Categories: Eveniment

Autostrada Transilvania, între Cluj Napoca și Oradea, bate pasul pe loc. Exproprieri neefectuate, licitaţii anulate

Radiografia la zi a Autostrăzii Transilvania între Cluj Napoca și Oradea nu aduce deblocări semnificative față de ultima noastră intervenție pe subiect din luna septembrie.
“Tronsonul Nădășelu-Mihăiești-Zimbor (30 km) a fost contractat cu UMB în septembrie pentru 1,4 miliarde de lei, nefiind încă emis ordinul de începere. Licitația pentru realizarea exproprierilor și pentru scoaterea suprafețelor împădurite din circuitul forestier în județul Sălaj nu este finalizată, existând șanse minime pentru a parcurge toate etapele în timp util, astfel încât la startul sezonului 2021 în construcții UMB să primească posesia terenului și să se apuce de treabă.

Pe următorul sector Zimbor-Poarta Sălajului (12,2 km) contractat tot cu UMB în iunie pentru 680 de milioane de lei CNAIR a emis ordinul de începere, însă l-a suspendat cu 120 de zile, cel mai probabil din cauza acelorași exproprieri întârziate. Și aici este greu de crezut că lucrările vor începe în primăvară (că despre minciunile conducerii Ministerului Transporturilor cu startul lucrărilor în 2020 nu poate fi vorba).

Despre tronsonul Poarta Sălajului-Meseș-Zalău-Nușfalău (41 km) am scris dimineață. Următorul sector Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,5 km) a fost adjudecat de turcii de la NUROL INSAAT în septembrie pentru 384 de milioane de lei, însă și aici lipsa exproprierilor blochează emiterea ordinului de începere.

De la Suplacu de Barcău la Chiribiș (cu vestitul viaduct de la Suplacu de Barcău de 1,8 km muzeu în aer liber) tronsonul de 26 km este în aer după anularea licitației din ianuarie, nefiind încă relansată, iar de la Chiribiș la Biharia (28,5 km) contractul este în etapa de proiectare, fiind identificate o serie de lucrări executate de Bechtel și care vor trebui refăcute”, transmite Asociaţia Pro Infrastructura, care mai spune că, din păcate, declarațiile politicianiste ce deformează realitatea nu rezolvă problema exproprierilor, a licitațiilor nelansate și a proiectelor blocate.

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Mișcarea ca mod de viață: Ciclismul câștigă tot mai mult teren în rândul clujenilor

În ultimii ani, tot mai mulți clujeni lasă mașina acasă și folosesc bicicleta pentru a…

16 hours ago

CARBOCHIM, CIFRĂ DE AFACERI DE 34,2 MILIOANE DE LEI ÎN 2023

CARBOCHIM S.A., cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, a încheiat anul 2023…

16 hours ago

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

2 days ago

Studenții UAD au Transformat Căștile de Protecție în Opere de Artă pe Șantierul Carbochim, în Parteneriat cu Grupul IULIUS

Într-o inițiativă inedită de colaborare între mediul academic și cel industrial, 25 de studenți de…

2 days ago

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago