Eveniment
Asociaţia Pro Infrastructura cere deblocarea proiectelor de pe Autostrada Transilvania

Deși la începutul anului ministrul Transporturilor împreună cu fostul director CNAIR Sorin Scarlat se lăudau cu deblocări de proiecte, lansări și finalizări de licitații pe Autostrada Transilvania, realitatea dură este că nu s-a întâmplat mai nimic, arată Asociaţia Pro Infrastructura.
“Să luăm în ordine toate segmentele rămase de construit din A3 între Târgu Mureș și granița cu Ungaria. Pe ciotul de 4,5 km de lângă Târgu Mureș încă nu s-a semnat contractul, deși este în licitație din octombrie 2016!!! Mai departe, despre Iernut-Chețani-Câmpia Turzii (33,6 km) am vorbit acum două zile.
Sectorul Nădășelu-Mihăiești-Zimbor (30 km) este în licitație din 21.03.2019, însă procedura este în continuare suspendată deoarece CNAIR nu este capabilă să răspundă la întrebările constructorilor. Ministrul Lucian Bode promitea publicarea acestor clarificări în martie.
Pe Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km), după 7 luni în care licitația (lansată în 20.03.2019) a fost suspendată, CNAIR a răspuns într-un final la clarificări și au fost depuse 3 oferte.
Pe cea mai dificilă secțiune, Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, 41 km care includ tunelul Meseș lung de 2,4 km, ministrul Bode mai ratează o promisiune: licitația nu a fost lansată!
Mai departe: Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km), tot după 7 luni de suspendare a licitației (pornită în 20.03.2019), CNAIR răspunde la clarificări și se depun 5 oferte, termenul de evaluare fiind iulie 2020, cu șanse minime de a fi respectat.
Ajungem la sectorul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km). Licitația (din 23.08.2017!) a fost anulată în ianuarie 2020 după a treia (!!!) tentativă de execuție. Am scris detalii în 20 martie aici: https://bit.ly/2RI9v8X. Între Chiribiș și Biharia (28,55 km) licitația pornită tot în 23.08.2017 este departe de un deznodământ.
Și ajungem și la graniță, pe mini-lotul de 5,35 km la nord de Oradea unde lucrările sunt avansate și estimăm că vor fi date în trafic spre sfârșitul acestei veri, probabil sincronizat cu tronsonul vecinilor maghiari.
Să mai amintim că între Câmpia Turzii și Gilău (52 km), în 10 ani de la inaugurare, nu s-a făcut niciun spațiu de servicii din cele patru prevăzute?!”, mai spune API, care solicită oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor România să deblocheze cu adevărat proiectele.
Eveniment
3 noi stații pe liniile 45 și 47

Eveniment
Cluj: Muntele Basmelor îi așteaptă cu un program special pe copii. Locul magic cu Balauri, Dragoni, Dinozauri, Giganți, Unicorni și Prințese

Eveniment
Tinerii militari, în vizită la Baza Aeriană din Câmpia Turzii! Cum a fost experiența

-
Social22 hours ago
Cluj – Femeie lovită de o ambulanță SMURD în misiune: ”E normal să o lași pe bancă?” / ”Ar trebui amendată!” – VIDEO
-
Social2 days ago
Cluj – Scandal între un tânăr și un pensionar în Piața Mărăști, sub privirile clujenilor – VIDEO
-
Eveniment1 day ago
De unde vin „noii clujeni”? 6.800 de bucureșteni s-au mutat la Cluj în ultimii 10 ani
-
Sport2 days ago
Accident lângă Autogara Fany, în Cluj-Napoca! Un bărbat și o femeie au fost răniți
-
Sport1 day ago
5 restaurante din food court-ul Iulius Mall, închise temporar. ANPC a găsit mizerie, mucegai și insecte
-
Social2 days ago
Circ fără bani într-un autobuz din Cluj-Napoca: ”În numele lui Iisus, îți poruncesc să stai jos!” – VIDEO
-
Sport15 hours ago
EXCLUSIV. Adio, zboruri anulate sau întârziate. Șeful Wizz Air promite că în 2024 pasagerii nu vor mai avea vacanțe ruinate sau planuri date peste cap!
-
Social14 hours ago
Au fost prinși spărgătorii de mașini din parcarea Kaufland – Mărăști. Sunt renumiți și folosesc dispozitive specializate – FOTO