Drumeagul de legătură de 5,4 km din județul Cluj, important cât o autostradă, a ajuns la a treia încercare. Va avea 4 benzi și intersecții denivelate la ambele capete.
În 30.03.2020, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reluat de la zero un proiect regional esențial: pregătirea conexiunii dintre Autostrada A3 în zona Turda și DN1 la Tureni-Mărtinești. Licitația are o valoare estimată de 2,7 milioane lei fără TVA. Contractul va include toate avizele, acordurile și autorizațiile necesare, fiind practic un proiect “la cheie” pentru viitorul constructor.
“Perioada de 9 luni menționată în caietul de sarcini, vă spunem de acum, este insuficientă. Este nevoie de minim un an, poate chiar 18 luni, deoarece traseul intersectează situl Natura 2000 Munții Trascăului, necesitând o evaluare adecvată a impactului asupra mediului.
În contextul finalizării autostrăzilor A10 Sebeș-Turda (în 2021) și A3 Nădășelu-Târgu Mureș (în 2022-2023), această conexiune devine critică pentru șoferii care ajung în Cluj-Napoca, Dej sau Bistrița, fiindcă vor putea ocoli orașul Turda cu a sa infrastructură precară: una din intrările rutiere e un pod pe jumătate căzut, iar alternativa e un șantier restricționat.
Procedurile pe drumul de legătură nu sunt noi. O încercare de licitare a avut loc anul trecut în iunie, când nu s-a prezentat niciun ofertant din cauza prețului estimat prea mic: 2,5 milioane lei. Distanța de studiat atunci a fost mai lungă, de 14 km”, transmite API.
Originile proiectului datează însă din 2014, cu un contract atribuit la un preț mic: 232.000 lei. La acea sumă nu s-a livrat mai nimic, blocând complet investiția în tot acest timp.
Source link