Sponsorizat
Categories: Eveniment

Aproape 9.000 de părinți au apelat la serviciul clujean ALOPEDI în 2021. Care este cel mai invocat motiv

Sponsorizat
Sponsorizat


Cel mai frecvent motiv de apelare la ALOPEDI rămâne febra, un număr semnificativ de părinți solicitând sfaturi pentru copiii care prezintă vărsături, diaree sau dureri abdominale.
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a realizat, împreună cu echipa managerială a Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, o analiză a activității serviciului telefonic de tip call center destinat obținerii de sfaturi medicale pediatrice de urgență – 0364-917, din primele trei trimestre ale acestui an.

S-a constatat, astfel, că ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primele nouă luni ale anului 2021 de către 8.945 de părinți. Marea majoritate a apelurilor s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu (70,33%), nemaifiind necesară deplasarea la unitatea de primire a urgențelor sau la o altă unitate medicală. De asemenea, doar în cazul a cinci copii a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.

„ALOPEDI și-a dovedit utilitatea și eficiența o dată în plus, mai ales în contextul pandemic actual. Profesionalismul specialiștilor care deservesc acest serviciu de telemedicină a făcut posibilă soluționarea telefonică a marii majorități a problemelor micilor pacienți. Părinții au obținut, astfel, într-un mod rapid, sfaturi calificate și adecvate simptomatologiei descrise, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la spital sau la medicul de familie”, a precizat liderul Consiliului Județean Cluj.

În luna septembrie a.c. se remarcă o creștere a numărului de apeluri, 41,77% dintre acestea fiind pentru probleme respiratorii și 26,81% pentru probleme digestive. Totodată, în comparație cu luna mai a acestui an, în septembrie 2021 au fost înregistrate cu 50% mai multe solicitări ale părinților, numărul apelurilor pentru probleme respiratorii a crescut cu peste 50%, iar a celor pentru respirație dificilă s-a dublat.

Reamintim, în acest context, faptul că serviciul de telemedicină al Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca – ALOPEDI 0364-917 – are deja o experiență de peste șapte ani și este asigurat printr-o linie de gardă special dedicată acestuia, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte. Evaluarea se face prin întrebări ce stabilesc gravitatea stării copilului respectiv precum și momentul în care copilul are nevoie de consult medical față în față.

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Pelerinajul de la Nicula – Rugăciune, lumină și speranță în ziua Adormirii Maicii Domnului

La poalele blânde ale dealului din satul Nicula, la câțiva kilometri de Gherla, Mănăstirea „Adormirea…

6 days ago

IULIUS – 25 de ani de inovație în retail și regenerare urbană în România

IULIUS marchează un sfert de secol de activitate, timp în care a redefinit standardele retailului…

7 days ago

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică:…

7 days ago

Un român schimbă istoria neuroștiinței la Stanford: Sergiu Pașca, pionier în modelarea creierului uman

Sergiu Pașca, cercetător român de renume internațional, face istorie în domeniul științelor comportamentale la Universitatea…

7 days ago

Patru cetățeni străini, prinși cu bijuterii furate la un festival din Cluj

Cluj-Napoca, început de august. Orașul pulsează sub luminile și sunetul unui festival de muzică. În…

1 week ago

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime Luni, 11…

1 week ago