Connect with us

Eveniment

Se lansează Euronews România. Noul canal de ştiri va avea echipă de jurnalişti în toată ţara

Stefania Heinz

Published

on

Se lansează Euronews România. Noul canal de ştiri va avea echipă de jurnalişti în toată ţara

Euronews, cel mai important canal de ştiri din Europa, a semnat un parteneriat cu Universitatea Politehnica din Bucureşti (UPB) pentru a lansa Euronews Romania, un canal de ştiri nou, independent destinat publicului vorbitor de limba română.
Euronews România este filiala mărcii Euronews, care va livra ştiri locale, regionale, naţionale şi internaţionale prin TV şi platforme digitale.

Euronews România este primul proiect de acest tip lansat în Uniunea Europeană şi va fi construit pe baza unei televiziuni deja existente: UPB Sigma TV.

Ediţia în limba engleză a Euronews este deja disponibilă pentru milioane de români, însă noul proiect îşi propune să aducă publicului local un mix relevant de ştiri europene difuzate în limba română.

Noul canal de ştiri va avea propria echipă de jurnalişti şi corespondenţi din toată România, dar şi de la Bruxelles, care vor lucra conform valorilor Euronews precum independenţa, imparţialitatea şi linia editorială “All Views” (Toate Perspectivele) a canalului. Până la lansare, echipa va ajunge la peste 100 de angajaţi la nivel local.

Redactorul-şef al canalului românesc va fi recrutat de Euronews şi va fi angajat al staţiei-mamă.

Euronews va înfiinţa şi prezida un comitet editorial. Acesta va defini, în special, orientările editoriale strategice, linia editorială şi echilibrul general al programelor, în conformitate cu valorile fundamentale ale mass media (precum independenţa editorială, libertatea de exprimare, imparţialitatea, etc.).

UPB se va baza pe competenţa, experienţa, precum şi pe abordarea multiculturală şi pluralistă a Euronews pentru a lansa această nouă televiziune. Euronews va distribui conţinut către Euronews România, care va fi difuzat pe platformele mass media româneşti alături de conţinutul original produs de canalul local. Euronews România va utiliza preponderent conţinutul editorial al Euronews care se referă la Europa, în timp ce Euronews va prelua conţinutul realizat local în articolele referitoare la România.

„Suntem foarte mândri de acordul la care am ajuns cu UPB. Am găsit un partener de încredere pentru un proiect ambiţios. România are o piaţă media foarte competitivă, cu mai multe canale de ştiri deja existente. Totuşi credem că Euronews România va livra o ofertă care lipseşte astăzi în peisajul media naţional. Complet imparţial, înrădăcinat în ADN-ul nostru European, Euronews a oferit întotdeauna o perspectivă distinctă asupra ştirilor. Ca întotdeauna, Euronews România va oferi, cu obiectivitate, echilibru şi acurateţe, o perspectivă puternic europeană asupra ştirilor”, a declarat Michael Peters, CEO al Euronews, potrivit Agerpres.

Mihnea Costoiu, Rectorul UPB, a declarat: “Suntem una dintre cele mai mari şi mai prestigioase universităţi din această parte a lumii, iar obiectivul nostru strategic este să răspundem provocărilor pe care societatea le aşază în faţa noastră.

Misiunea noastră nu se opreşte la a transmite cunoştinţe, la a forma competenţe şi abilităţi sau a realiza proiecte de cercetare. Avem de asemenea responsabilitatea de a forma cetăţeni angajaţi în societate, cu spirit critic, de a promova libertatea informaţiei, valorile democratice şi europene. Mai mult, crearea unei comunităţi în jurul universităţii, bazată pe valori cum ar fi incluziunea, cooperarea, comunicarea şi solidaritatea, este esenţială.

Astfel, prin acest demers, obiectivul nostru este să aducem o voce puternică, dinamică şi obiectivă pe piaţa media din România. Ce loc mai bun să găzduiască libertatea de gândire şi de exprimare decât o universitate cu două secole de tradiţie? Credem că, oferind jurnalism de calitate şi informaţii echidistante unui public care are nevoie de ele mai mult ca niciodată, Euronews România este nu numai o realizare media, dar şi o iniţiativă educaţională. Prin Euronews România, ne alăturăm unei familii europene recunoscută pentru jurnalism de calitate. Mulţumim partenerilor noştri pentru încredere şi le urăm bun venit în comunitatea UPB!”

Într-o mişcare strategică prin care urmăreşte să devină prima “media globală” din lume, Euronews a semnat în ultimii doi ani acorduri de afiliere cu grupuri media şi de telecomunicaţii care doresc să construiască un canal de ştiri independent de încredere în ţara lor.

Euronews este un canal de ştiri internaţional de top şi una dintre cele mai cunoscute şi mai de încredere mărci de ştiri care operează în întreaga Europă. La nivel mondial, Euronews este difuzat în 160 ţări şi distribuit în aproape 400 de milioane de case – inclusiv în 67% din locuinţele din Uniunea Europeană şi Marea Britanie. În fiecare lună, Euronews ajunge la aproximativ 150 milioane de oameni, atât pe canale TV, cât şi platforme digitale, conform Global Web Index (Q1, 2020).

De la lansarea sa în 1993 în Lyon (Franţa), Euronews a oferit ştiri imparţiale prin care a câştigat încrederea publicului din întreaga lume. Disponibil în aproape 400 milioane de locuinţe din 160 ţări, inclusiv 67% din casele din Uniunea Europeană şi Marea Britanie, canalul ajunge la aproape 150 milioane de persoane lunar.

În 2017, Euronews şi-a extins oferta prin lansarea canalului în 12 limbi, cu o abordare “glocală” a ştirilor: Euronews continuă să crească la nivel mondial şi oferă conţinut potrivit aşteptărilor publicului local. Pe lângă acoperirea permanentă a programului de ştiri, Euronews a pus accent şi pe emisiuni centrate pe ştiinţă, climă, afaceri, informaţii de actualitate şi cultură, atât la TV, cât şi pe platformele sale digitale. Ediţia în limba engleză prezintă 17 ore de emisiuni de ştiri în fiecare zi a săptămânii.

Cu o echipă de 500 de jurnalişti având peste 30 de naţionalităţi diferite, cele 12 ediţii ale Euronews prezintă ştirile europene şi mondiale 24/7 în arabă, engleză, franceză, germană, greacă, maghiară, italiană, persană, portugheză, rusă, spaniolă şi turcă. Cu sediul principal la Lyon, Euronews are birouri în Bruxelles, Atena şi Budapesta, corespondenţi în toată Europa, precum şi birouri comerciale în Londra, Paris, Berlin, Emiratele Arabe Unite şi Singapore.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

Alex Campian

Published

on

Vedere panoramică cu Mănăstirea Nicula și pelerinii veniți la hram

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului” pulsează de credință. În fiecare an, pe 15 august, curțile ei se umplu de oameni care vin ca să atingă o bucată din pace — pelerini cu lumânări, copii în brațe, bătrâni cu pași mărunți, tineri cu glasuri tremurate. Anul acesta, ca dintotdeauna, icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului rămâne inima acestei adunări: o prezență care adună rugăciuni, lacrimi și povești personale de mulțumire.

Povestea Niculei se împletește cu legenda icoanei care — spun cronicile vechi și memoria colectivă — a plâns în secolul al XVII-lea, un semn care a aprins atenția țăranilor și a clerului. De atunci, locul a devenit sanctuar: bisericuța modestă s-a transformat în mănăstire, iar drumul spre deal s-a umplut de poteci ale credinței. Mulți pelerini vorbesc despre vindecări neașteptate, despre chemări care le-au schimbat viața; alții trec pur și simplu pentru a mulțumi sau pentru a primi o clipă de liniște.

Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului din Mănăstirea Nicula, pictată în 1681

Ajunul hramului e o noapte de priveghere: cântecele liturgice se revarsă, tămâia se amestecă cu aerul rece al serii, iar lumânările creează mici constelații pe pavajul curții. Dimineața, procesiunile de pe 14 și 15 august se contopesc într-un flux neîntrerupt de credincioși care își așteaptă rândul la închinare. Mulți au venit pe jos din Gherla sau din satele din jur, tradiție păstrată din generație în generație — alegere făcută nu doar din credință, ci ca jertfă simbolică, ca dialog între trup obosit și sufletul care cere ajutor.

Credincioși participând la Slujba Prohodului Maicii Domnului la Mănăstirea Nicula

În 15 august 2025, pelerinajul a fost din nou un semn că tradiția trăiește: slujbe solemne oficiate la altarul de vară, predici încărcate de mângâiere și sute de mărturii adunate la coadă. Organizatorii au comunicat programul și indicațiile pentru pelerini public, așa cum fac de obicei pe pagina oficială de Facebook a Mănăstirii și pe site-ul instituției — detalii și anunțuri pe https://www.facebook.com/ManastireaNiculaOficial și pe http://www.manastireanicula.ro.

Legendele din jurul icoanei au crescut cu fiecare secol: se pomenește de părinți care au găsit vindecare, de oameni care au lăsat la tocul ușii câte o povară și au plecat mai ușori. Aceste relatări, unele însemnate în arhive, altele păstrate oral, dau culoare pelerinajului: nu e doar un eveniment liturgic, ci o colecție vie de destine care vibrează sub același acoperiș spiritual.

Atmosfera, mai presus de cifre, e una a comuniunii. Vezi freamătul pregătirilor — tarabe cu iconițe, rugăciuni șoptite, mame care leagă părul copilului cu o panglică de coroană, bătrâni care își găsesc loc pe o bancă și stau în tăcere, mulțumind. Pentru mulți, clipa închinării la icoană e mai mult decât ritual: e o reamintire că nu sunt singuri. Lacrima se naște firesc, uneori de bucurie, alteori de ușurare.

Mănăstirea Nicula rămâne, astfel, un far al spiritualității românești — un loc în care istoria, legenda și trăirea contemporană se întâlnesc. Indiferent dacă vii pentru prima oară sau revii după multe hramuri, pleci cu o poveste personală, cu o lumânare stinsă în inimă și cu speranța că drumul spre același deal va mai fi parcurs cândva.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

Alex Campian

Published

on

ULIUS 25 de ani de retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului românesc și a transformat marile orașe prin proiecte de referință. Cu o viziune integrată, ce îmbină shoppingul, businessul, natura și lifestyle-ul, compania a devenit un reper nu doar pe piața locală, ci și în Europa de Est.

De la primul mall regional, la proiecte mixed-use de talie europeană

Povestea a început în anul 2000, la Iași, cu primul mall din afara Capitalei – o premieră care a deschis drumul retailului modern în România. Următorii 25 de ani au adus investiții de peste 1,2 miliarde de euro, dezvoltarea rețelei Iulius Mall și lansarea unor proiecte de pionierat în regenerarea urbană: Palas Iași și Iulius Town Timișoara.

Astăzi, portofoliul include:

  • 8 proiecte regionale în Iași, Suceava, Cluj-Napoca și Timișoara

  • peste 320.000 mp de spații de retail

  • 1.000+ branduri internaționale și antreprenori locali

  • peste 73 de milioane de vizite anual

„Proiectele noastre sunt destinația strategică a marilor branduri internaționale. Am dorit să creăm spații vibrante, parte din viața comunității”, afirmă Oana Diaconescu, Head of Retail Leasing IULIUS.

Retail, business și natură – o formulă de succes

Centrele comerciale IULIUS sunt locuri unde cumpărăturile se îmbină cu experiențe de relaxare și socializare: cinematografe, zone HoReCa, centre de entertainment și grădini urbane spectaculoase.
Palas Iași și Iulius Town Timișoara sunt exemple de proiecte mixed-use unde retailul și spațiile office se completează reciproc, generând trafic constant și atractivitate pentru investitori.

Investiții în viitor

  • Iași – Reamenajarea Palasului: 80 milioane € investiți în modernizare, sub semnătura Foster + Partners, cu extinderea zonei verzi și integrarea armonioasă în centrul orașului.

  • Cluj-Napoca – RIVUS: 500 milioane € pentru cel mai mare proiect de reconversie urbană din țară, pe platforma Carbochim, cu 142.000 mp retail și peste 400 de magazine.

  • Constanța – Proiect de regenerare urbană: 800 milioane €, pe 38 ha, cu funcțiuni de retail, office, cultură și divertisment, după un proces unic de bioremediere a terenului.

  • Tomești, Iași – Family Market: 28 milioane €, cu 16.000 mp închiriabili, pentru comerț de proximitate.

O amprentă verde în marile orașe

IULIUS a integrat în proiectele sale 18 hectare de grădini urbane cu peste 80.000 de arbori și arbuști, aducând natura în inima orașelor. În plus, compania este un susținător activ al culturii și artei, găzduind 1.000+ evenimente anual.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Alex Campian

Published

on

Hoți prinși pe Aeroportul Cluj-Napoca înainte de a fugi spre Barcelona

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În timp ce mii de oameni dansează, patru cetățeni străini își fac loc prin mulțime cu un alt “program artistic”: furturi de bijuterii.

📅 7–10 august – Polițiștii primesc 16 sesizări despre lănțișoare prețioase smulse de la gâtul oamenilor. Biroul de Investigații Criminale intră în alertă. Începe o vânătoare pe timp de festival.


Primul pas greșit al hoților

10 august, seara – Un bărbat de 45 de ani, suspect în mai multe cazuri, este depistat și reținut. Pistele duc rapid la restul grupului.

11 august, dimineața – Aeroportul Cluj-Napoca. Trei persoane – o femeie de 30 de ani și doi bărbați de 46 și 37 de ani – sunt surprinse chiar înainte de a se îmbarca spre Barcelona. Planul de evadare se încheie pe pista de control a Poliției de Frontieră.


Ce au găsit în bagaje

În valize, anchetatorii descoperă:

  • 18 lănțișoare din metale prețioase

  • parfumuri

  • cartușe de țigarete

  • pachete de cafea și alte bunuri

Bunuri furate recuperate de polițiștii din Cluj-Napoca


O operațiune la secundă

Acțiunea a fost coordonată de polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale, cu sprijinul Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj-Napoca, Sectorului Poliției de Frontieră Aeroport Cluj-Napoca, Secției 7 Poliție și Serviciului pentru Acțiuni Speciale.

Toți cei patru suspecți au fost reținuți pentru 24 de ore, iar cercetările continuă pentru a reconstitui întreaga lor activitate infracțională.

📹 Momentul intervenției poate fi urmărit aici: Video

Info&Video: Facebook Inspectoratul de Politie Judetean Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom