Connect with us

Actualitate

Șoferii cu permis categoria B vor putea conduce autovehicule peste 3,5 tone: Vezi care vor fi criteriile.

Calin Roman

Published

on

Comisia Europeană a luat o decizie importantă în ceea ce privește permisele de conducere pentru șoferii cu categoria B, propunând o nouă directivă menită să aducă flexibilitate și să răspundă cerințelor din industria transporturilor. Potrivit informațiilor oferite de Comisia Europeană, această schimbare vine ca răspuns la apelul Uniunii Internaționale a Transportului Rutier (IRU) de a aborda problema lipsei de șoferi pentru vehiculele mari.

Conform Directivei (UE) 2023/1164 a Parlamentului European și a Consiliului, adoptată la 14 iunie 2023, șoferii cu permis categoria B vor putea conduce autovehicule cu o masă maximă autorizată (MMA) de până la 4,25 tone. Mai mult decât atât, aceștia își pot obține carnetul de conducere încă de la vârsta de 17 ani.

“O astfel de decizie vine în sprijinul facilitării mobilității și adaptării la schimbările din industria transporturilor. Este esențial să avem șoferi bine pregătiți și capabili să conducă vehiculele de ultimă generație,” a declarat un reprezentant al Comisiei Europene.

Limita anterioară pentru șoferii cu permis categoria B era de 3,5 tone, însă această restricție va fi eliminată pentru vehiculele motorizate cu combustibili alternativi, cum ar fi cele electrice sau cu alte surse de energie ecologică. IRU susține această măsură și chiar propune extinderea permiselor categoriei B pentru a include și vehicule cu o greutate de peste 4,25 tone, măsură ce ar putea rezolva în parte problema penuriei de șoferi.

Un alt aspect important adus de această directivă este introducerea unei perioade de formare suplimentare pentru cei care doresc să conducă vehicule mai grele. Astfel, aceștia vor trebui să urmeze o formare de 7 ore, care va acoperi aspecte specifice precum manevrarea, frânarea și siguranța rutieră.

“Formarea suplimentară este esențială pentru a asigura că șoferii sunt pregătiți să gestioneze responsabil vehiculele cu o greutate mai mare. Este un pas înainte pentru siguranța rutieră,” a subliniat un purtător de cuvânt al IRU.

În paralel cu aceste schimbări, Uniunea Europeană propune modernizarea sistemului de permise de conducere, introducând varianta digitală, echivalentă cu cea fizică. Acest aspect ar face mai ușor pentru șoferi să aibă documentele necesare la îndemână, prezentându-le direct de pe telefon.

În ceea ce privește tinerii șoferi, vârsta la care pot obține permisul categoria B ar putea fi redusă de la 18 la 17 ani. Totodată, se ia în considerare introducerea unei perioade de probă de cel puțin 2 ani pentru șoferii începători și aplicarea unei toleranțe zero la condusul sub influența alcoolului.

Facebook Comments Box

Actualitate

Dispeceratul Termoficare Napoca: Tehnologia și modernizarea aduc eficiență și siguranță pentru clujeni (P)

Dani Muresan

Published

on

Termoficare Napoca trece printr-un amplu proces de modernizare, aducând în prim-plan tehnologia de ultimă generație și o gestionare eficientă a rețelelor termice ale orașului. În dispeceratul modernizat al companiei, echipele de intervenție monitorizează non-stop parametrii centralelor și ai punctelor termice, asigurând astfel o furnizare constantă și sigură de căldură și apă caldă pentru locuitorii Clujului.

Tehnologia SCADA: Monitorizare în timp real și intervenții rapide

Sistemul SCADA (Supervisory Control and Data Acquisition) implementat în cadrul Termoficare Napoca permite monitorizarea continuă a tuturor echipamentelor și centralelor termice din oraș. Prin acest sistem, toate datele sunt colectate automat și transmise în timp real printr-o rețea securizată către dispecerat. Aceste informații includ valori critice, cum ar fi presiunea, temperatura și starea echipamentelor, asigurând că orice fluctuație este depistată imediat, iar echipele pot interveni rapid pentru a preveni avarii majore.

În plus, dispecerii au capacitatea de a controla și ajusta de la distanță echipamentele, optimizând funcționarea centralelor și reducând pierderile energetice. Automatizarea proceselor, posibilă datorită tehnologiei moderne, permite o gestionare eficientă a fluxurilor de energie și o reacție imediată în caz de disfuncționalități.

Modernizarea rețelei de termoficare: Investiții în digitalizare și sustenabilitate

Termoficare Napoca, în parteneriat cu Primăria Cluj-Napoca, a inaugurat recent primul parc fotovoltaic al societății, amplasat pe strada Plevnei. Acest proiect are ca scop reducerea consumului de electricitate din surse convenționale, scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră și optimizarea proceselor prin utilizarea energiei solare.

Prin această inițiativă, compania devine un „prosumator”, adică un producător și consumator de energie în același timp. Energia produsă de parcul fotovoltaic este utilizată direct în procesele de funcționare ale sistemului de termoficare, contribuind semnificativ la sustenabilitatea și eficiența operațiunilor.


Eficiență economică și confort pentru clujeni

Datorită acestor îmbunătățiri, clujenii beneficiază de un sistem de termoficare sigur, eficient și capabil să reacționeze rapid la orice problemă. Automatizarea și digitalizarea nu doar că reduc costurile de operare și pierderile de energie, dar asigură și o furnizare continuă, minimizând riscul de întreruperi neprevăzute.

Ne asigurăm că parametrii centralelor sunt în limitele optime 24 de ore din 24. Astfel, suntem pregătiți să intervenim rapid și eficient pentru a menține confortul  Clujenilor”, a declarat un reprezentant al Termoficare Napoca.

Perspective pentru viitor

Termoficare Napoca continuă să investească în modernizarea și extinderea rețelei sale, având ca obiectiv pe termen lung reducerea emisiilor și creșterea eficienței energetice. Termoficare Napoca își propune să transforme întreg sistemul de termoficare într-un model de eficiență și sustenabilitate, asigurând un climat confortabil pentru toți clujenii, indiferent de sezon.

 

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Analiză: Candidații Independenți în Politică – Realitate sau Iluzie?

Calin Roman

Published

on

Ioan Hosu

Sociologul Ioan Hosu, despre independenții din politică: “Nu există!” Profesorul Ioan Hosu, expert în sociologie și profesor la Facultatea de Științe Politice și Comunicare din cadrul UBB, aduce în discuție perspectiva sa asupra conceptului de independență în politică, un subiect tot mai controversat în contextul electoral actual. În cadrul unui interviu la podcastul „Contraste,” realizat de Florin Danciu, sociologul subliniază că un candidat politic nu poate fi cu adevărat „independent.” „Vedem afișe în Cluj: Sunt independent. (…) Nu există așa ceva! Politica se construiește împreună cu comunitățile. Nu se face singură. Putin face politică singur!

Profesorul Hosu face o paralelă între politicile democratice și autocratice, arătând că, în democrație, politica necesită colaborare și negociere cu diverși actori, fie că sunt membri ai partidului sau comunități pe care aceștia le reprezintă. „Independent de ce?” întreabă retoric sociologul, punând în lumină contradicția între un discurs independent și complexitatea alianțelor necesare în politică.

Impactul unui „independent” în Parlament: Profesorul Hosu subliniază, de asemenea, că un candidat independent are puține șanse să aducă schimbări semnificative în structurile de putere actuale, în special în contextul legislativ. Un exemplu concret este Sabin Sărmaș, fost deputat PNL, care a ales să candideze recent ca independent pentru o funcție de deputat, mizând pe un discurs de independență față de partidele tradiționale. Articolul editorial continuă analiza critică a acestei candidaturi, subliniind că un deputat independent, având doar un vot din 332, nu poate influența semnificativ deciziile legislative.

Sociologul Hosu sugerează că acești independenți, de fapt, sunt în mod frecvent actori folosiți în mod tactic pentru a aduce un aer de noutate și neafiliere, dar care pot rămâne dependenți de diverse mecanisme de influență. În același timp, articolul arată că politica se desfășoară prin intermediul unor structuri bine definite, iar actorii din umbră sunt mereu prezenți.

Privilegii și riscuri: Sărmaș, precum alți independenți din România, atrag electoratul printr-un discurs orientat spre binele comunității, evitând afilierea la partide. Însă, odată ajuns în funcție, el devine unul dintre cei mai dezavantajați actori din Parlament: fără șanse de a coordona vreo comisie parlamentară, cu rare ocazii de a lua cuvântul în plen și, mai ales, cu o voce limitată în procesul decizional.

În schimb, avantajele financiare și de imagine pot fi mari. Potrivit legii, un deputat primește lunar beneficii precum salariu, sumă forfetară pentru cabinet, diurne și chiar pensii speciale – toate acestea motivând potențialul interes al unor candidați de a pretinde independența doar ca strategie.

Ce poate realiza cu adevărat un candidat independent? Într-o lume politică în care alianțele și afilierile contează, candidatul independent riscă să fie un simplu pion cu influență limitată. Așa cum profesorul Hosu concluzionează, „candidat independent nu există,” dar rolul acestor candidați poate atrage atenția asupra disfuncționalităților sistemului, oferind o perspectivă temporară, dacă nu pur și simplu strategică.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Viceprimarul Dan Tarcea critică dur acțiunile USR: „Ipocrizie și nerespectarea legii” – Video

Dani Muresan

Published

on

Viceprimarul, Dan Tarcea, a lansat un atac dur la adresa consilierilor USR, acuzându-i de nerespectarea legilor locale și de promovarea unei agende ipocrite sub masca transparenței și a luptei anticorupție. Într-o declarație publică, Tarcea a pus sub semnul întrebării motivele și acțiunile partidului, solicitând o clarificare imediată.

Aș fi apreciat dacă USR ar fi recunoscut că festivalul democrației, cu sloganul ‘Fără penali în funcții publice’, nu a fost decât o manevră pentru a câștiga voturi. Adevărul trebuie spus clujenilor: ce se ascunde în spatele acestor acțiuni?”, a afirmat viceprimarul.

Tarcea a continuat prin a critica ipocrizia partidului, subliniind că USR nu consideră legile locale și naționale obligatorii, ci facultative. „Dați dovadă de ipocrizie cu fiecare acțiune pe care o faceți. Vă ascundeți în spatele unor întrebări aparent inocente și folosiți o voce caldă și prietenoasă pentru a deruta și a devia subiectul”, a adăugat el.

 

„Cele 16 mesh-uri ilegale din oraș trebuie îndepărtate în 24 de ore”

Viceprimarul a ridicat și problema celor 16 mesh-uri amplasate ilegal pe clădirile din centrul Clujului, mesh-uri ce o prezintă pe lidera USR, doamna Lasconi. „De ce ați amplasat aceste mesh-uri știind că sunt ilegale? Dacă îmi amintesc bine, în consiliul local s-a votat această procedură, iar votul USR a fost pentru aplicarea legii, pentru a proteja estetica orașului. Cum se împacă aceste acțiuni contradictorii?”, a întrebat Tarcea.

El a cerut imperativ ca USR să înlăture aceste materiale publicitare în termen de 24 de ore, subliniind importanța respectării legii și a cetățenilor Clujului. „Vă cer să dați dovadă de respect față de clujenii care respectă legea și față de orașul care vă oferă atâtea oportunități. Este momentul să lăsați politica deoparte și să faceți ceea ce trebuie.

Viceprimarul: „Mai rău decât pesediștii lui Dragnea”

În finalul declarației, viceprimarul a comparat acțiunile USR cu cele ale PSD din perioada Dragnea, afirmând că partidul dovedește o ipocrizie și o lipsă de respect pentru lege mai mari decât cele ale fostului lider social-democrat. „Ați demonstrat că sunteți mai răi decât pesediștii lui Dragnea. Vă cer din nou să înlăturați aceste mesh-uri ilegale în 24 de ore”, a concluzionat acesta.

Rămâne de văzut cum vor reacționa consilierii USR la aceste acuzații și dacă vor respecta termenul impus pentru a îndepărta materialele publicitare ilegale.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite