Birocrația statului întârzie lucrările la Autostrada Transilvania. Romsilva nu a eliberat terenul pe lotul Poarta Sălajului – Zimbor, iar CNAIR nu a rezolvat problema conexiunii cu „lotul Meseș”.„Pe autostrada A3 Transilvania Cluj – Zalău finanțată din PNRR, coaliția PSD-PNL nu a reușit să rezolve birocrația la un an de la debutul lucrărilor și riscă banii europeni. Pe sectorul Zimbor – Poarta Sălajului din județul Sălaj, suprafețele împădurite au fost scoase din circuitul forestier la începutul acestui an, însă nici până astăzi Guvernul prin Romsilva nu a fost capabil să elibereze amplasamentul.În consecință, constructorul român nu reușește să progreseze la nivelul demonstrat pe alte șantiere, iar stadiul fizic al șantierului publicat de Compania de Drumuri este abia la 12% pe un proiect început anul trecut”, a transmis Hfostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma (mandatul Cătălin Drulă), potrivit economedia.ro.Totodată, fostul secretar de stat mai arată că lotul Poarta Sălajului – Zimbor nu are descărcarea asigurată la nodul rutier de conexiune cu lotul următor, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (42 km) lotul cu tunelul Meseș.„Cum o problemă nu vine niciodată singură, Sorin Grindeanu și CNAIR s-au asigurat că acest tronson de autostradă de 12km va fi ”muzeu” la finalizare și va sta nefolosit mult și bine.Motivul: sectorul vecin spre Zalău e blocat într-o licitație interminabilă, iar CNAIR nu a aprobat o descărcare temporară a traficului la capătul șantierului de la Poarta Sălajului. Nepăsarea și incompetența guvernanților actuali ne condamnă să nu circulăm pe autostrada de la Cluj la Zalău în următorii 2 ani”, spune el.
Source link