Un clujean face o listă cu zece lucruri pe care să le aducă Moș Crăciun municipiului Cluj-Napoca. Între acestea se numără: concurs internațional de soluții pentru locuințe sociale, impozit 5.000 % pentru spațiile comerciale neocupate din clădirile aflate în centrul orașului sau mai multe carduri și biciclete la Clujbike.
Zece lucruri pe care mi-aș dori să le aducă Moș Crăciun municipiului Cluj-Napoca și care să prindă viață într-o formă sau alta anul viitor (în cel mai bun scenariu cu putință):
– concurs internațional de soluții pentru locuințe sociale organizat în primăvară, care să includă inclusiv zona verde adiacentă și demararea primelor lucrări în toamnă
– impozit 5.000 % pentru spațiile comerciale neocupate din clădirile aflate în centrul orașului (vezi Eroilor) sau obligarea proprietarilor la donarea vitrinelor sau chiar spațiilor artiștilor locali, ONG-urilor, elevilor, studenților pentru proiecte comunitare pe durată limitată de timp cu obligarea achitării resurselor consumate (apă, curent, gaz etc) – vezi exemplul recent al expoziției din vitrinele Hotel Continental organizată de Centrul Cultural Clujean
– bază de date cu lucrările de construcție contractate de autorități sau privați din care să poată afla oricine ce se construiește, cum ar trebui să arate la final, când e finalul, contact persoană responsabilă (de multe ori s-ar putea evita amenzile sau penalitățile dacă responsabilii de proiecte ar putea fi notificați de simpli trecători că ceva nu merge bine, că atârnă un cablu aiurea undeva etc) + trecere în revistă a proiectelor mult întârziate (diverse construcții, refațadizări întârziate, amenajări de străzi etc.)
– mai multe carduri și biciclete la Clujbike
– o nouă rețea de gări/stații de tren ușor pe ruta feroviară existentă pe tronsonul Baciu – Dezmir scoase la concurs și date în construcție.
– soluție digitală pentru spațiile de afișaj publice din oraș prin care oricine să poată să vadă disponibilitatea de afișare (perioadele disponibile), costurile etc.
– licitație pentru terase amplasate pe domeniul public cu facilități crescute pentru câștigători, inclusiv chirie zero pentru primul an, ca măsură de revenire HORECA post-pandemie
– prima campanie de comunicare integrată la nivel de oraș pentru atragerea turiștilor în Cluj-Napoca
– închiderea rampelor temporare de gunoi și campanie coerentă de reciclat, sortat plus deschiderea unor spații suplimentare de colectare moloz de la populație mai ales că toate comunele adiacente orașului le-au închis pe ale lor recent.
– consultant de comunicare pentru optimizarea limbajului dintre autorități și populație inclusiv în paginile web, formulare online sau formulare de completat offline
Bonus:
– rețea publică/privată unificată de monitorizare a calității aerului
– susținerea și încurajarea orelor de informatică pentru pensionari prin cluburile de cartier și educarea acestora în privința utilizării aplicațiilor Primăriei (de ex My Cluj pentru sesizări)
Source link