Connect with us

Prin Oras

Nicolae și Daniela Petri, proprietarii DIFERIT, firmă apropiată Primăriei, trec de la modernizarea străzilor la construcția de blocuri

Alex Campian

Published

on

Nicolae și Daniela Petri, proprietarii DIFERIT, firmă apropiată Primăriei, trec de la modernizarea străzilor la construcția de blocuri

Proprietarii Diferit sunt pregătiți să ridice un nou bloc pe strada George Coșbuc din proximitatea Parcului Mare, o zonă recent modernizată. Urbaniștii din Primăria Cluj-Napoca urmează să analizeze oportunitatea realizării unui nou imobil cu caracter mixt, într-o zonă situată în interiorul perimetrului de protecție a valorilor istorice, pe strada George Coșbuc din imediata vecinătate a Parcului „Simion Bărnuțiu”, unde beneficiarii Petri Nicolae și Daniela solicită, prin intermediul unui memoriu justificativ, edificarea unui bloc cu 3 etaje. Elaborare Plan Urbanistic de Detaliu pentru Construire imobil mixt, împrejmuire, amenajări exterioare, racorduri și branșamente la utilități, branșament fibră optică, organizare de șantier. Beneficiar: 
Petri Nicolae, Petri Daniela DenisaAmplasament: 
Str. George Coșbuc, nr. 5.Proiectant general:
s.c. FRAGMENTUM s.r.l., proiectant de specialitate: Arh. Sorin Scripcariu.Folosința actuală a terenului este cea de curți, construcții. Construcțiile existente se află într‐o stare avansată de degradare și se propun spre demolare.Terenul aferent investiției se află în intravilanul municipiului Cluj‐Napoca, pe strada George Coșbuc, nr. 5, în zona centrală a localității. Terenul este inclus în interiorul perimetrului de protecție a valorilor istorice și arhitectural urbanistice, fiind situat într‐o zonă cu funcţiuni mixte dezvoltată iniţial ca locuire de tip urban de standard ridicat.Terenul studiat se află în proprietatea beneficiarilor investiției, Petri Nicolae și Petri Daniela Denisa.Nicolae Petri și Daniela Petri sunt proprietarii Diferit srl, firmă apropiată administrației locale clujene și care a derulat de-a lungul anilor contracte pentru modernizarea podului Traian, a podului Porțelanului – blocat de un boț de sare, modernizarea Pieței Lucian Blaga ori modernizarea Bulevardului 21 Decembrie 1989. CITEȘTE ȘI: Încă o felie din banii clujenilor pentru firma Diferit, deținută de un fost inginer RADP: modernizarea Pieței Lucian Blaga. 4,3 milioane euro este valoarea proiectuluiFost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public, din subordinea Consiliului Județean Cluj, Nicolae Petri a știut să se apropie de șefii fostului PDL, care se află de ani buni la conducerea municipiului Cluj-Napoca. Diferit srl – a fost înființată în 2001, cu sediul în Cluj-Napoca, fiind administrate de Vădean Grigore, asociați Petri Nicolae (75%) și Petri Nicolae Denisa (25%) și înregistra anul trecut un număr de 234 de angajați. Obiectul de activitate al firmei vizează lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor.În 2020, firma Diferit înregistra un profit net de 104 951 euro la o cifră de afaceri de 25 900 323 euro. Beneficiarul dorește demolarea clădirilor existente și construirea unui imobil cu funcțiune mixtă: locuințe și servicii / spațiu comercial la parter, având regim de înălțime 2S+P+2E+M(R).Nivelurile subterane vor adăposti un parcaj subteran cu 49 de locuri spre str.G.Coșbuc și spații tehnice spre curte. Parterul va avea pe zona dinspre str. G.Coșbuc un spațiu comercial, care beneficiază de intrare separată de pe stradă, având cota pardoselii la nivelul trotuarului. Restul parterului și etajele vor adăposti apartamente de una, două sau trei camere, având deschideri spre logii sau terase înierbate.Regimul de înălțime propus: 2S + P + 2 + M(R).
Suprafața terenului: 1990 mpPotrivit proiectantului, clădirea proiectată își propune să se înscrie sub aspectul volumetriei și a modului de ocupare a terenului în specificul zonei.Accesul auto și pietonal pe amplasamentul studiat se face de pe latura estică, din strada George Coșbuc. Strada George Coșbuc este o stradă recent modernizată, cu sens dublu de circulație.Fluxul auto care va rezulta în urma construcției propuse nu va periclita circulația auto din zonă, apreciază proiectanții în memorial depus. Locurile de parcare necesare se vor asigura pe proprietate, în parcarea subterană propusă. Accesul auto pe parcelă are lățimea de 5,5m, permițând accesul simultan din ambele sensuri. În interiorul parcelei se propune o zonă de așteptare a autoturismelor pentru folosirea rampei de acces în parcarea subterană, care are un singur flux semaforizat cu lățime utilă de 3,5m, cu ușă garaj. Se vor prevedea borduri teșite în dreptul acceselor carosabile și acceselor pietonale în imobil. La ieșirile carosabile de pe proprietate se vor amplasa indicatoare rutiere „STOP”.Total locuri de parcare propuse: 49 locuri (în garaj subteran). Total locuri de parcare pentru biciclete propuse: 34 locuri (în garaj subteran) ‐ 1 loc / 1 ap.Suprafața spațiului verde pe sol natural va fi de 672 mp, ceea ce reprezintă 30% din suprafața terenului în înțeles urbanistic.Condiții de instituire a regimului de zonă protejată și condiționări impuse de acesta:Clădirile se găsesc în interiorul perimetrului de protecție a valorilor istorice și arhitectural urbanistice, dar nu sunt incluse în lista monumentelor istorice, potrivit proiectului supus aprobării urbaniștilor din Primăria Cluj-Napoca. Asigurarea utilităților:
 
Alimentarea cu energie electrică se face din rețeaua publică existentă în zonă. 
Alimentarea cu apă se va realiza din rețeaua publică existentă în zonă. Apele uzate menajere și apele pluviale vor fi evacuate către rețeaua de canalizare a municipiului. Agentul termic pentru încălzire și prepararea apei calde menajere se asigură prin centrală termică proprie.* Potrivit noilor reglementări din strategia de termoficare a municipiului Cluj-Napoca, aflată în consultare publică, blocurile cu peste 6 apartamente vor fi în mod obligatoriu racordate la sistemul de termoficare public/centrală bloc, context în care centralele individuale (de apartament) vor fi interzise. Potrivit datelor cuprinse în memoriul justificativ, investiția valorifică optim terenul, păstrând în același timp relații bune cu vecinătățile; contribuie la coerența zonei și la conturarea caracterului definit prin P.U.G. de zonă mixtă prin înlocuirea locuințelor individuale având regim mic de înălțime existente cu un imobil care îmbină funcțiunea de locuire colectivă cu cea de servicii/spațiu comercial la parter; contribuie la dezvoltarea zonei și va aduce un aport la creșterea dotărilor prin funcțiunea de servicii / spațiu comercial pe care o propune la parter cu acces din str. George Coșbuc.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom