și de o educație constantă pentru toți participanții la trafic.

Tu ce crezi? E legal să fii pe bicicletă în acea zonă? Scrie-ți opinia în comentarii

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite