Connect with us

Economie

Autostrada Sebeş – Turda se construieşte în ritm de melc

Published

on

Autostrada Sebeş - Turda se construieşte în ritm de melc


Imaginile din dronă arată că, pe cele două sectoare din A10 aflate încă în lucru, progresul este foarte mic.
Jurnaliştii de la “Unirea” au realizat 2 filmări aeriene de final de sezon pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, care, deși se află într-o fază avansată de construcție, nu se pot lăuda cu progrese semnificative, lucrările evoluând foarte foarte lent.

Asociația Pro Infrastructură, împreună cu membrii comunității, monitorizează prin filmări aeriene și reportaje de la sol, marile șantiere de infrastructură din România, în special construcția de autostrăzi. Scopul acestor acțiuni este de a demonstra modul în care se derulează contractele pentru obiectivele majore de investiții și de a aduce transparența în relația dintre autorități, constructori și societatea civilă.

Așadar, pe lotul 1, aflat la un procent fizic de 82%, constructorii de la Pizzarotti lucrează la producerea grinzilor pentru nodul rutier Sebeș, la armarea și betonarea elevațiilor din cadrul acestui nod, dar și la rigole, stâlpi de iluminat, asfaltare sau înierbare de taluze pe corpul autostrăzii.

În nodul rutier Alba Iulia Nord de la granița cu lotul 2 au început într-un final să ridice stâlpii de înaltă tensiune care au blocat continuarea lucrărilor la pasajul peste calea ferată. Volumul de muncă rămas în special la cele 2 noduri rutiere din capetele tronsonului (Sebeș și Alba Iulia Nord), coroborat cu mobilizarea deficitară a italienilor, îi face pe specialişti rezervați cu privire la finalizarea acestui sector de 17 kilometri de autostradă în anul 2020.

Tronsonul 2 construit de grecii de la Aktor, aflat la 62%, evoluează într-un ritm chiar mai lent, după ce principalii subcontractori (Marcu Company pe terasamente și Retter la structuri) sunt demobilizați datorită plăților extrem de lente făcute de Aktor. Mobilizarea este mediocră, concentrându-se în câteva puncte răzlețe a celor 24 de kilometri ai lotului, la câteva structuri care supratraversează autostrada sau la umpluturi. Cei câțiva kilometri de balast stabilizat au fost acoperiți cu balast ca măsură de protecție peste iarnă, însă există mari șanse ca balastul stabilizat să fie deja compromis după ce a stat neprotejat cu asfalt chiar și 2 sezoane de iarnă. În condițiile actuale șansele de finalizare în 2020 sunt practic nule.

La sensul giratoriu provizoriu de la Lancrăm se pare că a fost finalizată supratraversarea pe care DN 7 o va avea la autostradă pe podul metalic, dar probabil se așteaptă avizele de la Poliție pentru a se putea muta circulația.

Cea mai mare problemă a lotului rămâne viitorul nod rutier Alba Iulia Nord. Exceptând faptul că s-au ridicat 2 grinzi de tablier metalic, lucrările înaintează extrem de greu, stâlpii de înaltă tensiune nefiind relocați nici acum.

Asociația Pro Infrastructră solicită ministrului Transporturilor Lucian Bode și a unei potențiale viitoare conduceri profesioniste a CNAIR să facă pe cele 2 contracte un audit foarte serios cu toți actorii implicați (echipele responsabile de proiect din CNAIR, inginer consultant și constructor) și să își asume deciziile cele mai avantajoase pentru finalizarea cât mai rapidă a acestor șantiere de autostradă atât de întârziate.

 

Source link

Facebook Comments Box

Economie

Fabrica SC Clujana SA a scăpat de insolvență

Published

on

Renumita fabrică de încălțăminte Clujana a ieșit din insolvență.

Clujana SA, societate în cadrul căreia Consiliul Județean (CJ) Cluj deține calitatea de acționar majoritar, a primit din partea Tribunalului Specializat Cluj decizia favorabilă privind închiderea procedurii generale a insolvenței și reinserția societății în activitatea economică.

„Decizia instanței survine unui efort concertat depus atât de către Consiliul Județean Cluj, în calitate de acționar și creditor, cât și de către societatea Clujana care, pe parcursul ultimelor luni, au reușit să ducă la îndeplinire măsurile stabilite în baza planului de reorganizare realizat de administratorul judiciar și aprobat de adunarea generală a creditorilor”, se arată într-un comunicat remis de forul județean.

De-a lungul anilor, societatea a acumulat datorii de peste 13 milioane de lei și a intrat în insolvenţă. Cu toate acestea, Clujana a reușit să deschidă două magazine proprii în Cluj-Napoca, comercializând produsele sale și în alte municipii reședință de județ, precum Oradea, Bistrița sau Sibiu. Tot în aceeași perioadă, Clujana SA a lansat și magazinul online propriu.

CLUJANA SE PREGĂTEȘTE DE O „REVIGORARE” PE PIAȚĂ

„Odată cu ieșirea din insolvență, una dintre cele mai renumite și de tradiție fabrici de încălțăminte românești este pregătită să concureze din nou, de la egal la egal, cu celelalte companii de profil de pe piață, nemaifiind supusă rigorilor legii insolvenței. La această salvare a brandului clujean o contribuție semnificativă a avut-o inclusiv sprijinul acordat de acționarul majoritar, Consiliul Județean Cluj”, se mândrește președintele CJ Cluj, Alin Tișe.

După ieșirea din insolvență, conducerea companiei va fi preluată de către Consiliul de Administrație al Clujana SA, care va numi o conducere executivă. Astfel, deciziile strategice ale fabricii nu vor mai trebui să treacă prin filtrul administratorului judiciar, al creditorilor și al judecătorului-sindic, fapt ce „creează premisele implementării unei strategii care să ducă la consolidarea companiei și la creșterea în piață a brandului Clujana”, susțin reprezentanții CJ Cluj.

Vă reamintim că, în perioada 2 aprilie – 15 mai 2019, Curtea de Conturi a realizat un audit la SC Clujana SA, descoperind prejudicii de 151.000 lei și abateri financiar contabile de 100.000 lei. Potrivit raportului Curții de Conturi, conducerea Clujana a luat măsuri privind avansurile salariale, s-au calculat penalitățile de întârziere și s-a procedat la încasarea acestora.

CITEȘTE ȘI: Ce bine e să lucrezi la stat! Salarii și benzină decontate „cu japca” la falimentara Clujana, medici plătiți regește, dar ilegal!

Source Link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Economie

Ludovic Orban: NU avem bani pentru dublarea alocațiilor, dar sunt poentru mahrarea pensiilor

Published

on

Premierul Ludovic Orban a anunțat că nu există suficienți bani în buget pentru dublarea alocațiilor, dar sunt suficienți bani pentru majorarea pensiilor.

Alocațiile pentru copii au fost mărite în baza unui legi a PNL, în funcție de rata inflației. Pentru majorarea alocațiilor, impactul bugetar este de peste 6 miliarde de euro. Nu avem bani ăștia. Am intrat în procedură de deficit excesiv. Deși avem în luna ianuarie un plus de colectare de 300 de milioane, trebuie să-l vedem consolidat, să vedem care e evoluția economică, prognozele de creștere. Înainte de rectificarea bugetara, MF trebuie să prezintă un raport privind creșterea. Ce pot să garantez e că suntem responsabili”, a declarat Ludovic Orban, la Gândul LIVE.

Orban a făcut acest anunț îngrijorat de eventuala majorare a alocațiilor decisă de Parlament. 

În acest moment, dublarea alocațiilor este în mâinile deputaților, după ce senatorii au respins amânarea termenului de majorare. Cabinetul Orban I a emis o OUG de amânare a dublării alocațiilor pentru copii până la 1 august acest an.

În schimb, Orban a precizat că pensiile cu siguranță se vor majora, însă nu a spus și cu ce procent.

Vom crește pensiile. Nu vă pot spune acum 100% ce va fi. Să vedem bugetul de la CAS și CASS. Trebuie să facem prognozele și în funcție de creșterea economică din următorii 3 ani, vom vedea. Dar, cu siguranță, vor fi mărite”, a precizat premierul.

Nu există în momentul de față niciun risc legat de plata pensiilor și salariilor. Noi am prevăzut în buget sumele pentru creșterea pensiilor, dar urmărim cu mare atenție evoluția încasărilor. Vom crește pensiile cu siguranță, nu există niciun dubiu, în conformitate cu legea în vigoare”, a mai spus acesta.

Source Link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Economie

În Cluj-Napoca, prețul locuințelor va crește în 2020. Cine cumpără și din ce bani

Published

on

Agenții imobiliari atrag atenția că, în 2020, preţul locuinţelor va continua să crească.

În Cluj-Napoca, de la 1.450 de euro pe metrul pătrat, cei care-şi caută locuinţe au ajuns să plătească în medie şi 1.700 de euro, în București preţul mediu a crescut de la 1.382 de euro, la 1.413 euro.

Din august, la noi (în Cluj-Napoca -n.r.) au crescut gradual, dacă media era undeva la 1.450 de euro metrul pătrat atunci, acum suntem undeva spre 1.700 şi credem că dacă lucrurile vor ţine tot aşa, va creşte. Faptul că dobânzile bancare nu te încurajează să îţi ţii banii pe care îi ai, ci să îi investeşti este un impuls pentru piaţă şi este motivul pentru care mulţi oameni cumpără ca să fie banii investiţi şi să genereze valoare. Chiria întotdeauna va fi mai mare decât dobânda pe care o încasează ei pentru suma respectivă de bani, iar banii investiţi nu sunt pierduţi văzând cât costă activele în Cluj. Am vândut în ultimele trei luni 70 şi mai avem 18 apartamente. O categorie mare sunt investitorii care au bani lichizi şi pot să genereze mai mulţi bani cu ei, iar cealaltă categorie sunt tinerii proaspeţi căsătoriţi, tinerii profesionişti din noile industrii. Acestea sunt cele două categorii de cumpărători”, a declarat Vlad Buzoianu, dezvoltator imobiliar.

Vor creşte preţul apartamentelor din Cluj în 2020. Îmi doresc să crească nu mai mult decât veniturile populaţiei şi nu mai mult decât ritmul normal al economiei, să nu ajungem într-o zonă de bulă. În continuare, Clujul este cel mai scump oraş din România, avem un preţ mediu raportat la ultimul trimestru din 2019 de peste 1.500 de euro, în medie, pe când în Bucureşti, avem 1.300 pe metru. Acest lucru este datorat cererii foarte mari care există în Cluj, mai mare decât în Bucureşti“, a spus Adrian Vasiu, agent imobiliar.

Analiștii nu cred că ce vedem acum în piață se compară cu ceea ce s-a întâmplat în 2008, an după care a urmat criza.

În zona imobiliară atât în ţară cât mai ales în zona Clujului presiunea din partea cererii este una ridicată. De asemenea, evoluţiile economice, conjunctura economică pozitivă din ultima perioadă, tradusă în creşteri salariale, creşteri de venituri, în creditare mai facilă, face de asemenea ca preţul să crească. Putem spune că fenomenul nu este unul negativ, este unul pozitiv în general. De asemenea comparând cu fenomenul de dinainte de 2008, constatăm că dinamica sau ritmul de creştere al salariilor este mai ridicat în acest moment faţă de atunci în comparaţie cu ritmul de creştere al preţurilor. Din acest punct de vedere accesul la piaţa imobiliară este unul mai facil ca acum 10-12 ani“, a declarat Liviu Deceanu, economist, citat de Mediafax.

Source Link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite

Copyright © 2020 iLoveYouCluj. Webdesign & Marketing - iPublicitate