Connect with us

Prin Oras

Nicolae și Daniela Petri, proprietarii DIFERIT, firmă apropiată Primăriei, trec de la modernizarea străzilor la construcția de blocuri

Alex Campian

Published

on

Nicolae și Daniela Petri, proprietarii DIFERIT, firmă apropiată Primăriei, trec de la modernizarea străzilor la construcția de blocuri

Proprietarii Diferit sunt pregătiți să ridice un nou bloc pe strada George Coșbuc din proximitatea Parcului Mare, o zonă recent modernizată. Urbaniștii din Primăria Cluj-Napoca urmează să analizeze oportunitatea realizării unui nou imobil cu caracter mixt, într-o zonă situată în interiorul perimetrului de protecție a valorilor istorice, pe strada George Coșbuc din imediata vecinătate a Parcului „Simion Bărnuțiu”, unde beneficiarii Petri Nicolae și Daniela solicită, prin intermediul unui memoriu justificativ, edificarea unui bloc cu 3 etaje. Elaborare Plan Urbanistic de Detaliu pentru Construire imobil mixt, împrejmuire, amenajări exterioare, racorduri și branșamente la utilități, branșament fibră optică, organizare de șantier. Beneficiar: 
Petri Nicolae, Petri Daniela DenisaAmplasament: 
Str. George Coșbuc, nr. 5.Proiectant general:
s.c. FRAGMENTUM s.r.l., proiectant de specialitate: Arh. Sorin Scripcariu.Folosința actuală a terenului este cea de curți, construcții. Construcțiile existente se află într‐o stare avansată de degradare și se propun spre demolare.Terenul aferent investiției se află în intravilanul municipiului Cluj‐Napoca, pe strada George Coșbuc, nr. 5, în zona centrală a localității. Terenul este inclus în interiorul perimetrului de protecție a valorilor istorice și arhitectural urbanistice, fiind situat într‐o zonă cu funcţiuni mixte dezvoltată iniţial ca locuire de tip urban de standard ridicat.Terenul studiat se află în proprietatea beneficiarilor investiției, Petri Nicolae și Petri Daniela Denisa.Nicolae Petri și Daniela Petri sunt proprietarii Diferit srl, firmă apropiată administrației locale clujene și care a derulat de-a lungul anilor contracte pentru modernizarea podului Traian, a podului Porțelanului – blocat de un boț de sare, modernizarea Pieței Lucian Blaga ori modernizarea Bulevardului 21 Decembrie 1989. CITEȘTE ȘI: Încă o felie din banii clujenilor pentru firma Diferit, deținută de un fost inginer RADP: modernizarea Pieței Lucian Blaga. 4,3 milioane euro este valoarea proiectuluiFost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public, din subordinea Consiliului Județean Cluj, Nicolae Petri a știut să se apropie de șefii fostului PDL, care se află de ani buni la conducerea municipiului Cluj-Napoca. Diferit srl – a fost înființată în 2001, cu sediul în Cluj-Napoca, fiind administrate de Vădean Grigore, asociați Petri Nicolae (75%) și Petri Nicolae Denisa (25%) și înregistra anul trecut un număr de 234 de angajați. Obiectul de activitate al firmei vizează lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor.În 2020, firma Diferit înregistra un profit net de 104 951 euro la o cifră de afaceri de 25 900 323 euro. Beneficiarul dorește demolarea clădirilor existente și construirea unui imobil cu funcțiune mixtă: locuințe și servicii / spațiu comercial la parter, având regim de înălțime 2S+P+2E+M(R).Nivelurile subterane vor adăposti un parcaj subteran cu 49 de locuri spre str.G.Coșbuc și spații tehnice spre curte. Parterul va avea pe zona dinspre str. G.Coșbuc un spațiu comercial, care beneficiază de intrare separată de pe stradă, având cota pardoselii la nivelul trotuarului. Restul parterului și etajele vor adăposti apartamente de una, două sau trei camere, având deschideri spre logii sau terase înierbate.Regimul de înălțime propus: 2S + P + 2 + M(R).
Suprafața terenului: 1990 mpPotrivit proiectantului, clădirea proiectată își propune să se înscrie sub aspectul volumetriei și a modului de ocupare a terenului în specificul zonei.Accesul auto și pietonal pe amplasamentul studiat se face de pe latura estică, din strada George Coșbuc. Strada George Coșbuc este o stradă recent modernizată, cu sens dublu de circulație.Fluxul auto care va rezulta în urma construcției propuse nu va periclita circulația auto din zonă, apreciază proiectanții în memorial depus. Locurile de parcare necesare se vor asigura pe proprietate, în parcarea subterană propusă. Accesul auto pe parcelă are lățimea de 5,5m, permițând accesul simultan din ambele sensuri. În interiorul parcelei se propune o zonă de așteptare a autoturismelor pentru folosirea rampei de acces în parcarea subterană, care are un singur flux semaforizat cu lățime utilă de 3,5m, cu ușă garaj. Se vor prevedea borduri teșite în dreptul acceselor carosabile și acceselor pietonale în imobil. La ieșirile carosabile de pe proprietate se vor amplasa indicatoare rutiere „STOP”.Total locuri de parcare propuse: 49 locuri (în garaj subteran). Total locuri de parcare pentru biciclete propuse: 34 locuri (în garaj subteran) ‐ 1 loc / 1 ap.Suprafața spațiului verde pe sol natural va fi de 672 mp, ceea ce reprezintă 30% din suprafața terenului în înțeles urbanistic.Condiții de instituire a regimului de zonă protejată și condiționări impuse de acesta:Clădirile se găsesc în interiorul perimetrului de protecție a valorilor istorice și arhitectural urbanistice, dar nu sunt incluse în lista monumentelor istorice, potrivit proiectului supus aprobării urbaniștilor din Primăria Cluj-Napoca. Asigurarea utilităților:
 
Alimentarea cu energie electrică se face din rețeaua publică existentă în zonă. 
Alimentarea cu apă se va realiza din rețeaua publică existentă în zonă. Apele uzate menajere și apele pluviale vor fi evacuate către rețeaua de canalizare a municipiului. Agentul termic pentru încălzire și prepararea apei calde menajere se asigură prin centrală termică proprie.* Potrivit noilor reglementări din strategia de termoficare a municipiului Cluj-Napoca, aflată în consultare publică, blocurile cu peste 6 apartamente vor fi în mod obligatoriu racordate la sistemul de termoficare public/centrală bloc, context în care centralele individuale (de apartament) vor fi interzise. Potrivit datelor cuprinse în memoriul justificativ, investiția valorifică optim terenul, păstrând în același timp relații bune cu vecinătățile; contribuie la coerența zonei și la conturarea caracterului definit prin P.U.G. de zonă mixtă prin înlocuirea locuințelor individuale având regim mic de înălțime existente cu un imobil care îmbină funcțiunea de locuire colectivă cu cea de servicii/spațiu comercial la parter; contribuie la dezvoltarea zonei și va aduce un aport la creșterea dotărilor prin funcțiunea de servicii / spațiu comercial pe care o propune la parter cu acces din str. George Coșbuc.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom