Connect with us

Eveniment

BREAKING NEWS: Autostrada Transilvania în pericol! UMB oprește lucrul pe toate șantierele!

Diana Petrescu

Published

on

BREAKING NEWS: Autostrada Transilvania în pericol! UMB oprește lucrul pe toate șantierele! 1

UMB, cel mai puternic construct din România, oprește lucrul pe toate șantierele! Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de O TREIME (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate.Constructorul a luat această decizie din cauză că autoritățile le promit constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor, dar nu a făcut nimic în acest sens până acum.„UMB oprește lucrul pe toate șantierele! Unul dintre cei mai importanți antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie 2022, nu își va mai chema oamenii la muncă. Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajații UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele.Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de O TREIME (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate!Excepție face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde cei de la UMB sunt foarte aproape de final și au confirmat că vor continua astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie.Motivul? Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor.Dar una este să promiți, alta este să faci. Așa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare și intră într-un soi de “grevă”, asumându-și niște riscuri contractuale semnificative: penalități de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanției de bună execuție.Situația este FOARTE gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera și s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în execuție!”, au transmis cei de la Asociația Pro Infrastructura.UMB, cel mai puternic construct din România, a trimis Companiei de Drumuri o notificare oficială prin care solicită rezilierea pe cale amiabilă a celor două contracte pentru loturile Nădășelu – Zimbor (30 km), respectiv Zimbor – Poarta Sălajului (12 km), pentru că valoarea reală a lucrărilor depășește costurile din contract.Cele două loturi de pe Autostrada Transilvania sunt singurele proiecte de infrastructură rutieră finanțate prin PNRR, în șantier. Fiecare contract are o rezervă de implementare (o sumă suplimentară care poate fi aprobată constructorului), informează economedia.ro.„Fondul problemei este real. Creșterile la numeroase categorii de materiale de construcții au explodat, la care se adaugă inflația și alte evenimente, cum ar fi conflictul ucrainean, toate puse peste metehnele vechi ale pieței (forța de muncă, de exemplu), creând presiune în plus.De altfel, constructorii cer de mai bine de un an de zile să se adopte o formulă de ajustare care să acopere creșterile de costuri la un nivel cât mai aproape de realitate. Întrebarea este: care e acea “realitate”? Într-o negociere fiecare parte trage cât poate de contract și legislație.Iar guvernul refuză să adopte o formulă de ajustare care să mulțumească antreprenorii, presiunea bugetară suplimentară fiind evidentă fără a putea fi decontată pe fonduri nerambursabile, încercând astfel să pună în cârca privaților o parte cât mai mare din pierderile generate de costurile semnificativ mai mari.Aseară târziu, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a ieșit cu un comunicat în care este amintită soluția dorită de UMB, formula polinomială de calcul. CNAIR promite antreprenorilor această soluție de mai bine de jumătate de an, dar una este să promiți, alta este să dai OUG de adoptare.De altfel, motivele invocate de UMB afectează puternic și alți constructori, nu doar pe rutier, ci și pe feroviar, care, cel puțin deocamdată, se plâng doar pe canale neoficiale, off the record.Riscul pentru proiecte este clar: se oprește lucrul pe șantiere sau mobilizarea se reduce drastic în așteptarea vremurilor mai bune și a prețurilor mai mici la materiale chiar sub amenințarea penalităților de întârziere, și, în cazul în care cuțitul ajunge la os, renunțarea la contract sub o formă sau alta”, scriau cei de la Asociația Pro Infrastructura în urmă cu câteva zile.Pentru secțiunea Nădășelu – Zimbor (30 km), stadiul fizic de execuție depășește 35%, însă pentru lotul de 12 kilometri până la Poarta Sălajului, lucrările de-abia au început. Contractele pentru secţiunile 3A2 Nădăşelu – Mihăeşti (17 km) şi 3B1 Mihăeşti – Zimbor (13 km) au fost semnate cu firmele lui Dorinel Umbrărescu în 2020 pentru 1,4 miliarde lei, un cost de 9,4 milioane euro/km. și o garanție de 10 ani. Volumul de lucrări este însemnat: 28 lucrări de artă, poduri, pasaje şi viaducte. Termenul de finalizare este 2024, potrivit CNAIR.

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

🎓 Bal de absolvire ca-n povești la Cluj-Napoca!

Maria Costea

Published

on

Elevii Colegiului Național Unitarian „János Zsigmond” au strălucit într-o seară de neuitat

Magie, eleganță și emoții puternice la Cluj-Napoca! Absolvenții claselor a XII-a de la Colegiul Național Unitarian „János Zsigmond” au spus „adio” liceului într-un mod spectaculos: cu un bal de absolvire demn de poveștile regale! 👑

Evenimentul, devenit o adevărată tradiție a colegiului, a avut loc chiar în curtea liceului, transformată pentru o seară într-un cadru de vis. Decorurile rafinate, luminile calde și ținutele impecabile ale absolvenților au creat o atmosferă de basm.

💃 Cu emoțiile la cote maxime, tinerii au dansat valsuri vieneze, în aplauzele părinților, profesorilor și colegilor. Fiecare pas a fost încărcat de semnificație, marcând sfârșitul unei etape și începutul unei aventuri noi în viață.

❤️ Seara a fost nu doar un spectacol vizual, ci și un moment de reflecție și recunoștință — pentru anii petrecuți împreună, pentru lecțiile învățate și prieteniile legate.

📸 Imaginile care surprind eleganța și emoția serii au fost realizate de Varró-Bodoczi Zoltán.

Un bal ca-n povești, pentru niște tineri care au scris deja un capitol memorabil în povestea vieții lor! ✨

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

Program special de transport public în Cluj-Napoca cu ocazia „Nopții Muzeelor”, sâmbătă, 17 mai

Stefania Heinz

Published

on

Cu ocazia evenimentului „Noaptea Muzeelor” care are loc sâmbătă, 17 mai, Compania de Transport Public Cluj-Napoca (CTP) anunță un program special de transport în comun, destinat să faciliteze accesul publicului la muzeele din oraș și întoarcerea în siguranță spre cartierele rezidențiale.

Vor fi puse la dispoziție linii de noapte care vor conecta zona centrală cu principalele cartiere din oraș: Zorilor, Grigorescu, Mănăștur, Mărăști, Gheorgheni, Piața Gării și Aeroportul Internațional Cluj-Napoca.

Programul curselor de noapte:

  • Din cartierul Zorilor – Linia 54N:
    Plecări la orele: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00

  • Din cartierul Grigorescu – Linia 54N:
    Plecări la orele: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00

  • Din cartierul Mănăștur – Linia 25N:
    Plecări la orele: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00

  • Din cartierul Gheorgheni – Linia 25N:
    Plecări la orele: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00

  • De la Aeroport – Linia 5N:
    Plecări la orele: 22:50, 23:20, 23:50, 00:20, 00:50

  • Din Piața Gării – Linia 5N:
    Plecări la orele: 22:50, 23:20, 23:50, 00:20, 00:50

CTP încurajează publicul să utilizeze transportul public pentru a se bucura de eveniment într-un mod sigur și sustenabil. Accesul la muzeele din Cluj-Napoca este gratuit în cadrul „Nopții Muzeelor”, iar transportul de noapte va asigura o deplasare facilă în oraș pe tot parcursul serii.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

Video: România, printre primele 10 echipe la Campionatul Mondial de Cheerleading – Felicitări!

Stefania Heinz

Published

on

România a reușit o performanță remarcabilă la Cheerleading World Championship, clasându-se printre primele 10 echipe din lume! Este un moment istoric pentru sportul românesc, care confirmă progresul și dedicarea deosebită a sportivilor noștri în acest domeniu dinamic și extrem de competitiv.

Echipa națională a impresionat printr-o combinație spectaculoasă de tehnică, acrobație, sincronizare și energie, demonstrând că România are un cuvânt important de spus în cheerleadingul internațional. Participarea la această competiție de talie mondială a însemnat luni de antrenamente intense, sacrificii și o dorință uriașă de a reprezenta cu mândrie culorile țării.

Rezultatul obținut plasează România în elita mondială a cheerleadingului și oferă un exemplu de ambiție și perseverență pentru toți tinerii sportivi.

Felicitări sportivilor, antrenorilor și întregului staff pentru această reușită incredibilă! Ați demonstrat că, prin muncă și pasiune, visele devin realitate.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite