Categories: Eveniment

920 de milioane de Euro pentru Centura Metropolitană Cluj Napoca. Include 5 tuneluri și legături cu Spitalul Regional de Urgență și Autostrada Transilvania

Ministerul Transporturilor a publicat indicatorii tehnico-economici pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca. Investiția se ridică la 920 de milioane de euro și va fi realizată în două etape.Centura Metropolitană, proiect cu indicativ ,,Drum TransRegio Feleac T 35″ va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km. și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură, transmite economedia.ro.În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania. Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens, dar la intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, banda suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare. Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri).Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul Fazei I se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km. Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.” Nota de Fundamentare.

Source link

Facebook Comments Box
Diana Petrescu

Recent Posts

Mișcarea ca mod de viață: Ciclismul câștigă tot mai mult teren în rândul clujenilor

În ultimii ani, tot mai mulți clujeni lasă mașina acasă și folosesc bicicleta pentru a…

18 hours ago

CARBOCHIM, CIFRĂ DE AFACERI DE 34,2 MILIOANE DE LEI ÎN 2023

CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, a încheiat anul 2023…

18 hours ago

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

2 days ago

Studenții UAD au Transformat Căștile de Protecție în Opere de Artă pe Șantierul Carbochim, în Parteneriat cu Grupul IULIUS

Într-o inițiativă inedită de colaborare între mediul academic și cel industrial, 25 de studenți de…

2 days ago

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago