Euronews, cel mai important canal de ştiri din Europa, a semnat un parteneriat cu Universitatea Politehnica din Bucureşti (UPB) pentru a lansa Euronews Romania, un canal de ştiri nou, independent destinat publicului vorbitor de limba română.
Euronews România este filiala mărcii Euronews, care va livra ştiri locale, regionale, naţionale şi internaţionale prin TV şi platforme digitale.
Euronews România este primul proiect de acest tip lansat în Uniunea Europeană şi va fi construit pe baza unei televiziuni deja existente: UPB Sigma TV.
Ediţia în limba engleză a Euronews este deja disponibilă pentru milioane de români, însă noul proiect îşi propune să aducă publicului local un mix relevant de ştiri europene difuzate în limba română.
Noul canal de ştiri va avea propria echipă de jurnalişti şi corespondenţi din toată România, dar şi de la Bruxelles, care vor lucra conform valorilor Euronews precum independenţa, imparţialitatea şi linia editorială “All Views” (Toate Perspectivele) a canalului. Până la lansare, echipa va ajunge la peste 100 de angajaţi la nivel local.
Redactorul-şef al canalului românesc va fi recrutat de Euronews şi va fi angajat al staţiei-mamă.
Euronews va înfiinţa şi prezida un comitet editorial. Acesta va defini, în special, orientările editoriale strategice, linia editorială şi echilibrul general al programelor, în conformitate cu valorile fundamentale ale mass media (precum independenţa editorială, libertatea de exprimare, imparţialitatea, etc.).
UPB se va baza pe competenţa, experienţa, precum şi pe abordarea multiculturală şi pluralistă a Euronews pentru a lansa această nouă televiziune. Euronews va distribui conţinut către Euronews România, care va fi difuzat pe platformele mass media româneşti alături de conţinutul original produs de canalul local. Euronews România va utiliza preponderent conţinutul editorial al Euronews care se referă la Europa, în timp ce Euronews va prelua conţinutul realizat local în articolele referitoare la România.
„Suntem foarte mândri de acordul la care am ajuns cu UPB. Am găsit un partener de încredere pentru un proiect ambiţios. România are o piaţă media foarte competitivă, cu mai multe canale de ştiri deja existente. Totuşi credem că Euronews România va livra o ofertă care lipseşte astăzi în peisajul media naţional. Complet imparţial, înrădăcinat în ADN-ul nostru European, Euronews a oferit întotdeauna o perspectivă distinctă asupra ştirilor. Ca întotdeauna, Euronews România va oferi, cu obiectivitate, echilibru şi acurateţe, o perspectivă puternic europeană asupra ştirilor”, a declarat Michael Peters, CEO al Euronews, potrivit Agerpres.
Mihnea Costoiu, Rectorul UPB, a declarat: “Suntem una dintre cele mai mari şi mai prestigioase universităţi din această parte a lumii, iar obiectivul nostru strategic este să răspundem provocărilor pe care societatea le aşază în faţa noastră.
Misiunea noastră nu se opreşte la a transmite cunoştinţe, la a forma competenţe şi abilităţi sau a realiza proiecte de cercetare. Avem de asemenea responsabilitatea de a forma cetăţeni angajaţi în societate, cu spirit critic, de a promova libertatea informaţiei, valorile democratice şi europene. Mai mult, crearea unei comunităţi în jurul universităţii, bazată pe valori cum ar fi incluziunea, cooperarea, comunicarea şi solidaritatea, este esenţială.
Astfel, prin acest demers, obiectivul nostru este să aducem o voce puternică, dinamică şi obiectivă pe piaţa media din România. Ce loc mai bun să găzduiască libertatea de gândire şi de exprimare decât o universitate cu două secole de tradiţie? Credem că, oferind jurnalism de calitate şi informaţii echidistante unui public care are nevoie de ele mai mult ca niciodată, Euronews România este nu numai o realizare media, dar şi o iniţiativă educaţională. Prin Euronews România, ne alăturăm unei familii europene recunoscută pentru jurnalism de calitate. Mulţumim partenerilor noştri pentru încredere şi le urăm bun venit în comunitatea UPB!”
Într-o mişcare strategică prin care urmăreşte să devină prima “media globală” din lume, Euronews a semnat în ultimii doi ani acorduri de afiliere cu grupuri media şi de telecomunicaţii care doresc să construiască un canal de ştiri independent de încredere în ţara lor.
Euronews este un canal de ştiri internaţional de top şi una dintre cele mai cunoscute şi mai de încredere mărci de ştiri care operează în întreaga Europă. La nivel mondial, Euronews este difuzat în 160 ţări şi distribuit în aproape 400 de milioane de case – inclusiv în 67% din locuinţele din Uniunea Europeană şi Marea Britanie. În fiecare lună, Euronews ajunge la aproximativ 150 milioane de oameni, atât pe canale TV, cât şi platforme digitale, conform Global Web Index (Q1, 2020).
De la lansarea sa în 1993 în Lyon (Franţa), Euronews a oferit ştiri imparţiale prin care a câştigat încrederea publicului din întreaga lume. Disponibil în aproape 400 milioane de locuinţe din 160 ţări, inclusiv 67% din casele din Uniunea Europeană şi Marea Britanie, canalul ajunge la aproape 150 milioane de persoane lunar.
În 2017, Euronews şi-a extins oferta prin lansarea canalului în 12 limbi, cu o abordare “glocală” a ştirilor: Euronews continuă să crească la nivel mondial şi oferă conţinut potrivit aşteptărilor publicului local. Pe lângă acoperirea permanentă a programului de ştiri, Euronews a pus accent şi pe emisiuni centrate pe ştiinţă, climă, afaceri, informaţii de actualitate şi cultură, atât la TV, cât şi pe platformele sale digitale. Ediţia în limba engleză prezintă 17 ore de emisiuni de ştiri în fiecare zi a săptămânii.
Cu o echipă de 500 de jurnalişti având peste 30 de naţionalităţi diferite, cele 12 ediţii ale Euronews prezintă ştirile europene şi mondiale 24/7 în arabă, engleză, franceză, germană, greacă, maghiară, italiană, persană, portugheză, rusă, spaniolă şi turcă. Cu sediul principal la Lyon, Euronews are birouri în Bruxelles, Atena şi Budapesta, corespondenţi în toată Europa, precum şi birouri comerciale în Londra, Paris, Berlin, Emiratele Arabe Unite şi Singapore.
Source link