Connect with us

Prin Oras

Consiliul Județean se pregătește de călătorii: peste 15.000 de euro pentru pachete de transport all inclusive, în scop turistic

Alex Campian

Published

on

Consiliul Județean se pregătește de călătorii: peste 15.000 de euro pentru pachete de transport all inclusive, în scop turistic

Obrazul subțire cu cheluială se ține, spune o vorbă din popor. Administrația județeană pune la bătaie peste 15.000 de euro pentru achiziția serviciilor de transport pentru participarea la Târgurile Internaționale. Noul an începe direct cu distracție și vacanțe exotice: Madrid, Tel Aviv, Berlin, Paris sunt doar câteva dintre destinațiile pe care își propune să le bifeze administrația coordonată de Alin Tișe. Dacă tot prorblema ecologică de la Pata Rât a fost rezolvată magistral de către președintele CJ Cluj, printr-un artificiu sub formă de conferință la locul faptei, acum județul Cluj este pregătit să-și facă reclamă, din bani publici. Cum altfel?Alin Tișe a lansat un anunț privind achiziția directă a Serviciilor de cazare și transport la Târgurile Internaționale de Turism 2020. După ce-și va fi făcut reclamă pe banii clujenilor, administrația județeană îi va aduce pe turiștii naivi direct la Pata Rât: unde mai poți găsi, pe tot cuprinsul Uniunii Europene, o groapă mai mare de gunoi, un munte mai măreț de deșeuri, din care se scurge un levigat prețios, ca petrolul? Unde dacă nu în Cluj, turiștii pot vizita zonele toxice ale județului, cu nimic mai prejos decât Cernobîlul ucrainean?Dar înainte de a-și primi vizitatorii curioși de incompetența specifică Europei de Est, chiar ardelenească, e musai ca slujbașii județeni să facă reclamă acestui județ al contrastelor:aplicațiile inovative și soluțiile high tech se amestecă cu gunoaiele din oraș, sortate după ureche, care ajung incontestabil la Pata.Deci, pentru a pune la dispoziția turiștilor români și străini nisciava informații sub formă de reclamă, CJ Cluj pune la dispoziția acestora, prin intermediul târgurilor, cataloage de promovare și alte bazaconii, toate pentru creșeterea vizibilității județene. „Participarea la aceste târguri va avea ca rezultat dezvoltarea imaginii turistice a județului Cluj în rândul publicului general și a specialiștilor din domeniu. De asemenea, considerăm că se va realiza și amplificarea impactului din mediul online prin promovarea site-ului propriu și a aplicației turistice. În același timp considerăm benefică observarea trendurilor internaționale din turism și identificarea preferințelor potențialilor turiști”, se arată în caietul de sarcini. Ce nu faci pentru potențialii turiști? Dar până atunci, trei persoane din cadrul aparatului administrativ-turistic județean trebuie să beneficieze de condiții all inclusive de transport. Valoarea totală estimată este de 77.900 lei, preț fără TVA.Termen de prestație a serviciilor: 5 luni, până la îndeplinirea obligațiilor de către ambele părți. Deh, e bun și Aeroportul ăsta clujean la ceva, după atâtea contre între administrația județeană și conducerea aerogării.Cât să zbori la târgurile internaționale, pachet de servicii complet, din bani publici.Ce poate fi mai frumos pentru un început de an, decât o vacanță din asta, plătită de Moșu’…CITEȘTE ȘI: Stați jos, clujeni, avem o veste proastă! Clujul s-a situat pe locul OPT în TOPUL celor mai tari Târguri de Crăciun din Europa, chiar dacă și-a PLĂTIT nominalizarea. Rămâne, totuși, cel mai TARE târg din Cluj-Napoca sursa foto: wien.info

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

România intră în RĂZBOI! Primele drone ROMÂNEȘTI, gata de zbor! Clujul, la putere!

Cosmin Ardelean

Published

on

România intră în era dronelor! Producția militară începe ACUM! Clujul, implicat în planul național de înarmare!

România se pregătește să devină un jucător important pe piața de armament! Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a anunțat că, până la finalul acestui an, se va începe producția de serie a primelor drone românești cu utilizare militară și civilă. Această decizie marchează un pas semnificativ în dezvoltarea industriei de apărare naționale și are implicații majore pentru economia clujeană, având în vedere potențialul sectorului IT din regiune.

“În momentul de faţă, ceea ce o să avem sigur până la final de an, e faptul că o să avem dronele noastre, că o să avem RDX-ul şi TNT-ul, lucrăm la remodernizarea liniilor de producţie pe aceste două componente extrem de importante. O să avem, în aproximativ doi ani şi jumătate, propriile noastre pulberi, într-un joint venture cu o mare companie din afara României, şi, de asemenea, avem mecanismul FMS pentru muniţie calibrul 155”, a declarat ministrul.

Investițiile în industria de apărare vor fi masive. Bogdan Ivan a precizat că un miliard de lei vor fi alocați în acest an proiectelor de producție de tehnică militară, bani care vor ajunge la companiile naționale din domeniu.

Pentru a asigura succesul acestui proiect ambițios, se lucrează strâns cu Ministerul Apărării pentru a identifica nevoile Armatei Române și a vedea cum poate industria autohtonă să le acopere. Se analizează capacitățile de producție existente și se fac investiții țintite pentru a le extinde și moderniza.

România nu se limitează doar la producția internă, ci dorește să joace un rol activ și în mecanismul SAFE al Uniunii Europene, dedicat înarmării. Ministrul Ivan a evidențiat avantajele competitive ale României în domenii precum tehnologia avansată, securitatea cibernetică, AI și drone, domenii în care Clujul are un potențial semnificativ de contribuție.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Fabrica de șosete care îmbrăca România, pusă la pământ! Angajații în șomaj, istoria în ruine. Ce s-a întâmplat?

Cosmin Ardelean

Published

on

Fabrica de șosete care îmbrăca România, pusă la pământ! Angajații în șomaj, istoria în ruine. Ce s-a întâmplat?

O veste tristă lovește inima industriei românești: Ciserom Sebeș, fabrica de șosete cu o istorie de aproape 100 de ani, a închis porțile. Odată, gigant în producția de ciorapi, cu o capacitate de 10 milioane de perechi pe an, Ciserom lasă în urmă 98 de angajați și o bucată din istoria economică a țării.

Fabrica, înființată de un german în 1927, a trecut prin vremuri grele și glorioase. Pentru generații întregi de români, Ciserom era mai mult decât un loc de muncă. Era un simbol, o identitate. Așa cum își amintește cu nostalgie un fost angajat, Mihai Petrescu: “Când se ieșea din schimb era o mare de oameni, ca furnicile, care se îndrepta spre oraș”.

Dar vremurile s-au schimbat. Decizii greșite, concurența acerbă și costurile ridicate au încetinit motoarele gigantului. “Producem o pereche de șosete cu 17 lei și o vindem cu 5 lei. Nu se poate continua așa”, a mărturisit noul proprietar, o firmă din Sibiu care a preluat Ciserom în 2024.

Concluzia a fost tragică: închiderea. Cei 98 de angajați, mulți aproape de pensie, se confruntă acum cu incertitudinea șomajului. Ciorapii Ciserom, odată mândria industriei românești, se vând la prețuri derizorii pentru a lichida stocurile: 3-5 lei perechea.

Tragedia fabricii Ciserom este un simptom al problemelor cu care se confruntă industria românească: supraviețuirea într-o piață globalizată, în care costurile de producție sunt o provocare constantă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Tudor Chetreanu stârnește dezbateri pe rețelele sociale: Este legal să fii pe bicicletă în zona delimitată?

Stefania Heinz

Published

on

Tudor Chetreanu, provoacă gândirea critică și atrage atenția asupra regulilor de circulație, a publicat recent o fotografie pe rețelele sociale însoțită de întrebarea: „În suprafața delimitată, este legal să fii pe bicicletă? DA/NU🤓.

Imaginea, aparent simplă la prima vedere, prezintă o zonă urbană bine definită – posibil un trotuar, o pistă pentru pietoni sau o zonă de intersecție – dar cu indicatoare care pot pune pe gânduri chiar și pe cei mai experimentați bicicliști.

Comentariile nu au întârziat să apară, iar părerile sunt împărțite. Unii susțin că este legal, atâta timp cât nu există semne explicite de interzis sau nu se pune în pericol siguranța pietonilor. Alții invocă prevederi clare din Codul Rutier care interzic deplasarea cu bicicleta în anumite zone, cum ar fi trotuarele, dacă nu există pistă specială.

Ce spune legea?
Conform legislației rutiere în vigoare, bicicliștii nu au voie să circule pe trotuar decât dacă există o pistă special amenajată pentru ei. Totuși, situațiile pot fi interpretate diferit în funcție de marcaje, semne de circulație sau reglementări locale.

Tudor Chetreanu nu oferă un răspuns direct, ci provoacă publicul la reflecție – o abordare educativă ce atrage tot mai multă atenție.

Indiferent de răspunsul „corect”, inițiativa lui subliniază un lucru esențial: e nevoie de mai multă claritate în semnalizarea rutieră și de o educație constantă pentru toți participanții la trafic.

Tu ce crezi? E legal să fii pe bicicletă în acea zonă? Scrie-ți opinia în comentarii

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite