Sponsorizat
Categories: Eveniment

Asociaţia Pro Infrastructura cere deblocarea proiectelor de pe Autostrada Transilvania

Sponsorizat
Sponsorizat

Deși la începutul anului ministrul Transporturilor împreună cu fostul director CNAIR Sorin Scarlat se lăudau cu deblocări de proiecte, lansări și finalizări de licitații pe Autostrada Transilvania, realitatea dură este că nu s-a întâmplat mai nimic, arată Asociaţia Pro Infrastructura.
“Să luăm în ordine toate segmentele rămase de construit din A3 între Târgu Mureș și granița cu Ungaria. Pe ciotul de 4,5 km de lângă Târgu Mureș încă nu s-a semnat contractul, deși este în licitație din octombrie 2016!!! Mai departe, despre Iernut-Chețani-Câmpia Turzii (33,6 km) am vorbit acum două zile.

Sectorul Nădășelu-Mihăiești-Zimbor (30 km) este în licitație din 21.03.2019, însă procedura este în continuare suspendată deoarece CNAIR nu este capabilă să răspundă la întrebările constructorilor. Ministrul Lucian Bode promitea publicarea acestor clarificări în martie.

Pe Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km), după 7 luni în care licitația (lansată în 20.03.2019) a fost suspendată, CNAIR a răspuns într-un final la clarificări și au fost depuse 3 oferte.

Pe cea mai dificilă secțiune, Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, 41 km care includ tunelul Meseș lung de 2,4 km, ministrul Bode mai ratează o promisiune: licitația nu a fost lansată!

Mai departe: Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km), tot după 7 luni de suspendare a licitației (pornită în 20.03.2019), CNAIR răspunde la clarificări și se depun 5 oferte, termenul de evaluare fiind iulie 2020, cu șanse minime de a fi respectat.

Ajungem la sectorul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km). Licitația (din 23.08.2017!) a fost anulată în ianuarie 2020 după a treia (!!!) tentativă de execuție. Am scris detalii în 20 martie aici: https://bit.ly/2RI9v8X. Între Chiribiș și Biharia (28,55 km) licitația pornită tot în 23.08.2017 este departe de un deznodământ.

Și ajungem și la graniță, pe mini-lotul de 5,35 km la nord de Oradea unde lucrările sunt avansate și estimăm că vor fi date în trafic spre sfârșitul acestei veri, probabil sincronizat cu tronsonul vecinilor maghiari.

Să mai amintim că între Câmpia Turzii și Gilău (52 km), în 10 ani de la inaugurare, nu s-a făcut niciun spațiu de servicii din cele patru prevăzute?!”, mai spune API, care solicită oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor România să deblocheze cu adevărat proiectele.

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Primul magazin Action din județul Cluj se deschide joi la Turda. Mii de produse sub 5 lei

Primul magazin ACTION din județul Cluj își deschide porțile joi, 20 noiembrie, în Shopping Park…

2 hours ago

Cluj-Napoca se aliniază crizei: buget redus pentru evenimentele de 1 Decembrie și Revelion

Municipiul Cluj-Napoca reduce semnificativ bugetul alocat evenimentelor dedicate Zilei Naționale a României și Revelionului. Consiliul…

18 hours ago

Caz șocant la un liceu din Cluj-Napoca: ministrul Educației cere măsuri după agresarea gravă a unui copil

Un incident de o gravitate extremă petrecut la Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” din Cluj-Napoca a…

1 day ago

Ai 60 de minute? Athletic Sport Center le transformă într-un antrenament care chiar contează.

Aici nu pierzi timpul: ai un traseu clar, echipamente noi și mult spațiu de mișcare.…

2 days ago

RCA devine obligatoriu pentru unele trotinete și biciclete electrice

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) estimează că aproximativ 7.500 – 30.000 de trotinete electrice ar…

2 days ago

Tragedie pe Feleac: un bărbat a murit, iar trei persoane – între care o minoră – au fost rănite într-un accident grav la ieșire din Cluj-Napoca

O tragedie rutieră s-a produs sâmbătă dimineață pe DN1 E60, la ieșirea din Cluj-Napoca spre…

2 days ago