Connect with us

Prin Oras

Rosca Stanescu: “Liviu Alexa semneaza o ancheta naucitoare!”. Reactii dupa investigatia jurnalistului clujean

Alex Campian

Published

on

Rosca Stanescu: “Liviu Alexa semneaza o ancheta naucitoare!”. Reactii dupa investigatia jurnalistului clujean

O lovitură de presă năucitoare, una dintre cele mai temeinice de care am avut parte în ultimii ani, a fost produsă ieri de jurnalistul de investigații Liviu Alexa. În acest moment, o bună parte din caracatița lui Raed Arafat, incluzând și potera de presă organizată de acesta cu ajutorul cunoscutului jurnalist Radu Tudor și a secretarului general adjunct NATO, Mircea Geoană, în care s-au așezat ca piesele de lego personaje extrem de controversate ca Adrian Diță, Ana Cătăuță și „acoperita Alina Bârgăoanu”, este demontată. Dezvăluirea vizează grave incompatibilități de care se fac vinovate aceste personaje, precum și modul în care au fost sifonați bani publici în plină pandemie. (Sorin Roşca Stănescu)Conform amplei documentări efectuată de Liviu Alexa și consemnată în articolul intitulat „Scandalul în care este implicat Radu Tudor cu ONG-ul Eurocomunicare are un dedesubt puturos: incompatibilitatea acoperitei Alina Bârgăoanu” și cu un subtitlu de vis, „Dulce ca mierea e banul patriei!” și care poate fi consultat AICI, mai multe personaje, printre care cele consemnate în șapou, s-au asociat pentru a cheltui într-un mod cel puțin scandalos sume mari din banii publici. În vremuri de pandemie. Și sub pretextul pandemiei. Și, firește, ținta acestora au fost în special jurnaliștii  care au formulat critici la adresa politicilor dirijate de Raed Arafat în domeniul sănătății publice sau au produs dezvăluiri despre licitațiile cu aparatură și materiale sanitare. Ei au organizat în acest scop o veritabilă poteră de presă, care, în baza unor liste negre, a declanșat hărțuirea și hăituirea unor jurnaliști. Terminațiile tentaculelor au ajuns până la CNA, care, în baza acestor liste negre, a trecut la execuția financiară a redacțiilor din audiovizual care i-au găzduit.Liviu Alexa susține că Radu Tudor, incompatibil, de vreme ce lucrează și la un trust de presă, dar activează și în mai multe ONG-uri pe care nu și le asumă, dar prin intermediul cărora stoarce bani de la stat, nu este decât fața văzută a icebergului. Plutonul de execuție este mult mai mare. „Nu e numai despre acoperitul Radu Tudor, e vorba despre o grămadă de oameni plantați de servicii”, afirmă autorul mega-dezvăluirii. Și, interesant, întrucât Antena 3, la care lucrează Radu Tudor, este asociată cu CNN, Liviu Alexa dă exemplul prezentatorului Chris Cuomo, care a fost suspendat pentru că și-a ajutat fratele într-un scandal de hărțuire sexuală. Și adaugă: „CNN nu permite ancorelor sale să amestece interesele personale, că or fi de familie sau de business, cu brandul”. După care atrage atenția că în acest context trebuie privit „scandalul imens în care este implicat realizatorul Antena 3, Radu Tudor, în urma dezvăluirii senzaționale făcute de Sorin Roșca Stănescu, nașul presei de investigații, cel care a arătat acum doua zile că Guvernul României a plătit cu mai bine de 2 milioane euro un ONG pe nume Eurocomunicare ca să se ocupe de ’strategia de comunicare de la Palatul Victoria’”. Așa e. Am făcut această dezvăluire nu singur, ci ajutat de alți doi jurnaliști de investigație, Iosefina Pascal și Ovidiu Zară, dezvăluire care ne înfățișează una dintre cele mai mari ticăloșii din ultima vreme, săvârșită cu bani ai cetățenilor. Peste 2 milioane de euro au fost atribuiți în decembrie 2020 unui ONG obscur, Eurocomunicare, cu sediul la aceeași adresă cu AntiFake.ro, care este condus în mod netransparent de Radu Tudor și prin intermediul căruia sunt executați colegi ai săi de breaslă. Formal, acești bani au fost alocați de Guvern într-un cu totul și cu totul alt scop. Acela ca Eurocomunicare să elaboreze și să implementeze strategia de comunicare publică a Guvernului României în perioada pandemiei. De bună ce a fost această strategie, de atunci și până acum două guverne au căzut, iar România a ajuns pe penultimul loc ca număr de persoane vaccinate raportate la populație. Și pe primul loc la morți. Culmea este că acești bani au fost atribuiți unor persoane incompetente, în timp ce Guvernul plătește din bani publici un mare număr de angajați specialiști în comunicare, tocmai pentru ca aceștia să-i construiască strategiile și să le pună în operă.Alexa produce probe din care reiese că „Radu Tudor este asociat și lucrează împreună cu diriguitorii asociației Eurocomunicare”. Același jurnalist de investigație descoperă, săpând ceva mai adânc, că tot Radu Tudor este implicat și în alte proiecte de acest fel. Revenind la Eurocomunicare, jurnalistul descoperă lucruri senzaționale investigând trecutul acestui ONG. Și relevă că are zece ani de existență. Și că timp ce zece ani a fost un soi de tampon financiar pentru unii profesori din SNSPA. Iar din cei zece ani, cinci a fost „în adormire”. După care brusc, în 2020, a fost resuscitat cu o inserție de nu mai puțin de 5,3 milioane de lei, deci peste 2 milioane de euro de la Guvernul României. După care jurnalistul investighează temeinic biografia Alinei Bârgăoanu, care este responsabilă de conducerea ONG-ului. Aceasă doamnă Bârgăoanu este și incompatibilă, întrucât deține și pozița de președinte al Institutului European din România, care, atenție, este un institut al statului. O instituție publică cu personalitate juridică ce funcționează sub autoritatea Guvernului și sub coordonarea Minsterului Afacerilor Externe. Cu un buget care vine de la MAE și cu un număr însemnat de angajați. Și se întreabă ziaristul, cumva retoric, „de ce a finanțat-o Ludovic Orban tocmai pe această acoperită și de ce au fost create site-uri și proiecte de comunicare „care sub aparența combaterii fake-news-ului, să vâneze și să ostracizeze instituțiile de presă care nu sunt obediente Guvernului, care îl critică pe Raed Arafat sau care devin tribune ale celor care sunt împotriva vaccinării”. Ne oferă și un top al jurnaliștilor hăituiți: Victor Ciutacu, Sorin Roșca Stănescu, Anca Alexandrescu, Iosefina Pascal, Cozmin Gușă și, culmea, Răzvan Dumitrescu, coleg de redacție al lui Radu Tudor. La capătul amplei sale documentări, Liviu Alexa ajunge la concluzia că Radu Tudor este „liderul satrapilor media de la asociația Eurocomunicare. Geoană, al doilea sponsor al haitei. Acesta din urmă folosește banii NATO ca să pună la colț presa neafiliată statului paralel din România”.Aminteam și de alte site-uri gestionate de firma lui Radu Tudor, respectiv Top Media Acces SRL, cum ar fi site-ul TrueStoryProject.ro.Cât despre celealte nume enumerate în șapoul acestui editorial, le veți putea găsi, cu toate detaliile picante, lecturând dezvăluirea lui Liviu Alexa sau vizionând ultimele emisiuni, în special ultima, susținute de Iosefina Pascal. Întrucât printre aceste personaje se numără și doamna Ana Cătăuță, care, culmea, e și mâna dreaptă a lui Marcel Ciolacu, întrucât deține ca parlamentar PSD poziția de vicepreședinte al Camerei Deputaților, eu unul aștept cu vădit interes să văd cum va reacționa președintele PSD, care tocmai a adus acest partid la guvernare, adică la pachet cu Raed Arafat și caracatița sa.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom