Connect with us

Administratie

Oaspeți din Republica Moldova și Ucraina, în vizită oficială la Tetarom Cluj: Cooperare regională și deschidere pentru investiții transfrontaliere

Dani Muresan

Published

on

În luna iulie, Parcurile Industriale Tetarom din Cluj au fost gazda unor vizite oficiale din Republica Moldova și Ucraina, în cadrul unor inițiative regionale dedicate colaborării economice și schimbului de bune practici. Vizitele au avut loc într-un context de deschidere tot mai mare față de dezvoltarea durabilă și parteneriatele transfrontaliere.

Prima delegație, venită din Republica Moldova, a fost compusă din reprezentanți ai mediului diplomatic și economic: Lucia Mursa – Consilier Economic al Ambasadei Republicii Moldova în România, Ionel Iordachi – Președintele Asociației REDIA, Andrei Cupcea – CEO al companiei Comsales Grup, Vladimir Balaban – Development Manager în cadrul aceleiași companii, și Nina Moldovan – Consul Onorific al Republicii Moldova la Cluj.

Ulterior, o delegație mixtă Republica Moldova–Ucraina, formată din 13 antreprenori din regiunea Cernăuți, a ajuns la Cluj sub egida Bukovina Entrepreneurs Club, fiind coordonată de Ivan Sorochan (Președinte) și Oksana Leliuk (Director General). Domeniile reprezentate de acești antreprenori au inclus agricultura, energia, turismul și comerțul – arii strategice pentru dezvoltarea economică regională.

Întâlnirile s-au desfășurat într-un cadru deschis și constructiv, prilejuind un dialog sincer despre oportunitățile de investiții și colaborare în zona Clujului și dincolo de granițe. Reprezentanții Tetarom, prin directorul general Ignat Morar și directorul general adjunct Octavian Fodor, au prezentat modele de succes privind dezvoltarea infrastructurii de afaceri în județul Cluj, cu accent pe facilitățile oferite investitorilor și pe impactul economic generat de parcurile industriale.

Un moment important al vizitei a fost turul ghidat în Parcul Industrial Tetarom III, situat în localitatea Jucu, unde oaspeții au putut vedea la fața locului un exemplu de investiție de anvergură – fabrica Bosch, una dintre cele mai mari companii prezente în acest parc.

Aceste întâlniri confirmă faptul că dezvoltarea durabilă se bazează pe colaborare, încredere și viziune comună. Tetarom, alături de Consiliul Județean Cluj, rămân deschiși în dialogul util și constructiv cu actuali și viitori parteneri în vederea colaborării. Au venit să ne prezinte proiectele, nevoile și necesitatea de a dezvolta poli investiționali la ei acasă, iar noi le-am împărtășit din experiența noastră, reiterând disponibilitatea continuării întâlnirilor în vederea identificării unor soluții aplicate și adaptate cerințelor lor”, a declarat Ignat Morar, Director General Tetarom SA.

Oficialii clujeni și reprezentanții Tetarom și-au exprimat aprecierea pentru angajamentul partenerilor din Republica Moldova și Ucraina de a dezvolta proiecte sustenabile și relevante pentru comunitățile lor, reafirmând deschiderea Clujului pentru cooperări internaționale care pot genera creștere economică și inovare.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Proiectul „Velo Apuseni” avansează: Clujul pregătește infrastructura cicloturistică

Alex Campian

Published

on

Piste de biciclete în Munții Apuseni – proiect Velo Apuseni Cluj

Proiectul „Velo Apuseni” avansează: 92 km de piste de biciclete în județul Cluj

Consiliul Județean Cluj face un nou pas important în implementarea proiectului cicloturistic inter-județean „Velo Apuseni”. În următoarea ședință din luna iulie, aleșii vor dezbate proiectul privind constituirea unui drept de superficie în favoarea Județului Cluj, necesar pentru demararea lucrărilor pe raza comunei Călățele.

Este vorba despre patru loturi de teren, cu o suprafață totală de peste 5.000 mp, aflate în proprietatea Composesoratului Urbarial Văleni, pe care se dorește amenajarea unei părți din viitoarea pistă de biciclete.

Investiție pe teren privat, cu beneficii comune

Acordarea acestui drept ne va ajuta să progresăm în implementarea efectivă a proiectului. Soluția juridică la care am apelat ne permite să construim și să deținem această investiție pe un teren privat, aflat în proprietatea composesoratului, beneficiile rezultate fiind de ambele părți. În perioada următoare vom demara licitația de execuție”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

227 km de piste pentru cicloturism, 92 km în Cluj

Proiectul „Velo Apuseni” presupune amenajarea a 227 de kilometri de piste de biciclete, care se vor întinde pe teritoriul a trei județe: Cluj, Bihor și Alba. Județul Cluj va beneficia de cea mai mare porțiune, cu 92,4 km, adică peste 40% din totalul traseului.

Proiectul este finanțat prin PNRR – Programul Național de Redresare și Reziliență, cu o valoare totală de 92.665.542 lei (18.727.500 euro), din care 37.719.366 lei (7.623.000 euro) sunt alocați județului Cluj.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Strada Uliului din Cluj-Napoca a fost redeschisă circulației după lucrări majore de consolidare

Alex Campian

Published

on

Strada Uliului din Cluj-Napoca redeschisă după lucrări de consolidare

Circulația rutieră pe strada Uliului din Cluj-Napoca a fost reluată oficial luni, în urma finalizării lucrărilor de consolidare a versantului și modernizare a infrastructurii edilitare. Intervențiile au durat 60 de zile, exact cât prevedea contractul, iar zona este acum considerată sigură pentru traficul auto, potrivit viceprimarului Dan Tarcea.

Scopul principal al intervenției a fost prevenirea alunecărilor de teren și eliminarea riscurilor pentru traficul auto”, a declarat Tarcea într-o postare publică.

Ce lucrări s-au efectuat pe strada Uliului:

  • Forarea a 40 de piloți pe o lungime de 60 de metri pentru stabilizarea solului

  • Construirea unui zid de sprijin în amonte

  • Înlocuirea rețelelor de canalizare menajeră și pluvială

  • Reabilitarea completă a rețelelor tehnico-edilitare pe tronsonul afectat

Zonă cu risc geotehnic, acum consolidată

Strada Uliului este cunoscută pentru problemele sale recurente legate de instabilitatea terenului, iar proiectul de consolidare a fost considerat prioritar de administrația locală. Finalizarea lucrărilor reprezintă un pas important pentru siguranța traficului într-o zonă sensibilă din punct de vedere geotehnic.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom