Deși guvernanții promiteau inaugurarea a 180 de kilometri de autostradă în acest an, la final de 2019 bilanțul arată 4 ori mai puțin. Potrivit site-ului Ministerului Finanţelor, CNAIR a cheltuit anul acesta 3,5 miliarde de lei, din care 1,6 miliarde de lei au reprezentat investiţiile, 1,4 miliarde de lei s-au dus spre achiziţionarea de bunuri şi servicii, iar 0,5 miliarde de lei au reprezentat cheltuielile cu personalul.
În luna august a acestui an, a fost dat în circulaţie, lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva ce cuprinde sectorul de 22 de kilometri dintre localităţile Şoimuş şi Ilia din judeţul Hunedoara. Acesta este parte integrantă a coridorului 4 Pan european. Cel mai proaspăt tronson deschis este lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, cu o lungime de 21 de kilometri, care a fost dat în exploatare pe 23 decembrie, însă cu restricţii. Viteza maximă permisă este 80 km/oră iar tonajul nu poate depăşi 7,5 tone.
Trebuie menționat că, CNAIR a refuzat în vară să deschidă circulaţia pe 21 de kilometri dintre Ilia şi Holdea pe motiv că lucrările făcute de constructorul spaniol prezentau ,,degradări în evoluţie şi nu permiteau deschiderea traficului în condiţii de confort și siguranţă”. Potrivit datelor de pe site-ul CNAIR, valoarea lucrării de proiectare şi execuţie a lotului 3 este de 580 de milioane de lei fără TVA. Însă, după toate acestea, contractul cu firma spaniolă fost reziliat, deși lucrările erau finalizate în proporţie de 97%, iar firma încasase 94% din valoarea contractului.
În această vară, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, promitea că vor fi daţi în folosinţă circa 100 de kilometri de autostradă în 2019. În acest moment reţeaua de autostrăzi din România măsoară în total 850 de kilometri, adică puțin peste patru centimetri pe cap de locuitor.
Source link