Connect with us

Actualitate

VATICANUL SE PREGĂTEȘTE DE ÎNMORMÂNTARE

Cosmin Ardelean

Published

on

Papa Francisc renunță la tradiții vechi de secole: Va fi înmormântat într-un sicriu simplu, din lemn

Papa Francisc continuă să sfideze tradițiile vechi ale Vaticanului, anunțând că își dorește o înmormântare modestă, fără fastul obișnuit al predecesorilor săi. Suveranul Pontif, cunoscut pentru viziunea sa umilă asupra rolului său în Biserica Catolică, a cerut să fie înmormântat într-un sicriu simplu, din lemn, fără cele trei straturi de sicrie utilizate până acum, potrivit unui document oficial publicat de Vatican.

Adio tradiției celor trei sicrie

În mod tradițional, papii erau înmormântați în trei sicrie suprapuse, realizate din lemn de chiparos, plumb și stejar. Papa Francisc a decis să renunțe la această practică și să fie așezat într-un singur sicriu din lemn, căptușit cu zinc.

O altă schimbare majoră este legată de expunerea publică a trupului său. Spre deosebire de predecesorii săi, care erau așezați pe un catafalc în Bazilica Sfântul Petru pentru ca enoriașii să își poată lua rămas-bun, Papa Francisc va rămâne în sicriu, care va fi lăsat deschis pentru a permite credincioșilor să îi aducă un ultim omagiu.

Înmormântare în afara Vaticanului, o premieră după un secol

Pontiful de 87 de ani a surprins din nou, anunțând că dorește să fie înmormântat în afara Vaticanului. Spre deosebire de cei 91 de papi care își dorm somnul de veci în Bazilica Sfântul Petru, Papa Francisc a ales Bazilica Santa Maria Maggiore din Roma, una dintre cele mai vechi și importante biserici dedicate Fecioarei Maria.

Deși s-a confruntat cu probleme de sănătate în ultimii ani, inclusiv dureri de genunchi și spate care îl obligă să se deplaseze cu un scaun rulant, Papa Francisc rămâne activ. În ultimele luni, a participat la călătorii internaționale și a găzduit un summit de o lună la Vatican.

Prin aceste decizii, Papa Francisc continuă să promoveze simplitatea și apropierea de oameni, redefinind ceea ce înseamnă să fii liderul spiritual al Bisericii Catolice în secolul XXI.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Actualitate

Metroul Clujului: Cârtița Visurilor vs. Realitatea din Subteran

Alex Campian

Published

on

Asociația Pro Infrastructură dă din cap, dar nu aprobator, la ultimele declarații ale primarului Emil Boc privind metroul din Cluj. Într-o replică savuroasă, dar dureros de realistă, îl avertizează că… nu orice cârtiță e și TBM (Tunnel Boring Machine).

Cred că domnul Boc se gândește la vreo cărtiță naturală, în carne și oase, că alea mecanice nu o să intre în august în pământ, că-s dezasamblate. Nu au nici curent, nu s-au băgat în priză, nu au proiect pentru racordare la curent și la apă”, glumește amar Ionuț Ciurea, directorul executiv API. „Că alea mecanice n-au fost încă băgate în priză.”

💡 Situația pe scurt:

  • Pe hârtie, lucrările au început în 1 septembrie 2023.

  • În realitate, n-avem:
    ❌ autorizație de construire
    ❌ racord la curent sau apă
    ❌ proiect tehnic finalizat
    ❌…nici vreo urmă de cârtiță mecanizată.

👷‍♂️ Primarul Boc rămâne optimist:

„Pe 24 iulie începem lucrările pregătitoare, iar pe 11 august dăm drumul la pereții mulați.”

Dar până atunci… șantierul stă. Ca și trenul din gară. Doar că nici gara nu e încă săpată.

🧾 Asociația Pro Infrastructură avertizează că metroul:

  • A fost lansat cu tam-tam electoral.

  • E blocat în lipsa avizelor.

  • E proiectat de același supraveghetor care… îl și aprobă. 🤷‍♂️

„„Metroul Cluj nu a avut probleme cu finanțarea, ci are probleme de finanțare. Studiul de fezabilitate pe baza căruia s-a semnat și licitat contractul are goluri majore. Supraveghetorul pe acest contract este același cu proiectantul care a realizat studiul de fezabilitate — e normal că o să și-l apere”, punctează Ciurea.

🚇 Concluzie:

Până una-alta, metroul din Cluj e ca Moș Crăciun: toți vor să creadă în el, dar nimeni nu-l vede.
Cârtițele mecanice mai au de așteptat. Sau poate… primăria investește într-o echipă de cârtițe antrenate special? 🐾

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Grampet lansează Leon – primul automotor construit în România după 80 de ani

Alex Campian

Published

on

Un moment istoric pentru industria feroviară românească: Grampet Group, cel mai mare operator feroviar și logistic din Europa Centrală și de Sud-Est, a lansat Leon, primul automotor construit integral în România, după o pauză de peste 80 de ani.

Evenimentul oficial de prezentare a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord București, în prezența președintelui companiei, Gruia Stoica, și a specialiștilor implicați în dezvoltarea acestui proiect ambițios.


🔧 Un prototip 100% românesc, cu o investiție de 10 milioane de euro

Leon este rezultatul colaborării a peste 180 de specialiști români și a fost realizat de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului Grampet. Construcția prototipului a necesitat o investiție de aproximativ 10 milioane de euro și a fost atestat CE, ceea ce înseamnă că respectă toate standardele europene pentru a putea circula pe rețelele feroviare din Uniunea Europeană.

Fabrica de la Pașcani are în prezent o capacitate de producție de două trenuri Leon pe lună, ceea ce înseamnă un potențial de 24 de trenuri pe an.


📈 Interes din partea operatorilor privați

Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a declarat că deja există interes din partea mai multor operatori privați pentru achiziția trenului Leon:

„Avem câteva oferte de achiziție din partea unor parteneri, dar urmează să negociem. Leon este un nou început pentru industria feroviară românească.”


🇷🇴 Primul automotor 100% românesc

Spre deosebire de alte fabrici care construiesc parțial componente precum vagoane sau locomotive, Leon este primul tren complet realizat în România, de la design și inginerie, până la producția efectivă.

Acesta este un automotor modern, eficient energetic, cu design modular și tehnologii de ultimă generație, pregătit pentru rute regionale și naționale în regim de viteză medie.

Info si Imagini: Ziarul Financiar

Video Youtube:

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Când se redeschide Ștrandul Clujana din Cluj-Napoca – Tarifele rămân aceleași ca în 2024

Alex Campian

Published

on

Clujenii vor putea din nou să se bucure de una dintre cele mai populare zone de agrement acvatic din oraș. Ștrandul Clujana își redeschide porțile în weekendul 13–15 iunie 2025, marcând începutul sezonului estival. Într-un oraș cu opțiuni limitate pentru relaxare la piscină, ștrandul rămâne o alegere de top pentru familii, tineri și copii.

Piscine pentru toate vârstele

  • Bazinul pentru adulți are o adâncime de 1,56 m și o temperatură constantă de 26°C, fiind ideal pentru înot și relaxare.

  • Piscina pentru copii (20×10 m, adâncime 40 cm) include trei tobogane de apă și este amplasată în apropierea a două locuri de joacă.

  • Bazinul pentru bebeluși (10×3 m, adâncime 15 cm) este dotat cu o ciupercuță cu apă și spațiu de joacă, perfect pentru cei mai mici vizitatori.

Facilități de recreere și alimentație

Zona verde din incintă oferă:

  • Gazon pentru relaxare

  • Loc de joacă cu nisip, tobogane, hinta și un mini-parc destinat copiilor

Pe partea de alimentație, clujenii au la dispoziție:

  • Grill Bar în aer liber

  • Pizzerie și bar interior, pentru gustări și băuturi răcoritoare

Program și tarifare

Ștrandul Clujana va funcționa zilnic, în intervalul 08:00–20:00, de luni până duminică.

Prețul biletului de intrare include:

  • Acces auto și parcare

  • Șezlong

  • Umbrelă

  • Acces complet la toate piscinele

Preturi :

Copii 0-2 ani
Gratuit
luni-duminică

Copii 2-14 ani
50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Adulți
60RON
luni-vineri
50 RON după ora 17:00

Adulți
70RON
sâmbătă, duminică și sărbători legale
50 RON după ora 17:00

Peste 65 ani

50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom