Connect with us

Administratie

Competiție acerbă pentru Supervizarea Lucrărilor la Metrou: Șase Asocieri de Firme în Cursa pentru Contractul de 211 Milioane de Lei

Maria Costea

Published

on

La peste un an și jumătate de la prima licitație pentru supervizarea lucrărilor la Magistrala I de metrou din Cluj-Napoca, șase asocieri de firme concurează pentru un contract în valoare de peste 211 milioane de lei, stabilind astfel un nou record în domeniul consultanței.

Potrivit informațiilor obținute din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), cele șase asocieri care au depus oferte sunt:

  1. Asociere: Venturo Investment (Lider), Liv Engineering & Consulting Ltd. Co., Tecnosistem SPA;
  2. Asociere: Hill International (Bucharest) (Lider), Hill International, Inc., Proiect Consulting;
  3. Asociere: TPF Inginerie SRL (Lider), TPF Getinsa Euroestudios SL;
  4. Asociere: TECNIC Consulting Engineering Romania (Lider), TUMAS Turk Muhendislik Musavirlik ve Muteahhitlik;
  5. Asociere: Systra (Lider), Metrans Engineering, SWS Engineering, StructurALL Consulting Napoca;
  6. Asociere: Modern Power Systems (Leader), Altinok Consulting Engineering Inc., Societatea Civilă Profesională de Avocați Giurgea, Ghidra și Asociații, Topo Road Design, ECO GEO Sibiu Laboratories S.R.L., ECO GEODRUM, Parcrom Service SRL, UTI Building SRL, Stetera, Star Prevent SRL.

Ofertele se află în prezent în proces de evaluare tehnică și financiară, urmând ca rezultatele să fie anunțate până la data de 9 februarie. După deliberări, contractul pentru supervizarea proiectului de metrou ar urma să fie atribuit.

Această licitație este a patra încercare a Primăriei Cluj-Napoca de a găsi o firmă de consultanță pentru lucrările la metroul din oraș. Lansată în octombrie 2023, termenul limită de depunere a ofertelor a fost prelungit de două ori. Solicitările de clarificare și propunerile de modificare a condițiilor din partea firmelor participante au fost numeroase, inclusiv cereri pentru un avans de 10% din valoarea contractului sau prelungirea termenului de depunere a ofertelor cu o lună.

Prima licitație pentru acest contract record a fost inițiată în iulie 2022 și a fost anulată din cauza lipsei ofertelor. A doua licitație, lansată în decembrie 2022, a suferit o suplimentare de 15,5 milioane de lei la valoarea inițială a contractului. A treia licitație, din aprilie 2023, a majorat valoarea contractului la peste 211 milioane de lei, devenind un record în domeniu. Cea de-a patra licitație, lansată în octombrie 2023, se află acum în proces de evaluare.

Serviciile de supervizare vizează consultanța pe toată durata proiectului de proiectare, execuție și garanție, cu un termen de implementare de 156 de luni (13 ani), fără posibilitate de reînnoire. Recent, Guvernul a aprobat despăgubiri-record de 283 milioane de lei pentru proprietarii care vor fi expropriați în urma lucrărilor la metroul din Cluj. Etapa de proiectare a primei magistrale de metrou din afara Bucureștiului a început la 1 septembrie 2023.

Magistrala de metrou M1 din Cluj, cu 21 de stații și un cost de 9 miliarde de lei, beneficiază de fonduri din PNRR în valoare de 1,5 miliarde de lei. Constructorul desemnat este Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada, iar termenul de realizare este de 8 ani.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Administratie

(Video) Bazinul olimpic „David Popovici” din Cluj-Napoca prinde contur: primul construit în România în ultimii 30 de ani

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se apropie de inaugurarea primului bazin olimpic destinat competițiilor internaționale construit în România în ultimele trei decenii. Complexul, care îi va purta numele campionului mondial și olimpic la natație David Popovici, este programat să fie finalizat până la mijlocul anului viitor.

Lucrările avansează rapid la Complexul de Natație „David Popovici”, structură ajungând deja la 90%. În prezent, echipele de constructori lucrează la pereții exteriori, prevăzuți să fie realizați din sticlă, urmând ca apoi să fie finalizate finisajele interioare.

Complexul de natație se întinde pe o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și are trei etaje. Pe lângă zona sportivă, acesta va include o secțiune de agrement cu locuri de plajă, un parc și 140 de locuri de parcare. În interior, cele trei bazine încep să prindă formă:

  • Bazinul principal, de dimensiuni olimpice, destinat competițiilor internaționale.

  • Bazinul pentru sărituri.

  • Bazinul special pentru inițiere.

Pentru spectatori va fi amenajată o tribună cu o mie de locuri, iar atât bazinul de înot, cât și cel de sărituri vor fi omologate de Federația Internațională de Natație, pregătite să găzduiască evenimente de nivel mondial.

Sursa video:  Youtube – @sergiupnt

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Adio haos în parcările magazinelor! Nou proiect de lege dă Poliției dreptul să intervină și pe domeniul privat 🚗⚖️

Alex Campian

Published

on

Parcarea unui centru comercial din România, înaintea aplicării noii legi

Se pregătește o schimbare importantă pentru șoferii din România! Un nou proiect de lege propune ca Poliția Națională și Poliția Locală să poată aplica legea rutieră și în parcările marilor magazine și centre comerciale – acolo unde, până acum, autoritățile aveau competențe limitate.

Scopul inițiativei este clar: eliminarea haosului și a comportamentelor iresponsabile din parcările private accesibile publicului, unde deseori regulile de circulație sunt ignorate, iar siguranța pietonilor este pusă în pericol.


⚖️ Lege pentru ordine și siguranță în parcările comerciale

Proiectul legislativ nr. 205/2025 a fost dezbătut recent în cadrul Comisiei de Transporturi și Infrastructură a Camerei Deputaților, după cum a anunțat deputatul Radu Moisin (PNL), unul dintre inițiatorii actului normativ.

„Propunerea vizează extinderea legislației rutiere și în parcările private accesibile tuturor, precum sunt cele ale marilor supermarketuri sau centre comerciale”, a transmis parlamentarul într-o postare publică.

Concret, legea ar permite polițiștilor să intervină și să sancționeze șoferii care:

  • parchează neregulamentar pe trecerile de pietoni,

  • blochează căile de acces,

  • nu respectă regulile de prioritate,

  • sau pun în pericol siguranța pietonilor.


🚨 De ce este necesară această modificare?

În prezent, polițiștii nu pot aplica sancțiuni în parcările private, chiar dacă acestea sunt accesibile publicului, fiind încadrate legal drept „proprietate privată”. Astfel, șoferii care blochează alei, locuri de urgență sau treceri pietonale scapă adesea nepedepsiți.

Noua lege urmărește alinierea acestor spații la regulile de circulație rutieră, așa cum se întâmplă deja în alte state europene.

„Scopul este eliminarea haosului din parcările marilor magazine. Vrem ca legea rutieră să fie aplicată acolo unde accesul este public, indiferent de natura proprietății”, a precizat Radu Moisin.


🗳️ Ce urmează?

Propunerea legislativă a primit raport favorabil în Comisia de Transporturi – cu 25 de voturi „pentru” și doar 3 abțineri – și urmează să fie supusă votului final în Camera Deputaților, care este forul decizional.

Dacă proiectul va fi adoptat, România ar putea face un pas important spre o circulație mai civilizată și mai sigură, inclusiv în parcările comerciale, unde regulile de bun-simț vor deveni și reguli de lege.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

A fost emisă autorizația de construire pentru Pasajul Tăietura Turcului din Cluj-Napoca

Alex Campian

Published

on

Pasajul Tăietura Turcului din Cluj-Napoca, parte a proiectului feroviar Cluj–Oradea

Ministerul Transporturilor a emis, în data de 8 octombrie 2025, autorizația de construire pentru Pasajul Tăietura Turcului, parte a Lotului 1 Cluj-Napoca – Aghireș din cadrul Magistralei feroviare Cluj–Oradea–Episcopia Bihor.

📊 Valoarea lucrărilor autorizate se ridică la 78,54 milioane de lei (fără TVA).
Pasajul va fi construit de asocierea RailWorks (Alstom Transport și Arcada Company SA), aceeași echipă care derulează lucrările de modernizare și electrificare pe tronsonul Cluj-Napoca – Aghireș.

Tronsonul, cu o lungime de 30,41 kilometri, este închis circulației feroviare din 1 iulie 2024 până la 30 aprilie 2026, pentru lucrări ample de reabilitare a infrastructurii și suprastructurii feroviare.

🔧 Lotul include:

  • 13 poduri modernizate și unul nou la Tăietura Turcului

  • 35 de podețe și un pasaj superior rutier nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj)

  • Un pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj-Napoca

  • O pasarelă pietonală în stația CF Aghireș

Contractul, semnat pe 30 decembrie 2022, are o valoare totală de 1,6 miliarde lei și o durată de 42 de luni (6 luni proiectare + 36 luni execuție).

💡 Proiectul face parte din programul PNRR, care finanțează electrificarea întregii Magistrale 300 Cluj–Oradea–Episcopia Bihor, cu o valoare totală de 9,36 miliarde lei.
După finalizare, viteza de circulație va crește la 120–160 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru cele de marfă, contribuind semnificativ la modernizarea transportului feroviar din România.

Video: Youtube @caileferatetransilvanene9308

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom