Sponsorizat
Administratie

Revoluție verde în transportul public al Clujului: Autobuze cu hidrogen și electrice, viitorul mobilității sustenabile

Sponsorizat
Sponsorizat

În curând, municipiul Cluj-Napoca va găzdui o flotă modernă de autobuze cu hidrogen, marcând un pas semnificativ către un sistem de transport public mai ecologic. Investiția constă în achiziționarea a 31 de autobuze cu baterie electrică și 25 de autobuze cu pile de combustie alimentate cu hidrogen, în cadrul unui acord cadru major ce prevede total 40 de autobuze electrice și 40 de autobuze cu hidrogen.

Flota de transport public a Companiei de Transport Cluj-Napoca a fost deja extinsă cu autobuze electrice de tip Solaris Urbino 12E în 2018, iar acum se îndreaptă spre o diversificare a surselor de energie, incluzând tehnologia avansată a hidrogenului.

Autobuzele cu hidrogen nu sunt o noutate absolută în Cluj-Napoca, având în vedere că un astfel de vehicul al viitorului a fost testat în 2021. Deși aceste autobuze au avantajul de a nu polua, prețul ridicat, de peste jumătate de milion de euro, reprezintă o barieră financiară considerabilă.

Primarul Emil Boc a subliniat importanța acestui proiect în cadrul ședinței de Consiliu Local, evidențiind faptul că autobuzele cu hidrogen nu reprezintă doar o noutate, ci o realitate deja implementată pe drumurile Europei. Acesta a adăugat că variantele cu hidrogen și cele electrice sunt ambele sustenabile și trebuie să fie susținute pentru a contribui la neutralitatea climatică în materie de mobilitate.

Proiectul de introducere a autobuzelor cu hidrogen și electrice este parte a unei direcții europene, extinzând dimensiunea electrică și contribuind la obiectivul local de a deveni neutri din punct de vedere climatic în domeniul mobilității. Clujul, având resurse profesioniste și de cercetare, se plasează într-o poziție favorabilă pentru implementarea unui proiect de pionierat.

Primarul Boc a avertizat că, dacă nu se acționează acum, există riscul de a pierde oportunitatea de a obține finanțare europeană, subliniind că utilizarea hidrogenului nu se va limita doar la autobuze. Aceasta se va extinde și în alte domenii, precum termoficarea și industriile, reprezentând astfel doar un punct de plecare.

Studiul de oportunitate realizat și votat în Consiliul Local indică faptul că noile autobuze vor circula pe trasee bine stabilite. Autobuzele cu baterii vor acoperi liniile 35, 46 B și 24 B, în timp ce cele cu pile de combustie cu hidrogen vor circula pe liniile 21, 31, 36 B și 52.

Potrivit scenariului ales în studiul de oportunitate, costul unui autobuz electric cu o lungime de 18 metri este estimat la 900.000 de euro, în timp ce un autobuz cu hidrogen de 12 metri este evaluat la 650.000 de euro. Proiectul urmează să fie depus pentru finanțare europeană în cadrul noului exercițiu financiar 2021-2027, marcând un pas semnificativ către un viitor mai verde și mai durabil pentru transportul public al Clujului.

Facebook Comments Box
Maria Costea

Recent Posts

🐾 Primăria Cluj-Napoca permite accesul cu animale de companie în instituțiile publice

🐾 Cluj-Napoca: Acces permis pentru animalele de companie în instituțiile publice Un pas important spre…

1 day ago

Cum ajungi rapid la Electric Castle 2025: tren, autobuz sau mașină? Ghid complet pentru Bonțida

Electric Castle 2025 revine între 16–20 iulie la Castelul Banffy din Bonțida, cu un line-up…

2 days ago

Kids Thursday revine la Iulius Mall Cluj – Teatru de păpuși gratuit în aer liber, toată vara!

Spectacole magice pentru cei mici, în fiecare joi din vară, la Iulius Mall Cluj! Vara…

2 days ago

Accident tragic în Cluj: Copil de 2 ani și 7 luni, lovit mortal de o mașină în Căpușu Mic

Un grav accident rutier a avut loc marți seara, 2 iulie, în localitatea Căpușu Mic,…

2 days ago

Tragedie la Săvădisla, Cluj: Bărbatul prins între fiarele contorsionate a murit

Un grav accident rutier a avut loc în localitatea Săvădisla, județul Cluj. Un bărbat de…

3 days ago