România face un pas important spre modernizarea transportului feroviar: primul tren electric regional produs de compania poloneză PESA a ajuns duminică în țară, în stația de frontieră Curtici. Acesta este primul dintr-o flotă de 62 de rame electrice care vor fi livrate în următorii ani, în baza unui contract semnat în ianuarie 2024 de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Trenul a fost adus în România în stare „rece” (nealimentat), fiind tractat de o locomotivă a operatorului feroviar de stat din Austria, ÖBB, scrie Club Feroviar. Rama electrică, recent ieșită de pe linia de fabricație, urmează să fie prezentată oficial de președintele companiei PESA, Krzysztof Zdziarski.
Trenuri moderne pentru transport regional și suburban
Acest prim tren face parte dintr-un lot destinat transportului regional și suburban, un proiect major evaluat la 561 de milioane de euro. Noile trenuri vin cu dotări moderne menite să îmbunătățească semnificativ experiența de călătorie:
-
climatizare performantă,
-
conexiune Wi-Fi,
-
spații dedicate pentru biciclete și pentru persoanele cu dizabilități,
-
afișaje moderne și numere de scaune în relief, accesibile și persoanelor cu deficiențe de vedere.
Confort și performanță
Rama electrică are trei vagoane, oferă 238 de locuri pe scaune și 227 de locuri în picioare și poate atinge o viteză de până la 160 km/h. Trenurile vor fi utilizate pe rute precum Huedin–Cluj–Bistrița, aducând un plus de confort și rapiditate în transportul de zi cu zi al navetiștilor și călătorilor.
Primele 12 trenuri, livrate până la finalul anului
Reprezentanții companiei PESA au anunțat că până la sfârșitul anului 2025, cel puțin 12 trenuri vor fi livrate în România, marcând începutul unei noi ere în transportul feroviar regional din țară.
Sursa video: Trains by Yannis & TheRailFan