Connect with us

Economie

Autostrada Sebeş – Turda se construieşte în ritm de melc

Maria Costea

Published

on

Autostrada Sebeş - Turda se construieşte în ritm de melc


Imaginile din dronă arată că, pe cele două sectoare din A10 aflate încă în lucru, progresul este foarte mic.
Jurnaliştii de la “Unirea” au realizat 2 filmări aeriene de final de sezon pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, care, deși se află într-o fază avansată de construcție, nu se pot lăuda cu progrese semnificative, lucrările evoluând foarte foarte lent.

Asociația Pro Infrastructură, împreună cu membrii comunității, monitorizează prin filmări aeriene și reportaje de la sol, marile șantiere de infrastructură din România, în special construcția de autostrăzi. Scopul acestor acțiuni este de a demonstra modul în care se derulează contractele pentru obiectivele majore de investiții și de a aduce transparența în relația dintre autorități, constructori și societatea civilă.

Așadar, pe lotul 1, aflat la un procent fizic de 82%, constructorii de la Pizzarotti lucrează la producerea grinzilor pentru nodul rutier Sebeș, la armarea și betonarea elevațiilor din cadrul acestui nod, dar și la rigole, stâlpi de iluminat, asfaltare sau înierbare de taluze pe corpul autostrăzii.

În nodul rutier Alba Iulia Nord de la granița cu lotul 2 au început într-un final să ridice stâlpii de înaltă tensiune care au blocat continuarea lucrărilor la pasajul peste calea ferată. Volumul de muncă rămas în special la cele 2 noduri rutiere din capetele tronsonului (Sebeș și Alba Iulia Nord), coroborat cu mobilizarea deficitară a italienilor, îi face pe specialişti rezervați cu privire la finalizarea acestui sector de 17 kilometri de autostradă în anul 2020.

Tronsonul 2 construit de grecii de la Aktor, aflat la 62%, evoluează într-un ritm chiar mai lent, după ce principalii subcontractori (Marcu Company pe terasamente și Retter la structuri) sunt demobilizați datorită plăților extrem de lente făcute de Aktor. Mobilizarea este mediocră, concentrându-se în câteva puncte răzlețe a celor 24 de kilometri ai lotului, la câteva structuri care supratraversează autostrada sau la umpluturi. Cei câțiva kilometri de balast stabilizat au fost acoperiți cu balast ca măsură de protecție peste iarnă, însă există mari șanse ca balastul stabilizat să fie deja compromis după ce a stat neprotejat cu asfalt chiar și 2 sezoane de iarnă. În condițiile actuale șansele de finalizare în 2020 sunt practic nule.

La sensul giratoriu provizoriu de la Lancrăm se pare că a fost finalizată supratraversarea pe care DN 7 o va avea la autostradă pe podul metalic, dar probabil se așteaptă avizele de la Poliție pentru a se putea muta circulația.

Cea mai mare problemă a lotului rămâne viitorul nod rutier Alba Iulia Nord. Exceptând faptul că s-au ridicat 2 grinzi de tablier metalic, lucrările înaintează extrem de greu, stâlpii de înaltă tensiune nefiind relocați nici acum.

Asociația Pro Infrastructră solicită ministrului Transporturilor Lucian Bode și a unei potențiale viitoare conduceri profesioniste a CNAIR să facă pe cele 2 contracte un audit foarte serios cu toți actorii implicați (echipele responsabile de proiect din CNAIR, inginer consultant și constructor) și să își asume deciziile cele mai avantajoase pentru finalizarea cât mai rapidă a acestor șantiere de autostradă atât de întârziate.

 

Source link

Facebook Comments Box

Economie

Un nou concept de relaxare la 15 minute de Cluj: country club-ul corporate cu glamping, wakeboarding și gastronomie locală

Alex Campian

Published

on

La doar 15 minute de Cluj-Napoca, pe domeniul fostei herghelii din Jucu, se deschide oficial la sfârșitul lunii mai Wild Hills, primul country club corporate retreat din zonă. Proiectul a atras o investiție de 8 milioane de euro și ocupă o suprafață de 100 de hectare, potrivit unui comunicat al dezvoltatorului Felinvest.

Conceput ca un spațiu dedicat întâlnirilor de business și relaxării în natură, Wild Hills integrează elemente de patrimoniu restaurate, funcționează exclusiv pe energie regenerabilă și promovează sustenabilitatea. Restaurantul din incintă, Heritage, urmează conceptul farm-to-plate, aprovizionându-se de la producători locali.

„Ne-am dorit un proiect care să demonstreze că dezvoltarea sustenabilă și conservarea identității locale pot merge mână în mână, chiar și în zona corporate”, a declarat Vlad Buzoianu, CEO Felinvest.

Modelat după retreaturi internaționale precum Trailblazer Ranch, Wild Hills este certificat ca pășune ecologică. Aproximativ 60% din echipă provine din comunitățile învecinate, iar peste 30 de furnizori sunt locali.

Spațiul construit depășește 3.000 mp și permite organizarea de evenimente de la 20 până la peste 1.500 de persoane. În plus, zona The Wild Side, aflată în curs de amenajare, va găzdui primul parc de wakeboarding din Cluj-Napoca, facilități ecvestre și glamping de lux, cu o capacitate de până la 100 de persoane.

Pentru primul an, Wild Hills estimează peste 5.000 de vizitatori.

Sursa: Economica.net

Facebook Comments Box
Continue Reading

Economie

UE avertizează Shein: riscă amenzi uriașe dacă nu respectă drepturile consumatorilor

Alex Campian

Published

on

Uniunea Europeană a transmis un avertisment retailerului de modă Shein, acuzând compania de încălcarea legislației privind protecția consumatorilor. Dacă neregulile nu sunt corectate, Shein riscă sancțiuni financiare severe, informează CNBC, citat de News.ro.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC), formată din autorități naționale din statele membre, a notificat compania în legătură cu mai multe practici comerciale considerate abuzive.

„Dacă Shein nu remediază problemele, autoritățile pot impune sancțiuni, inclusiv amenzi calculate în funcție de cifra de afaceri anuală din țările vizate”, avertizează Comisia Europeană.

UE intensifică astfel supravegherea asupra platformelor mari de e-commerce, pe fondul criticilor repetate privind lipsa de transparență, calitatea slabă a produselor și practicile de vânzare agresive adoptate de Shein.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj lansează zborurile directe Cluj – Istanbul, operate de Pegasus Airlines

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca, 20 mai 2025: Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj anunță cu bucurie inaugurarea noii rute directe către Istanbul – Aeroportul Sabiha Gökçen (SAW), operată de compania aeriană Pegasus Airlines. Această lansare reprezintă un pas semnificativ în extinderea rețelei de rute a aeroportului.

Noua conexiune aeriană între Cluj-Napoca și Istanbul întărește legăturile cu unul dintre cele mai importante hub-uri intercontinentale, facilitând accesul către o gamă largă de destinații internaționale.

Pegasus Airlines, una dintre cele mai importante companii aeriene private din Turcia, operează o flotă modernă ce include aeronave Airbus A320, A321 și Boeing 737, oferind zboruri sigure și accesibile spre numeroase destinații globale.

Zborurile pe această rută vor fi operate de trei ori pe săptămână – în zilele de marți, joi și sâmbătă – oferind pasagerilor din Cluj multiple opțiuni de călătorie atât spre metropola turcească, cât și spre peste 146 de destinații din rețeaua internațională Pegasus Airlines, care acoperă 54 de țări din Europa, Asia, Africa și Orientul Mijlociu.

Mai multe detalii: https://shorturl.at/TFqtz

Mulțumim partenerilor noștri de la Lagardère Travel Retail România pentru sprijinul acordat în organizarea acestui eveniment!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite